| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ivar Veteran

|
Posted: 07.04.2013 19:44 Post subject: |
|
|
Helt psykt. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2013 21:20 Post subject: |
|
|
 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.04.2013 21:28 Post subject: |
|
|
Syns det var enda festligere da Byåsen-keeperen maktet å Physché ham ut i fjor.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2013 19:06 Post subject: |
|
|
Vårens kamp om Møre og Romsdal i 1. divisjon har blitt flytta. Grunn: Den skal sendast på TV. I Kristiansund er det jubel. Hødd-supportarane meiner flyttinga er tragisk.
Les mer: –TV-flyttinga av kampen er tragisk
KBK har selt over 900 sesongkort. Med 1700 på første seriekamp i 1. divisjon på 14 år, mot nyopprykka Elverum, ser Thorsen føre seg to runde tal.
– 1000 selte sesongkort og 2000 tilskodarar jamt på kamp?
– Eg trur nok mange såg at det lønner seg å gå til innkjøp av sesongkort, slik at ein er sikra plass. For det kjem til å bli utselt her, og det har aldri skjedd før, seier Thorsen.
Les mer: – Over tid skal Kristiansund vere ein fotballby i toppfotballen |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 10.04.2013 19:08 Post subject: |
|
|
Veldig synd for "Blåsarane", men det er jo artig at "Uglan" er fornøyde. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 24.04.2013 01:35 Post subject: |
|
|
Tydelig at journalister for tiden er superivrige på å lage saker ut fra twittermeldinger. Sier det litt om nivået eller?  _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.04.2013 11:15 Post subject: |
|
|
| Ja. Men den der kunne ikke passere! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2013 10:46 Post subject: |
|
|
Imponerende hvordan lag etter lag på Møre (og i Romsdal) klarer å trekke store brøkdeler av kommunens innbyggertall til stadion. Hødd forventer 2000 tilskuere mot Ranheim i kveld. (NRK.)
Tettstedet Ulsteinvik har i underkant av 6000 innbyggere. Ulstein kommune har under 8000. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.05.2013 11:00 Post subject: |
|
|
| Helt enig, men det bor jo endel folk i nabokommunene som har kort kjøretid til Ulsteinvik. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2013 11:08 Post subject: |
|
|
... og til Ã…lesund.
Skulle tro de hadde gratisbilletter så ivrige som sunnmøringene er til å gå på kamp. Ventes forresten over 600 AaFK-supportere til Bergen i kveld også. Imponerende mønstring. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.05.2013 22:23 Post subject: |
|
|
| Quote: | Fire tidligere RBK-spillere er trenere i hvert sitt Adeccolag.
Jan Halvor Halvorsen i Bodø/Glimt, Petter Belsvik i Stabæk, Erland Johnsen i Strømmen og Steinar Lein i Vard. |
Minus Steinar Lein.
Haugesunds Avis: "Lein fikk sparken." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.06.2013 19:28 Post subject: |
|
|
Og så var de to igjen ...
"Erland Johnsen slutter som Strømmen-trener." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2013 20:43 Post subject: |
|
|
| Det raknet helt for FFK mot Vard på Zebra, gitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.09.2013 18:44 Post subject: |
|
|
Bodø/Glimt trenger bare 11 poeng på de siste 9 kampene for å være klare for TL neste sesong. Med 12 seiere på rad og 14-1-0 på de siste 15 kampene så tar det nok ikke mer en 4-5 runder før de er garantert opprykk. Hødd borte, Ham Kam hjemme, Strømmen borte, Vard hjemme og FFK borte i de 5 neste. To litt vanskelige bortekamper mot Hødd og FFK men med den formen de har så greier de nok å få med seg minst 11 p fra de 5 kampene.
Men uansett, de kan da umulig greie å rote bort ledelsen de har så de kommer nok nesten helt sikkert til å være i TL neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.09.2013 20:53 Post subject: |
|
|
Så suverene som B/G er nå og så jevnt som det er i bunnen av TL,hadde det akkurat denne sesongen passet godt med 1 lag rett opp og 2-3 lag i kvalik.
Men dette vil vel variere fra sesong til sesong. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 03.09.2013 20:57 Post subject: |
|
|
| Positivt at Glimt er så suverene synes jeg. Det tyder på at de kan hevde seg brukbart opp på tabellen neste sesong. Tar heller lag som ønsker å spille fotball enn en del av de tragiske lagene som er i TL. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.09.2013 21:59 Post subject: |
|
|
Men hvor svak er årets adecco egentlig. Jeg tipper veldig svak.
Bodø Glimt går omtrent ubeseira gjennom med en 28 år gammel futsalspiller som floppa totalt i TL på topp, han er toppscorer i adecco. Makker er Super-Jimmy som floppa like stort i TL. Med unntak av attachs funn Ndiaye er det vel heller få spillere som er særlig interessante der.
Stabæk ligger an til opprykk med en snittalder på 20.8 år med få(?) profiler. Et lag bygd opp av små kids som har floppa andre steder. Nærmeste er vel talentet Herman Stengel som hadde vært i en annen klubb om han hadde utviklet talentet sitt. Ellers er det gamle kjenninger som Stokkelien, Boli, Jalasto og Anene.
Jeg har ikke fulgt med særlig på Adecco i år så jeg setter meg klar til å bli irettesatt her. Jeg bare syns ikke det ser ut som en spesiell sterk utgave av Adecco. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 04.09.2013 08:49 Post subject: |
|
|
Veldig svak!
Iallefall markant svakere enn da Stabæk var her sist i 2005. Det er rett nok flere lag som forsøker å spille en positiv og utviklende fotball, men det kan diskuteres hvorvidt de faktisk lykkes.
Men jeg synes ikke det skal brukes for mye mot Glimt. De holder et godt nivå til tross for svak motstand, tempoet i spillet deres ligger minst ett hakk over oss andre. Likevel må de nok fylle på skal de bite fra seg i TL neste år. Jeg er skeptisk til at f.eks. Ibba er istand til å opprettholde scoringsraten når motstanden blir bedre og Glimt ikke lenger dominerer kampene.
Hva gjelder stabæk så ligger vi på 2 plass fordi vi rett og slett har spillere med bedre ball ferdigheter enn konkurrentene og at gutta har løst noen mentale koder rundt hva som kreves av innsats både på trening og i kamp. Som lag har vi veldig mye å gå på og jeg er ikke brennsikker på at det holder helt inn, men vi sier i såfall tusen takk  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.09.2013 13:10 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Bodø Glimt går omtrent ubeseira gjennom med en 28 år gammel futsalspiller som floppa totalt i TL på topp, han er toppscorer i adecco. Makker er Super-Jimmy som floppa like stort i TL. Med unntak av attachs funn Ndiaye er det vel heller få spillere som er særlig interessante der.
|
Enkeltspillere tror jeg ikke man skal se så mye på. Det finnes drøssevis av eksempler på spillere som har fremstått fullstendig udugelig i en klubb før de har blomstret i en annen (og motsatt), og også de som opplever plutselig utvikling. Nå har jeg ikke sett særlig av Glimt i år, så aner ikke om det er tilfelle her selvsagt.
At det er en såpass stor luke fra Glimt, og at det er ekstremt jevnt bak dem tyder nok, som du sier, på at nivået kanskje ikke er det beste i toppen av Adeccoligaen for tiden. Jeg tror dog uansett ikke nivåforskjellen opp til nedre halvdel av TL er voldsom, så Glimt bør ha gode muligheter for å kunne etablere seg i TL igjen om de får beholdt trenerne og spillerne de ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.09.2013 00:27 Post subject: |
|
|
Havnet nærmest på innfall på Strømmen stadion med en kompis i dag, og så oppgjøret Strømmen - ULL/Kisa. Merket meg spesielt to spillere jeg tror er modne for større oppgaver. Dette var begge lags venstreving.
Tremålsscorer George White på Strømmen har etter hva jeg har fått med meg levert godt i hele år. Han løp mye, bra førstetouch, brukbart overblikk, bra fart, og gode avslutninger. Var mer eller mindre hele Strømmens angrep i dag, og var involvert i det meste Strømmen skapte. 20 år gammel nigerianer som jeg tror kan bli god.
ULL/Kisas Suleiman, også fra Nigeria og med fortid i VIF, var et friskt pust. Han har generelt en del av de samme styrkene og irritasjonsmomentene som Chibuike. God nærteknikk, vanskelig å ta fra ballen, fører ballen kort avstand fra kroppen, og leverer gode pasninger med både inn- og utside av foten. Liten og tett, med bra fart og tyngdepunkt. Kan dog bli litt lett, virker å legge seg en del, og har en tendens til å kjæle litt for mye med ballen. Heller ikke veldig aktiv defensivt. Var litt av og på, men når han var på, lekte han seg der ute.
Ikke sikkert noen av disse blir gode nok for oss, men jeg tror de fort kan havne og lykkes i en eller annen TL-klubb. Verdt å holde et øye med, i hvertfall.
Generelt en OK kamp, med mye intensitet og mål. Det ble 3-2 til slutt, og det kom vel i hvertfall tett opptil 10 gule kort.
Fansen på Strømmen er for øvrig svært glade i disse:
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.09.2013 00:34 Post subject: |
|
|
| Er det samme White som ikke fikk spille i Odd? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.09.2013 01:12 Post subject: |
|
|
Er det ja, i følge Wikipedia. Fortsatt deres eiendom, men er på lån.
Står bokført med 14 kamper og ett mål for grenlandsklubben. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.09.2013 07:34 Post subject: |
|
|
| Odd-fansen var ihvertfall rasende over at White ikke ble satset på. Han har tydeligvis et eller annet - og han er isåfall ikke den første afrikaneren med stort potensiale som sliter benk/sendes bort. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.09.2013 09:08 Post subject: |
|
|
Han er som sagt på lån (ut året?), og kan hentes tilbake til Skien etter dette. Jeg tror Odd kan være svært glade for utviklinga han har hatt i Strømmen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|