English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Måns Söderqvist
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 17:51    Post subject: MÃ¥ns Söderqvist Reply with quote

Rosenborg intresserade av Måns Söderqvist

Quote:
Rosenborg ska satsa mer på egna unga spelare, men med tanke på att de sålt av två offensiva nyckelspelare på kort tid så är de villiga att värva nytt i sommar. De har därför ett konkret intresse av Måns Söderqvist, och ett ännu ej bekräftat rykte säger att Söderqvist har gett ett "Ja" i första skedet. Det är dock oklart ifall Söderqvist och agenten Patrick Mörk har haft längre förhandlingar med Rosenborg.


Annvendelig angrepsspiller som foretrekker høyre kant, 10 starter i Allsvenskan og 7 mål og 1 assist. Kun 21 år, flott rykte!


Fikset linken din.
-Hedon
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.07.2014 17:59    Post subject: Reply with quote

Hur skal dette gå, med både Søderlund, og Söderqvist!

Men enig i det du sier, Miami. Finfint rykte Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 16.07.2014 17:59    Post subject: Reply with quote

Oioi, endelig noen rykter.

Fant noen videoer:
https://www.youtube.com/w...P8b_mZDDxA
https://www.youtube.com/w...FQNSpJbyXk

Forøvrig tror jeg det blir i overkant utfordrende for vg- og dagbladet-redaksjonen å holde styr hvem som er hvem av Søderlund og Söderqvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2014 18:03    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Forøvrig tror jeg det blir i overkant utfordrende for vg- og dagbladet-redaksjonen å holde styr hvem som er hvem av Søderlund og Söderqvist.


Svensken er 171 cm og veier 60 kilo, så burde være mulig å se forskjell på dem, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.07.2014 18:04    Post subject: Reply with quote

Hedon, VGlive omtalte Søderlund som svenske, så det er jeg ikke så sikker på Razz
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 18:06    Post subject: Reply with quote

Som vi har etterlyst lenge her inne så har endelig Rosenborg/Hoftun begynt å styre inn mot unge fremadstormende spillere og henter dem før de slår ut i full blomst. De har også satt fokus på spillere på utgående kontrakter.

Emil Nielsen var sannsynligvis svært billig
Andre Hansen er på utgående kontrakt
Måns Söderqvist er på utgående kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.07.2014 18:08    Post subject: Reply with quote

och de har i sommar även tappat den tidigare BK Häcken-spelaren John Chibuike till Turkiet för runt 10 miljoner SEK.

Vet ikke hvor mye jeg skal tro på denne siden når de skriver noe sånt Razz
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 16.07.2014 18:10    Post subject: Reply with quote

Basert på youtube-videoene så ser han ut som en riktigere spisstype. Rask, god teknikk og gode avslutninger. Prøver ikke å gjøre ting på fancye måter, virker som han skjønner at det kun handler om å få ballen i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 18:10    Post subject: Reply with quote

Står for øvrig i samme artikkel at vi har hatt følere ute på deres norske keeper, Lars Cramer.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2014 18:12    Post subject: Reply with quote

Ja, er mye i den artikkelen der som gjør at jeg ikke legger mye vekt på det som står der. Bør komme fra andre kilder før jeg gidder å bruke mye tid på youtube-videoer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2014 18:24    Post subject: Reply with quote

Etter det Dagbladet erfarer, er Rosenborg interesserte i å sikre seg Måns Søderqvist som danskens erstatter i Trondheim.

(...)

Rosenborg-trener Per Joar Hansen har følgende å si om den svensken spissen:

- Han er en god spiller, ung og lovende. Vi fikk sett nivået hans da vi møtte Kalmar i en treningskamp i vår. Men bortsett fra det vil jeg ikke uttale meg om hvorvidt enkeltspillere er aktuelle for Rosenborg eller ei.

Les mer: Rosenborg jakter Bille-erstatter i Sverige

Merkelige krysserefanser: Dagbladet henviser dessuten til Barometern, som igjen henviser til Dagbladet.

Likevel virker det som om interesssen er høyst reell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.07.2014 18:26    Post subject: Reply with quote

Dagbladet er jo enda mindre troverdig enn den Barometer-saken. Smile

Sikter forresten ikke svenskene til det svenske Dagbladet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 16.07.2014 18:30    Post subject: Reply with quote

At den svenske avisen ikke har helt kontroll på RBK-infoen sin betyr ikke at de har tilsvarende lite kontroll på Kalmar-infoen sin. Perry bekrefter iallefall at det er en spiller de kjenner til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2014 18:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Som vi har etterlyst lenge her inne så har endelig Rosenborg/Hoftun begynt å styre inn mot unge fremadstormende spillere og henter dem før de slår ut i full blomst. De har også satt fokus på spillere på utgående kontrakter.


Tenk om vi hadde gjort dette før!

Flere av de beste som har har preget laget og lagt igjen mye i klubbkassa har enten vært unge og/eller uforløst potensiale (f.eks. Statsgaard, Demidov) eller egenutviklede talenter (f.eks. Henriksen, Tettey) og har kostet lite eller ingen ting i innkjøp. Mange av de dyreste har ikke blitt brukt eller slått til, og i beste fall levert på banen uten å legge igjen penger -flere av dem har været dyre uten hverken å prege laget eller gi pluss i budsjettet.

Pengebruken under Hoftun har vært ekstrem, og nærmest konstant år for år gått i minus. Synd vi ikke tenker kreativt og smart før situasjonen tvinger oss til det. For å dra frem slitte poeng - det var ikke pengebingen som gjorde oss sportslig overlegne i Norge, det var omvendt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 16.07.2014 18:43    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/free/vi...toiyr9rd2d

Han hadde assist mot RBK i treningskampen på La Manga som ble 1-1
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.07.2014 18:57    Post subject: Reply with quote

Send en mail og spør journalisten i db?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Måns Söderqvist er en spennende ung spiller, men jeg kjenner meg ikke trygg på at dette ryktet stemmer.
At vi henter ham allerede nå i sommer for 4 millioner er iallefall totalt uakseptabelt for en spiller på utgående kontrakt.

Vil gjerne ha ham, men da til nyåret for en slikk og ingenting;)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.07.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Flere av de beste som har har preget laget og lagt igjen mye i klubbkassa har enten vært unge og/eller uforløst potensiale (f.eks. Statsgaard, Demidov) eller egenutviklede talenter (f.eks. Henriksen, Tettey) og har kostet lite eller ingen ting i innkjøp. Mange av de dyreste har ikke blitt brukt eller slått til, og i beste fall levert på banen uten å legge igjen penger -flere av dem har været dyre uten hverken å prege laget eller gi pluss i budsjettet.


Vel, jeg er enig i at disse spillerne er de som har gitt mest pluss i budsjettet, men det er jo også logisk med tanke på at de ikke har kostet noe i innkjøp.

Jeg må også påpeke at mange av de vi har brukt mye penger på har definitivt preget laget, som Marek Sapara, Borek Dockal, Rade Prica, Steffen Iversen, Anthony Annan, med flere. Noen av de har også lagt igjen det de kostet eller mer når de har forlatt klubben.

Så selv om jeg er enig med sentimentet ditt, så føler jeg det er viktig å balansere bildet. Klubben må være gode på begge deler. Unge og fremadstormende er best, når de lykkes. Betydelige innkjøp er også bra, når man er helt sikker på at spilleren vil heve laget. Jeg er enig i at klubben virker å ha vært for dårlig på å vurdere sistnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 16.07.2014 19:08    Post subject: Reply with quote

Kalmar har krav på penger uansett da de har utviklet spilleren. Ålesund måtte f.eks. betale 2 mill nok for Dyrestam selv om han kom over som bosman. Tipper vi er nødt til å betale noe lignende om vi venter til vinter, og litt ekstra om vi skal ha han i sommer. Blir ikke en gratis handel uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2014 19:29    Post subject: Reply with quote

Klevo, om jeg husker rett har ingen av spillerne du nevner gitt mer tilbake enn de kostet. I farta kommer jeg ikke på en eneste dyr spiller som har gått for solide summer de siste årene, kanskje med unntak av Tarik. Ved nærmere ettertanke muligens også Jim Larsen.

Poenget er uansett at Hoftun har brukt enorme summer på spillere som ikke leverer eller "ikke passer inn". Flesteparten av de største suksessene vi har hatt de siste årene ,både økonomisk og sportslig kommer fra egenrekruttering, eller smarte kjøp. Det finnes i hvertfall lite som tilsier at vi har kommet bedre ut sportslig og økonomisk på de dyre kjøpene.

Mye av dette virker å komme fra Hoftuns egne prosjekter. Han hentet i starten masse dyre flere dyre spillere, og har i grunn aldri gitt seg med det. Roy Miller og Søderlund kostet til sammen rundt 12 millioner, for å ta eksempler i hver ende. Noen feilskjær er selvsagt lov, men det er uhorvelig mange millioner som har gått med på åpenbare middelmådigheter.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2014 19:31    Post subject: Reply with quote

Om noen lurer:

Kompensasjon for trening og utdanning skal betales når spiller under 23 år ved årets begynnelse inngår profesjonell kontrakt og hver gang profesjonell spiller under 23 år ved årets begynnelse melder overgang eller lånes ut til ny klubb, og spilleren opprettholder status som profesjonell.

Les mer: Trenings- og utdanningskompensasjon

Det er altså dyrt å hente unge talenter, mens f.eks. André Hansen kan komme helt gratis.

Men som Barometern skriver, vil nok RBK forsøke å forhandle ned beløpet.

Hedon: Det fins nok kanskje flere Dagbladet i Sverige, men det eneste jeg vet om, er i Sundsvall. Tviler på at Barometern henviser til dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 19:37    Post subject: Reply with quote

At det blir utdanningskompensasjon er det jo ingen tvil om.
Den vil ikke (!) være på et par millioner for et ubeskrevet blad.
Derimot så vil muligens RBK strekke seg et godt stykke opp ifra nevnte utdanningskompensasjon for å få hentet ham tidligere, men så langt som til 4 millioner? Nei da skal Erik ha drukket mye kaffe og kost seg skikkelig først.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 16.07.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Klevo, om jeg husker rett har ingen av spillerne du nevner gitt mer tilbake enn de kostet. I farta kommer jeg ikke på en eneste dyr spiller som har gått for solide summer de siste årene, kanskje med unntak av Tarik. Ved nærmere ettertanke muligens også Jim Larsen.

Poenget er uansett at Hoftun har brukt enorme summer på spillere som ikke leverer eller "ikke passer inn". Flesteparten av de største suksessene vi har hatt de siste årene ,både økonomisk og sportslig kommer fra egenrekruttering, eller smarte kjøp. Det finnes i hvertfall lite som tilsier at vi har kommet bedre ut sportslig og økonomisk på de dyre kjøpene.

Mye av dette virker å komme fra Hoftuns egne prosjekter. Han hentet i starten masse dyre flere dyre spillere, og har i grunn aldri gitt seg med det. Roy Miller og Søderlund kostet til sammen rundt 12 millioner, for å ta eksempler i hver ende. Noen feilskjær er selvsagt lov, men det er uhorvelig mange millioner som har gått med på åpenbare middelmådigheter.


Ja, bra du kommer med to egne eksempler Wink Mente jo ikke at alle spillerne som har kostet litt/en del har gitt igjen det de kom for, men at noen hadde det, og at mange (inkludert de jeg nevnte) har preget laget.

Så er jeg også enig i at vi har gjort en for dårlig jobb mange dyre kjøp, men mener fokus burde være på å gjøre bedre kjøp, heller enn å gjøre ingen kjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2014 19:44    Post subject: Reply with quote

Quote:
Den vil ikke (!) være på et par millioner for et ubeskrevet blad


Jeg er relativt sikker på at utdanninskompensasjon regnes utifra faste rammer, eks alder, hvor lenge i klubben og kjøperland. Ikke hvorvidt han er alment ansett som god.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2014 19:45    Post subject: Reply with quote

Som det står i linken:

Klubbene står også fritt til å inngå annen skriftlig avtale som erstatter kompensasjon for trening og utdanning.

Men hvor stor kompensasjon skal Kalmar ha om spilleren f.eks. har vært der siden han var 16 år?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb