English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2014
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 26.07.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

Gjort er gjort, og spist er spist. Men noen ryddekostnader må man regne med - hvis man skal bygge for fremtia.

Så får vi anta det legges opp til nullresultat, men jeg forventer at det spares midler som tjenes i forbindelse med bonusresultater, som fra gruppespill i Europa. Husker vi engang i tiden kalte Euro-league for tegneseriespill. Skal si ting skifter Smile
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 30.07.2014 15:02    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...451217.snd

Quote:
Ifølge Moe Dyrhaug har Rosenborg gått i pluss på å ta betalt for å vise de de tidligere kvalikrundene på web-tv.

- Det er veldig mange som har betalt for å se kampene, og det er inntekter vi ikke har budsjettert med. Vi ser at det er et marked, men dette kommer aldri til å bli noen stor inntektskilde for oss, sier hun.


Godt å høre at det ser ut til å være et marked for dette. Håper allikevel at RBK tar det er skritt videre og ordner et abonnement på RBK.no der man betaler en månedlig/årlig avgift og dermed får tilgang til alle kamper RBK velger å streame i tillegg til lengre og dypere intervjuer, klipp fra trening som ikke legges ut i helhet på gratisdelen etc.

Det er jo egentlig bare nødt til å være et marked for det? Noen tusen brukere som betaler 49 kr mnd elr noe? Blir jo fort penger av slikt. Får man det interessant nok så kan det jo bli veldig mange tusen som har det fast, Rosenborg har en stor markedsgruppe.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 01.08.2014 17:04    Post subject: Reply with quote

Er det noen her inne(Kjello?) med stålkontroll over utbetalings-reglene rundt Utdanningskompensasjon og solidaritetspenger?

Det er vel slik at klubben får en viss sum penger/% hver gang en spiller som er fostret opp i klubben bytter klubb senere?

Jeg har en vag formening om at det er klubben(e) spiller har vært i fra 12 til 21 år?

Alexander Tettey og Ciljan som eksempel, får ikke vi en viss % hver gang de bytter klubb?

Hadde vært gøy å fått en oversikt over reglene her nå som klubben satser så knallhardt på talentutvikling.

Det vil også muligens forklare hvorfor vi ofte tviholder på spillere som er sisteårs en viss tid selv om de ikke er i A-lagets fremtidsplan(altså at man ønsker at spillerne skal ha vært i klubben et gitt antall år for å oppfylle noen krav for all fremtidig klubbytte?)

Eller er jeg på viddene? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.08.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Å finne charterfly til Ankara på kort varsel uten mulighet til ordentlig anbud ble dyrt - 1 mill.

Almaty-turen i forfjor kostet til sammenligning 1,5 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Raude
Junior


Joined: 04 Jun 2014
Posts: 1

PostPosted: 03.08.2014 20:55    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er det noen her inne(Kjello?) med stålkontroll over utbetalings-reglene rundt Utdanningskompensasjon og solidaritetspenger?

Det er vel slik at klubben får en viss sum penger/% hver gang en spiller som er fostret opp i klubben bytter klubb senere?

Jeg har en vag formening om at det er klubben(e) spiller har vært i fra 12 til 21 år?


Jeg har heller ikke stålkontroll på dette, så jeg skal ikke forsøke å gi noen vettuge svar på spørsmålene dine.

Her er imidlertid to nyttige lenker hvor du kan lese deg opp:

Trenings- og utdanningskompensasjon

Solidaritetsmidler (se kap. VI)

Trenings- og utdanningskompensasjon betales ved alle overganger frem til spilleren er 23, og aldri etter det. Her mottar oppfostrende klubb penger etter antall sesonger spilleren var der i alderen 12-23, om han var der før eller etter fylte 16, og divisjonstilhørigheten til både kjøpende og selgende klubbs førstelag oppigjennom. (Og kanskje faktorer jeg ikke har fått med meg.)

Solidaritetsmidler betales ved overganger der det avtales kompensasjon (altså ikke ved gratisoverganger), og går til spillerens klubber fra fylte 12 til 23 (se lenken for en mer detaljert oversikt over fordelinga hvis spilleren har hatt mer enn én klubb i denne perioden).

Hvis en spiller er i Rosenborg fra han er 12 år og går "gratis" til en annen tippeligaklubb når han er 22, mottar faktisk Rosenborg over en halv million kroner, hvis jeg leser det riktig. Er han derimot i Rosenborg fra han er 12 og går gratis til en annen tippeligaklubb når han er 24, mottar Rosenborg en klapp på skulderen. For øvrig føler jeg meg på gyngende grunn her, og korrigeres gjerne.

(Alt dette gjelder overganger innenriks.)
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 03.08.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Herlig Raude Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2014 11:07    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest dagens papiradressa, det står en artikkel om at "RBK ser ut til å nå budsjettet".

Jeg ville tro vi lå mye bedre an, bekymringfullt om vi kun muligens eller akkurat når budsjett.?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.08.2014 11:15    Post subject: Reply with quote

Vi har gått på en sluttpakkesmell, vet du ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 14.08.2014 11:39    Post subject: Reply with quote

Jo den ser jeg, men lønnsutgiftene på spillerne som har gått ut må utligne det ok. I tillegg har vi solgt for(regnskapsoverskudd) latterlig mye større sum enn budsjettert. Vi har også foreløpig høyere tilskuersnitt enn budsjettert og jeg vil anta at inntektfallet på plassering i ligaen utlignes av lavere bonusutbetalinger til spillerne.

Sånn grovt sett utenfra så burde vi ligge veldig godt an?
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 01.09.2014 18:12    Post subject: Reply with quote

RBK må da ligge an til å gå i profitt i år for første gang på flere år?

Gamboa - 20 mill
Bille - 4 mill
Chibuike - 3 mill
Strandberg - 2,5 mill

Inn er det bare hentet på på fritransfer og på lån, og jeg antar at lønnsutgiftene er mye lavere også. Vi får vel noen få prosenter av Skjelbreds 10,6 millioners overgang også?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2014 22:50    Post subject: Reply with quote

Vi bør vel få minst ti prosent av det Hertha betaler over 450 000 euro?

Tror nok ikke budsjettet med underskudd på 8 mill. er snudd til overskudd, men vi bør begynne å halvere underskuddet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 01.09.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

Jeg blir direkte sjokkert om ikke resultatet ender i overskudd i år. Vi skal ha fått inn helt latterlig mye mer på spillersalg-posten enn budsjettert og vi holder oss foreløpig og har ikke andre skikkelige smeller som er kjent. Lønninger bør også være vesentlig lavere enn budsjettert med profilerte avganger i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2014 23:33    Post subject: Reply with quote

Sjøl er jeg avventende eller småskeptisk inntil videre.

Sluttpakkene til Perry og Wiggen og forliket med Jönsson trekker allerede opp, og det er også en potensiell forurensingssmell. Jeg er usikker på om sponsorbudsjettet (opp fra 67 til 75 mill.!) er nådd, og historisk har spillersalgssummene ofte vist seg å være lavere enn antatt.

Men jeg håper naturligvis at vi nærmere oss balanse eller bedre.

Forresten hadde vi rekordoverskudd i 2012, så det er ikke så lenge siden grønne tall, Jakob. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2014 17:39    Post subject: Reply with quote

Glemte å nevne at vi også er tre millioner bak budsjettet når det gjelder TV-inntekter:

- Vi budsjetterer med andreplass, men arbeider hele tiden med prognoser. Foreliggende prognose er tredjeplass. Så får vi se om et par drøye måneder om dette holder helt inn, sier økonomisk leder i Rosenborg, Roar Munkvold, til Nettavisen.

Les mer: Tippeligalagene kjemper om 144 millioner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...463084.snd

Quote:
Megabøtene til Manchester City og Paris Saint-Germain gir Tromsø 2,1 millioner kroner.



Quote:
Også lag som røk ut i kvalifiseringen til mesterliga og europaliga forrige sesong, får en mindre del av bøtene. Det betyr at Molde, Hødd, Rosenborg og Strømsgodset får penger fra UEFA. (©NTB)


Sikkert en virkelig minimal sum som blir tildelt oss som røk ut tidlig, men det er uansett bra med ikke-planlagte inntekter Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 19.09.2014 15:10    Post subject: Reply with quote

I underkant av en kvart million kroner får vi visst av disse bøtepengene.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.09.2014 15:37    Post subject: Reply with quote

Da har vi til feriepenger av sluttoppgjøret til PJH da
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 24.09.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
PÃ¥ det meste var vi 70 ansatte, og i dag er vi litt over 20

http://www.adressa.no/plu...163161.ece

Det er penger å spare om man ser på organisasjonskartet på rbk.no

Skal vi se:

Trond Alstad - tja en mill spart inkl arb.giveravgift og det hele? trenger ikke å erstattes

Hoftun - nesten 2 mill spart inkl alt (Trenger ikke assistenttrener til den lønna)

Og så mener jeg fortsatt at de på salg får finne seg andre ting å gjøre om de ikke klarer å lande nok sponsorer fra år til år. Dyktige folk her som er gode selgere er viktig.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.09.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Dyrhaug bekrefter at RBK er i rute til å nå 2014-budsjettet på minus seks millioner.

Men: På to år er halvparten av de 56 millioner kronene klubben fikk for tomtesalget brukt til å dekke underskudd. Altså om lag 28 millioner. Penger RBK lovet å fryse ned «til tyngre tider».

Og: I 2014-budsjettet ligger et sølv i serien. Bronse eller svakere vil føre til sprekk på to millioner eller mer, på grunn av sviktende premie- og medieinntekter.

Dermed er det ikke sikkert klubben klarer målet om å gå i null i 2015, heller. Det vil gi nye nedskjæringer - og kan føre til endringer i organisasjonen.

– Pengene fra tomtesalget er brukt på investeringer og drift. Når vi har millionunderskudd, tror jeg man skjønner at vi ikke kan la de pengene ligge rolig. Men vi eier fortsatt store eiendommer, sier Dyrhaug – som samtidig innser at dette ikke er nok.

– Vi er i en bedre posisjon enn de fleste andre i eliteserien. Men selv om vi har omorganisert i sportslig avdeling, og at lønningene er på vei ned, kan innsparingen også gå ut over administrasjonen.

Dyrhaug kan ikke si noe om de ansattes situasjon, men forrige gang RBK måtte gjennom store sparetiltak endte det i sluttpakker og en slankere stab.

Les mer: Rosenborg har brukt opp halvparten av 56 tomtemillioner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 24.09.2014 23:47    Post subject: Reply with quote

Ligger vi an til å gå 6 mill i minus selv etter gamboa-salget og absolutt null aktivitet ellers på overgangsmarkedet? skremmende.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 24.09.2014 23:52    Post subject: Reply with quote

Husker fra årsmøtet i etterkant av tomtesalget hvor jeg spurte om hva planen for de 56 millionen var, om de skulle spares eller puttet i det sorte hullet kalt "drift". Fikk ikke noe svar før nå. Det var jo nettopp dette de "advarte" oss medlemmer om den gangen flertallet av medlemmene ble bondefanget til å bli hotelleiere.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 25.09.2014 00:00    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Ligger vi an til å gå 6 mill i minus selv etter gamboa-salget og absolutt null aktivitet ellers på overgangsmarkedet? skremmende.


Kuttede kostnader, solgt flere lønnsledende spillere, Gamboa-salget og "gratis" penger fra Ankersen-salget til Redbull, u-budjsettert kompensasjoner fra VM, etc.

Om vi fortsatt styrer mot 6 mill minus så mener jeg det er komplett katastrofe! Det betyr at vi ligger reelt an til minus 15-25 mill. Greit at vi (som vanlig) har hatt trenere etc å kjøpe ut av kontrakter, men inntektene fra spillersalg, videre-salgsavtaler og kuttede kostnader i spillerlønninger er så langt over budsjett at om vi fortsatt bare styrer mot plan så lekker det enorme penger ut et annet sted.
At de allerede nå innrømmer at vi sannsynligvis ikke klarer nullbudsjett i 2015 bekrefter at vi aldri reelt var på vei mot minus 6, vi sa det fordi det hørtes pent ut, men reelt var nok plan/frykt/sannsynlighet minus 15-ish.

Trist å leve i optimisme i denne tråden 10 mnd hvert jævla år for så å bli skuffa.

Edit: artikkelen gjør meg usikker: Styrer vi må å nå 6 mill minus nå på vår 3.plass vi idag ligger på, eller styrer vi mot 6 mill minus om vi klarer en 2.plass som vi selvsagt ikke klarer?

Er det egentlig klart allerede at vi ryker de 6 mill minus med ca. 2 mill, altså at resultatet blir minus 10 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.09.2014 07:43    Post subject: Reply with quote

Og år etter år er mange like overrasket hvert år. Når skal set gå opp et lys om at den klubben er ferdig som det den en gang var? Vi har blitt det nye brann eller Lillestrøm.

Det er fortsatt mange av de samme folka som styrer klubben. Moe Dyrhaug burde fått sparken da hun ikke greide å gå i 0 sist. Hvorfor kutter de ikke mer i adm nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 25.09.2014 08:36    Post subject: Reply with quote

Dette er bare sorgen, administrasjonen må kuttes og ny trener kan bare glemme penger til forsterkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.09.2014 20:30    Post subject: Reply with quote

Dessverre ikke overrasket.

Vil som sagt tro vi har gått på en ny smell på sponsorbudsjettet. Me får sjå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb