English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.12.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Hehe, har tenkt på Solheim jeg også.

Men som VJH sa, det kan hende de velger en innad også.

Og da håper jeg de velger Wikestad, og for guds skyld ikke Børslid..

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 14:57    Post subject: Reply with quote

Wikestad er et bedre valg enn Brann-Børslid ja. Selv om han også kan være litt masete.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.12.2012 15:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Børrestad er veldig slitsom, blir for mye rop og drama.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning. Utrolig stressende med drama-queen, Børrestad. Den mannen er bare så utrolig påtatt som det går an å bli. Så ille er det, at jeg av og til skjemmes av ham.
Sola
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 17:03    Post subject: Reply with quote

Børrestad er blitt ganske god, men ingenting overgår Davy Wathne. Man kan like eller hate hans fremtoning som TV2s alt-slukende fanebærer og generelle meninger, men som programleder er han helt suveren. Måten han fører FotballXtra på er verdensklasse. Kombinerer slepen retorikk, lynkjappe kommentarer, humor og kunnskap på en måte jeg beundrer. Kunne trolig ført en briljant tale i Kongens slått sånn på sparket.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.12.2012 17:20    Post subject: Reply with quote

Ja det er en side av han. Men så har han også en bitter drittunge-tilnærming til ting som ikke går hans vei som lyser greit gjennom endel ganger.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.12.2012 17:22    Post subject: Reply with quote

Blir for mye store bokstaver på Wathne.

Dag Solheim er veldig bra.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 21:02    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ja det er en side av han. Men så har han også en bitter drittunge-tilnærming til ting som ikke går hans vei som lyser greit gjennom endel ganger.

Dette er stort sett som ekspert eller paneldeltaker, ikke som programleder. På Twitter f. eks oppfører han seg håpløst.

Solheim er en veldig god programleder, men blir litt for politisk korrekt for meg (sorry for å ha brukt dette forferdelige ordet.)

Davy er litt mer original.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

Vaagbø til CMore!

Noen med inside om han?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.02.2013 21:13    Post subject: Reply with quote

Har ikke rukket å følge med så mye sjøl - ennå, men det er Iversen-debut på Canal9 i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.02.2013 00:42    Post subject: Reply with quote

Jeg blir så inni hel.... lei av Jan Åge Fjørtoft som studioekspert! Ikke snakker han sunnmørsk, ikke snakker han "østlandsk" og ikke kan han tysk... Mad
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2013 00:50    Post subject: Reply with quote

Syns uansett han har blitt langt bedre på sju år siden debuten på Highbury ifm. Arsenal - Rosenborg.

Er egentlig dialektforvirringa som irriterer meg mest for tida.

Bratseth må vel ha blitt enda gråere i håret i løpet av vinteren? Kan ikke huske han var så lite (høy og) mørk i høst.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.02.2013 08:52    Post subject: Reply with quote

Bratseth har blitt gråere ja, men syns han var brunere enn vanlig, og det kan jo ha en innvirkning. Alternativt så var lyssettinga lit rar i studio.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2013 19:30    Post subject: Reply with quote

Siri Nordby og Ole Martin Årst på TV2
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 16.03.2013 19:03    Post subject: Reply with quote

Fredheim og Tjærnås! Tommel'n opp!

Sykt deilig med TL-start igjen!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

Ja, flott at de beste parhestene i Norge kommenterer norske kamper igjen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2013 19:00    Post subject: Reply with quote

Har på TV2 (Zebras) dekning av runden for første gang på lenge, og herregud så pinlige greier dette er. Ordstyrer Wathne skal kjekle og erte alle de andre både i studio og på arenaene, og når han en sjelden gang skal snakke fotball, så er det supertabloide problemstillinger som en spørsmålsrunde om lag X nå vinner serien etter to gode kamper på rad.

I dag har dett vært masse frem og tilbake om kroppslyder, siden Nannskog stønner ved store sjanser i kampen han følger, og har nyst ved en anledning.

Av de to reporterene de bruker fra stadion er Ivar Hoff en av de utvalgte. Han sitter med sine overentusiastiske skildringer og analyser, og vrir av seg floskler som holder barneskolenivå, til stor glede fra alle i et lattermidlt studio.

Itillegg kan man vel bare glede seg til rundens "hovedkamp" hvor jeg antar at en alltid like nøktern og nøytral Alsaker skal kommentere Brann mot Sogndal.

Det er rett og slett pinlig hvor lavt nivå TV2 har på sine sendinger. Fotballkunnskapen ligger på middels entusiastnivå, og personlighetene de benytter seg av er i stor grad mer opptatt av å fremheve seg selv og sine vittigheter enn å formidle produktet de dekker. Utrolig godt at det meste nå går på Cmore.
Montana
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 19:17    Post subject: Reply with quote

Kjenner igjen følelsen du beskriver, tv2 har i mine øyne ødelagt mye av produktet tippeligaen, og har gjennom sin tabloide, useriøse vinkling istede for å øke interessen blant den store massen, kanskje gjort nettopp det motsatte.
Skal aldri se noen av tippeliga programmene deres igjen med untak av selve kampene. Skjønner ikke hvor de henter inspirasjon fra, for de har den uten tvil mest flåsete, tabloid vinklede, "humoristiske", offisielle fotballdekningen av en turnering eller liga jeg noensinne har sett.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 05.05.2013 22:27    Post subject: Reply with quote

Første gang på en god stund her også. Er Strømstad fast inventar? Tror aldri jeg har sett noen bidra med så lite og da glemmer jeg ikke hu VIF-kjerringa.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.05.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

Er vel kun andre gangen tror jeg. De rullerer litt på hvem som er der. Det er vel kun Davy og Nannskog som er fast.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2013 10:48    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Har på TV2 (Zebras) dekning av runden for første gang på lenge, og herregud så pinlige greier dette er. Ordstyrer Wathne skal kjekle og erte alle de andre både i studio og på arenaene, og når han en sjelden gang skal snakke fotball, så er det supertabloide problemstillinger som en spørsmålsrunde om lag X nå vinner serien etter to gode kamper på rad.

I dag har dett vært masse frem og tilbake om kroppslyder, siden Nannskog stønner ved store sjanser i kampen han følger, og har nyst ved en anledning.

Av de to reporterene de bruker fra stadion er Ivar Hoff en av de utvalgte. Han sitter med sine overentusiastiske skildringer og analyser, og vrir av seg floskler som holder barneskolenivå, til stor glede fra alle i et lattermidlt studio.

Itillegg kan man vel bare glede seg til rundens "hovedkamp" hvor jeg antar at en alltid like nøktern og nøytral Alsaker skal kommentere Brann mot Sogndal.

Det er rett og slett pinlig hvor lavt nivå TV2 har på sine sendinger. Fotballkunnskapen ligger på middels entusiastnivå, og personlighetene de benytter seg av er i stor grad mer opptatt av å fremheve seg selv og sine vittigheter enn å formidle produktet de dekker. Utrolig godt at det meste nå går på Cmore.

Det er rett og slett umulig å bli mer enig i så mye tekst, enn jeg er til dette. Cmore er en nytelse å se på, der de faktisk holder et høyt faglig nivå, både fra trenerpersonligheter, spillerpersonligheter og seriøse og gode kommentatorer. Fredheim, Tjærnås, Iversen, Skiri og en kraftig nedtonet Børrestad er rett og slett en jævla bra gjeng. Iversen imponerer meg med gode og reflekterte vurderinger, mens Tjærnås uten tvil er den mest fotballfaglig sterke kommentatoren i Norge. Hans analyser før kampene er alltid interessante, der han faktisk går i dybden på formasjoner og spillestil, lanserer potensielle taktikker og evt mottrekk. Skiri er litt tam, men han er alright. Fredheim er nøytral i alt han foretar seg, noe som er et stort pluss for en hovedkommentator. Dette er noe som går lysår over hodet på alle som er ansatte i TV2. Tenk på deres superpanel med Davy, Frode, Ivar og Mini. Grøss og gru.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 06.05.2013 11:15    Post subject: Reply with quote

Fredheim og Tjærnås er klasse!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

Overgangen fra TV2 til Cmore er så stor kvalitativt at jeg ikke skjønner hvordan det ikke kan være en vekker for de med redaksjonelt ansvar i bergenskanalen.

Det er rett og slett imponerende, med negativt fortegn, hvor dårlige sendinger TV2 klarer å lage med såpass mange folk med mer eller mindre relevant erfaring og kompetanse innen verdens største idrett. De dekker et produkt med enorm interesse og apell og kan velge og vrake balnt ressurspersoner, allikevel fremstår det som faglig svakt og redaksjonelt vissvass selv med fire tidligere spillere fra ligaen foran kamera. Det er også påfallende å se at når enkelte av de tidligere TV2-ekpertene og kommentatorene skifter beite til Cmore, så roer de seg betraktelig ned og blir mer saklig. Det virker rett og slett som om fjaset og tøyset i TV2 er et redaksjonelt valg og at de ønsker å fremstå på denne måten. Det at de bruker Wathne - ypperstepresten av mangelfull kunnskap, tydelig agenda i forhold til flere lag, og selvutnevnt stand up- komiker - som en slags programleder og ordstyrer sier vel kanskje nok.

Jeg er overbevist om at man kunne valgt ut en håndfull tilfeldige brukere her inne til å kjøre sendingene, og det ville blitt minst like bra fotballfaglig, og langt mer seriøst.

Jeg har tenkt på det flere ganger - jeg kan ikke huske å ha lært noen ting fotballfaglig gjennom TV2s mange år som formidler. Tjernås i Cmore derimot legger merke til og trekker frem poenger omtrent hver kamp som gir meg en vekker. Det er faktisk en deilig følelse å høre på folk med mer kunnskap og kompetanse enn en selv. Da er premissene på plass for å lære litt og bli enda dyktigere i fotball som fag og å analysere eget lag.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.05.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt at Børrestad opptrer særlig forskjellig på CMore enn han gjorde i PL studio for TV2. Det er også viktig å poengtere at PL-studioet til TV2 holder et helt annet nivå enn flåsene i Tippeligadekningen. Jeg var veldig skeptisk når TV2 skulle overta rettighetene til Premier League, men de har faktisk overrasket positivt på akkurat det området.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Det kan nok hende at Premier League sees på som mer "profft" produkt, mens TL-sendingene skal være så forbanna folkelig. PL er for store gutter, mens Tippeligaen er for alle, liksom.

Det er bare så merkelig at de kjører Mtachball (Mandag) i tillegg, som liksom skal være det lette, morsomme og skråblikk-baserte tillegget til den sportslige dekninga. Allikevel er denne minst like faglig sterk som den faktiske dekninga av rundene.

Men TV2 har i lang tid bedrevet tabloidisering og folkeliggjøring av faglig innhold. De politiske debattene er også i stor grad fadeser, og Oddvar Stenstrøm og Davy Wathne er nærmest to alen av samme stykke, da begge effektivt cockblocker faglig innhold og saklig debatt til fordel for sirkus og temperatur.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 54, 55, 56  Next
Page 44 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb