| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.06.2013 03:54 Post subject: |
|
|
Det blir bare morsommere og morsommere og følge Bundesligaen, ikke bare spiller de veldig god og underholdene fotball men det kommer flere og flere Norske spillere dit. Enn så lenge er det 6 stk på øverste nivå og 3 stk på 2 nivå, å enda flere kan det bli. Flere av de som var i U21 EM kan nok fort havne der. De meste aktuelle er nok Berisha som hadde en super sesong i RB Salzburg og Nielsen som ikke hadde noen god sesong men imponerte i U21 EM. Mange andre U21 gutter er nok også på blokka til tyske klubber. Av andre Nordmenn så har jo Jarstein blitt linket til Tyskland også. Spennende å se hvor mange det er i Tyskland med norsk pass etter sommeren
Bundesliga:
Håvard Nordtveit (Borussia Mönchengladbach)
Vegar Eggen Hedenstad (Freiburg)
Per Ciljan Skjelbred (Hamburg)
Tarik Elyounoussi (Hoffenheim)
Moa (Stuttgart)
Omar Eladellaoui (Eintracht Braunschweig)
Bundesliga 2:
Ruben Yttergård Jenssen (Kaiserslautern)
Flamur Kastrati (Erzgebirge Aue)
Mathis Bolly (Fortuna Düsseldorf)
Bolly har riktignok valgt å prøve å komme seg inn på laget til Elfenbenskysten men jeg nevner han for det.
Last edited by Vegard2711 on 21.07.2013 03:17; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.06.2013 04:57 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: |
Usikkert hva som skjer med Demidov i sommer etter å ha vært på lån i Celta Vigo, spørsmålet er vel om Frankfurt vil satse på han. |
Nei, spørsmålet er vel hva Demidov vil. Han som ønsket seg sterkt tilbake til Spansk fotball.  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.06.2013 12:21 Post subject: |
|
|
Hehe, det er jo sant. Men hvis han får beskjed om at Frankfurt vil ha han på laget så kan det jo hende han blir Men det blir nok et klubb bytte i sommer ja, å da mest trolig til Spania. Frankfurt vil nok også forsterke laget enda mer når de gjorde det så bra forrige sesong og de skal spille EL i år. Å når Demidov ikke spilte seg inn på laget i fjor høst så gjør han det neppe nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.07.2013 03:16 Post subject: |
|
|
Dårlig start for nordmennene i Bundesliga 2, hverken Yttergård Jenssen eller Kastrati spilte første runde. Yttergård Jenssen var ubenyttet reserve mens jeg ikke helt vet hva som skjer rundt Kastrati. Kastrati står ikke oppført på A-laget til Erzgebirge Aue på deres hjemmeside, men over alt jeg har sett så står det at han fortsatt er Erzgebirge Aue spiller. Han står heller ikke nevnt på spillere inn/ut siden de har.
Mathis Bolly og Fortuna Düsseldorf har ikke spilt enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.07.2013 16:59 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Kastrati står ikke oppført på A-laget til Erzgebirge Aue på deres hjemmeside, men over alt jeg har sett så står det at han fortsatt er Erzgebirge Aue spiller. Han står heller ikke nevnt på spillere inn/ut siden de har. |
http://www.fc-erzgebirge....vallgrp=48
Står da oppført her han. Men ja, mye som tyder på at han er på vei ut.
http://liga-zwei.de/erzge...ehen/23652
De er tross alt i ferd med å hente selveste den skrekkelige Solomon Okoronkwo... |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.07.2013 17:17 Post subject: |
|
|
Det står Mannschaft 2012/2013, den er fra forrige sesong. Hvis du går på Teams og 1. Mannschaft og deretter profikader så står alle spillerne der men ikke Kastrati, og som nevnt står han ikke på Zu- und Abgänge hvis du trykker der i stedet for profikader. Men uansett så virker det som om han er på vei ut  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.08.2013 17:06 Post subject: |
|
|
Hentet fra kvar er dei-tråden:
| Dew wrote: | | Snart BL-sesong igjen. Skal prøve å få sett alt av Skjelbred og Tarik i årets sesong. |
| Dew wrote: | | Godt mulig HSV blir hans eneste utenlandsopphold, som jo ikke er noen dårlig klubb å være i, selv om de underpesterer. |
HSV hadde vel - i likhet med Skjelbred - en elendig start, men desto bedre avslutning på sesongen. Bør ikke det tegne til en god sesong i år? Altså at de kommer til å kjempe om de bedre plasseringene?
Skal som du, Dew, prøve å få med meg enda mer tysk fotball dette året. Om ikke alt, skal jeg prøve å følge de «norske» lagene, i det minste. Vises Bundesligaen på Eurosport i år òg? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.08.2013 17:51 Post subject: |
|
|
Jepp, det gjør de http://tv.eurosport.no/ny...4836.shtml
Skal prøve å få med meg mer bundesliga jeg også, ihvertfall siden det bare sendes én premier-league kamp på lørdagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.08.2013 17:56 Post subject: |
|
|
Nice! Takk, Knowrud!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.08.2013 18:11 Post subject: |
|
|
Vegard2711 eller noen med koll på BL: Kan man forvente seg en liten status/evaluering/styrker/svakheter/osv. på årets lag? Kanskje ikke alle er nødvendig å ta med, men de som er mest interessante for oss? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.08.2013 18:50 Post subject: |
|
|
http://bundesligafanatic.com/
Pleier å lese der for å holde meg oppdatert. Dortmund har alt slått Bayern i årets supercup, det kan forhåpentligvis være et forvarsel på en jevnere sesong i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.08.2013 19:05 Post subject: |
|
|
Takk for den, Strand! Lagret på pc-en for framtidig lesning.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2013 22:54 Post subject: |
|
|
http://talkingfussball.com/
Meget bra Podcast som i sine siste episoder går igjennom de forskjellige lagene, styrker, utfordringer og hvor de tror de kommer til å slåss. Anbefales. 1 uke til seriestart i morgen med Bayern - Gladbach neste fredags kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.08.2013 23:51 Post subject: |
|
|
@Attaboy
HSV er på mange måter en sovende kjempe.. kun syv klubber i verden har flere tilskuere i gjennomsnitt på kamp. Likevel svever de mellom det middelmådige og det gode. De kan slå Dortmund 1-4 borte, men tape for Furth når alvoret begynner.
@Strand
Så finalen mellom BvB og FCB på Eurosport 2 for noen dager siden... Pep har virkelig mye å jobbe med. Nå var ikke det vi så den sterkeste oppstillingen til Bayern Munchen, men spillet var alt annet enn imponerende. Tror fort Dortmund kan vinne - ihvertfall når man sper på med nysigneringene. Spesielt han fra Armenia er superspennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.08.2013 01:32 Post subject: |
|
|
Jeg sliter litt med at jeg liker å se både Bayern og Dortmund spille, så jeg har ingen antipatier for den ene eller andre..
Håper at det blir et tett race i år, med tre-fire klubber som kjemper om toppen hele sesongen gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.08.2013 22:19 Post subject: |
|
|
| Jeg også kommer til og følge nøye med tysk fotball,så veldig mange kamper i fjor og forrige fjor! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.08.2013 22:40 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Jepp, det gjør de http://tv.eurosport.no/ny...4836.shtml
Skal prøve å få med meg mer bundesliga jeg også, ihvertfall siden det bare sendes én premier-league kamp på lørdagene. |
Det sendes opp til 3 Premier League kamper på lørdagene (13:45, 16:00, 18:30). Eneste endringen fra i fjor er at de ikke har lov til å sende alle 16:00 kampene paralelt. De må velge en for direktesending, og kan kun sende de andre i opptak. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.08.2013 13:25 Post subject: |
|
|
Godt å se at fler og fler begynner å få opp øynene for Bundesliga. Anbefaler på det sterkeste at man også tar seg en weekend for å se kamper live der nede og opplever rammen rundt kampene og. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.08.2013 13:39 Post subject: |
|
|
| Ja,stemningen er fantastisk der,og fulle tribuner hele tiden! Og kampene er underholdene med mye mål. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2013 14:57 Post subject: |
|
|
Dessverre så er jeg i den situasjonen at jeg MÅ ha RIKS TV, og de køddene vil ikke ta inn Eurosport 2  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.08.2013 15:01 Post subject: |
|
|
Eurosport er forholdsvis billig på nett. 39kr/mnd med 12mnd binding og 59kr/mnd uten binding.
http://www.eurosportplayer.no/ |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2013 15:17 Post subject: |
|
|
Klarer rett og slett ikke å se kamper på nett, ikke en gang RBK, heller ikke når Manchester United spiller på Viasat Fotball så klarer jeg det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 03.08.2013 15:24 Post subject: |
|
|
...Hvorfor ikke?
Skal se mer Bundesliga i år sjøl, har nesten sluttet helt å følge med på PL, La Liga har noen underholdende kamper men Barca og Real er litt vel overlegne synes jeg...
Fortsatt ikke helt klart å bestemme meg for hvilket lag jeg skal følge ekstra med på da. Liker det Dortmund har fått til med lite ressurser og supporterne deres, men draktene er rett og slett en major turnoff for meg... Bayern blir bare for mainstream... Hamburg? Frankfurt? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.08.2013 18:10 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Knowrud wrote: | Jepp, det gjør de http://tv.eurosport.no/ny...4836.shtml
Det sendes opp til 3 Premier League kamper på lørdagene (13:45, 16:00, 18:30). Eneste endringen fra i fjor er at de ikke har lov til å sende alle 16:00 kampene paralelt. De må velge en for direktesending, og kan kun sende de andre i opptak. |
Ah, takk for oppklaringen. Da har jeg misforstått Tre PL-kamper på lørdag pluss Bundesliga blir vanskelig å velge mellom. Fint at man kan se på både PC og TV samtidig  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.08.2013 18:22 Post subject: |
|
|
Samme her andy, er veldig usikker hvordan lag jeg skal følge,liker veldig godt hvordan både bayern og dortmund spiller,men liker lag som er bak de beste.
Fulgte mye med hamburg sist sesong,offensivt er de veldig gode,men forsvaret deres er en ren katastrofe,dårlige forsvarspillere.
Men liker hamburg veldig godt som klubb.
Så veldig mye La liga før og,men intrssen har dabbet av for det,når alle lag sliter så økonomisk og må selge hvert år.
Lite tilskuere og ofte tamme kamper med lite tempo(Mange kamper spilles i høy varme tidlig på dagene).
Premier league følger jeg med som en selvfølge,men mister litt intressen når klubbene blir som chelsea og city.
Ødlegger fotballen bare. |
|
| Back to top |
|
 |
|