| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 03.05.2013 17:36 Post subject: |
|
|
Edvardsen som dømmer vår kamp ihvertfall. Ser ingenting til Sælen. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.05.2013 18:59 Post subject: |
|
|
Som regel pleier dommeroppsettet å komme her, men mulig de har glemt det denne gangen. Eller ønsker de å skåne noen?  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.05.2013 12:27 Post subject: |
|
|
Sælen tilbake som dommer i 9. runde. Dømmer Sandnes Ulf - Molde. Ser han også er 4. dommer i 8. runde. Altså ikke rare «karantenen» han fikk.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 07.05.2013 12:47 Post subject: |
|
|
| + at han dømmer Molde! |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 07.05.2013 15:03 Post subject: |
|
|
| Tja, kan jo være at han haler i land en Molde seier på egen hånd hvis han dømmer som i Haugesund-kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
lysulv Proff
|
Posted: 17.05.2013 18:45 Post subject: |
|
|
Frp-politiker beskylder Edvartsen for kampfiksing
Jeg er ikke imponert over Edvartsens dømming, men korrupt er han nok ikke. Om så var tilfelle ligger han på et så lavt prisnivå at samtlige tippeligalag har råd til å betale ham, for det er vel ingen lag som ikke har blitt rammet av hans inkompetanse.
Og med slike offentlige utspill om kampfiksing er det vel mer sannsynlig at forbundet blir nødt til å forsvare Edvartsen istedet for å straffe ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.05.2013 20:44 Post subject: |
|
|
| Håpløst av politikeren når han skal være idrettspolitisk talsmann for sitt parti. Er det kampfiksing om en TIL-spiller tar ett-skritts løpefart og setter straffen rett på motstanders keeper? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 22:07 Post subject: |
|
|
- Ringte Norges beste advokat med en gang
- Han kan godt mene at det skjer feil under dømming, men slike påstander bør han vokte seg vel for. Det er ikke bare uverdig, men også klart straffbart. Jeg vil følge det opp til uken dersom det ikke kommer en klar beklagelse, sier han til Dagbladet.
Edvartsen er ikke akkurat min mann, han har imidlertid min fulle støtte i denne saken, men siden jeg er glad i blod og drama, spesielt med Frp involvert, håper jeg beklagelsen uteblir. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 17.05.2013 22:12 Post subject: |
|
|
| Helt utenfor min fatteevne at Korsberg antyder noe slikt. Lavmål. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 17.05.2013 22:40 Post subject: |
|
|
Haha! Kan fort bli vår neste idrettsminister  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2013 23:47 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke noen idrettspolitisk debatt i dette. Jeg ser kun en stortingspolitiker som tar et velkjent taktisk grep for å få fokus på seg selv og sitt parti før valgkampen. Alle mot oss. Taktikken vil lykkes straks politiske motstandere (og støttespillere til politiske motstandere) skjeller ham ut eller prøver å latterliggjøre ham. Så lenge kun "ikke-politikere" angriper utspillet vil taktikken mislykkes. Samme taktikk brukte Aina Stenersen med flaggutspillet. Både Stensersen og Korsberg lyktes i å komme på Dagsrevyen i kveld. ARK hjelper med det FrP til å mobilisere tidligere, nå frafalne og Erna-utro velgere, eller gjerdesittere som potensielt ramler ned i sofaen om knappe fire måneder.
Enkelt sagt: De er ikke så dumme som de later som. De vil bare ha noen, som er så dumme at de går på limpinnen, til å beskylde dem for å være dumme. Da kan de om noen uker/måneder dra frem trumfkortet: Alle angriper oss. De velgerne som de ønsker å nå frem til vil ha en erindring av at det Frp-erne sier faktisk stemmer med den virkeligheten disse velgerne (med latente sympatier) har opplevd.
Videre kan de hevde at årsaken til at "alle angriper oss og bare oss" er at alle er så redde for at folk skal forstå at kun FrP (Korsberg/Stenersen) har løsningene på et lands problemer.
Edvartsen er bare en uskyldig brikke i dette spillet. Det er forsåvidt TIL også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 17.05.2013 23:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.05.2013 23:54 Post subject: |
|
|
| Det var da voldsomt... for meg er dette en stortingspolitiker som ble mer supporter enn politiker i et offentlig forum og tabbet seg ut. Hverken mer eller mindre. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.05.2013 00:04 Post subject: |
|
|
Du må for all del gjerne både se og tro at dette kun er en som ble for mye supporter. For meg er sindige Korsberg en stødig veteran som vet utmerket godt hva han skriver og hvordan dette vil bli fremstilt. Og han lyktes med å komme i Dagsrevyen. Lyktes med å bli "angrepet" av ARK også. Har trolig ikke tapt en eneste sympatisør på dette han (og partiet). _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.05.2013 02:06 Post subject: |
|
|
Vi har alle roller utenfor RBKWEB, men hvor mange sa, skrev og mente endel drøye ting når Edvardsen blåste offside på Bodø Glimts tilbakespill mot keeper som RBKspiller plukket opp? ...
Dette er jo nødt til å være en supporter som skriver noe i affekt som ikke var lurt. Det er pinlig fordi man er en offentlig person, men nesten like pinlig å løpe til Elden syns jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.05.2013 03:55 Post subject: |
|
|
- Er du klar til å beklage?
- Ja. Hvis Edvartsen føler jeg har hengt ham ut, var ikke det min intensjon.
Haha, herregud.
http://www.dagbladet.no/2.../27235537/ _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.09.2013 14:16 Post subject: |
|
|
- Domarna som är kvinnor fokuserar på fel saker tycker jag. De ska hålla koll på bollen, men står bara och tittar på vår bänk om vi gör något fel, säger Soguk.
Läs mera: Attacken: "Kvinnor borde inte få döma" |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.12.2013 11:45 Post subject: |
|
|
Tippeligadommere 2014:
Espen Berntsen, Indre Østland FK
Dag Vidar Hafsås, Trøndelag FK
Svein Erik Edvartsen, Indre Østland FK
Trond Ivar Døvle, Akershus FK
Ken Henry Johnsen, Vestfold FK
Tom Harald Hagen, Indre Østland FK
Anders Johansen, Telemark FK
Kristoffer Helgerud, Buskerud FK
Tommy Skjerven , Sogn og Fjordane FK
Svein Oddvar Moen, Rogaland FK
Brage Sandmoen, Oslo FK
Per Ivar Staberg, Nordmøre og Romsdal FK
Ola Hobber Nilsen, Oslo FK
Trygve Kjensli, Oslo FK
Omar Rafiq, Oslo FK
Tore Hansen, Agder FK
Assistentdommere Tippeligaen 2014:
Kim Tomas Haglund, Østfold FK
Frank Andås, Indre Østland FK
Tom Harald Grønevik, Hordaland FK
Joakim Knapstad, Sogn og Fjordane FK
Odd Jarle Larsen, Agder FK
Reidar Gundersen, Oslo FK
Kai Lafjell, Oslo FK
Harald Strand, Rogaland FK
Chriss Bjorøy, Hordaland FK
Odd Arne Vangen, Buskerud FK
Ivar Michael Jahr, Indre Østland FK
Dag Roger Nebben, Indre Østland FK
Jan Erik Engan, Hordaland FK
Magnus Lundberg, Indre Østland FK
Sven Erik Midthjell, Hordaland FK
Ole Johan Lillebuen, Buskerud FK
Leif Erik Opland, Trøndelag FK
Anders Velo, Oslo FK
Jon Michael Knutsen, Akershus FK
Kim Andre Johnsen, Akershus FK
Geir Oskar Isaksen, Troms FK
Svein Inge Wiken, Trøndelag FK
Hans Christian Stormoen, Hordaland FK
NFF: Disse dømmer Tippeliga og Adeccoliga 2014
Hadde ikke fått med meg at Kjetil Sælen har lagt fløyten på hyllen, jeg.
| Quote: | | Cupfinaledommeren fra 2012 Kjetil Sælen har valgt å avslutte en flott dommerkarriere etter hele 11 sesonger i Tippeligaen. At han avslutter på topp er utvilsomt. |
NFDF: Kjetil Sælen har valgt å avslutte en flott dommerkarriere på topp
NÃ¥ ja, har ikke akkurat glemt kampen Haugesund - Rosenborg.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2014 20:44 Post subject: |
|
|
Hadde faktisk ikke fått med meg denne nyheten fra 2007 før det ble nevnt under Manchester City - Barcelona i går:
Det franska företaget Lagardère har köpt tv-rättighetsbolaget IEC in Sports för 750 miljoner kronor, 400 betalas ut nu och resterande belopp under kommande tre år om bolaget håller budget.
Försäljningen innebär att de tre huvudägarna Jonas Persson, Anders Björkman och Jonas Eriksson blir multimiljonärer över en natt.
För den allsvenska domaren Jonas Eriksson, som ägde mellan 10-15 procent av företaget, innebär det minst 40 miljoner, plus 35 miljoner kronor kommande år.
Läs mera: Elitdomaren Jonas Eriksson om sitt 75-miljonersklipp |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.05.2014 08:41 Post subject: |
|
|
Tom Henning Øvrebø i VGs ekspertpanel: Sistemann og rødt kort? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 11.07.2014 13:05 Post subject: |
|
|
[BA] Dommerlønningene har økt med 30 prosent på seks år.
En hoveddommer tjener nå 14 000 kroner per kamp i eliteserien.
–Kampgodtgjørelsen har økt betraktelig de senere årene, sier dommersjef i Norges Fotballforbund, Rune Pedersen.
En hoveddommer i eliteserien får 14 000 kroner per kamp, mens en assistentdommer tjener 9000 kroner per kamp.
–De beste dommerne dømmer over 20–22 kamper i løpet av en sesong, opplyser han.
Det gir en totalsum på over 300 000 kroner.
– Det har vært en enorm utvikling. Fra jeg fikk 200 kroner for å dømme en eliteseriekamp i 1988 til at en hoveddommer i eliteserien får 14 000 kroner i dag, sier tidligere toppdommer Terje Hauge, som ga seg som toppdommer i 2010.
GOD BIINNTEKT
I dag er 16 norske eliteseriedommere og 6–7 av de internasjonale assistentdommerne såkalt halvprofesjonelle.
– Alle dommerne i eliteserien er kjøpt fri fra sine sivile jobber i størrelsesorden 20 til 50 prosent slik at de skal ha mulighet til blant annet å trene på dagtid, forteller Rune Pedersen.
Etter at Kjetil Sælen ga seg som toppdommer i fjor er det ingen hoveddommere fra Hordaland i eliteserien, men fylket har tre assistentdommere som dømmer i eliteserien og internasjonalt.
Loddefjord-dommer Jan Erik Engan kombinerer jobben som kroppsøvingslærer ved Laksevåg videregående skole med å være assistentdommer. I fjor var 28-åringen assistent i 23 kamper i eliteserien. Det ga ham over 200 000 kroner.
– Det er en veldig grei biinntekt, men vi trener fire-fem ganger i uken, testes flere ganger i løpet av sesongen og bruker mye tid på reiser. Da er det greit at vi får noe igjen for det, mener han.
MILLIONLØNN I ENGLAND
I går var han i Wales og dømte Europaliga-kvalifisering mellom Bangor City og islandske Stjarnan.
– UEFA betaler 200 euro dagen og et kamphonorar på 300 euro, men vi får mer i gruppespillet i Europaligaen og i Mesterligaen, forteller han.
Sverige har de seks helprofesjonelle dommere, men dommersjefen mener ikke det er nødvendig å ta etter svenskene.
– Jeg har inntrykk av ordningen vår er godt likt av dommerne. Det er greit å ha kontakt med det vanlige arbeidslivet, påpeker Rune Pedersen.
Det er forskjellige fra land til land hvordan dommerne lønnes. I Premier League skrives det årskontrakter med dommerne. I tillegg får de betalt per kamp.
– Dommerne i Premier League kan tjene opp mot én million kroner. Det er en helt annen verden, forteller Terje Hauge. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Terje Hauge er ansatt som ny dommersjef i Norges Fotballforbund. Hauge etterfølger Rune Pedersen som har hatt stillingen i ti år. Pedersen vil fortsatt arbeide med dommeroppgaver i NFF.
Terje Hauge tiltrer 12. januar.
- I Terje Hauge får vi en dedikert, erfaren og svært dyktig medarbeider som vil være helt sentral i arbeidet med å rekruttere og videreutvikle våre dommere, så vel i topp- som i breddefotballen. Samtidig takker jeg Rune Pedersen for flott innsats gjennom mange år, sier leder av Konkurranseavdelingen i NFF, Nils Fisketjønn til fotball.no
Les mer: Terje Hauge ny dommersjef i NFF
UEFAs rangering av norske dommere for 2015, ifølge nfdf.no:
Menn:
Elite: Svein Oddvar Moen
Gruppe 1: Tom Harald Hagen
Gruppe 2: Ken Henry Johnsen, Svein-Erik Edvartsen
Gruppe 3: Dag Vidar Hafsås, Tore Hansen, Ola Hobber Nilsen
Les mer: Dommeropprykk for Edvartsen |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2015 11:51 Post subject: |
|
|
Dommermagasinet tar for seg hvilke retningslinjer dommerne har spesielt fokus på denne sesongen, og NFFs nye dommersjef Terje Hauge er gjest. Han har hentet fram videoeksempler for å illustrere dommernes fokus før seriestart.
Vi blir også med Norges beste dommerne på fysiske tester på La Manga, og UEFAs dommersjef Collina bruker norsk toppdommer og hans team som eksempel på hvor nyttig verktøy kommunikasjonsutstyret er for dommerne. Møt også Tippeligaens dommerdebutant denne sesongen.
– Vi er godt forberedt og gleder oss til en ny sesong. På La Manga har vi gjennomført fysiske tester, hatt teknisk og taktisk trening og dommerteamene har jobbet med analyser, forteller dommersjef Terje Hauge.
Se dommermagasinet her _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.05.2015 23:00 Post subject: |
|
|
Kan Noen, Svein Oddvar Moen, NFF, eller noen her på forumet fortelle meg Hvorfor dagens gode kampleder ikke gir Yassine El Ghanassy gult kort for filming etter 47 minutters spill, mens gir Helland gult kort for noe som ikke er Nærheten av filming?
Etter min mening var Svein Oddvar Moen ute etter å ta Helland og ikke noe annet, for han står jo 5 meter unna!
Det er han som burde fått karantene, Snakk om dømming! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2015 00:15 Post subject: |
|
|
Elendig dømming generelt i dag. Gulkort-inkonsekvensen er selvsagt rosina i pølsa, men det var fryktelig mye rart. Blåste på ting som burde fått passere, mens han lar åpenbare forseelser passere. Straffen var i det minste strengt idømt.
Jeg så kampen med RBK-øyne selvsagt, og så massevis av situasjoner som ble dømt, eller ikke dømt, disfavør oss. Jeg blir mildt sagt lite overrasket om Stabæk-supporterne merket seg det samme med sitt lag.
Om dette er creme de la creme av norsk dommerstand, er jeg oppriktig bekymret. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.05.2015 09:32 Post subject: |
|
|
Svein Oddvar Moen er jo en dårlig dommer, og han har aldri vært noe annet enn en dårlig dommer. Han er inkonsekvent og arrogant, og han har en lei tendens til å dømme på ren magefølelse og egenproduserte heuristikker framfor å dømme etter instruksen. Han er heller ikke smart nok til å holde orden på den linja han selv skal legge i kampen, og han er den typen dommer som liker å ta kontroversielle valg (og så stå helhjertet for de) for å stikke seg litt ut.
Hvem det nå enn er i NFF som rangerer dommere plukket ut ham som et talent og satsningsobjekt for mange år siden, og de håper vel at han skal bli bra bare han får nok muligheter og oppbacking. Det eneste positive man kan si om Moen er vel at han er i fysisk god nok form til at han sjelden kan skylde på å ha stått langt unna situasjonene når han driter seg ut.
Ingen dommere er feilfri, men jeg synes flere av de norske dommerne både er bedre dommere og mer personlig egnet til å bli gode i framtiden enn det Moen er. |
|
| Back to top |
|
 |
|