English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Cristian Gamboa
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Stefan Strandberg
7%
 7%  [ 7 ]
Mikael Dorsin
2%
 2%  [ 2 ]
Mike Jensen
4%
 4%  [ 4 ]
Tobias Mikkelsen
9%
 9%  [ 9 ]
Jonas Svensson
18%
 18%  [ 17 ]
John Chibuike
14%
 14%  [ 14 ]
Nicki Bille Nielsen
2%
 2%  [ 2 ]
Tarik Elyounoussi
38%
 38%  [ 36 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 94

Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:39    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg Svensson var vår beste i dag. Han er ikke den spiller som vises best, men kanskje er han vår viktigste spiller, med sin ballvinneregenskaper og intensitet. Det imponerer meg hvordan han arbeider knallhardt på trening og i kamp, og stadig vokser med oppgavene. Soleklart foran Dockal som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:39    Post subject: Reply with quote

Jeg jubla ikke så sykt mye sjæl da jeg heller ikke fikk spille da jeg spilte før i tiden.. Helt naturlig at han ikke er overbegeistret.

Satser på at han starter neste kamp.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:40    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Chibuike spiller seg inn på laget i kveld. Momooo, lurer på om du er seriøs en del ganger. Jeg faller ned på nei etter i dag. Håper de fleste ser at Chibuike løser opp spillet og sørger for flyt i dag, med enkle, konstruktive valg og meget god ballbehandling. At han en gang eller to i feltet går litt for lenge med ballen er greit nok, men det blir litt sånn: ville dere heller hatt en med betongtouch som aldri hadde kommet seg i slike situasjoner?

John startet sin første kamp for Rosenborg i år, og leverer en meget god forestilling. Han bør i følge meg være klar i startelleveren fremover. Han bidro veldig friskt. Tipper han får 3-4 på Adressa-børsen: "Ikke på nett med lagkameratene, slipper ballen for seint flere ganger. Tatt av."

Joda, Chibuike gjøre flere ting som er fantastiske. Drar av flere mann og lager ting ut av ingenting.

Men jeg må da ha lov til å være skuffet? Han burde i det mindste hatt to avslutninger på mål i dag. i stede ender det med ingenting fordi han er ubesluttsom. Hvis du mener jeg er useriøs fordi jeg forventer mere av en spiller med hans kvaliteter så får du gjerne mene det. jeg har ingenting annet en respekt for deg og dine innlegg. Det betyr dog ikke at vi har 100% samme oppfatning av samtlige ting hele tiden.

Chibuike bør absolutt være i start 11'en. Liten tvil i om at gutten trenger spilletid for å skaffe seg selvtillitt. Har aldri sagt noe annet, men jeg står på den opplevelsen jeg hadde av kampen i dag, og det er at jeg forventet mere av Chibuike.

dog synes jeg det var rart å bytte ham ut med mindre han var skadet.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:47    Post subject: Reply with quote

Mika Koppinen mener TIL er et bedre lag enn RBK og hadde fortjent poeng.
Godkjent kamp av RBK men syntes Dockal skulle fått 20 minutter i 2. omgang. hadde vært spennende med Dockal i en fremskutt midtbanerolle.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Personlig synes jeg Svensson var vår beste i dag. Han er ikke den spiller som vises best, men kanskje er han vår viktigste spiller, med sin ballvinneregenskaper og intensitet. Det imponerer meg hvordan han arbeider knallhardt på trening og i kamp, og stadig vokser med oppgavene. Soleklart foran Dockal som indreløper.

Veldig enig, Hjelde! (nær som BB. Jeg valgte Tarik). Snakker meg om å gå foran i krigen og både gi og få juling! Synes virkelig at gutten i år har tatt steg i riktig retning! Tommel'n opp!

Frodo wrote:
Attaboy wrote:

20.03.03 Rosenborg - Tromsø 3-1

Her er det noe galt med hvor du henter info fra, dette var en treningskamp. 2003 var året hvor Nedrykk-Ine-kommentaren fra Ivar Hoff falt i siste serierunde, hvor Tromsø vant 1-0 på Lerkendal.

Ops! Her var det feilinfo på gang, ja. Skal redigere posten! Embarassed
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:04    Post subject: Reply with quote

Spilte vi 4-3-3, 4-2-3-1, 4-5-1 eller 4-4-2 i dag? Razz
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:06    Post subject: Reply with quote

Det er vel akkurat derfor man ikke skal legge alt for mye i tallkombinasjoner Smile

Det som betyr noe er hvilke roller man har i laget, og ikke minst hvordan de utføres av spillerne.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:10    Post subject: Reply with quote

Er det slik at Csports ikke har umiddelbare arkivrettigheter til alle kampene?

Kom sendt hjem og tenkte jeg skulle seg kampen i opptak, men den finnes jo ikke i arkivet deres.

Grenser for hvor lenge jeg klarer å holde meg unna resultater.. veldig irriterende at de ikke klarer å ordne slikt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Csports viste den, siden det var TV2 Zebra kamp. Bør ligge på Sumo.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.05.2013 22:11    Post subject: Reply with quote

OzzeyH wrote:
http://www.rbk.no/news/ar...-tre-poeng

se på dockal, gidder ikke feire, bare klapper så vidt å ser oppgitt ut.. sjønner at han er frustrert.. ok kamp mot ålebyen, å ikke et eneste minutt i dag.. føler med han..

OK, kamp mot Aalesund????? Dockal var særdeles dårlig nesten hele kampen igjennom. Løpskraft som en gammel 60åring, svak i dueller og mye feilpasninger. Han gjorde to gode ting, et bra skudd som går utenfor og en fin tostegsfinte. Det var alt.

Ellers en dårlig kamp mot Tromsø, det positive er seier og de første 15min. Resten er rimelig dårlig, spesielt defensivt. Det er skremmende å se at andre NORSKE lag styrer banespillet på Lerkendal. Trist å se at man setter inn en ekstra forsvarer på slutten for å vinne 2-1 på LERKENDAL. Slik skal det ikke være.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:12    Post subject: Reply with quote

Endelig hjemme, får sitte meg ned og se kampen i opptak i morgen. Førsteomgangen virket veldig bra, men etter 2-1 scoringen så gir vi fra oss initiativet (overraskende?).

Greit digg med tre poeng når man ser Vålerenga gå på enda en smell. Måtte bare Godset gi fra seg poeng nå så er humøret på topp igjen

Smile
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Mika Koppinen mener TIL er et bedre lag enn RBK og hadde fortjent poeng.
Godkjent kamp av RBK men syntes Dockal skulle fått 20 minutter i 2. omgang. hadde vært spennende med Dockal i en fremskutt midtbanerolle.

I en periode vi trengte løpskraft og gode 1. forsvarere?? Argumenter gjerne for den.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

Grei 1. omg, delvis god i andre, skaper nok sjanser til å vinne mer og slipper til relativt lite bakover. Varierer fortsatt for mye, men smaker veldig godt med tre poeng.
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 08.05.2013 23:09    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Er det slik at Csports ikke har umiddelbare arkivrettigheter til alle kampene?

Kom sendt hjem og tenkte jeg skulle seg kampen i opptak, men den finnes jo ikke i arkivet deres.

Grenser for hvor lenge jeg klarer å holde meg unna resultater.. veldig irriterende at de ikke klarer å ordne slikt.

I følge brukerstøtten deres så kan de ikke legge ut kamper, som tv2 sender, i arkivet pga de ikke har rettighetene til det. Og på tv2 sumo så tror jeg kampene blir lagt ut et døgn etter kampstart (i forenklet spiller).
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Tromså har 56 prosent possession i denne kampen. Det er et symptom på at vi ikke evner å føre kampene med godt banespill, og at midtbanen vår kanskje ikke er så sterk som enkelte later til å tro. Jeg synes også vi virker litt tung i beina, at vi ikke er helt i form. Jeg tror og mener likevel at vi gjør mye riktig. Eneste jeg stusset på i dag er at ikke Dockal får en halv time, han må det vel være viktig å holde i gang? Når det gjelder Bille så er det et problem for laget at vi ikke har noen andre midtspisser av ok klasse å sette inn når Bille går sliten.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Skal vi risikere å tape når en lat Borek sluntrer unna et returløp fordi han "skal holdes i gang" ?

Borek er en spiller som er avhengig av at vi styrer kampene. 44% possesion på hjemmebane er ikke å styre kampen. Sikkert nærmere 30% den siste halvtimen også.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 00:00    Post subject: Reply with quote

1: Stryk
2: DÃ¥rlig
3: Godkjent
4: God
5: Veldig god
6: Eksepsjonelt god
--------------------------

[3] - Lund Hansen

[3] - Dorsin
[4] - Strandberg
[3] - Reginiussen
[3] - Gamboa

[5] - Svensson BB
[4] - Jensen
[4] - Chibuike

[3] - Mikkelsen
[3] - Bille
[4] - Elyounoussi
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Tromså har 56 prosent possession i denne kampen. Det er et symptom på at vi ikke evner å føre kampene med godt banespill, og at midtbanen vår kanskje ikke er så sterk som enkelte later til å tro. Jeg synes også vi virker litt tung i beina, at vi ikke er helt i form. Jeg tror og mener likevel at vi gjør mye riktig. Eneste jeg stusset på i dag er at ikke Dockal får en halv time, han må det vel være viktig å holde i gang? Når det gjelder Bille så er det et problem for laget at vi ikke har noen andre midtspisser av ok klasse å sette inn når Bille går sliten.

Dette er den andre kampen i år der motstanderen har hatt mer ballinnehav. Den andre kampen var mot Start. Å finne et symptom på bakgrunn av dette å ta hardt i.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 00:13    Post subject: Reply with quote

Enig med børsen til Dew Tommel'n opp!
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 02:16    Post subject: Reply with quote

Grei førsteomgang. Svak andreomgang.
En del spillere som viser styrkene sine, men enda bor det fryktelig mye mer i denne stallen. Godt å ha de to beste stopperne på banen sammen igjen. Enorm soloprestasjon (evt. fantaprestasjon) av Tarik når han setter inn andremålet. Måtte seiersrekka fortsette.

Børs 1-10

[5] - Lundolini

[5] - Dorizini
[6] - Stranberghi
[6] - Reghinuzo
[5] - Gamboano

[7] - Sevenzone
[6] - Ienzeni
[10] - Chibucco

[6] - Michelesenzi
[5] - Billi
[7] - Il Ionozzi

Ingen tvil om at Ignacio Chibbucco var kampens store spiller. Utrolig flaut at det fortsatt finnes folk som er så trangsynte og forutinntatte at de ikke greier å lovprise denne begavelsen av en spiller. Jeg på min side er frisinnet så det holder.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fortinbras
Senior

PostPosted: 09.05.2013 06:31    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Skal vi risikere å tape når en lat Borek sluntrer unna et returløp fordi han "skal holdes i gang" ?

Borek er en spiller som er avhengig av at vi styrer kampene. 44% possesion på hjemmebane er ikke å styre kampen. Sikkert nærmere 30% den siste halvtimen også.

Samtidig er Borek den spilleren i troppen med desidert best matchvinneregenskaper. Jeg ville derfor (som et par andre har nevnt) ha hatt inn ham for Mikkelsen, da sistnevnte hadde løpt fra seg midt i andre omgang.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 08:03    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Dette er den andre kampen i år der motstanderen har hatt mer ballinnehav. Den andre kampen var mot Start. Å finne et symptom på bakgrunn av dette å ta hardt i.

Kanskje. Men jeg skulle gjerne sett at vi klarte å styre disse kampene på hjemmebane i større grad. Samtidig er det klar forbedring å se i forhold til JJ på dette.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 08:32    Post subject: Reply with quote

God børs av Dew. Som sagt er jeg enig i at Svensson var banens beste. God børs også av deg Oppmannen, helt til du virkelig mister taket når du skal vurdere Chibbe. Helt greit at han spilte en god kamp, og logisk kan vurderes til banens beste, men å gi han en tier samtidig som du kaller alle som ikke lovpriser han slik du gjør for trangsynte og forutinntatte, er jo bare helt skivebom.

Det er som å høre en prest sin vurdering, dersom Jesus hadde spilt offensiv midtbane på Rosenborg. Chibbe har fortsatt mye å gå på, spesiell i det defensive arbeidet, også i denne kampen. Han blir også for stillestående innimellom, går ikke på løp han kunne gjort, og holder av og til for mye på ballen. Men bevares, stor fremgang for Chibbe, og en rekke positive tendenser.

PÃ¥ en skala fra 1-10 ville jeg gitt han en 6er.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2013 08:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi vinner en relativt fortjent 2-1-seier mot et ganske så jevngodt lag. Inntrykket mitt fra kampen er hovedsaklig at vi har markant bedre spillere enn Tromsø på de fleste posisjoner, men Tromsø har vesentlig bedre offensiv samhandling, og bedre TIL-spillere ville gjort mer ut av tildels svært gode situasjoner. Spesielt synes jeg de er flinkere enn oss til å vende spillet - det er noe vi (gjennom spesielt Mike Jensen) var gode på i de to gode kampene våre, men er definitivt mindre gode på nå.

En annen ting som slår meg er at vi synes å ha lagt bort viljen til å angripe langs bakken, med ballen i laget. Det slås veldig mye langt mot Bille (i duell med Koppinen og Fojut? Come on), spesielt fra Dorsin og Strandberg, og det kler både laget og Bille dårlig. Jeg vil minne om at jeg alltid har oppfattet Hansen som noe tvilende til å bygge opp spillet bakfra, og de siste tiders "utvikling" i spillet mener jeg støtter denne oppfatningen. Og det rimer dårlig med formasjonsbyttet: hvorfor spille 4-2-3-1 med Chibuike som framskutt midtbanespiller, og samtidig hovedsaklig spille over hele midtbanen? Burde ikke da Chibuike og Tarik helst byttet plass, for å få Tariks gjenvinningsevner rundt Bille-duellene? Og mer generelt: hvorfor er det slik vi ønsker å spille på Lerkendal mot Tromsø?

Det var godt med en seier igjen, og definitivt på tide, men jeg ser lite i samhandlingen som bærer bud om forbedring. Tarik, Chibuike og Mikkelsen gjør enkeltvis gode prestasjoner, men de synes ikke å være satt i noe slags definert system. Som flere har påpekt: dårlige (under 2 ppk) resultater er ok i denne fasen, så lenge man ser utvikling i spillet. Så langt ser jeg egentlig bare vingling, og en kontrast mellom den spillestilen Rosenborg ønsker å ha og den spillestilen treneren mener er realistisk.

Børs:

Lund Hansen 5 - Bortimot sjanseløs på baklengsmålet. Noen ukonsentrerte igangsettinger og lurvete hender på enkelt langskudd trekker ned.

Gamboa 5 - Kommer ikke til offensivt, og blir for enkelt vendt bort (planlagt?) defensivt. Viser fram storfarta av og til.

Reginiussen 5 - Under middels kamp av kapteinen, til tider merkelig sløv i plasseringene (som på baklengsmålet).

Strandberg 6 - Den beste i forsvarsrekka, plasserer seg godt og beholder roen. Mye lange oppspill, uten at han nødvendigvis skal lastes for det.

Dorsin 6 - Solid kamp, stort sett bra kontroll. Villig offensivt, men låses av. Mye lange oppspill.

Svensson BB 7 - Jobber hardt, høy frekvens, vinner dueller og kommer seg til muligheter. Spiller enkelt, og gjør lite feil. En av de beste kampene jeg har sett av ham.

Jensen 6 - Pliktoppfyllende defensivt, men får ikke helt 'tak i' midtbanen. Enkle løsninger med ball, skulle gjerne sett ham spille med litt mer selvtillit.

Mikkelsen 7 - Svært bra førsteomgang, da ser man hva som bor i dansken. God og truende med ballen i beina, bedre nå som førsteforsvarer, nær scoring flere ganger. Forsvinner litt med laget i andre omgang.

Chibuike 7 - Veldig god i starten av begge omganger, gode retningsbestemte mottak, konstruktive og intelligente løsninger, god timing i avleveringer. Mangler litt på selvtilliten.

Elyounoussi 7 - Vanskelig å sette karakter på, stort sett aktiv og god, men gjør også noen valg med ball som er direkte merkverdige. Fint mål, synd at den beste delen av det var en nødløsning.

Bille Nielsen 5 - Jobber hardt, men stort sett litt på feil plass, så han blir sjelden en trussel foran mål. Lite giftig, og i lomma på Fojut hele kampen.

Diskerud 6 - Litt undervurdert jobb når han kommer inn, tar for seg defensivt, men klarer ikke bidra i samme grad offensivt.

Rønning - Inn for å nøytralisere Prijovic i lufta.

Selnæs - Kom inn, ukjent av hvilken grunn.

PJ Hansen 5 - Velger å tro at Chibuike-byttet skyldtes en liten skade, ellers var det en svært merkelig avgjørelse, som snudde kampforløpet. Klarer ikke å gjøre grep som hindrer Tromsø-dominans etter 2-1.

dommer Skjerven 4 - Begivenhetsfattig kamp for dommerteamet, men klarer likevel å gjøre noen grep som viser en litt sviktende forståelse.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2013 09:53    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Reginiussen 5 - Under middels kamp av kapteinen

Er ikke karakter 5 "middels", da? Eller regner du 5,5 som middels? Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb