| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 15:49 Post subject: |
|
|
| krakra1 wrote: | | Det er jo fordi supportere av andre lag, som ikke følger laget tett, alltid vil måle nivået på spillerne etter prestasjonene. |
Pfft, denne er syltynn. Hvilke spillere på Brann mener du holder "gullnivå"? Altså ville gått rett inn på RBK/Godset/Molde i fjor?
Jeg vet ærlig talt ikke av noen. Huseklepp i godt slag, selvfølgelig (muligens også Badji), men utover det fremstår Brann som et traust lag med trauste og begrensede spillere. Også i TL-målestokk. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2013 15:56 Post subject: |
|
|
| Prøvde å si det samme i vinter/våres, men ble da ettertrykkelig satt på plass her om hvor sterkt dette laget egentlig er. Må innrømme at jeg ikke ser det. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 16:05 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | krakra1 wrote: | | Det er jo fordi supportere av andre lag, som ikke følger laget tett, alltid vil måle nivået på spillerne etter prestasjonene. |
Pfft, denne er syltynn. Hvilke spillere på Brann mener du holder "gullnivå"? Altså ville gått rett inn på RBK/Godset/Molde i fjor?
Jeg vet ærlig talt ikke av noen. Huseklepp i godt slag, selvfølgelig (muligens også Badji), men utover det fremstår Brann som et traust lag med trauste og begrensede spillere. Også i TL-målestokk. | Det er jo bare å se på f.eks. å se på Molde. Stallen deres ble hyllet i fjor. I år er den visst middels. Spillere som ble skrytt opp i skyene i fjor blir slaktet i år. Linnes, Mostrøm, Chima. Også de vi vet er gode, som Eikrem. Hvor mange av Godets spillere hadde blitt vurdert til å holde gullnivå i andre klubber?
Nå er det ingen som kritiserer Skarsfjord fordi vi ikke tar gull, men jeg tror bpde Piotr, Badji og Huseklepp kunne spilt viktige roller på et gullag. Haugen, Larsen, Askar og Sævarsson er også gode spillere. Vi skal kjempe om medalje.
Hadde
Hadde vi hatt noe i nærheten av et grunnspill og sett en viss utvikling kunne man snakket om hvor middelmådige spillerne er, men vi har overhodet ingen plan i angrepsspillet og henger ikke sammen defensivt. De fleste poengene våre må vi takke nettopp gode enkeltspillere for. Da sier det seg selv at treneren ikke har gjort jobben sin |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 16:26 Post subject: |
|
|
| krakra1 wrote: | | Haugen, Larsen, Askar og Sævarsson er også gode spillere. |
De er OK. Verken mer eller mindre. Har sansen for Larsen, men dette er (alder og alt tatt i betraktning) en liten haug med middelmådige TL-spillere. Glemte forresten Piotr. Enig i at han hadde gått rett inn på Godset/RBK, men både Badji og Huseklepp hadde måtte finne seg i sterk konkurranse og ville ikke på noen måte vært selvskreven.
Spiller for spiller er Godset klart bedre enn Brann. Alle de fire bak er overlegen i Godsets fordel. Midtbanen til Godset er trolig ligaens mest komplimentære, mens angrepsspillerne er litt mer så dær. Alt i alt klasseforskjell fordel drammenserne. Brann skal være meget godt fornøyd om de tar en bronse og realistisk sett er 4-7 plasseringer som er pari. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 16:34 Post subject: |
|
|
De er gode på grunn av Deila. Brenne hadde ikke fått mye spilletid i Brann. De har en god, men ikke fantastisk backrekke. Johansen er den eneste klassespilleren på midten og angrepet er svakt. Skars hadde ikke tatt medalje med den stallen. De er gode fordi Deila har fått dem til å fungere godt sammen. Hadde man strippet Godset for den velutviklede spillestilen sin og lagt alt ansvaret på enkeltspilleres matchvinneregenskaper hadde de slitt big time.
Sævarsson, Askar, Haugen og Larsen er gode TL-spillere. Sammen med Piotr, Badji og Huseklepp er det et lag som skal kunne kjempe om, og ta, medalje i årets TL nå som Molde er ute av gamet
En trener kan ikke bare bedømmes utifra poengene. Man må se på spill og utvikling også. Der stryker Skars så det synger etter. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 16:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes for øvrig Sævasson er en vanvittig oppskrytt spiller. Småstygg er han også.
OK offensivt og bra fart og løpskvalitet, men veldig mye feilplassering defensivt og gjør generelt en del dårlige valg med og uten ball. Sævarsson kommer langt ned på lista for min del om jeg skal rangere TL-spillere jeg gjerne vil se i RBK. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 16:43 Post subject: |
|
|
Dårlige valg med ball og feilplassering defensivt defensivt er noe som henger sammen med en total mangel på struktur defensiv og sammenhengende angrepsspill. Vi angriper og forsvarer oss en og en, det hever feilprosenten i begge ender. Sævarsson er jo blant de backene med mest målpoeng sesong etter sesong
Har man et spillemønster som fungerer og som passer spillerne vil det løfte enkeltspillerne. Se hvordan i utgangspunktet middelmådige spillere som Mostrøm og Chima ble båret frem av spillet til Molde og hvordan de falt sammen når spillet ikke fløt.
På motsatt ende vil et totalt fravær av mønster og struktur gjøre spillerne usikre og svekke deres prestasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.05.2013 19:23 Post subject: |
|
|
Det er selvsagt vanskelig å vite hvem som har rett og feil i en sdlik situasjon krakra1, ihvertfall før man får sett hvordan eventuelle spillere presenterer et annet sted.
Men selv mener jeg RBK underpresterer i langt større grad i forhold til tropp-styrke enn det Brann gjør. Jeg mener at med veldig få unntak så har Brann en heller middelmådig tropp. Jeg syns den heller råtne (mitt inntrykk) treneren Skarsfjord har fått god uttelling med Brann.
RBK på sin side har en tropp som med få unntak er grisesterk. En tropp som er overlegen de fleste lag i ligaen og som burde vise mer enn vi gjør idag.
Molde er ikke noe godt eksempel. Mange her inne som de siste 2 årene har pekt på at troppen deres faktisk er svak, men noen få unntak. Når de solgte unntakene i vinter uten erstattere så er det ikke så overraskende at de sliter.
At de sliter så ettertrykkelig er litt overraskende, men det handler om en mett spillerstall. Jeg hadde trodd at OGS ville klare å nullstille de noe bedre enn dette. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 20:24 Post subject: |
|
|
Hehe, men her inne kritiserer dere jo alle andre staller enn deres egen;) Jeg syns RBKs stall har vært ganske overvurdert de siste årene også. Spesielt i 2011 hvor den var lite komplimentær.
Man kan diskutere om stallen vår er middelmådig eller ikke til man blir blå i trynet. Jeg syns den er god. Spesielt offensivt. Defensivt har den mangler, men TLs beste keeper veier endel opp for det.
Noen punkter syns jeg uansett er klare:
- Vi angriper ikke som et lag. Ser du på målene vi scorer både i år og i fjor så er det ofte kontringer med få trekk, langskudd, dribleraid, forsvarsfeil, dødballer eller baller som lempes inn i feltet som vi er først på og setter i mål. Tilfeldigheter, dyktighet og enkeltspillere eller udyktighet hos motspillere.
Vi klarer ikke skape overtall fremover. Vi beveger oss en og en, og klarer ikke skape uro hos forsvaret med samtidige bevegelser. Vi har et veldig begrenset kombinasjonsspill. Alt i alt et veldig primitivt angrepsspill som er effektivt på grunn av mange målfarlige spillere.
- Vi forsvarer oss ikke som et lag. Det er ofte store avstander mellom lagdelene. Vi presser ballfører en og en og gjør det veldig enkelt å spille seg gjennom pressledd. Vi gir bort store rom mellom midtbane og forsvar. Vi er svake på markeringene på defensiv dødball.
- Vi sliter mot lag som er dårligere enn oss. Vi takler ikke å være det førende laget. Vi klarer ikke styre kamper. Dette gjelder ikke bare mot TL-lag, men også amatørlag og det gjentas gang på gang.
- Vi presterer ikke når det gjelder. Hver gang Brann kan sikre en god plassering så underpresterer vi. Spillerne takler ennå ikke press.
- Jeg mener vi har mange målfarlige spillere i stallen og en mix som gjør at vi kan score i de alle situasjoner. Det gjaldt enda mer med Ojo og luftstyrken hans. Vi har gode pasningsferdigheter på midtbanen i Haugen og Badji. Et par gode driblere i Larsen og Huseklepp og fart på sidene i Sævarsson, Demir, Nordkvelle, Askar og Larsen.
Alt dette mener jeg peker mot at vi har mye å gå på og ville tatt flere poeng og spilt bedre med en topptrener |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.05.2013 20:26 Post subject: |
|
|
| krakra1 wrote: | Hehe, men her inne kritiserer dere jo alle andre staller enn deres egen;) Jeg syns RBKs stall har vært ganske overvurdert de siste årene også. Spesielt i 2011 hvor den var lite komplimentær.
|
At supporterne ikke ser noen særlig forsterkninger fra andre lag som kan ta en plass hos sos tyder jo på at de fleste er enige om at stallen er god.
Hva du mener om 2011-utgaven av Rosenborg i 2013 har vel lite like med saken å gjøre som hvorvidt jeg vurderer hvor bra Brann bør gjøre det i år utifra hvor bra Brannlaget som tok gull var...? |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 20:31 Post subject: |
|
|
Jeg har da nevnt tre spillere bare fra Brann som jeg tror kunne spilt mye i RBK. Jeg ser flere spillere i TL som kunne forsterket RBK.
Du kan ikke sammenligne oss med 2007-stallen. Konkurransen i TL er jo en ganske annen. Stabæk anno 2007 hadde lekt seg i årets TL. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 20:32 Post subject: |
|
|
| Stabæk anno 2007 hadde den beste spillestallen på denne siden av årtusenskiftet (kanskje med unntak av 2000/2001). Så ja, de hadde nok vunnet greit også i år. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 20:35 Post subject: |
|
|
| De vant ikke i 2007;) Der er flere lag fra 2007 som hadde vunnet årets TL greit i mine øyne. Alle på topp3. Kanskje LSK også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 20:35 Post subject: |
|
|
Nei, 2008 mente jeg.
Når det er sagt, 2007 var knallsterkt det også. Hadde nok vunnet ligaen med en annen trener.  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 31.05.2013 20:36 Post subject: |
|
|
Nei jeg vet jeg ikke kan sammenligne eller dra opp 07-utgaven, det var poenget. Hva du mener om 2011-utgaven av RBK er heller ikke særlig relevant idag.
Angående Piotr, Badji og Huseklepp så kan jeg være enig i at de avgjort ville fått plass i troppen. Piotr ville nok tatt plass i mål, Badji ville tatt en plass OM vi bestemte oss for å spille med et såpass utpreget defensivt anker, og Huseklepp ville tatt en plass i toppform.
Men dagens Huseklepp ville ikke tatt noen plass automatisk, og med midtbanen vi har ville nok ikke en såpass defensivt preget Badji vært aktuell for kjøp. Hadde han vært en lokal unggutt som hadde kommet opp hadde han spilt.
Men det er altså 1 spiller som ganske sikkert hadde tatt en plass, 1 spiller til OM vi hadde skulle stilt defensivt, og en tredje under forutsetning om at han kom tilbake i en form han hadde for noen år siden. 1 sikker spiller fra lag nr4 til å kunne komme med på lag nr2 altså. Med det som utgangspunkt så syns jeg deres foreløpige 4.plass er godt betalt, alternativt vår 2.plass er dårlig betalt. Jeg syns litt begge deler  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.06.2013 15:24 Post subject: |
|
|
BÃ¥rd Finne vil ikke forlenge med Brann: http://www.tv2.no/sport/f...68598.html
Har kun kontrakt ut sesongen og må derfor selges nå hvis de skal håpe på mer penger enn det de vil få i utdanningskompensasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 15.06.2013 16:06 Post subject: |
|
|
| Håpløst valg av Finne og talentløst råd fra agenten. Skulle tro det var en spiller som herjet på Brann og var bankers i 11èrn. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 15.06.2013 19:40 Post subject: |
|
|
Jaja, han kommer vel tilbake om 3 år med halen mellom beina. Synd for spilleren, Brann og norsk fotball.  |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 15.06.2013 19:50 Post subject: |
|
|
| Han finner vel veien tilbake til Enga om noen år tenker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 15.06.2013 20:15 Post subject: |
|
|
| Sommerjobb på desken i Dagbladet. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 15.06.2013 20:54 Post subject: |
|
|
| Helt utrolig hva norske fotbalspillere tror om seg selv. Finne har ikke vært fast på Brann en gang. Hva tror han om seg selv? Barcelona eller? Idioti.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.06.2013 21:46 Post subject: |
|
|
| Helt latterlig at unggutter som ikke engang har etablert seg i 11'eren begynner å nekte å skrive kontrakt fordi de skal til større ligaer. Griskheten kjenner ingen grenser. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 15.06.2013 23:03 Post subject: |
|
|
Håpløst. Hvor i all verden skal han få kontrakt med det lille han har vist? Tydeligvis ikke mye attraktivt å være i Brann nei. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.06.2013 23:52 Post subject: |
|
|
Nå var ikke akkurat Bakenga fast hos oss heller, bør vi da si at det ikke er attraktivt å spille for Rbk? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 16.06.2013 00:06 Post subject: |
|
|
| Tydeligvis ikke attraktivt nok for Bakenga. |
|