English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ode
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

Aalesund hadde fortjent poeng etter 2. omgangen der de dominerte stort. Det sier meg samtidig at SIF ikke er uovervinnelige og at det er fullt mulig å ta full pott mot dette laget.
1917
Proff

PostPosted: 24.05.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

Utnevner godset til vinner av TL alt nå jeg. Makan til maskineri finner du ikke herfra til bayern Razz
Megafritz
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 22:37    Post subject: Reply with quote

Maskineriet som nettopp ble rundspilt 1 omgang hjemme mot et lag under ledelse av JJ.....
Back to top
View user's profile Send private message
1917
Proff

PostPosted: 25.05.2013 00:08    Post subject: Reply with quote

... men vinner det gjør de, og det er vell det aller aller viktigste i fotball
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 00:26    Post subject: Reply with quote

Tror den 2. omgangen til Godset er mer normalen for det laget. Deila & CO har hatt en lang periode med vannvittig flyt, alt går deres vei om dagen.
Iblant har noen lag slike perioder men etter kveldens kamp tror jeg det går nedover med drammenserne.
De møter først RBK på Lerkendal og deretter Tromsø på Marienlyst. Tipper at de etter de to kampene vil stå med null poeng og med det en tung høstsesong på kjøpet.
Håper også at de beholder alle spillerne sine fordi jeg vil se mitt RBK viser Drammens beste menn hvor skapet skal stå når poengene telles opp like før jul.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 00:39    Post subject: Reply with quote

Da får du håpe at vi beholder alle og så vi stiller likt!

Verste som kunne sjedd var om vi fikk inn bud vi ikke kunne sagt nei til på trioen Tarik, gamboa og Reginiussen. Da kunne vi nok gratulert godset uansett...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.05.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

Storflor med assist og BB (VG) ser jeg. Da er vel han for alvor i gang og. Har såvidt jeg har skjønt ikke vært på sitt beste så langt denne sesongen, de blir enda skumlere framover om han finner storformen etter ferien...
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 01:38    Post subject: Reply with quote

Noe med denne kampen som sier meg at vi så de 2 beste lagene i aksjon.
HÃ¥per naturligvis jeg tar feil.
obri
Proff

PostPosted: 25.05.2013 01:41    Post subject: Reply with quote

Å du fjerten_10, du fjerten_10. Greit at du har "mancrush" på Storflor og at han er en god
spiller , men du kan jo ikke påstå at Vg's børs er fasit. Når de gir "dine" spillere topp karakterer er det fasit, mens når de gir "feil" spillere topp karakter er de håpløse. Jeg
så Sif-Aafk på tv og i mine øyne var det flere spillere som var bedre en din kjære idag.
Du må evne å se svakheter også, Storflor hadde utallige ballmist og feilpasninger.
I 2 omgang var godset delvis rundspilt (noe Deila m.fl påpeker) og ihvertfall 5 andre
aktører på banen overgikk favoritten din.
Du har muligens peiling på bredde-og ungdomsfotball , men har en vei å gå når det
gjelder objektivitet og gangsyn.
Bare et lite tips for fremtiden.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.05.2013 01:55    Post subject: Reply with quote

Obri: Jeg så ikke kampen... Registrerte bare at VG (som vanligvis gir ham veldig lite oppmerksomhet og nøytrale børskarakterer) hadde ham som BB, og regnet da med at han hadde gjort en meget god kamp. Generelt mener jeg ikke VG-børsen er noen fasit, for å si det mildt.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 09:23    Post subject: Reply with quote

Knerten,
som jeg skrev i AaFK-tråden etter kampen, så ser jeg ingen grunn til at Drillo ikke skal ta ut Storflor som kantspiller på landslaget. Synd at bare Vilsvik ble tatt ut.

Hvorfor skal Drillo splitte relasjonene mellom Vilsvik og Storflor? Drillo vil ikke klare å skape en bedre høyreside, selv om han skulle bruke bedre spillere. Relasjonene vil han ikke klare å skape på så kort tid.

Bevegelsene til Storflor og Vilsvik er - i mangel av et bedre ord - automatiserte ...

Jeg ville valgt Storflor anyday før Dockal. Storflor har så mange flere strenger å spille på. Da blir også musiken bedre.
Brady
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 09:27    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen og kan bekrefte at Storflor var meget god, og enda litt mer involvert enn han har vært tidligere i år. Feilpasninger og ballmist var det, men det har da også Stefan Johansen flere av, uten at det blir brukt mot ham når han får merkelappen som den beste spilleren i Tippeligaen. En kreativ spiller kan også sende i vei noe som ser ut som en feilpasning hvis ment mottaker ikke er med på tankegangen.

BB syns jeg er på sin plass ettersom det var Storflor som hadde den forløsende pasningen og den kreative visjonen ved begge målene Godset scorte, i tillegg til at han skapte flere andre farligheter foran mål.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 09:32    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Hvorfor skal Drillo splitte relasjonene mellom Vilsvik og Storflor?

Helt enig med deg i at Storflor burde spilt på landslaget, og at relasjonene mellom Vilsvik og Storflor ville vært en styrke de kunne spilt på.

Det kommer dessverre ikke til å skje under Drillos ledelse, da Vilsvik aldri vil få like frie tøyler til å gå i angrep på landslaget som han gjør på klubblaget. Vilsvik vil få direktiver om først og fremst å passe på det defensive og være med frem av og til. Slik vil han neppe stå frem som en suksess i landslags-sammenheng, så fremt vi ikke møter en nasjon som er såpass dårlige at de ikke har noen offensiv trussel på venstrekanten.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 09:42    Post subject: Reply with quote

Storflor var god han, i 1. omgang.
I 2. omgang var han som resten av laget mindre god. Hver gang Aafk-spillerne satte skikkelig press på Storflor ble han stresset og motstanderne tok ballen som å stjele sukkertøy fra små barn.
Virket som om så fort spillere som S. Johansen og Storflor ble satt under press så Godset ut som et ordinært lag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 10:09    Post subject: Reply with quote

Trro det var mye mentalt som gikk litt galt for Godset i andreomgangen. De hadde full kontroll, slapp seg litt ned, ble litt overrasket over ny Aalesund-formasjon og press, ble nervøse og slet med å få overtaket igjen.

Ser forresten at du, KitWalker, skriver at Godset har hatt mye flyt i det siste. Regner med du da sikter til at de scorte på veldig mye mot Start og unngikk baklengs i andreomgangen mot Aalesund. Men før det så jeg en oversikt der Godset hadde flest stangskudd av samtlige Tippeliga-lag, så marginene har ikke bare vært på deres side. Deila sa vel noe om det etter Start-kampen også.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2013 10:28    Post subject: Reply with quote

Godset har på sine siste 28 skudd på mål, scoret 18 ganger. Vi har scoret 10 ganger på våre siste 40 skudd på mål.

Når jeg ser Godset, føler jeg absolutt alt går inn. Motstanderkeeper redder ingenting!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.05.2013 13:45    Post subject: Reply with quote

obri wrote:
Ã… du fjerten_10, du fjerten_10.

Bare et lite tips for fremtiden.

Og man burde absolutt ta imot fremtidstips fra folk som kan komme på slike morsomheter. Rolling Eyes
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 14:08    Post subject: Reply with quote

Tror respekten for godset er stør enn viljen til og vinne mot de..de spiller bra,fordi de får rommene og av motstanderen.
Jeg har studert litt,de scorer veldig enkle mål,og motstanderen gir jo opp før de har gått på banen.

Men mot oss,så er det jo cupfinale hver kamp,alle lagene gir jo alt.
Rosenborg klinger mye bedre enn godset for alle lagene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 14:26    Post subject: Reply with quote

Må faktisk si meg enig der. Overraskende lette mål. Kanskje det høres ut som det sies av rein misunnelse, men kan være et poeng det du sier det.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 14:38    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke,men står side opp,side ned,hvordan de rundspiller andre lag,så må jo motstanderne få det mentalt.

Start så jo nervøse og ukonsentrert ut.

Men vet ikke jeg nei,men men synes ikke motstander laget som gjør de gode,og at de ikke er så gode selv.

Skulle gjerne sett de mot et lag som legger seg med alle mann i forsvar.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 15:36    Post subject: Reply with quote

Artig og høre tromma til molde fansen bare...flaut
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.05.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Molde herjer "synd" at det er pause nå Very Happy
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 16:49    Post subject: Reply with quote

Typisk molde og godset...se hvor enkle mål de får...keepertabber og forsvarstabber..Herregud..

blir rett og slett skremt over den labre innsatsen andre lag har mot molde..
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 25.05.2013 16:53    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Tror den 2. omgangen til Godset er mer normalen for det laget.

Registrerer at du tror mye forskjellig, men hvorfor mener du dette?

Godset har vært ligaens beste hjemmelag i mange år, og har spilt tidvis imponerende fotball hittil i år, med et høyeste nivå milevis over vårt eget når det gjelder angrep mot etablert.

Hvorfor er den dårligste omgangen de har spilt på hjemmebane på mange år normalen for dette laget?

Trodde selv før sesongen at spillerflukt kom til å ta litt knekken på dem og at de kom til å ligne mer på et vanlig TL-lag, men Johansen og spesielt Abdi har imponert mer enn forventet, samtidig som lagmaskineriet virker å være enda bedre enn i fjor. Deila er i ferd med å bevise at han er et virkelig solid treneremne, ettersom han er i stand til å gjenskape prestasjoner med nye spillere, i motsetning til feks JJ.

Last edited by abjoern on 26.05.2013 04:30; edited 1 time in total
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 26.05.2013 04:08    Post subject: Reply with quote

Jeg mener faktisk at Godset er den eneste klare gullkandidaten, altså favoritten, i TL i dag. Bak dem kommer det en gruppe utfordrere hvor RBK er i førersetet, men fortsatt i samme "gruppe". Viking, AaFK og RBK. Brann må få fikset bortenivået i løpet av ferien. Gjør vi det er vi også med.

Noen vil sikkert si at alle andre enn RBK viser svakheter, ikke har spilt bra, ikke har spilt stabilt bra osv, men forutenom to godr kamper i starten av sesongen har ikke RBK vært all verdens heller. Det har vært en ustabil serie så langt hvor bare Godset har festet et grep. Selv om de ikke alltid storspiller virker de solide og vinner på dårlige dager. Det kjennertegner et gullag. De virker bedre enn i fjor, Molde har falt helt av og ingen bak har vist særlig utvikling
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 83, 84, 85  Next
Page 35 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb