| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 03.03.2013 19:49 Post subject: |
|
|
BA: "To Brann-spillere granskes for skattesnusk." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 18:36 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Leciejewski har du nok rett i, Askar er jeg helt uenig i. Hver eneste gang det er en diskusjon om en keeper i TL så mener jeg han er for dårlig, så tenker jeg litt over det å innser at han er blant de beste i ligaen. Sier mye om hvor dårlig keeperstand det er i TL om dagen... |
Ok. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2013 19:15 Post subject: |
|
|
Han har uten tvil storspilt i år, tydelig at han har utviklet seg mye siden jeg bestemte meg for at han var altfor ustabil  |
|
| Back to top |
|
 |

|
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 02.04.2013 18:12 Post subject: |
|
|
Huff, virker ikke som noen gjennomtenkt løsning dette. 4 måneders leie, fra den Moldoviske ligaen. Østeuropeiske spisser har, med unntak av Kovacs, hatt begrenset suksess i Tippeligaen. Tipper det blir en de "pælmer innpå" mot slutten, litt som Sander Post var (er?) i Aafk.
For all del, skal gi ham en sjanse, men VIF har gjort sånne avtaler alt for ofte - dette lukter ikke noe annet enn bortkastet tid og bortkastede penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.04.2013 00:20 Post subject: |
|
|
Timinga er i det minste småflau for Brann.
Dette fremstår som et veldig desperat grep for å sikre en plan B som bryter radikalt med plan A, siden sistnevnte fungerte godt under forhåpningene i går.
Dog både tror og håper jeg (for Brann sin skyld) at det ikke er fullt så kortsiktig retorikk i Bergen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.04.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Jeg ble ikke så imponert over Lecejewski i RBK-Brann som kommentatorene ble, selv om han gjorde en bra kamp. Han fikk veldig mye skryt, synes jeg, for redninger der ballen kom nesten rett på ham, men der han viste stor akrobatikk i landingsøyeblikket, som på langskuddene fra Mix og Gamboa. Buffon hadde landet rolig på beina hver gang der, og ingen ville falt over ende av beundring.
Ellers var det for eksempel situasjoner som beinparaden på Billes første skudd, der han sannsynligvis hadde blitt hengt ut som idiot dersom han hadde sluppet inn ballen (glimrende! ropte Fredheim), eller på den største sjansen til Bille, der han riktignok gjør seg stor i bredden, men samtidig setter hele den øverste halvdelen av målet åpent. Og dessuten skapte hele situasjonen selv med en håpløs retur på et halvhardt frispark midt på.
Lecejewski er for meg en typisk TL-keeper i det øvre sjiktet - bra rekkevidde og reflekser på streken, men ustabil med ball, laber i feltet, og med såpe på hanskene. I mine øyne har vi mer eller mindre den samme keeperen mellom våre egne stenger. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.04.2013 10:07 Post subject: |
|
|
Leciewski har vist mange ganger at han er meget god på streken. Meget gode reflekser, han er hurtig og har god rekkevidde. Så er han selvsagt dårlig på det alle keepere i Tippeligaen skal være dårlige på. Feltarbeid er ikke en verdsatt ferdighet hos keepere i Norge. Sannsynligvis fordi ingen klubber har trenere som kan det.
Vi har sett mange keepere prestere som dette på Lerkendal. Er man norsk havner man umiddelbart i landslagsdiskusjonen. Da blir det et folkekrav at man skal spille for landslaget. Holder man buret reint mot RBK på Lerkendal er man en keeper i verdensklasse. Bare se på Jan Kjell Larsen. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.04.2013 14:07 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Med både Jonsson og Wangberg ute, tyder alt på at unge Jonas Grønner får sin første seriekamp fra start i år når Brann tar imot Odd fredag. Han og Zsolt Korcsmár er nå de eneste friske midtstopperne i A-troppen til Brann. |
BA
Kan jo tyde på at de får en del utfordringer framover. Mange kamper som skal spilles. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 27.04.2013 01:11 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Quote: | | Med både Jonsson og Wangberg ute, tyder alt på at unge Jonas Grønner får sin første seriekamp fra start i år når Brann tar imot Odd fredag. Han og Zsolt Korcsmár er nå de eneste friske midtstopperne i A-troppen til Brann. |
BA
Kan jo tyde på at de får en del utfordringer framover. Mange kamper som skal spilles. | Grønner klarte seg iallefall bra i dag. Ikke noen ilddåp akkurat. Får nok mer å henge fingrene i neste helg. Defensivt har vi vært gode hjemme og dårlige borte i år. Gjesdal som ble hentet opp fra rekruttlaget fikk et innhopp og klart seg også bra. Er ikke veldig nervøs fordi Grønner må spille endel kamper fremover. Han er solid, og verken Jonsson eller Wangberg hae storspilt i år uansett |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.05.2013 14:26 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...39284.html
Brann selger Zsolt Korcsmár til Greuther Fürth, overgangen skjer 1. august.
Begynner det ikke å bli litt tynt i de bakre rekker der nå? Ihvertfall med tanke på at Fakiri er 100 år gammel og Wangberg er veldig skadeutsatt? |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 03.05.2013 14:45 Post subject: |
|
|
| Vi har i dag fem stoppere i stallen, inkludert Zsolt. Er et problem at Jonsson og Wangberg er skadeutsatte. Zsolt forsvinner ikke før 1. juli, og det norske overgangsvinduet åpnet et par uker etterpå. Vi skal hente en erstatter. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 03.05.2013 15:06 Post subject: |
|
|
Trodde han gikk 1. august, slik at Brann hadde goood tid. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg ser Greater Truth legger igjen 1,5 mill, det er ikke rare greiene.
Husker jeg synes Korcsmár virket veldig spennende da han kom, men han har stabilisert seg på et jevnt brukbart TL-nivå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.05.2013 15:54 Post subject: |
|
|
| 1,5 mill, virkelig? Jeg vet spilleren er på utgående kontrakt, men det var en veldig lav sum i forhold til liga/lag og at en avtale ble gjort så lenge før vinduet åpner? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 16:17 Post subject: |
|
|
| Han er jo en dårlig spiller. Omtrent som Per Verner Rønning, kanskje. Ørlite bedre enn Wangberg, men langt ifra de beste i ligaen. Hadde han vært RBK-spiller er jeg sikker på at vi ville latt han gå så og si vederlagsfritt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.05.2013 12:51 Post subject: |
|
|
Brann har funnet erstatteren til Korscmar i makedonske Daniel Mojsov.
Han kommer inn først da vinduet åpner 15 juli, og er vel tenkt å erstatte direkte da Korscmar forsvinner i samme vindu, og kan fort få debutkampen mot oss 28 juli.
– Daniel er en duellsterk midtstopper, som rydder godt unna i boksen, samtidig som han er en god markeringsspiller. Han er trygg med ballen i beina og blir en god tilvekst til spillerstallen vår, sier Rolf-Magne Walstad til klubbens nettsted.
Hele saken _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.05.2013 18:33 Post subject: |
|
|
Hvis skrytevideoen på Brann.no er det beste de klarer å spa frem om ham er jeg beroliget. Han virket for god for Tippeligaen når man kun leste medias tekstomtaler av ham. Siden media også skriver at han senest spilte i Makedonias landskamp mot Danmark i februar synes jeg det er på sin plass å påpeke at han kom inn som innbytter i det 89. minutt på stillingen 3-0.
Ser ut som en rimelig god klareringsstopper som ser ut til å ha en lav terskel for å selge seg. Var redd for at de hadde funnet en ny Stadsgaard "god med ball i beina", men Mojsov pælmer heller mye i hytt og pine enn å forsere fremover. Videoen viser ham ta to frispark fra ca 25 meter også. Stusselig hvis harde skudd utenfor er det beste man har å skryte av.
Dog kan han godt være en forsterkning for Brann. Hadde sikkert styrket benken vår også, men han virker som et klart dårligere valg enn Reginiussen og Strandberg. Det Brann skal ha ære for er at de finner en såpass spiller på Bosman - og med det viser en balanse mellom økonomisk og sportslig edruelighet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.05.2013 20:03 Post subject: |
|
|
Derimot traff de ikke så bra på Pavlov: Skarsfjord vraker Pavlov
Skjønner ikke hvorfor man ikke heller henter inn en ung 2.div-spiller på korttidskontrakt i en slik situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2013 11:11 Post subject: |
|
|
De har solgt 17 000 billetter til i kveld og pusher de 200 siste nå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.05.2013 11:18 Post subject: |
|
|
Hvis Skarsfjord og denne BT-journalisten inviterer hverandre på grillparty, er det antagelig for å få lurt i ham de mest svartsvidde bitene og potetsalaten man ikke en gang gir til nabokatta.
"Her er intervjuet BT gjorde med Rune Skarsfjord dagen etter cuptapet mot Mjøndalen."
Synes Skarsfjord svarer greit jeg. Og ikke mer arrogant enn journalisten med rimelighet burde forstå og forvente når man er ute etter å fremprovosere trenerskifte. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 13:51 Post subject: |
|
|
Han svarer som. Alle kritiske spørsmål blir spøket eller flåset vekk. Som vanlig.
Skarsfjord flyter på den gode jobben han gjorde foran 2011 hvor han ryddet opp stallen og tok oss fra bunnstrid i 2010 tio medaljestrid. Det var en god vinter og en god vår for ham, men etter sommeren stoppet det opp og vi har ikke sett særlig utvikling siden da. I tillegg spiller vi kjedelig fotball og treneren har en traust og kjip personlighet og blir sur hvis noen forventer medalje.
Han har ingenting å vise til de siste to årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2013 14:03 Post subject: |
|
|
| Jeg synes faktisk Brann under Skarsfjord har tatt overraskende mye poeng i forhold til sin middelmådige stall. Skjønner at fansen vil ha enda bedre resultater, men stallen tilsier ikke mer enn de har fått til. Tror ikke mange trenere i TL hadde sanket særlig mer enn det Skarsfjord har gjort. Resurser er hovedproblemet deres. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 31.05.2013 14:15 Post subject: |
|
|
Det er jo fordi supportere av andre lag, som ikke følger laget tett, alltid vil måle nivået på spillerne etter prestasjonene. Da blir det jo stort sett alltid at man presterer likt med nivået på spillerne. Vi har en relativt god stall, spesielt offensivt og det er nettopp prestasjoner fra enkeltspillere som har berget Skars. I fjor var det Ojo og Askar, i 2011 Ojo og Austin, i år har det vært Piotr jevnt over. I tillegg til noen gode enkeltmannsprestasjoner offensivt. To av tre mål mot Sarpsborg kom etter strålende enkeltmannsprestasjoner, kan si det samme om to av målene mot VIF, målet mot Molde(som forøvrig kom etter en ekstremt redning fra Piotr) var en lang ball som Pusic tok bra ned og Askar satte i mål. Førstemålet var en strålende vending av Pusic som ga den til Huse som scoret et bra mål.
The list goes on and on. Målene scores av en eller to gode enkeltprrstasjoner. Det er sjeldent at mer enn to spillere er særlig innvolvert i angrepene vi scorer på. Det er problemet. Det er lite som henger sammen, ingen struktur, ikke noe kollektiv. Vi angriper en og en eller to og to, og vi forsvarer en og en. Vi har ikke noe kollektivt press, vi gir bort store rom og klarer sjeldent å skape overtall offensivt. Vi er prisgitt enkeltspillere som ståt frem og redder dagen. Når det ikke skjer er vi sjanseløse mot hvem som helst. Ikke bare i Tippeligaen.
Dette har vært problemet helt siden Skars tok over, med unntak av de første måndene hvor vi var gode i presset. Ingen utvikling, ingen fremgang. Bare tilfeldige seiere prisgitt enkeltspillere, kjedelig fotball og en traust og arrogant trener. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 31.05.2013 15:28 Post subject: |
|
|
| krakra1 wrote: | | Bare tilfeldige seiere prisgitt enkeltspillere, kjedelig fotball og en traust og arrogant trener. | Også kjent som Jønsson modellen. Dvs erstatt arrogant med uforståelig. |
|
| Back to top |
|
 |
|