English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stian Ringstad
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 25.06.2013 08:08    Post subject: Reply with quote

beejay wrote:
– Vi har kartlagt og har en liste med gode navn, sier Erik Hoftun som sier at for hver spiller som går ut må en ny komme inn.

Etter det TV 2 Sporten erfarer er Fredrik Semb Berge, Mohamed Elyounoussi og Stian Ringstad alle på den listen.


http://www.tv2.no/sport/f...76635.html


Ringstad??? Han er jo venstreback, kan da umulig stemme at Hoftun ser nødvendigheten av en slik spiller inn. Rolling Eyes

Gledelig liste forresten. Alle tre kan kjempe seg inn i 11´eren med en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 25.06.2013 08:24    Post subject: Reply with quote

Moi, Helland og Ringstad passer i grunn greit med tanke på hvordan Perry roterer på laget. Koster for mye å kun bruke Chibuike og Dockal i cup-kamper...
Back to top
View user's profile Send private message
d3
Rutinert


Joined: 11 Feb 2011
Posts: 809
Location: Namsos

PostPosted: 25.06.2013 09:03    Post subject: Reply with quote

Har heletiden trodd interessen vår for Stian Ringstad ebbet raskt ut, så feil kan man ta altså. Absolutt en velkommen mann, og sårt etterlengtet konkurranse for Dorsin.

Forøvrig en pen liste det der.
_________________
100% JESUS
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.06.2013 09:16    Post subject: Reply with quote

Ringstad er absolutt spennende, men er dessverre ekstremt skadeutsatt. Det kan være en viss grad av gambling ved en slik signering, men også potensielt stor fortjeneste.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 25.06.2013 09:37    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor lenge han har igjen av kontrakten sin?

http://no.wikipedia.org/w...n_Ringstad


Hvilke typer skader har Ringstad hatt, noe alvorlig?
Back to top
View user's profile Send private message
DelPiero
Proff


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 403

PostPosted: 25.06.2013 09:51    Post subject: Reply with quote

Ifølge KFL forumet har han kontrakt ut 2015...

Han har vel hatt forskjellige typer strekkskader, samt at han brakk leggen i fjor.
_________________
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best-
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 25.06.2013 09:57    Post subject: Reply with quote

Ok.

Vel, LSK trenger sikkert litt penger etter flere sesonger med svake resultater. Per Berg hiver vel ikke lenger så mye penger etter LSK....
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 25.06.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Ringstad?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.06.2013 13:09    Post subject: Reply with quote

Ringstad har vell ikke vært SÅ skadeutsatt.
Vanskelig å forrutsi om du kommer til å brekke noe eller ikke :/

At han har slitt med noen strekkskader er jo relativt normalt for eksplosive spillere, og det tar litt erfaring å forebygge.
Vil ikke tro Stian er noe skademarerit og heller tro at skadene skyldes uflaks og det at LSK's apparat ikke helt har kåll på det med å forebygge. Vi vet jo at er det noe RBK kan så er det å forebygge sånt.

Spennende talent som hadde vært en god investering, men LSK skal vel ha 20mill + klausuler ved videresalg?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 25.06.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan han er som spiller? Rask, treg, sterk, smart?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2013 13:47    Post subject: Reply with quote

Kan jo bli en interessant overgang. Husker sist vi handlet venstreback fra LSK Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.06.2013 14:38    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Noen som vet hvordan han er som spiller? Rask, treg, sterk, smart?


Han er en spiller det har vært litt vanskelig å følge, da han har vært skadd en del (står bokført med 58 kamper for LSK siden han signerte før 2009-sesongen - altså 4,5 sesonger), og ofte har fått skadene i det han er i ferd med å finne formen.

Men han har god arbeidskapasitet, relativt rask, flink til å komme rundt på kanten, slår gode og smarte innlegg, og er god en mot en defensivt. Litt mindre ekstrem enn Gamboa, men har en del av de samme styrkene, og er på sitt beste en meget god "angrepsregissør". Har i det hele tatt ikke de store svakhetene, og er jevnt god, men må muligens jobbe litt med posisjonering. Ikke det store tekniske registeret, men er flinkt til å forsere forbi spillere med ball ved bruk av "fartsvariasjon". En veldig moderne toveis-back, som om han stabiliserer seg på nivået han har vis han har inne, er en meget bra spiller etter TL-standard.

Som jeg har sagt før - dersom han kunne slått seg til ro på standarden han hadde i kampen mot Brann, sliter jeg med å finne særlig bedre venstrebacker i ligaen. I den kampen hadde han vel assist på begge målene (LSK vant 2-0), og ryddet opp godt også bakover.

Stabiliteten og skadehistorikken er imidlertid et aber. Holder han seg skadefri, ser jeg dog stort potensiale. Han har fått strupa såpass store perioder av utviklinga i LSK at jeg ser på ham som et stort talent tross alderen på 21 år.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 25.06.2013 20:21    Post subject: Reply with quote

Han har vel også spilt under perry på u21. Han kjenner vel dermed typen og hans kvaliteter noe.

Liten nedside på en slik overgang, kan ikke være særlig dyr.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.06.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror prisforlangende kan bli uventet høy for mange. Han spiller fast (når han er frisk), har igjen to og et halvt år av kontrakten, og har stått svært høyt i kurs LSK grunnet potensiale i hvertfall tidligere. Jeg bodde i Lillestrøm da han ble hentet som 17(?)-åring, og det var ikke måte på hvilken tiltro folk og klubb hadde. Landslagsspiller i løpet av få år var overbevisningen.

Et annet poeng som kanskje kan presse opp prisen ytterligere, er at Ringstad er en av svært få i LSK per i dag som det er mulig å ta mye penger for. Ohi Omoijuanfo er det andre klare prospektet jeg ser per nå. Både Gabrielsen og Gulbrandsen spiller lite, og er nok i utgangspunktet ikke så veldig attraktive på overgangsmarkedet grunnet store mangler, og resten av stallen er stort sett rundt 30 eller eldre (med unntak av Knudtzon som fyller 25 i år), eller langt fra første-elleveren.

Jeg blir ikke overrasket om LSK forventer 7-8 millioner - eller mer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 26.06.2013 01:20    Post subject: Reply with quote

For 7-8 millioner skal han gå rett inn på laget.

Håper vi også ser på alternativer om LSK priser han såpass høyt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.06.2013 01:32    Post subject: Reply with quote

Jepp, det bør han. Men det gjør han også, etter mitt skjønn, dersom han som sagt leverer på et bra nivå av kapasiteten sin jevnt. Om man ser på ren kvalitet er nok Ringstad den eneste på LSK som kunne forsterket oss, og er i hvertfall den eneste jeg kunne tenkt meg nordover om man også ser bort ifra alder og slike ting.

En annen liten fordel (som også kan gi LSK litt ekstra pulver i forhandlingsposisjon) er at han naturlig nok er norsk. Om vi kunne byttet ut Dorsin med en bedre nordmann, er dette dobbel bonus.

Jeg er dog usikker på om han kan bekle flere posisjoner i forsvaret, og jeg kan ikke huske å se ham spille annet enn venstre back. Er han brukbar også på høyre, er jo det en fordel.

Gode backer er vanskelig å finne, og er veldig ettertraktet på markedet. Venstrebacker kanskje spesielt, og det gjør noe med prisen. Per nu ser jeg ingen bedre (sannsynlige) alternativer med tanke på alder, nasjonalitet, og ferdigheter enn Rignstad i de lagene og ligaene jeg kjenner til. Men det er selvsagt mulig å se andre steder også. Det er slikt vi har speider til. En god tommelfingerregel er å ha flere navn på blokka i alle posisjoner til enhver tid, noe Molde i hvertfall påsto de har. Last minute shopping eller all innsatsen på et kort, er sjelden bra for økonomien.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.06.2013 01:44    Post subject: Reply with quote

Zorac,
er det altså slik at du mener at Ringstad er bedre enn Ruben Kristiansen?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 26.06.2013 01:46    Post subject: Reply with quote

Da er han jo utvilsomt spennende om han er så god som du sier. RBK har jo god historikk på spillere som har slitt med skader også, som taler til fordel.

Hvordan er han i forhold til Jonassen og Kristiansen?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.06.2013 02:07    Post subject: Reply with quote

Jonassen kjenner jeg ikke nok til, dessverre, så her tør jeg ikke uttale meg.

Ift Kristiansen, så er nok Ringstad en litt annen type, i alle fall. Kristiansen er klart raskere og et viktigere overgangsvåpen, mens jeg ser på Ringstad som en bedre back defensivt. Kristiansen har mer fart, Ringstad har mer fysikk (og er på ingen måte treg). Ringstad er også noe høyere enn Tromsøs bodøværing, så han er et bedre våpen i luftrommet. Om man kan si det på den måten, innbiller jeg meg at Ringstad er mer en 4-3-3-back grunnet fysikk, arbeidskapasitet og duellstyrke, mens Kristiansen kanskje passer bedre i 4-4-2, hvor han kan operere i en slags vingrolle i angrep.

På stabilitet i prestasjonene har nok Kristiansen et fortrinn fortsatt, men om Ringstad holder seg skadefri over en lengre periode, vil jeg tro det kommer hos han også. Som sagt har Ringstad vært svært god i perioder (og var jo blant annet ute andre halvdel av sesongen som attenåring etter det doble beinbruddet han dro på seg mot oss på Åråsen i juli 2010), og trenger tid som skadefri for å stabilisere seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.06.2013 12:01    Post subject: Reply with quote

Tja,
da er vi uenige Zorac.

Om vi først skal skille mellom 442 og 433 backer, vil jeg si at teknikk, hurtighet og arbeidskapasitet er de viktigste faktorene for å lykkes i 433. Det er nettopp teknikk, arbeidskapasitet og hurtighet som er Kristiansens store styrker.
_________________
Takk.


Last edited by TomH on 26.06.2013 12:11; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 26.06.2013 12:06    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Om vi først skal skille mellom 442 og 433 backer


Hva skal vi med SÃ… mange backer da? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.06.2013 12:11    Post subject: Reply with quote

Very Happy
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 26.06.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Har vel også ett backtalent på Hønefoss som vil kunne være aktuell. Uaktuelt å bruke 7-8 mill på en back.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 26.06.2013 12:20    Post subject: Reply with quote

Groven trenger slettes ikke å være et dumt valg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 26.06.2013 14:29    Post subject: Reply with quote

Her er jeg meget enig. Og han kommer ikke til å koste oss veldig mange penger.
Så får han jo tid til å tilpasse seg, Dorsin er ikke helt ferdig enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb