English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Statue av Nils Arne?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.01.2013 18:48    Post subject: Reply with quote

Herlig kommentar fra Vebjørn Rodal.

Quote:
- Eggen har prestert sterkt over lang tid, men hvis det medfører spillersalg for å finansiere dette bør man vente, ler den olympiske mesteren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.01.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Jeg synes RBK og alle andre skal respektere NAEs ønske om at det ikke kommer en statue i hans levetid. Mannen kan hedres på mange andre måter, man kan f.eks. døpe om borggården til Nils Arne Eggens plass eller noe i den duren. Som Anna B. Ragde sier, statuer er for daue folk!

Mulig statuer er for døde folk, men jeg synes ikke en skal vektlegge hva hovedpersonen selv sier om dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 28.02.2014 03:26    Post subject: Reply with quote

Ser at RBK sprer flittig på facebook, årsmøtet og hjemmesiden at Eggen skal hedres, samtidig holdes det årsmøte. Ser ingen kommentar fra Eggen. Av tidligere intervju har Eggen uttrykt at statue er for døde folk, er dette et kleint mediestunt for å løfte humøret til den store massen på årsmøtet?
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 28.02.2014 07:56    Post subject: Reply with quote

Vi kunne trengt mere enn en statue av Eggen på Lerkendal nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.02.2014 08:23    Post subject: Reply with quote

Selv en statue av Eggen ville fått til bedre offensiv samhandling enn Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 28.02.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

«Du vet jo hva jeg synes om dette, Tove», var Eggens reaksjon da Dyrhaug kontaktet ham om plass- og statue-planene.

Tipper han ikke er så veldig happy.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.02.2014 12:34    Post subject: Reply with quote

Det går nok fort over..
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.02.2014 12:40    Post subject: Reply with quote

Om han "liker det selv" eller ei, er helt irrelevant. Han kommer selvfølgelig til å være fornøyd den dagen statuen står der, selv om han offentlig ikke ønsker å ta æren for ting selv. Riktig og viktig at NAE hedres på statue!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.02.2014 12:45    Post subject: Reply with quote

Yes. Jeg kan for øvrig ikke se for meg den statuen uten fektende armer. Blir bare feil om det blir en sekk stående rett opp og ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 28.02.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

Litt OT; men kom i prat om Eggen og alt mannen har prestert å lire i fra seg, bl.a. Boateng-episoden med joggedress og whatnot. Ble hardnakket protestert på dette, og vedkommende mente at dette var en skrøne. Så jeg er på utkikk etter bilder o.l. som faktisk kan bevise at dette skjedde (Selv om det er omtalt av hele den norske medieverden).
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 28.02.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

Ho-ho, en Eggen-statue med fektende armer og fektende tunge, det hadde vært en attraksjon.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 28.02.2014 19:33    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er ikke jeg noen spesialist i engelsk, men burde ikke Boateng heller ha kommet joggende i kjole?
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 28.02.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Litt artig å komme over at det faktisk var jeg som opprettet denne tråden for over 9 år siden og nå blir det endelig noe av! Positivt overrasket over styret og definitivt på sin plass! En hedersman og levende legende!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

Skal sies at statuepraten var stor allerede høsten 2002, jf. påpekinga mi til deg tre år senere.

Er helt enig i at statuen må ha litt fart over seg, og jeg syns dette er en klassisk Eggen-positur å ta utgangspunkt i:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 01.03.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Ser ut som om noen allerede har hentet et utgangspunkt å pusse på.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 01.03.2014 13:31    Post subject: Reply with quote

Den Lenin-statuen der ser jo akkurat ut som Nils Johan Semb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 02.03.2014 02:22    Post subject: Reply with quote

Huff og huff, gisp!!

Var redd det ble en slik sammenligning. Forferdelig trist om statueskaperen ordner noe sånt. Er det bestemt hvilken kunstner som har fått det ærefulle oppdraget?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.03.2014 02:34    Post subject: Reply with quote

Eller stående fornøyd med en fot oppå klubblogoene til Real Madrid, AC Milan, Dortmund og andre.

Fra spøk til alvor, en statue nå tror jeg er perfekt timet i en tid da jeg tror mange opplever at klubben "mister seg selv", med alt prat om økonomi og andre kontroverser.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 02.03.2014 23:41    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Er det bestemt hvilken kunstner som har fått det ærefulle oppdraget?

Spør du meg så tviler jeg på om de har bestemt seg for hvem som skal få oppdraget så kort tid etter årsmøtet hvor det ble uttalt: "RBK har ennå ikke bestemt hvilken kunstner som skal få Eggen-oppdraget, men jobber aktivt for å finne vedkommende.
- Om ikke i 2015, skal statuen i alle fall være på plass før klubbens 100-årsjubileum i 2017, sier Dyrhaug, som presenterte Eggen-nyheten under åpningen av årsmøtet i RBK torsdag kveld."


Tidligere har flere kunstnere luftet ønske i media om å få oppdraget. I en artikkel som flere aviser innen 100%Sport-samarbeidet publiserte 25. januar i fjor, og som de senere av en eller annen grunn har fjernet, kunne man lese at både Per Ung og Skule Walsvik var interesserte.
Quote:
Den 79 år gamle billedhuggeren [Per Ung, min anm.] har også en liten tanke om hvordan han ville portrettert Eggen.
- Det vil være naturlig å lage ham iført treningsdress, på banen, der han instruerer, peker og roper, sier han.
En annen billedhugger, Skule Walsvik, tror det kunne vært morsomt å portrettere Nils Arne Eggen.
- Han er en morsom krabat. En statue av ham måtte være en vital figur – gjerne med et litt komisk preg. Han kan jo være litt av en klovn, sier Walsvik, og bekrefter at også han kunne tenke seg å stå for en eventuell statue av Eggen.
Kostnadene for en Eggen-statue kan komme på om lag én million kroner, anslår Ung.

Per Ung døde i juni fjor, så andre må eventuelt ta oppdraget nå.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2014 20:07    Post subject: Reply with quote

Tja, det fins da vel noen som hugger litt på si under TotalConsults vinger? Kanskje til og med kona til noen som nettopp har fått ny jobb i TC kan overtales til å skifte medium, sånn for å holde oppdraget "innenfor familien"?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2014 19:58    Post subject: Reply with quote

På årsmøtet i februar ble det kjent at Rosenborg har bestemt seg for å kalle opp området mellom stadion og Klæbuveien etter trenerlegenden. Etter intern diskusjon har klubben valgt ikke å ta med etternavnet.

- Vi har landet på Nils Arnes plass, bekrefter arrangementsrådgiver Odd Rustad overfor rbkweb.no.

- Vi har også sendt inn søknad til navnekomitéen i kommunen om offisiell betegnelse på plassen. Dette vil ta noe tid, opplyser han.

Les mer: Dåpsfest på søndag

Personlig vil jeg helst ha med etternavnet, slik at det blir Nils Arne Eggens plass. Sånn sett positivt at kommunen nå er koblet inn: Vil tro de krever at etternavnet blir med.

Fordi Eggen-statuen (tidligst) kommer neste år, vil skulpturen utenfor Brakka bli flyttet (midlertidig) dit:



Må blygt innrømme at jeg nå er usikker på hva navnet på skulpturen egentlig er. Noen som husker? Plaketten har nemlig falt av.

Noe som sier meg at også fotballen heter "Godfoten" eller "Go'foten" - slik som skulpturen på Fannrem, men er litt usikker. Ser at jeg på foregående side i denne tråden i alle fall har hevdet at navnene er de samme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

Ingen med bedre hukommelsen enn meg?

Forresten tenkte jeg egentlig å ringe hovedpersonen i går, men plutselig ble det kamp. I ettermiddag og kveld var jeg også opptatt.

Derfor kom ørkeldølsk presse meg litt i forkjøpet, og jeg valgte å slenge ut det jeg hadde fra Rustad og RBK.

Må si at jeg ble litt uroet over følgende:

– Under festen før fotballfesten skal Borggården få sitt nye navn, forhåpentligvis med hedersgjesten selv tilstede, samt ordfører Rita Ottervik, og forhåpentligvis trøndere i tusentall, sier prosjektleder Anne Berit Sørensen i Rosenborg.

Les mer: Nils Arne får sin Eggen plass

Håper usikkerheten skyldes at han muligens er opptatt på andre fronter, og ikke at han ikke er i form. Var jo litt rart at Avisa Sør-Trøndelag ikke har pratet med ham ifm. omtalen sin.

Sånn sett også litt rart at ingen andre har ønsket å høre hans syn på oppkalling og statue før jeg planla å gjøre det i går. Det er nok ingen tvil om at han egentlig er stolt, sjøl om han motvillig vil innrømme det sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.08.2014 22:12    Post subject: Reply with quote

Rustad mener at fotballskulpturen som nå blir flyttet til Nils Arnes plass ikke har noe navn. Så vet vi det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.08.2014 13:04    Post subject: Reply with quote

RBK-sjef, Tove Moe Dyrhaug sier dette har vært planlagt siden i fjor, og at ingen fortjener dette mer enn Nils Arne.

– Alle her er nok enige om at Nils Arne fortjener dette, selv om hovedpersonen selv kanskje ikke er helt enig. Han bruker litt tid på å venne seg til tanken, sier sjefen.

Plassen vil også få sitt helt eget kjennemerke etter hvert.

– Det vil også komme en statue av hovedpersonen, og vi går ut med en anbudskonkurranse nå, og vi ønsker oss en trøndersk kunstner, sier Moe Dyrhaug.

Les mer: – De trenger ikke lete lenger, jeg er jo her
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 25.08.2014 13:15    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Huff og huff, gisp!!

Var redd det ble en slik sammenligning. Forferdelig trist om statueskaperen ordner noe sånt. Er det bestemt hvilken kunstner som har fått det ærefulle oppdraget?


De kunne jo gjort han som viking a la Tryggvasson Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb