English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Adam Larsen Kwarasey
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.04.2014 13:27    Post subject: Adam Larsen Kwarasey Reply with quote

http://www.dt.no/sport/ha...-1.8373551

PÃ¥ radaren til Rosenborg

Drammens Tidende er kjent med at Godset-kapteinen er på radaren til flere norske klubber. Rosenborg-keeper Daniel Örlund er inne i sitt siste kontraktsår, og trønderne sonderer markedet etter en potensiell erstatter. Adam Larsen Kwarasey er ett av navnene som diskuteres på Lerkendal.

Gamleklubben Vålerenga skal også være interessert dersom 26-åringen ikke blir enig med Godset om ny kontrakt. Men Larsen Kwarasey kan fort få tilbud fra større ligaer enn den norske hvis han gjør et godt VM-sluttspill
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.04.2014 14:09    Post subject: Reply with quote

Gud som jeg ønsker at han ikke kommer til RBK. Kalte karen begrensa da han spilte på Lindeberg og fortsetter å kalle han begrensa nå. Husker han alt for godt som ei klyse av rang, vil heller ha Ørlund.

Gud det er vanskelig å ikke blande personlige følelser inn i klubben i ens hjerte
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 08.04.2014 14:11    Post subject: Reply with quote

Nei.Takk.Værsegod.Neste.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 08.04.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

Han har oppført latterlig i mine øyne, men samtidig er det alltid gøy med folk som slenger litt med leppa. Vi trenger profiler, og han er god nok jamført med det vi har tilgang til pdd. Det blir litt sånn "Han er en jævla kødd, men han er vår jævla kødd" haha.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 08.04.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

Folk som plutselig stikker av fra klubben sin midt i gullkamp i flere uker for å feriere fordi man har møtt veggen, det er ikke en type jeg vil ha som viktig mann i min klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 08.04.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

Enig i all den negative kritikken som er skrevet hittil på denne tråden om Adam K Larsen, men hvem i huleste i RBK er tent på denne karen..... Mad ?


Perry? Hoftun? Wiggen? Jevntfeil?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.04.2014 15:03    Post subject: Reply with quote

Holdninger og sosiale ting til side, så synes jeg det største problemet er at han rett og slett ikke er god nok i forhold til hvor vi bør sikte, og garantert blir dyr i drift i forhold til evnene.

Mulig han slår Örlund på rekkevidde, men er ikke bedre på strek og ikke mye bedre i feltet. I tillegg har han jobbet seg opp en voksen stabbel tabber etterhvert.

Vi kan liksågodt forlenge med Örlund eller sette Lunna som førstekeeper og hente inn et talent med litt mer rutine og fartstid enn Storevik.

I Norge har vi en vanvittig pris på kvalitet-ratio på keepere. Vi har knapt en eneste virkelig god keeper i ligaen, men de har allikevel høye lønninger og vanvittig høy prislapp. Skal vi hente ny keeper bør vi gå utenlands, til nasjoner som har parkert oss på keeperutvikling, for eksempel Polen, eller andre land i øst-Europa som er dyktige på dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 08.04.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Det mest interessante med den artikkelen er jo at Keita er på utgående kontrakt. Nå er det ikke i de offensive posisjonene vi primært trenger nytt våpen, men jeg tror en Keita overgår f.eks. Sørensen, og også trolig Søderlund (litt forskjellige posisjoner, men dog). Keita er en undervurdert spiller. Vil garantert blomstre i ny klubb.

Når det gjelder Larsen har jeg aldri blitt imponert. Altfor ustabil, utrygg i feltet og jeg føler meg aldri helt trygg på ham. Han har riktignok gjort det ok+ i Strømsgodset og skal ha skryt for det, men det er ikke pga. keeperen Godset har oppnådd suksess. Jeg "frykter" Deila får mer ut av Larsen enn det han i virkeligheten er god for. Deila er flink på det.

At han er litt usympatisk synes jeg tvert imot er bra. Gode keepere er ofte usympatiske. Men uansett: Nei takk til Larsen.

Det som derimot er bra er at Rosenborg ser ut til å være på jakt etter en ny målvakt. Jeg synes faktisk det er skandaløst at vi nå har vært igjennom 6 vinduer (?) uten at vi har klart å skaffe oss en målvakt av virkelig god kvalitet. At to middelmådige keepere som Örlund og Hansen konkurrerer om fast plass er jo til å klype seg i armen av. At en såpass gjennomført elendig keeper som den tidligere reservemålvakten til Fredrikstad som jeg ikke husker navnet på nå faktisk var farlig nær å kapre fast plass, er enda verre. Det vi har fått tak i er en student, Lars Stubhaug!

For all del, Örlund har for så vidt kommet seg litt, men han gjør fremdeles blundere og man vet foran en kamp aldri hva man får. Det er skrekkinngytende. Lund Hansen er totalt sett en bedre keeper enn Örlund i mine øyne, og som forventet er han nå førstemålvakt (det hadde han også vært om Örlund hadde vært skadefri), men Lund Hansen vil trolig aldri bli en bedre målvakt enn 6+ på karakterskalen. Potensialet hans er begrenset.

Rosenborg er den største klubben i landet. Da må man forvente litt mer. Keeperplassen er tross alt den viktigste posisjonen i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 08.04.2014 15:41    Post subject: Reply with quote

Kwarasey er neppe interessert i å komme hit og det er vel like greit. Det er vel bare én god keeper i TL, og det er Nyland? Han er selvfølgelig "umulig" å få. Piotr Ljekdisjsksuwb i Brann er vel også bra, men han er vel også på grensen til umulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Pillen
Senior


Joined: 15 Mar 2014
Posts: 237

PostPosted: 08.04.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Nyland er selvsagt umulig. Piotr tror jeg hadde valgt Rosenborg foran Brann, han virker ikke å være en type med veldig stor klubbfølelse. Men å kjøpe han når han er under kontrakt tror jeg aldri i verden Brann går med på, med mindre vi betaler overpris. Og det er helt uaktuelt. Har kontrakt ut 2017.

Jeg ser egentlig kun én kandidat i Norge: Andre Hansen. Odd er en relativt liten klubb, selv om de trolig blir gode i år. Fagermo & co har en tendens til å skryte egne spillere opp i skyene, men jeg tror ikke Hansen skal være umulig. Vi har også historie med å kjøpe fra Odd, og Odd er vel en klubb vi har et ganske godt forhold til. Har kontrakt ut 2014.

Spørsmålet er om Hansen er god nok.

Personlig liker jeg Hansen, men venter spent på gjennombruddet. Kan det komme i år? Har gode all round-ferdigheter og er god på det meste: Høy, "keeperkropp", langt over gjennomsnittet god i feltet, god på strek, virker trygg rent generelt. Men jeg synes ikke utviklingen har vært helt som forventet, og han gjør sjelden de helt spektakulære kampene. Er virkelig usikker, men vi må observere han tett nå denne sesongen.

Det er et dårlig keepermarked i Norge, og Rosenborg kan med fordel se ut. Jeg lurer imidlertid på om kompetansen sitter der. Stig T er vel ikke akkurat kjent for å scoute keepere, og kompetansen ellers i systemet er jeg skeptisk til. Det finnes garantert en eller annen god øst-europeer der ute, men det er bare å finne ham.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 08.04.2014 15:54    Post subject: Reply with quote

Burde hentet Nyland når vi hadde muligheten. Eneste keeperen fra tippeligaen jeg vil ha i RBK er Piotr Leciejewski. Herlig type som fort kan bli en publikumsfavoritt. Fordel at han er ligaens beste keeper også.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.04.2014 16:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også skrytet av Piotr er noe overdimensjonert. Han ser klart en av ligaens desidert beste keepere (uten at det behøver å bety all verden), men han er en typisk TL-keeper. Gjør tidvis ekstreme ting på strek, men rekkevidden er ikke verdensklasse, og han er også relativt ustabil i feltet. Han har en ganske lav tabbekvote, og det er vel kanskje det som skiller ham noe fra de fleste andre i ligaen. God TL-keeper, men ikke så god at han bør være en av ligaens klart beste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 08.04.2014 17:49    Post subject: Reply with quote

Duwayne Kerr i Sarpsborg synes jeg er i ferd med å etablere seg blant de beste keeperne i Tippeligaen. Skal vi ha ny keeper håper jeg for øvrig man ser utenlands.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.04.2014 19:43    Post subject: Reply with quote

Grei keeper med brukbar pondus, men gjør for mange unødvendige feil. Håper vi sikter litt høyere, selv om det virker å være et ganske tømt marked for gode keepere til Skandinavia for tiden. Kunne jo ha gamblet på en tysk keeper fra 2. Bundesliga eller noe sånt (a la Ramovic), men det blir i overkant mye bingo for en klubb som skal ha toppspillere overalt. Kan ikke si at jeg stoler 100% på Stig T. sine keeperspeideferdigheter, heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 08.04.2014 20:09    Post subject: Reply with quote

Ikke en keeper jeg ønsker i klubben. Krever sikkert sitt i lønn. En lønn som ikke står i stil med ferdighetene. Synes vi skal benytte oss av muligheten til å speide utenfor Skandinavia. Gjerne Øst-Europa.

Synd vi ikke gikk etter den finske keeperen Lukáš Hrádecký som var på utgående kontrakt i fjor sommer. En keeper jeg har stor sansen for, og hadde definitivt vært en forsterkning.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 08.04.2014 21:20    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kan ikke si at jeg stoler 100% på Stig T. sine keeperspeideferdigheter, heller.


Har egentlig mistet all tiltro til ham. Hva har han å skilte med i det siste? Kan dog hende, at det er Hoftun & Co. som ikke gjør seg bekjent av tjenestene/kompetansen hans?

Selvfølgelig OT, så beklager det!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.04.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Kan ikke være så veldig lett å være heltidsansatt speider med spesialkompetanse på Øst-Europa og Vest-Afrika i en klubb som er dypt skeptisk til å hente noen som ikke har erfaring fra de skandinaviske ligaene.

Da sitter han nok mest av alt igjen med muligheten til å si nei til Hoftun og Perrys transfermål.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haarsaker
Junior


Joined: 06 Dec 2010
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 18.07.2016 13:14    Post subject: Adam Larsen Kwarasey Reply with quote

Den tidligere Strømsgodset-keeperen er klar for Rosenborg. Etter det TV 2 erfarer skal det dreie seg om en permanent overgang. Spilleren vil bli presentert av Rosenborg om kort tid.

http://www.tv2.no/sport/8458950/
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 18.07.2016 13:16    Post subject: Reply with quote

Den så jeg ikke komme
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 18.07.2016 13:17    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen må være på vei bort. Kan ikke skjønne noe annet? Kan da ikke komme hit for å være et 2.valg?
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 18.07.2016 13:18    Post subject: Reply with quote

Bra andrevalg, men typen blir jo kreft i garderoben når verdens beste keeper er tilbake.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 18.07.2016 13:19    Post subject: Reply with quote

Vet for lite om han men inntrykket er at Andre Hansen er bedre. Håper tiden i MLS har gjort underverker. Helt vill keeperstall vi har nå, drøyere enn når vi hadde Jarstein, Ørlund og Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
haarsaker
Junior


Joined: 06 Dec 2010
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 18.07.2016 13:20    Post subject: Reply with quote

Jesper Mathisen på Twitter:
Adam Larsen er en meget spennende signering. Solid jobbet av RBK!

Og det kommer snart enda mer...

https://twitter.com/jespe...5773345792
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 18.07.2016 13:20    Post subject: Reply with quote

Adam Larsen minner meg om Espen Johnsen; feberredninger og innimellom noen store tabber.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.07.2016 13:21    Post subject: Reply with quote

sikkert begynt å bli endel interesse på Andre Hansen, så kansje ikke så dumt å hente en erstatter nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Next
Page 1 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb