| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 15.04.2013 13:50 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Dog sitter jeg med en følelse av at Aafk i større grad er avhengig av at enkeltspillere leverer på høyt nivå. Om en spiller som Barrantes er ute (skade/suspensjon/salg/formsvikt) vil jeg tro de er merkbart svekket. Mye skal klaffe for at de holder helt inn, men for all del, større under har hendt. |
Slik var det nok i Stabæk også.
Hele laget kunne være utafor før noen sekunders PallSkog magi smakket inn ei kasse eller to. Etterhvert hadde vi også Somen, og når han hadde dagen var vi ustoppelige. Den suverent beste spilleren jeg har sett i Stabæk drakt noensinne.
GG |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 15.04.2013 13:57 Post subject: |
|
|
Tja, synes hele denne diskusjonen om enkeltspillere er merkverdig. Selvfølgelig er Aafk avhenging av at de beste spillerne sine leverer på et høyt nivå, i likhet med samtlige fotballag. Det som er annerledes med litt "mindre" klubber er at de har færre av de, og en mindre stall med kvalitet.
Pr. dags dato har JJ fått mer ut av Aafk, enn hva Perry har fått ut av RBK. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.04.2013 14:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Pr. dags dato har JJ fått mer ut av Aafk, enn hva Perry har fått ut av RBK. |
Poengmessig så er det riktig. Men hvordan har lagene fremstått, hvem har dominert mest, hvilken motstand har man møtt, etc etc etc. Det er uhyre vanskelig å komme frem til noe bastant i sånne spm. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 15.04.2013 14:28 Post subject: |
|
|
Ja, jeg ser den. Samtidig kan man også legge til en del andre variabler, spillerkjøp, budsjett, støtteapparat, eller rett og slett forutsetninger. Problemet blir hvordan man skal vurdere det, men at Aafk har begynt sesongen poengmessig meget bra, kunne ikke vært bedre, er vi enig om? _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.04.2013 14:31 Post subject: |
|
|
| Slik jeg har sett Aalesund i år, har de hatt griseflaks i mange kamper kombinert med at de har møtt meget overkommelig motstand. Spesielt defensivt er de ganske dårlig, de har sluppet til enorme sjanser og det er faktisk helt utrolig at de ikke har sluppet inn flere mål. Banespillet har de heller ikke dominert noe særlig i kampene. De holdt på å gå på en smell mot Hønefoss. Både i den kampen og sist mot Sarpsborg var de meget heldige at de ikke fikk flere mål i mot. Ser også at målene de scorer er store forsvarsfeil av motstanderlagene. Er ikke skremt for å si det slik, og spiller vi slik som vi gjorde mot Brann, så er jeg sikker på at vi vinner 4,5-0 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.04.2013 15:58 Post subject: |
|
|
Du kan legge til Sandnes Ulf kampen til Aalesund også. Hadde flaks i den kampen, de vant fordi Sandnes Ulf gjorde en stor tabbe i forsvar som ga Aalesund vinnermålet.
Det stopper nok snart litt opp for dem, nå som de får tøffere motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 15.04.2013 17:24 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Slik jeg har sett Aalesund i år, har de hatt griseflaks i mange kamper kombinert med at de har møtt meget overkommelig motstand. Spesielt defensivt er de ganske dårlig, de har sluppet til enorme sjanser og det er faktisk helt utrolig at de ikke har sluppet inn flere mål. Banespillet har de heller ikke dominert noe særlig i kampene. De holdt på å gå på en smell mot Hønefoss. Både i den kampen og sist mot Sarpsborg var de meget heldige at de ikke fikk flere mål i mot. Ser også at målene de scorer er store forsvarsfeil av motstanderlagene. Er ikke skremt for å si det slik, og spiller vi slik som vi gjorde mot Brann, så er jeg sikker på at vi vinner 4,5-0 |
AaFK er ingen gullkandidat, men kan definitivt kjempe om medalje om man ikke får skader på alt for mange nøkkelspillere. Hva flaks angår, er det kanskje verdt å nevne at RBK hadde marginer på sin side både mot Odd og Start, samt i starten av kampen mot Brann. Og dette er den desidert største favoritten til gullet, som ifølge mini kommer til å vinne med 10-15 poeng
Forøvrig; måtte flere tenke som deg. Undervurder aldri undervurderingens kraft. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.04.2013 19:51 Post subject: |
|
|
Enda en midtstopper føler behov for å blåse ut mot ekstreneren i avisene:
| Quote: | | - Forskjellen er som natt og dag. Under Kjetil holdt skuldrene på å gå over hodene på noen av spillerne. For flere var frykten for å mislykkes større enn viljen til å prestere godt. Mange hadde nok godt av et skifte, sier Nation til Aftenposten. |
For de som opplevde Jönssons fravær av god offensiv plan, annet enn enkel "kick-and-run", ja også litt lyskraft da, kan det være overraskende når Nation bedømmer Jönsson slik: "I tillegg har han en god plan for det vi skal gjøre offensivt i banen, sier Nation." (VG.)
Plan, ja, men god plan. Blostrupmoen ville vel ha sagt "Ti-me vill shåvv". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.04.2013 00:02 Post subject: |
|
|
Litt atrig at det er Tollås Nation som sier dette, en spiller Rekdal ønsket å hente til Ullevaal for kun kort tid siden.
Det er jo klart at overgangen fra Rekdal til Jönsson er så stor som det omtrent er mulig å få i norsk fotball. Rekdal er autoritær, høyrøstet og spikrer fotball tilsynelatende etter den gamle tyske modellen, mens Jönsson er lavmælt og rolig, og står for en fotball med mye frihet og kreativitet fra spillernes side.
Det er vel bevist at de fleste trenerskifter har effekt i hvertfall på kort sikt, og dette byttet er jo en stor overgang. Når det da lykkes under en såppass anderledes filosofi og trenerstil, er det naturlig å være negativ til det gamle.
Vi får se hvordan det går etterhvert. Kanskje de i Ålesund, som hos oss, etterhvert begynner å savne et tydeligere mønster i spillet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.04.2013 00:18 Post subject: |
|
|
| Nå har aldri Aalesund opplevd noe tydelig mønster i spillet. De kan derfor ikke savne det, ettersom at de aldri har hatt det. |
|
| Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 16.04.2013 00:37 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Slik jeg har sett Aalesund i år, har de hatt griseflaks i mange kamper kombinert med at de har møtt meget overkommelig motstand. Spesielt defensivt er de ganske dårlig, de har sluppet til enorme sjanser og det er faktisk helt utrolig at de ikke har sluppet inn flere mål. |
Et siste poeng. Hvorfor er det mer utrolig at AaFK har sluppet til enorme sjanser i sine kamper enn de sjansene som RBK slapp til mot Brann og Start, med stang/tverra og flerfoldige hundreprosent sjanser? Jeg skjønner at folk finner det rart at AaFK er på topp, og tro meg; det vil ikke vare evig (no worries), men AaFK er virkelig ikke alene om å vise visse svakhetstegn iblandet positiviteten. Selv RBK kan ikke smyge unna den. Et poeng som forteller litt om de orange sin mulighet til å rote seg inn i medaljekampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 16.04.2013 05:24 Post subject: |
|
|
Fortsetter Aafk å plukke like mange poeng blir de seriemestere . _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2013 08:46 Post subject: |
|
|
| Sjelden sett et ego fyke såpass grundig til værs som aaleby sitt etter en sesongstart. Langer ut i øst og vest for å forsvare Aalesund mot enhver antyning til at laget har hatt noe flaks og/eller at det ikke vil vare. Pass på så du lander trygt når Jönsson-effekten slår inn for fullt. |
|
| Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 16.04.2013 09:21 Post subject: |
|
|
| Ego? Jeg er nysgjerrig på hvordan dere tenker, er ikke verre enn det. Nå ser jeg riktignok at mine to foregående innlegg er en tro kopi av seg selv, men den biten faller heller ned på å være distre heller enn å flyte på en eller annen form for ego-himmelreise. Forøvrig burde spørsmålene, innspillene være fullstendig legitime. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2013 09:28 Post subject: |
|
|
I forhold til innspillene dine er jo at det ikke er noen som har påstått at RBK har overbevist i fire kamper på rappen. Om du leser litt rundt vil du se at alle er enige i at vi var dårlige både mot Odd og Start. Sånn sett bringer du ikke noe på bordet når du trekker det inn her, og det er ikke minst helt irrelevant i forhold til diskusjonen som omhandler Aalesund.
Ellers var ego-kommentaren litt tøvete, men det har slått meg noen ganger de siste par ukene inne på et annet forum - der din aktivitet har skutt i været de siste par ukene  |
|
| Back to top |
|
 |
aaleby Senior
|
Posted: 16.04.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Det er klart at det er relevant når faktum er at marginer er en del av fotballen. RBK har hatt sin del, AaFK sin - verre er det ikke, selv om man selvsagt skjønner at AaFK ikke vil vinne 30 strake når man går i dybden på enkelte av seirene. Ellers gidder jeg ikke involvere meg i fryktelig mange diskusjoner som ikke omhandler AaFK, så man trenger ikke akkurat å være hjernekirurg for å skjønne at det er fokuset på laget som har høynet innleggsfrekvensen  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.04.2013 10:38 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Litt atrig at det er Tollås Nation som sier dette, en spiller Rekdal ønsket å hente til Ullevaal for kun kort tid siden.
Det er jo klart at overgangen fra Rekdal til Jönsson er så stor som det omtrent er mulig å få i norsk fotball. Rekdal er autoritær, høyrøstet og spikrer fotball tilsynelatende etter den gamle tyske modellen, mens Jönsson er lavmælt og rolig, og står for en fotball med mye frihet og kreativitet fra spillernes side.
Det er vel bevist at de fleste trenerskifter har effekt i hvertfall på kort sikt, og dette byttet er jo en stor overgang. Når det da lykkes under en såppass anderledes filosofi og trenerstil, er det naturlig å være negativ til det gamle.
Vi får se hvordan det går etterhvert. Kanskje de i Ålesund, som hos oss, etterhvert begynner å savne et tydeligere mønster i spillet. |
Tollås hevder seg feilsitert, og at journalisten har klippet og limt. Ellers er det bevist at trenerskifter (i sesong) ikke har særlig effekt, men jeg har ikke tallmaterialene akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2013 10:44 Post subject: |
|
|
| Dette med folk som klager på feilsitering er vel i de fleste tilfeller bare klønete uttalelser de angrer seg på. Tror ikke det er kultur i norske medier å "feilsitere" folk i avisa. At de kan klippe og lime litt er en ting, men sitatene er garantert ikke konstruerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 16.04.2013 18:50 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Dette med folk som klager på feilsitering er vel i de fleste tilfeller bare klønete uttalelser de angrer seg på. Tror ikke det er kultur i norske medier å "feilsitere" folk i avisa. At de kan klippe og lime litt er en ting, men sitatene er garantert ikke konstruerte. |
Jeg har vært involvert i en del avisartikler, så vet litt om hvordan dette foregår. Vanlig prosedyre er å dikte opp sitater, men så få aksept fra intervjuobjektet, enten gjennom å sende det skriftlig elektronisk, eller si "er det ok at jeg skriver..", for så å kanskje sette det på spissen og forandre litt, utheve/vri på noe som ikke er helt i tråd med det man fikk aksept for.
Det er nok mange saker hvor både journalist og intervjuobjekt på sett og vis kan ha rett i følgende:
Intervjuobjekt: "Det der har jeg aldri sagt".
Journalist: "Han er sitert riktig". |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 16.04.2013 20:00 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Vanlig prosedyre er å dikte opp sitater, men så få aksept fra intervjuobjektet, enten gjennom å sende det skriftlig elektronisk, eller si "er det ok at jeg skriver..", for så å kanskje sette det på spissen og forandre litt, utheve/vri på noe som ikke er helt i tråd med det man fikk aksept for. |
Jøss, jeg har jobba innafor journalistikken i fem år, faktisk den eneste jobben jeg har hatt. Blant anna var jeg i et 100 prosent-vikariat ett år. I tillegg har jeg studert journalistikk ett år før jeg ble lei.
Jeg har aldri hørt om den der arbeidsmetoden, som høres høyst tvilsom ut.
Du har helt rett i at det sendes ut sitatsjekker, men har som sagt aldri verken vridd eller hørt om andre som har gjort det i ettertid.
Tror også Nation har fått litt kalde føtter her. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 16.04.2013 20:47 Post subject: |
|
|
Nå skulle jeg nok presisert følgende:
Når sitatsjekker sendes ut og ingen innvendinger kommer, så er det noe annet enn muntlige intervjuer hvor journalisten vrir litt på det som blir sagt.
Men det som i hvert fall er vanlig, er å lage overskrifter som man ikke har dekning for i sitatene i samme artikkel (Marte Krogh-saken tidligere i år), men det blir jo noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.04.2013 09:56 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Tollås hevder seg feilsitert, og at journalisten har klippet og limt. |
Han hevder at journalisten har klippet og limt, ja, men kan ikke se at han hevder seg direkte feilsitert. Tvert i mot skriver han at det er gjengitt "ting som e har sagt", men at han mener vinklingen ble feil.
Fra twitter:
Mini Jakobsen @TV2Mini apr 15
@Nation_4
Høres ut som om du er kalt inn på teppet og kommer med en pressemelding fra Aafk.
Det er lov til og ha meninger. Peis på
Jonatan Nation @Nation_4 apr 15
@TV2Mini Jada, det kommer e til å gjøre. Men der e en part nr.2 i den saken her også, som får lide enda mer av den dårlige journalistikken.
Kristian Stenerud @SMPKristian apr 15
@Nation_4 Hva er det du reagerer på i denne saken? Er du feilsitert eller vinklinga du reagerer på? Bare spør.
Jonatan Nation @Nation_4 apr 15
@SMPKristian Ting, som e har sagt, blir tatt fra forskjellige sammenhenga og limt sammen for å vinkle saka på ønskelig måte. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.04.2013 12:14 Post subject: |
|
|
| Det der er en mann med kalde føtter. Unge fotballspillere med lite medieerfaring kan plumpe uti det enkelte ganger. Ikke at dette er noe han har noen grunn til å skjemmes over, og det er verken illojalt eller galt - men om han har et ønske om å spille i Vålerenga har han jo kanskje ødelagt litt for seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.04.2013 13:56 Post subject: |
|
|
Originalt av AaFK: Fotballmesse i kirka nærmest stadion.
Vi e med. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 21.04.2013 15:28 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...277002.ece
En av overskriftene " Mot seriegull? "
Snakk om å ta av fra de lokale journalistene  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|