English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page 1, 2, 3 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2003 15:58    Post subject: RBKere i utlandet Reply with quote

Tenkte at en slik tråd kunne være litt interessant:

Kvarme vs Carew

I går kom Beto fram i søkelyset til den anglofile pressen her i Norge. Grunn: At han endelig var tilbake i startoppstillingen til serieleder Real Sociedad. Nardo-gutten klarte seg bra, og spilte hele kampen. Det ble også noen dueller mellom ham og Carew:



Ti minutter før slutt rev John Carew seg løs fra oppasser Bjørn Tore Kvarme - og scoret. Carew fikk sjokk da han skjønte at dommeren annulerte «vinnermålet». Dermed ble det bare 2-2 for Valencia.

Les mer: - Snytt for vinnermålet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.01.2003 20:20    Post subject: Reply with quote

Steffen Iversen

Steffen Iversen spiller i Tottenham som sikkert alle vet og sliter benken som de fleste andre. Jeg som håpet han fikk spilletid, men det har ikke blitt allverden.

Men en del spilletid har det blitt: Han har 7 kamper fra start, 10 som innbytter, 1 mål og tre assist. Håper Steffen blir fast i Tottenham etterhvert og får etablert seg skikkelig!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2003 22:23    Post subject: Reply with quote

Otto til Bregenz

Bjørn Otto Bragstad ser ut til å nekte å spille for lag i andre drakter enn svarte og hvite. Wink Først RBK, så Derby og nå SW Bregenz fra Østerrike.



Bjørn Otto Bragstad har omsider funnet seg en ny klubb, etter å ha vært uten klubb siden han før jul fikk sluttpakke i Derby. Onsdag undertegnet han en toårskontrakt med østerrikske Bregenz.

Les mer: Bragstad til Bregenz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2003 10:40    Post subject: Reply with quote

Seier både for Beto og Alieu

Bjørn Tore Kvarme er endelig blitt fast igjen for Real Sociedad. Nardo-gutten opererte begge lyskene i mai og fikk et langt skadeavbrudd. I oktober var han "fit for fight" igjen og gjorde comeback i en cupkamp. Etter at treneren flyttet en av de andre midstopperne opp på midtbanen, har Beto spilt fast.

- Det har tatt lang tid å komme i noenlunde form og inn på laget. Jeg er forholdsvis restituert, iallfall adskillig bedre enn før, selv om jeg fortsatt kjenner smerter når jeg spiller, sier 30-åringen.

Les mer: Kvarme på topp - i skyggen av Carew

Lørdag vant Real Sociedad 1-0 over Celta, mens Alieu Carew og hans Valencia vant 4-2 mot Barcelona på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2003 15:34    Post subject: Reply with quote

Brugge build on Sollied foundations



UEFAs hjemmesider har en lengre reportasje om Trond Sollied og hans Club Brugge i ukens "UEFA Magazine". Artig lesing!

Les mer: Brugge build on Sollied foundations
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2003 23:30    Post subject: Reply with quote

Hassan El Fakiri



Oslogutten har hatt både opp- og nedturer siden han returnerte til Monaco etter utlånet til Rosenborg. I høst spilte han regelmessig og og var på ukens lag i sportsavisen Lquipe i en serierunde. Den siste tida har det imidlertid blitt benken igjen. Imidlertid er trener Deschamps godt fornøyd med midtbanespilleren - ny utleie er uaktuelt.

Les mer:
» Vil ikke selge Hassan
» - Nils og jeg snakket ikke samme språk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2003 12:49    Post subject: Reply with quote

Hmmm....

Er det bare jeg som følger litt med på hvordan det går med tidligere Rosneborg-spillere? :roll:

Her er i alle fall siste nytt:

Beto takker nei til landslaget

Nils Johan Semb ville ta ut Real Sociedad-spilleren Bjørn Tore Kvarme (30), men forsvarsspilleren takket nei til å være med mot Hellas 12. februar. "Nei"-et gjelder egentlig for alle framtidlige landskamper. Dermed går Beto samme vei som blant andre Hoftun, Ørjan, Skammels og Myggen som alle har takket nei til landslagsspill.

- Jeg føler jeg ikke har tid og krefter til noe mer enn klubblaget og familien, sier Kvarme.

- Jeg har to små barn, og er mer enn nok borte som det er med klubblaget - som regel tre dager i forbindelse med hver bortekamp. Slik situasjonen er nå, ser jeg ikke for meg at jeg blir med. Jeg er ikke 20 år lenger, sier trønderen.

Les mer: Nytt nei til Semb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eirik
Junior


Joined: 15 Feb 2003
Posts: 45
Location: Andøya

PostPosted: 03.03.2003 18:40    Post subject: Reply with quote

Var det noen som så carews mål i helgen mot Celta Vigo? Jeg synes at han hadde gjævli flaks. Very Happy
_________________
Brattigoal - En konge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.06.2003 10:51    Post subject: Reply with quote

Det ble som kjent tap for Kvarme og Real Sociedad på søndag, samtidig som at Real Madrid vant. Dermed leder Zidane & Co. med to poeng foran siste kamp (mot Athletic Bilbao - rivalen til Sociedad).

Les mer: Trenger hjelp fra erkerivalen

Dersom Real Madrid spiller uavgjort og Beto & Co. vinner, så blir Real Sociedad seriemestre. I Spania er det innbyrdes oppgjør som teller først ved poenglikhet, og den duellen har Sociedad vunnet.

Det blir i alle fall spennede å se hvordan det går med Beto! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.07.2003 11:45    Post subject: Reply with quote

Stornyhet: Andreas Mayer til St. Pauli

Den tidligere Stabæk- og Rosenborg-stjernen Andreas Mayer har skrevet under for tyske St. Pauli, og forlater dermed KSV Hessen Kassel.

Les mer: Andreas Mayer spielt wieder für den FC St. Pauli
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.07.2003 07:38    Post subject: Reply with quote

Seier for Bragstad og Pedersen Bregenz med Bjørn Otto Bragstad og Jan Ove Pedersen på laget vant 1-0 over Salzburg i sin åpningskamp i østerriksk eliteserie.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.09.2003 07:41    Post subject: Reply with quote

Bjørn Otto Bragstad tilhører Norges anonyme fotballproffer - Trives med livet i skyggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2004 11:36    Post subject: Hvor er de nÃ¥? Reply with quote

Flere eks-RBKere har byttet klubb i løpet av vinteren. Dette er de jeg kommer på i farta (tar ikke med dem som forlot RBK i vinter):

Øyvind Leonhardsen, klubbløs (A. Villa) -> Lyn
Espen Isaksen, Oslo Øst -> Stabæk
Thomas André Ødegaard, Lyn -> Strømsgodset
Paal Christian Alsaker, Strømsgodset -> FK Haugesund
Lasse Strand, Bryne -> Byåsen (? - har også hørt Levanger)
Mads Skjærvold, Byåsen -> Strindheim

PS! Trond Viggo Toresen, som spilte for RBK mot Werder Bremen i mai 2000, gikk fra Pors til Odd i vinter, og har allerede danket ut Bent Inge Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 13.04.2004 10:12    Post subject: Reply with quote

Trondsen (utleid) og Hornseth (Bryne) til FFK. Steinar Sørlie har vært der en stund?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2004 10:50    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Trondsen (utleid) og Hornseth (Bryne) til FFK. Steinar Sørlie har vært der en stund?


Siden at både Tor og Doggy ble solgt fra RBK før jul, nevnte jeg dem ikke - tenkte først og fremst på spillere som byttet mellom andre klubber.

Og; ja, Sørlie har vel vært i FFK minst halvannet år - først utleid eller noe fra Vålerenga, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
acab
Junior


Joined: 11 Nov 2003
Posts: 53
Location: Inderøy

PostPosted: 13.04.2004 13:06    Post subject: Reply with quote

Hvor har Robert Boateng, vår afrikanske juvel, tatt veien?
_________________
UN99
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 13.04.2004 19:02    Post subject: Reply with quote

Kenneth Storvik... Gikk ikke han til Frem i Danmark?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.04.2004 06:50    Post subject: Reply with quote

Jepp, det er sant. Storvik har vel gjort det ganske så bra også, han.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2004 22:34    Post subject: Reply with quote

Eks-Rosenborgerne Steinar Lein og Jarle Steinsland styrer mitbanen til Vard Haugesund i 1. divisjon. Selv om laget sliter, gjør sistnevnte det ganske bra på VG-børsen. Etter seks serierunder har han 5,00 i snitt, og ligger på delt 23. plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2004 14:33    Post subject: Reply with quote

En av heltene fra Milano, Jon Olav Hjelde, kan være på vei tilbake til norsk fotball, nærmere bestemt Fredrikstad:

- Jon Olav er en solid forsvarsspiller. Han har brukbar fart, gode ferdigheter i lufta og er teknisk sterk, sier Knut Torbjørn Eggen, som har god kjennskap til spilleren.

- Sammen med Bjørn Hansen hadde jeg ansvaret for de unge spillerne som ble tatt opp på rekruttlaget i Rosenborg 1991. Jon Olav hentet vi fra Vuku og han gjorde senere sine saker bra i Rosenborg, sier Eggen.

Les mer: FFK vil vurdere Hjelde

Jon Olav Hjelde ble solgt fra RBK til Nottingham Forest i 1997. I fjor sommer gikk han gratis til Pusan Icons i Sør-Korea, men nå er nordtrønderen fristilt fra kontrakten, i følge Fredrikstad Blad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 12.06.2004 17:29    Post subject: Reply with quote

ja, kor har boateng tatt veien?
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 13.06.2004 14:45    Post subject: Reply with quote

Hehe. Var det han som spilte en oppvisningskamp i Norway Cup og scorte 2-3? Så ble han satt på benken resten av sesongen, før han reiste hjem, men forble på lønningslista til Rosenborg? Very Happy "You have to come in a joggedress!"? Ja, hvor ble det av han Question
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2004 15:16    Post subject: Reply with quote

Robert Boateng-affæren er lenger enn hva mange kanskje husker (vet):



Sommeren 1997 prøvespilte Robert Boateng for Rosenborg. Etter en strålende omgang i en treningskamp mot brasilianske Santos i Oslo, kjøpte RBK han for 5 millioner kroner fra Kumasi Asante Kotoko.

Samme høst debuterte ghaneseren i Tippeligaen, og han fikk spille noen kamper. Men han fant seg aldri helt til rette i Trondheim, og høsten 1998 fikk han reise hjem til Ghana.

Etter å ha spilt en sesong hjemme i Ghana, ville Boateng igjen prøve seg som Rosenborg-spiller - han hadde tross alt ennå gyldig kontrakt med klubben. Hans ønske om en ny sjanse ble innvilget av RBK, og høsten 2000 fikk han sin re-debut i RBK-trøya borte mot Odd Grenland. I tillegg fikk han prøve seg noen minutter i Champions League-kampen mot PSG i Paris.

Men så mye mer ble det ikke. Dribleglade Boateng innfridde ikke trenernes forventninger, og selv om kontrakten med RBK ennå ikke var gått ut, reiste han hjem til Ghana i desember 2000.

Fakta: Robert Boateng

Det siste sporet jeg finner av "Robert fra Buenget" er følgende:

Fram til sist sommer spilte vår gamle midtbanekjempe, Andreas Mayer, for Hessen Kassel i Tyskland. I et intervju datert 22.12.2002 forteller Mayer at hans gamle lagkamerat fra Rosenborg, Robert Boateng, skal prøvespill for klubben:

Quote:
Der Löwen-Kapitän erklärte darüber hinaus, dass sein alter Teamgefährte aus den Zeiten bei Rosenborg Trondheim, der Ghanaer Robert Boateng (26), bald zu einem Probetraining nach Kassel kommen wolle. Er, Mayer, könne sich gut vorstellen, dass der frühere Nationalspieler in der Rückrunde das Löwentrikot trägt. An den Finanzen dürfte dies seines Erachtens nicht scheitern: Boateng will nicht viel Geld.


Les mer: Löwen Online - News Dezember 2002

Hva som skjedde deretter vet jeg ikke, men jeg regner med at Boateng ikke ble tilbudt kontrakt. Jeg finner han i alle fall ikke i noen databaser med fotballspillere i Tyskland.

PS! Andreas Mayer spiller nå for St. Pauli i Hamburg - gammelklubben til Morten Berre.

Til slutt en liten godbit: Vår alles Kim Rud Petersen, da hos TV2, på jakt etter Robert i et ghanesisk "dating"-forum i november 1999:

Code:
Name:        Kim Rud Petersen
Email:       kim.petersen@tv2.no
Region:      Norway
Date:        11/23/99
Remote Name: 193.212.234.53

Comments:

Can anyone please help me to get in contact with the football-player
Robert Boateng?? He is playing for Kumasi Asante Kotoko as a forward.
(ps! he played one year for Rosenborg of Norway as a proffesional)


....bare for å bevise hvilket type forum Kim Rud henvendte seg i - her er innlegget over hans:

Code:
Name:        Patrick Mensah
Email:       p.mensah5349@sweden.com
Region:      Sweden
Date:        11/20/99
Remote Name: 195.163.75.49

Comments:

I am a Ghanan Living in Sweden and I will to have contact African lady
for serious relationship


Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 22.06.2004 16:16    Post subject: Reply with quote

Det ble ikke all verdens suksess for Saarinen i Tyskland. Han har nå skrevet under en 3 års kontrakt med FC København. Tror og håper at Michael Dorsin er bedre enn Saarinen noengang har vært.

Saarinen til FC København
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.06.2004 11:56    Post subject: Reply with quote

1860 München rykka vel ned. Janne Johannes er i alle fall godt fornøyd med klubbskiftet:



- Jeg har allerede fået et godt indtryk af klubben og talt med Hans Backe om min rolle på holdet. Jeg ser frem til at spille på et hold, der er meget i boldbesiddelse. Jeg glæder mig til Champions League-kvalifikationen og til igen at spille med om mesterskabet, siger Janne Saarinen.

Les mer: Janne Saarinen til F.C. København
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 536, 537, 538  Next
Page 1 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb