English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Troillprat
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.07.2014 20:44    Post subject: Troillprat Reply with quote

Hei,

Undertegnede har diskutert et prosjekt med medsupportere, og det ble foreslått å sjekke her om det kunne vært interesse for å delta.

Helt konkret er det snakk om å starte en podcast som dreier seg rundt livet som Rosenborg-supporter. I praksis ville dette bety å være med på 30-45 minutter snakk om det som skjer (og nå for tiden har det jo vært litt) i og rundt klubben vi elsker.

Det som kreves av teknisk utstyr er en Skype-konto, gjerne en brukbar mikrofon, og et relativt stille sted å være når man skal delta.

Til å begynne med vil frekvensen sannsynligvis ligge på én episode per 2-3 uker. Ambisjonsnivået kan tilsi episoder før og etter kamper, dersom det er interesse for det både blant ev. lyttere og deltagere.

Formatet vil gå på å snakke om det som skjer (kamper, spillere, trenere, media), med en rotasjon av faste "programledere", samt gjester som kan ha interessante innfallsvinkler rundt det å være Rosenborg-supporter. Jeg håper å kunne holde det på et voksent men lettbeint nivå - gjerne humor, men ikke 12-åring-humor, ikke negative ting som gjør at det blir negative oppslag rundt klubb og supportere.

Du trenger ikke å ha perfekt radiostemme eller ha doktorgrad i retorikk. Det handler om å lage noe som er interessant for alle som som brenner for klubben.

Det er ikke noe krav, men trønderdialekter er selvfølgelig velkomne. Selv har jeg østlandsdialekt og det er greit med NOEN lokale også. Ingen vil selvfølgelig bli diskriminert uansett - alle kjønn, legninger, etnisiteter og hva som helst oppfordres til å delta.

Kunne du være interessert i dette? Send meg en direkte melding på forumet.

Har du generelle spørsmål som kunne være av interesse for flere? Spør her, så skal jeg svare etter beste evne.

Håper noen kunne tenke seg å gjøre et forsøk. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 29.07.2014 20:55    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet enn at dette er noe jeg definitivt kunne tenkt meg å abonnere på! Så støtter definitivt dette Smile Er nok ikke noen aktuell kandidat til å være med i podcasten, men vil tro det kan være nyttig å høre litt hva folk på forumet synes om ideen også Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 29.07.2014 21:47    Post subject: Reply with quote

Høres utrolig spennende ut! Gleder meg til dette er i gang! Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 29.07.2014 21:59    Post subject: Reply with quote

Dette må være noe for gisp!. Smile

Kjempeartig tiltak. HÃ¥per det blir noe av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 29.07.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

Hedon som samtaledriver og temasetter, Knerten som fotballfaglig alibi og gisp! med sterke meninger og finurlige artigheter. Så kunne man hatt gjester fra forumet og klubben. Jeg hadde hørt på det.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 30.07.2014 09:38    Post subject: Reply with quote

Kult at det tilsynelatende er interesse - ihvertfall for å høre på. Smile

Det er jo ferietid fortsatt, samt at jeg ikke vet hvor mange som jevnlig sjekker "På sidelinja"-forumet. Så jeg håper noen også føler seg kallet til å delta litt etterhvert.

Hvis det blir smått med frivillige, vil jeg vurdere å sende en direktemelding til noen av de forumbrukerne jeg anser som kandidater basert på min ringe erfaring her på forumet.

Jeg kommer også til å kontakte noen som ikke henger så mye her (ihvertfall som jeg vet om - jeg vet ikke hvem som skjuler seg bak de forskjellige nicknamene) og sjekke med dem også.

Terskelen er veldig lav for å bidra til at dette kan bli bra. Jeg skal gjøre mitt ytterste for at dette ikke skal bli mye jobb for noen, og for folk som sliter med tidsklemma så vil det absolutt være mulig å være gjest her og der.

Veldig mye av det som må være på plass i bunn er der allerede, så gitt at vi får tak i noen som kan bidra med skravling rundt verdens beste klubb, så kan dette være på beina relativt fort. Smile

Kom igjen, meld dere på!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 30.07.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

Veldig interessant prosjekt! HÃ¥per man lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 30.07.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Veldig mye av det som må være på plass i bunn er der allerede, så gitt at vi får tak i noen som kan bidra med skravling rundt verdens beste klubb, så kan dette være på beina relativt fort. Smile

Kom igjen, meld dere på!


Mulig jeg oppfattes som en neandertaler nå, men må ærlig innrømme at jeg aldri har vært i nærheten av en podcast. Likevel finner jeg dette veldig interessant. Razz

SÃ¥ det eneste man trenger (for en passiv lytter (til og begynne med?)) er en skype-konto?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 30.07.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

Skype-kontoen trengs for å delta på podcasten - tenk på det som en radiosending som blir pakket ned til en MP3-fil, så dukker den opp i spillelista til de som abonnerer.

Hva trenger du for å være lytter? Nesten ingenting. iTunes, en moderne mobiltelefon/tablet, veldig mye har støtte for podcast-avspilling.

Så for å lytte på dette trenger du sannsynligvis ikke gjøre store investeringen. Har du en PC med høyttaler eller noe av det nevnte, så er du klar.

Vil du delta på en sending (eller flere), så trenger du Skype. Kan også klare deg med en telefon, men har jo et ønske om bra lydkvalitet, så... Smile

EDIT: Kom på at jeg kan gjøre dette enda litt klarere. Smile


    - For å lytte på én enkelt episode, trenger man kun en MP3-spiller. Episoden lastes ned fra en webside, og man spiller av fila. Enklere blir det ikke.
    - For å abbonnere trenger man en applikasjon som leser en såkalt RSS-feed og dermed får med seg når nye episoder dukker opp. Denne vil så typisk kunne laste disse ned automatisk og varsle deg.
    - For å delta på podcast'en trenger man Skype. For bedre kvalitet kan man også ta opp sin del av samtalen lokalt med en egen applikasjon, men det er ikke strengt tatt nødvendig. Deltagere vil selvfølgelig få nødvendig info.


Håper dette gjør dette litt mer forståelig - det er nok mange som ikke har noen praktisk erfaring med podcast som går glipp av ting fordi de ikke vet hvor lett det er. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 31.07.2014 09:12    Post subject: Reply with quote

Har hatt lyst på en slik podcast lenge. Mitt ønske er at man har to-til tre nærmest faste folk og så invitere man med forskjellige interessante typer til episodene.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 31.07.2014 09:18    Post subject: Reply with quote

georgios: Det var akkurat det jeg har tenkt også. Bra å se at det ikke bare er meg. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 31.07.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

Takk for det opplysende svaret, OrionPax! Tommel'n opp!

Når kan man forvente første sending? Very Happy

Btw: Vil det være sånn at man er anonyme på sendingene (bruker nick) eller blir det med fullt navn?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 31.07.2014 22:04    Post subject: Reply with quote

Jeg bevrer etter å komme igang, så hadde alt vært klart, så kunne vi ha fiksa noe i helga... Wink

Men jeg har vært i kontakt med flere her, noen har meldt seg litt forsiktig på, og det kan se ut til at vi klarer å stable på bena nok til en form for sending. Jeg skal jobbe litt med det tekniske nå i helga, og så hadde det vært veldig moro å få til noe f.eks. i neste uke. Hvor realistisk det er vil tiden vise, men jeg har stor tro på prosjektet og vil jobbe for å få det til.

Min tanke er at dette vil være opp til den enkelte deltager - om man ønsker å gå ut med fullt navn, så er det flott, men om man vil snakke som nick/twitterhandle e.l. så er det akkurat like flott. Det er viktigere hva man kan bidra med enn at folk skal kunne finne deg i telefonkatalogen. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 03.08.2014 15:02    Post subject: Reply with quote

Oppdatering for de som måtte være interessert:

Har et par av dere litt på gli i forhold til å bidra litt - noen klare for å delta litt redaksjonelt, andre forsiktig optimister i forhold til å kanskje delta på selve pratedelen, og andre igjen har sagt seg villige til å være gjester.

Har nå "sendeplan" klar for 2.5 episoder. Mangler litt administrativt, men det er et spørsmål om organisering, ikke noe man trenger på kort sikt for å ta opp episodene.

Den største hindringen for å få igang dette er - tro det eller ei - å få tak i trøndere som er villige til å snakke. Sjokkerende. Wink

Føler du deg kallet, si ifra. Vi beveger oss sakte men sikkert mot at det blir noe av dette. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.08.2014 12:27    Post subject: Reply with quote

Hallo,

For de som måtte følge med;

Forberedelsene for episode 1 er i full gang - gjest er "booket" og innholdet for episoden blir planlagt. Innspillingen håper jeg å få til i nær fremtid, det handler bare om å finne et tidspunkt som passer for de 3 involverte.

Det største som mangler akkurat nå er egentlig et navn. Jeg er hysterisk dårlig på å komme opp med navn på ting, og har egentlig en ambisjon om å bestemme meg innen utgangen av helga. Jeg har kommet opp med en lang rekke forslag, de fleste av dem så dårlige at det svir i øynene å lese dem. Jeg forsøker å ha med noe RBK-relatert i tittelen så det skal gi mening for tilfeldig forbipasserende. Det vil si at jeg prøver å finne på noe som inneholder en eller flere av Rosenborg, Lerkendal, Øvre Øst, Brakka, Eggen, Putte, Nidaros, Stiftstaden, ...

Jeg har tenkt på seriøse navn, på useriøse navn, på latinske navn som jeg ikke kan uttale engang... Så kanskje det som skal til er mer åpenhet og mer demokrati; Jeg er nødt til å høre med dere, de potensielle lytterne. Smile

Noen eksempler, av høyst varierende kvalitet, tilfeldig sortert:

- Brakkesnakk
- Fautores Rosenborg ("supporter, beundrer og beskytter av Rosenborg" på latin, visstnok)
- Sønner av Nidaros|Lerkendal
- Eggens Menn
- Bartebyens Bortskjemte Bønder
- Brakkas Beskyttere
- Brakkeposten
- Øvre Øst (rett og slett)
- Svart og hvitt

(Har fått overbevisende argumenter for å unngå Nidaros, tok det bare med som eksempel)

Det vil også være plass til en undertittel og beskrivelse så det er ikke kritisk med Rosenborg i selve tittelen, selv om det selvfølgelig ikke er noen ulempe.

SÃ¥ - er det noen her som har en mening de kunne bidra med? Alle forslag eller "stemmer" mottas med takk!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.08.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Rosenpod Ballsnakk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 14.08.2014 12:35    Post subject: Reply with quote

Rosenklubb Borgball.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2014 12:37    Post subject: Reply with quote

Herlig! Tommel'n opp! Må man installere iTunes for å få hørt på?

Roinnbaill. Uhøytidlig referanse til "ballen er rund" og "traktoregg" som det vil være morsomt å høre dere østlendinger uttale.

Nei, vet da søren. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.08.2014 12:39    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Herlig! Tommel'n opp! Må man installere iTunes for å få hørt på?


Nei, .rss-adresser kan lastes inn i en hvilken som helst mediespiller, omtrent. Det begynner iallefall å bli ganske mange avspillere som har støtte for podcast nå. Evt kan man jo laste ned mp3-filen direkte fra lokasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.08.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

iTunes er på ingen måte nødvendig, det er kun den enkleste måten å automatisere ting på for folk som har det. Man vil kunne laste ned direkte som MP3, spille med webspiller, abonnere med podcast-app på iOS, Android, Windows Phone og andre... det er nesten ubegrensede muligheter for å lytte på podcast. Smile

Jeg har trøndersk kone, men hun sliter fortsatt med å få meg til å uttale "itj" riktig, så det kan bli underholdende ja. Very Happy

Takk for forslagene så langt, kom gjerne med fler. Så skal jeg se om det dukker opp noe som det kan komme en bra logo ut av. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2014 12:44    Post subject: Reply with quote

Flotte greier Smile

Ballprat på grensen. Nei, nå fikk jeg uhyggelige tanker her.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.08.2014 12:46    Post subject: Reply with quote

På grensen til ballprat på sparket?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 14.08.2014 12:51    Post subject: Reply with quote

Troillprat?
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 14.08.2014 12:56    Post subject: Reply with quote

Likte Rosenpod Ballsnakk, gleder meg til det kommer i gang!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Må bli Ballsnak da. Neida, ikke dum den. Troillprat tror jeg likevel er favoritten min da det henspeiler på "toillprat" i samme slengen som det er lett å huske.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
Page 1 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb