English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tor-Kristian Karlsen
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 10.10.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 10.10.2014 23:16    Post subject: Reply with quote

Digger Kjelsnes. Synes han gjør en veldig god jobb!
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 10.10.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

Rånnyponny, hvor er du når vi trenger deg?
Back to top
View user's profile Send private message
lightning
Junior


Joined: 12 Jan 2007
Posts: 62

PostPosted: 10.10.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Så faktisk TKK på undergrounden i London forrige helg. Tenkte jeg skulle rope 'Rosenborg', men feiget ut.

Hadde vært tiårets signering om han hadde fått frie tøyler.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.10.2014 23:43    Post subject: Reply with quote

- Alt handler om planer og prosjekt. Om det skal bygges noe ambisiøst, er det ingenting som appellerer mer enn å arbeide i lange perspektiv. Dessuten er jeg ikke lenger en unggutt. Under de rette omstendighetene kunne en forhåpentligvis langvarig retur til hjemlandet absolutt være interessant, kommenterer Tor-Kristian Karlsen.

Les mer: Karlsen åpner for Rosenborg

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 10.10.2014 23:45    Post subject: Reply with quote

Dette har jeg opplevd litt for mange ganger før. Det kommer noen spennende nyheter som gir meg litt troa, så blir håpet grust noen dager senere.

Tipper det kommer sak i morgen hvor Koteng sier at TKK er uaktuell på intet grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 11.10.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

Her er det bare å ta kontakt med han med en gang, om det ikke er gjort. Vi får ingen bedre enn TKK som sportslig leder. Kjør på!
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 11.10.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Det er en slik signering som skal til for at jeg får trua tilbake igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.10.2014 00:18    Post subject: Reply with quote

Tor-Kristian Karlsen (37) stiger i gradene i Monaco. Nå er han ansatt som klubbens administrerende direktør.

- Jeg synes selvsagt det er stas at styret gir meg denne muligheten, men nå handler det å vise seg tilliten verdig med gode sportslige og kommersielle resultater, sier Tor-Kristian Karlsen til VG Nett.

(...)

- Jeg ser frem til å ta fatt på flere oppgaver utover kun det sportslige. Utfordringene er store, men jeg har jo allerede oppholdt meg åtte måneder klubben. Jeg kjenner allerede forutsetningene, omgivelsene og menneskene relativt godt. Ellers går jeg inn i denne nye rollen med ærefrykt: AS Monaco er ikke bare en tradisjonsrik fotballklubb, men også en institusjon hele landet er stolte av, sier han.

Arbeidsoppgavene har vært mange og krevende siden han forlot speiderjobben i Zenit til fordel for direktørtilværelsen i Monaco.

- Fra et vanskelig utgangspunkt har jeg tatt del i gjenoppbyggingen av en stor og stolt fotballklubb. Dette har vært enormt lærerikt. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen med umiddelbart fokus inn mot toppoppgjøret mot Dijon på fredag, sier Karlsen.

Les mer: Karlsen får mer makt i pengesterke Monaco

Etter det VG og f-b.no vet skal sportsdirektør Karlsen være opprørt over "Grönhagens menneskebehandling, hans lederegenskaper og behandlingen av unge spillere".

Men det er ikke bare fra den siden det skal være irritasjon. Anders Grönhagen og hans team skal "være misfornøyd med Karlsens egenrådige lederstil, i en klubb som har oppnådd relativt mye suksess på kort tid."

Etter det f-b.no vet er sportsdirektøren og treneren dypt uenige om veien videre. Karlsen ønsker å tenke langsiktig, og satse mer på unge spillere. Grönhagen er mest opptatt av suksess i 2009, og vil ha med alle rutinerte spillere videre.

Det er jobbet med en ny sportslig strategi i FFK siden Karlsen kom til klubben. Retningen Karlsen har staket ut går mer i retning av å satse på junior og rekruttlag, og at hele det sportslig apparatet skal bli mer profesjonelt.

I forslaget til Grönhagens nye kontrakt er det også etter det f-b.no erfarer stilt en rekke nye krav til treneren. Den kontrakten har svensken foreløpig ikke akseptert.

Flere kilder sier dette om forholdet mellom treneren og direktøren:

- Det har vært som en tikkende bombe.

Les mer: Dyp konflikt mellom FFKs sportsdirektør og trener

Han hadde altså fireårskontrakt med Fredrikstad. Spørsmålet er om han sjøl ønsker åremål også i RBK?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.10.2014 00:35    Post subject: Reply with quote

Nå har Koteng & CO en alle tiders sjanse til å skape ro og orden i og rundt klubben. Ta til fornuften nå, Ivar.

Lytt til supporterne.

Hent TKK før dere bestemmer dere for en trener og la han få alle fullmakter til å finne den riktige treneren som passer inn i klubbens kravspes.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.10.2014 01:29    Post subject: Reply with quote

- Om Rosenborg skulle komme på banen, vil det være interessant å høre hva de har å si. I mine øyne er RBK Nordens største klubb, og det er spesielt å tenke tilbake til oppveksten, da Rosenborg presterte så godt både i Norge og i mesterligaen. Jeg mener klubben bør ha som ambisjon å komme tilbake til mesterligaen innen tre år, sier Karlsen til Adresseavisen.

Han skal være et av navnene som styret vurderer som erstatter for Erik Hoftun. Siden ankomsten til Kåre Ingebrigtsen i juli har Hoftun blitt avlastet eller fratatt arbeidsoppgaver som sportslig leder, mot at han også har fungert som hjelpetrener.

http://www.rbkweb.no/vis/10619

Wow, tenk om vi får hentet TKK!!

I tillegg sier TKK følgende i avisa:

- Først og fremst må jeg si at det er smigrende at supporterne melder dette. Man får ingen større tillitserklæring
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 11.10.2014 02:11    Post subject: Reply with quote

Ahh... så det er sånn det føles hos RBK-organisasjonen når de fronter grundig prossess utad, men ender opp med å kaste alle kortene på bordet når de (tror de) finner 'den rette'.

I tilfelle TKK er jeg faktisk villig til å gi blaffen i å sondere markedet noe nøyere, og heller ansette ham på flekken!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 11.10.2014 02:42    Post subject: Reply with quote

Får ikke sove kun på grunn av dette. Damn you Tor Kristian.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 11.10.2014 07:59    Post subject: Reply with quote

Karlsen er toppvalget som sportsdirektør.

Han besitter alt som har vært og er mangelvare på Brakka.

- ambisiøs
- stort internasjonalt nettverk
- internasjonal tankegang rundt det å hente unge talentfulle spillere i oppbyggingen av en spillerstall (må ikke forveksles med Hoftuns impulskjøp av unge spillere)
- ferdighetsfokusert

Karlsen er en mann som utvilsomt burde vært delaktig i RBKs treneransettelses-prosess og dermed blitt ansatt før ny trener er på plass.

Ingen her til lands er bedre egnet til å vurdere hvilken trener som best passer RBK enn nettopp Karlsen. Og da tenker jeg ikke på det innsnevrede norske markedet, men like gjerne internasjonalt.

I tillegg ser jeg på ham som en sterk person som kan "brekke opp" dagens innbarkede kompisnettverk på Brakka.

Om jeg tror at Koteng har sansen for Karlsen?

Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 11.10.2014 08:29    Post subject: Reply with quote

Vi kan nesten ikke få, en realistisk, bedre sportslig leder enn TKK.
Om det skjer?
Jeg tror ikke, før jeg får se det.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 11.10.2014 08:35    Post subject: Reply with quote

En ting er vertfall sikkert. Vi fans har satt lista høyt her og jeg tørr ikke tenke på hva som vil røre seg her inne og andre plasser rundt om styret får en error og gjeninnsetter Hoftun, eller Lotto Ullsokk. Very Happy

Denne tiden fremover er hyperviktig, om en avtale med TKK faller sammen så håper jeg ikke Koteng & CO velger nen nærmeste og enkleste løsningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 11.10.2014 08:50    Post subject: Tor-Kristian Karlsen Reply with quote

Quote:
- Om Rosenborg skulle komme på banen, vil det være interessant å høre hva de har å si. I mine øyne er RBK Nordens største klubb, og det er spesielt å tenke tilbake til oppveksten, da Rosenborg presterte så godt både i Norge og i mesterligaen. Jeg mener klubben bør ha som ambisjon å komme tilbake til mesterligaen innen tre år, sier Karlsen til Adresseavisen.


http://www.rbkweb.no/vis/10619

TKK har lyst. Om klubben ikke prøver dette, gjør de en kjempetabbe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.10.2014 08:56    Post subject: Reply with quote

Hvis styret ikke går for TKK så er det rett og slett bevist en gang for alle (som jeg også egentlig har visst lenge) at styrets fotballkompetanse er mye lavere enn den vanlige mann i gata. Da er det ikke rart at man søler bort 150 mill i året for å tape 4-1 mot drittlag i verdens dårligste liga. For meg virker det som Koteng hvertfall kan meget lite om fotball, og de rundt ham kan ikke mer. Velges ikke TKK har ikke klubben forandret seg en dritt, så enkelt er det. Da gjør de samme feil som mange andre ganger tidligere.

Lurer på hva egentlig Vegard Heggem bidrar med ? Han har fotballkompetanse, men det virker ikke som det blir brukt.

Da må man kanskje tenke på hvorfor har medlemmene valgt feil styre gang på gang? Er det der feilen ligger?

Burde sammensetningen i styret ligge mer på folk fra fotballen? Faren med dette er å få kun eksrbkere inn i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 11.10.2014 09:13    Post subject: Reply with quote

TKK er spennende, men hva har han vist i SD-rollen før?

Hvor lenge var han i Monaco, og hvor mye betydde han der - i en klubb med midler helt i toppsjiktet av Europa-fotballen?

Åpenbart en god speider, men er ikke overbevist om at han er like 'stor' i den rollen vi søker. Men så er jeg heller ikke særlig opplyst akkurat her, så noen andre får fylle inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 11.10.2014 09:24    Post subject: Reply with quote

Dersom vi først skal ha denne rollen i klubben (en egen diskusjon) så kan jeg vanskelig se bedre, tilgjengelige kandidater.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 11.10.2014 09:34    Post subject: Reply with quote

Det finnes knapt en seriøs toppklubb i noen av ligaene i Europa som ikke har en slik rolle. Selv i England er det nå blitt vanlig med en "Dirctor of football".


Dew:

Det at han ble tilbudt jobben som CEO etter bare noen måneder som sportsdirektør bør jo være et hint om hva de mente om han i Monaco. I Fredrikstad ville han gjennomføre helt nødvendige endringer, men styret backet i stedet tullingen Grönhagen, noe som ødela veldig for klubben.

Ellers har han jo ikke bare vært speider, men leder for klubbers speideravdeling. Han har mer relevant erfaring for en SL-jobb i Rosenborg enn noen annen nordmann har.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 11.10.2014 09:34    Post subject: Reply with quote

Er vel per i dag den normannen som lager flest avisoppslag når han twittrer og jeg har stor respekt for hans kunnskap om spillermarkedet. Tror han her kunne blitt en fin korreksjon til Thorbjørnsen. Ser ikke at vi kan få noen som er bedre på spillerlogistikk enn han karen her i hvertfall. Hadde man fått tynt et år eller tre til ut av Eggen i tillegg her hadde man klart CL og kunne dermed satt i gang med noe som ligner på sportslig satsing igjen.

Utelukkende positiv til å prøve det der om TKK er interessert.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 11.10.2014 09:38    Post subject: Reply with quote

Tørr ikke tro på dette helt enda, men det virker lovende.

Måtte denne tråden leve like lenge som, men inneholde langt færre poster enn vår tidligere SD's tråd!
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 11.10.2014 09:53    Post subject: Reply with quote

Her må vi fram med informasjon, hans tidligere klubber fint osv. Men meninger, hvilke spillere han har hentet/likt etc. Noen som sitter på info om dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 11.10.2014 10:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Lurer på hva egentlig Vegard Heggem bidrar med ? Han har fotballkompetanse, men det virker ikke som det blir brukt.

Da må man kanskje tenke på hvorfor har medlemmene valgt feil styre gang på gang? Er det der feilen ligger?

Burde sammensetningen i styret ligge mer på folk fra fotballen? Faren med dette er å få kun eksrbkere inn i styret.


Bra noen tar opp spørsmålet.

Etter min mening er det noe merkverdig at styrets rolle ikke er diskutert særlig her inne tidligere.

Etter det jeg har hørt, og dette er bare rykter, har ikke Heggems stemme blitt lyttet nevneverdig til i ulike beslutningsprosesser klubben har hatt rundt det sportslige.

Det er derfor jeg tidligere har tatt opp spørsmålet; hvilke personer er det egentlig som styrer RBK nå i den viktige fasen hvor både trener og sportsdirektør skal ansettes?

Er det, unnskyld uttrykket, delvis inkompetente personer som skal bygge fremtidige RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
Page 1 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb