English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jon Hodnemyr
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.01.2014 18:53    Post subject: Reply with quote

Samme her. Gamboa har rett og slett gått fra en kunstig høy posisjon her på RBKweb til en kunstig lav posisjon.

Han er en meget god back, og som skrevet over her - det beste Rosenborg ala 2014 kan håpe på.
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 08.01.2014 19:49    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:

QFT


Kan du ikke skrive så alle forstår?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2014 20:53    Post subject: Reply with quote

Torbjørn har kjørt den før. Noe som henger igjen fra T-bone-tida, siikkert!Wink

Står for Quoted For Truth, altså dette er helt riktig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 08.01.2014 21:21    Post subject: Reply with quote

Blir Jon H hentet i vinter får han sikkert, i tillegg til spilletid i treningskamper, få spille i de første cuprundene. Han er vel fortsatt elev i vgs?
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 09.01.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

Beklager, germain. Takk, Zorac!
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 09.01.2014 11:35    Post subject: Reply with quote

Erik wrote:
Jeg ser lite 2. divisjonsfotball på sørlandet. Han her er en genrasjon under min omgangskrets, så jeg kjenner ikke til spilleren personlig.

Men, jeg har en kamerat som jobber som sportsjournalist i fvn og er fra Vennesla (Vindbjart). Han kunne fylle inn følgende:


Jon er en back som jeg mener allerede er klar for Tippeligaen. Han er lynrask, og har et bra driv med ballen i beina. Han er ekstremt offensiv, der han har sine største styrker, men også god til å lese spill bakover i banen. Og med sin hurtighet er han god til å komme på riktig side hvis han bommer litt på posisjoneringen. Jon kan også spille ving, uten problemer. Han har en bra høyrefot, og grei med venstra, legger gode innlegg - og han er også ganske målfarlig når han selv trekker inn i 16-meteren.
Han har allerede fått prøve seg på G18-landslaget, og treneren har vært fornøyd med ham de kampene han har fått. Jeg tror dette er en spiller vi kommer til å høre mye av i årene som kommer, hvis han tar dette seriøst nok og utvikler seg riktig. Da er Rosenborg et ypperlig lag å gå til. Blir gøy å se hvordan han klarer seg!
Jeg irriterer meg grønn over av Start ikke har klart å signere denne gutten tidligere, men Mons Ivar Mjelde har en historie for dette å ikke satse på unge talenter. Jeg tror han kommer til å bli en skikkelig hit! Han har hvert fall alle forutsetninger for å gjøre det. Han herjet i 2. divisjon i fjor - han er for altfor god for det nivået.


Hvordan er han teknisk? Du sier han har ett bra driv, men hvordan er han på mindre flater? Ikke alltid så mye rom å storme framover i på Lerkandal.

Nærteknikken er helt grei. Det skal litt til at han drar av en spiller kun med finter. Det er farten han må bruke, som oftest, til å komme seg forbi.


Du verden, dette var ikke dårlig. Da har vi en glimrende høyrekantspiller på gang da. Jeg tar det for gitt at disse beskrivelsene er helt 100% etterrettelige.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 13.01.2014 16:39    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...ererik-uke

Er spent på farten hans, han sier selv han mener han skal matche de andre på fart, hadde vært gøy å se mot både Gamboa og Skjelvik. Har han fart i det sjiktet så er han fryktelig spennende.

Høres på slutten ut som han er veldig fristet av RBK, tipper han signerer for oss om vi er interessert nok til å tilby kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 13.01.2014 16:46    Post subject: Reply with quote

Høres veldig spennende ut! Vil vise seg utover uka hva han har i seg. Han hadde nok neppe takket ja til treningsuke med RBK med mindre det fantes noen interesse. Han signerer nok om han får tilbud.
Back to top
View user's profile Send private message
lasarus
Junior


Joined: 02 Apr 2009
Posts: 52

PostPosted: 13.01.2014 16:56    Post subject: Reply with quote

Han var virket iallefall nesten unormalt komfortabel med intervjusituasjonen til å være en så uerfaren spiller, noe som kan tyde på at han er en relativt oppegående fyr. Så gjenstår det å se om fotballferdighetene matcher samme nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6527
Location: Heaven

PostPosted: 13.01.2014 17:24    Post subject: Reply with quote

Virket som en trivelig kar som har hodet på rett plass.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TheKid
Proff


Joined: 01 Feb 2012
Posts: 265
Location: moss

PostPosted: 13.01.2014 18:11    Post subject: Reply with quote

Herlig type Smile
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 13.01.2014 18:11    Post subject: Reply with quote

Enig. Bør han testes ut i treningskamper før en avgjørelse om kontrakt avgjøres?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.01.2014 18:43    Post subject: Reply with quote

Fart har vi på høyreback. Det vi trenger er smarthet. Har han det, og han kommer, så blir det interessant i de bakre rekker kommende sesong Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2014 22:15    Post subject: Reply with quote

Ettersom han bare skal trene med laget denne uka, får RBK i utgangspunktet ikke sett ham i kamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Fart har vi på høyreback. Det vi trenger er smarthet.

Merkelig argument, må jeg si. I og med at vi bare kan bruke en høyreback om gangen, og Hodnemyr selvfølgelig ikke hentes inn for å forsterke førsteelleveren, så kan vi selvfølgelig signere ham selv om han "bare" er lynrask, men mangler rutine/smartness. Det er jo bare en fordel om den unge protesjeen er noenlunde samme spillertype som spilleren han forhåpentligvis skal erstatte en vakker dag, og å lete etter en treg, men plasseringssterk erstatter fordi Gamboa er rask og litt uvøren høres ut som en litt pussig plan for meg.

Selvfølgelig med mindre forslaget ditt var å hente unge Hodnemyr for fotballhodet sitt, sage det av, og montere det på Gamboa. Det er kreativt, men jeg stusser litt på gjennomførbarhet og risiko.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.01.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Beklager. Mente å si at det holder ikke bare med fart - vi trenger smarthet også. Skjønner? Det var ikke kritikk av Hodnemyr eller et argument mot han, men et spark til Gamboa.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2014 00:01    Post subject: Reply with quote

Fra Fædrelandsvennen:

- Vi hadde spill sju mot sju tirsdag, og jeg merket at det gikk fort. Dette er en helt annen hverdag, og jeg lærer mye ved bare Ã¥ være her, sier han.

18-åringen er først og fremst kjent for hurtigheten sin.

- Jeg har ikke fÃ¥tt vist farten min ennÃ¥, sÃ¥ det hÃ¥per jeg kommer etter hvert, sier han.

- Hvordan er det Ã¥ være i miljøet med alle de kjente spillerne?

- Jeg fikk en aha-opplevelse den første treningen, men nÃ¥ klarer jeg Ã¥ slappe av og kose meg. Det var helst den første økten jeg hadde litt høye skuldre, sier han.

Hodnemyr har fortsatt ikke hatt noen samtaler med RBK angående en eventuell overgang.

- Jeg regner med at det skjer i løpet av uka, sÃ¥ fÃ¥r vi se hvordan det ender, sier han.

Det som er klart, er at han høyst sannsynlig ikke kommer til å spille 2. divisjonsfotball for Vindbjart i 2014.

- Hvis det ikke blir noe med Rosenborg, sÃ¥ sier ting seg litt selv. Jeg har som utgangspunkt Ã¥ spille et annet sted neste sesong, sier han.

Det vil si at Start ligger godt an, dersom RBK ikke bestemmer seg for å hente ham.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 16.01.2014 00:15    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg ikke aner noen ting om gutten, annet enn hva som er skrevet i denne tråden, håper jeg vi gir ham kontrakt. Har virkelig lyst til å se ham i kamp for oss, for intuisjonen sier; ja! Very Happy
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2014 00:24    Post subject: Reply with quote

Et ungt og (sannsynligvis) rimelig talent med spisskompetanse på en plass vi har tynn dekning høres veldig riktig og fornuftig ut. Gitt at han holder brukbart nivå og at trenerne ser utviklingspotensiale, selvsagt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.01.2014 11:23    Post subject: Reply with quote

Han bør være god nok til å vikariere for Gamboa i sommer og sistnevnte kan jo bli solgt etter VM, som tross alt er et flott utstillingsvindu. Da må Hodnemyr være god nok til å ta over backplassen på permanent basis.

Hodnemyr blir vel sammenlignet opp mot Moe av RBK. Kommer han gunstig ut der vil han nok bli signert. Dessuten; "fattige" RBK må hente noen rimelige spillere i årene framover....
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 16.01.2014 17:15    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Han bør være god nok til å vikariere for Gamboa i sommer og sistnevnte kan jo bli solgt etter VM, som tross alt er et flott utstillingsvindu. Da må Hodnemyr være god nok til å ta over backplassen på permanent basis.

Må og må, fru blom. Man kan alltids hente erstattere når overgangsvinduet er åpent. Forhåpentligvis har Hoftun potensielle erstattere for Gamboa klar på blokka lenge før VM.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.01.2014 22:29    Post subject: Reply with quote

Nei, han behøver ikke være god nok til å ta over backplassen på permanent basis bare fordi han er 'garantert' noen vikarkamper i sommer. Han må bare være god nok til at det ikke er totalt krise å sette ham innpå (altså en del bedre enn Brede Moe på backen).

Vi har ikke råd til å ha fullgod dobbeldekning på alle plasser der vi må forvente fravær i kortere eller lengre perioder, og da må vi være gode nok som lag (haha) til at en av brikkene kan skiftes ut midlertidig med en av litt lavere kvalitet. I så fall er det jo en stor fordel at reservebrikken speiler noen av førstevalgets mest framtredende kvaliteter - i dette tilfellet farta - slik at det ikke vesentlig endrer hvordan laget spiller fotball.

Selvfølgelig bør han være talentfull nok til at han kan bli vårt førstevalg som høyreback på sikt, ellers bør vi jo ikke hente ham, men med vår totale mangel på unge alternativer på backplass ser jeg uansett dette som et fornuftig tilskudd til stallen.

Kun basert på avis- og forumskriverier mener jeg derfor at dette fort er en god investering.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Adressa har intet nytt, men Fædrelandsvennen veit tydeligvis noe:
- Det vipper mot Start og Sørlandet

Noen som har lest saken? Er det Hodnemyr som uttaler seg?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 17.01.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Har ikke lest den delen av saken som ligger bak betalingsmur, men basert på følgende tilgjengelige gratis utdrag så har han i alle fall uttalt seg selv om noe i saken.
Quote:
Mye tyder på at Vindbjart-talentet Jon Hodnemyr (18 ) havner i Start, til tross for interesse fra Rosenborg og treningsopphold med trønderne. - Jeg har ikke fått tilbud fra noen av dem.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 17.01.2014 00:14    Post subject: Reply with quote

Med andre ord antar de at han havner i Start på grunn av at han ikke har fått tilbud fra RBK? Høres ut som det finnes et tilbud fra Start da, og siden han ikke har takket ja til dette enda, er han nok mest interessert i RBK iom at han vil se om det kommer tilbud fra oss først.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb