English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norske utenlandsproffer
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.01.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg så det jeg å. Sikkert bare de som har tatt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 16:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror norske mathis Bolly nettopp skåret for Fortuna düsseldorf borte mot bayern. Rakk akkurat ikke å se målet da jeg slo på streamen.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 17:01    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...Bnbc_IpgJc

målet allerede på youtube. Brukbart steg i livet etter 4-5 år i lsk kan man si... Smile
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 17:10    Post subject: Reply with quote

Oioi! Midtbanespiller med norsk pass som faktisk scorer i Bundesliga! Og borte mot Bayern München til og med.

Det må jo være tidenes skandale at han ikke er i landslagstroppen?
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 17:24    Post subject: Reply with quote

Tidenes skandale er det nok ikke. Han har slitt med en skade siden overgangen ble klar tidligere i vinter, og debuterte først i forrige uke. Landslaget kommer nok før eller siden om han fortsetter som dette. Vel, vet jo aldri med Drillo da men, men. (Skjelbred).
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 17:39    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Det må jo være tidenes skandale at han ikke er i landslagstroppen?

et lite stikk mot oss ciljan-fanatikere? (ref landslags"skandalen")
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 18:06    Post subject: Reply with quote

Nå hadde jeg knapt hørt om denne fyren før i dag, så har da selvsagt aldri tenkt at han skal på landslaget. Men ja, jeg synes PC er overvurdert her inne, det har vel de fleste fått med seg.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 18:09    Post subject: Reply with quote

Ingen her som har prøvd å påstå at bolly skulle vært på landslaget. Og tydelig at du furter over at "alle" er i mot deg i ciljandiskusjonen. Så du kan like gjerne legge fra deg spydighetene først som sist. Ta deg en øl og nyt lørdagen i stedet. Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

Vi må regne med å få høre om Skjelbred ved hver tenkelige og utenkelige anledning fra Frodo i en god stund fremover. Dette handler ikke bare om at han synes at han er "overvurdert". Det stikker mye dypere enn som så.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 18:15    Post subject: Reply with quote

Å hei og hei og hei og hååååååå....

Last edited by Hentesveis on 09.03.2013 18:51; edited 1 time in total
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt til reaksjoner etter den vesle spøken angående Bollys scoring.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Ingen her som har prøvd å påstå at bolly skulle vært på landslaget. Og tydelig at du furter over at "alle" er i mot deg i ciljandiskusjonen. Så du kan like gjerne legge fra deg spydighetene først som sist. Ta deg en øl og nyt lørdagen i stedet. Smile

Jeg furter ikke, jeg gleder meg heller over at han som bestemmer er enig med meg:)

Neida, jeg trodde jeg hadde gjort det klart i Albania-tråden at jeg mener Skjelbred skulle vært med i troppen, bare at hans uteblivelse ikke er den største skandalen gjennom norsk landslagsfotballs historie som enkelte ser ut til å mene.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2013 18:45    Post subject: Reply with quote

Nei, det er det ingen som mener. Du skaper deg masse fiktiv motstand bare for å ha et påskudd for å gjenta deg selv enda en gang. Det er klassisk Frodo, og ganske enerverende i lengden. Du er som Kristobals litt kjipe lillebror.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 18:58    Post subject: Reply with quote

Nå, om man skal sammenligne, så tror jeg heller mine gjentakende kommentarer om Skjelbred minner aller mest om dine kommentarer om Forren de siste fem årene.

Hele to dager til femårsjubileum i så måte, det startet vel her:
http://www.rbkweb.no/foru...ren#199972

Skulle man sammenligne mine skriverier om Skjelbred med dine om Forren her og andre steder, så tror jeg vi er i nærheten av hverandre, er du ikke til en viss grad enig? Smile

Forskjellen er selvsagt at Skjelbred er en av "våre egne", mens Forren, tross sitt trønderske opphav, representerer (eller representerte..) "fienden".
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 19:00    Post subject: Reply with quote

Tenkte å skrive "+1" til Hedon, under Hedon sitt innlegg, men ser nå at Frodo har kommet meg i forkjøpet. Hedon får isteden +2 for å sammenligne Frodo med Kristobals kjipe lillebror, Frodo understreker Hedon sitt poeng med glans. Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

Jada Wink

Men hva er det Kristobal pleier å gjøre, som er sammenlignbart med mine skriverier om Skjelbred, forresten? Bruker ikke SÅ mye tid her, please enlighten me..
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2013 19:12    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Nå, om man skal sammenligne, så tror jeg heller mine gjentakende kommentarer om Skjelbred minner aller mest om dine kommentarer om Forren de siste fem årene.

Nei, det minner ikke om dette i det hele tatt. Hadde jeg minnet om deg rundt dette, så hadde jeg passet på å nevne regelmessig at Forren ikke en gang får sitte på benken i Southampton. Det gjør jeg ikke, for jeg driter i Forren. Han er bare en av mange hundre spillere jeg har nevnt/diskutert her inne. At jeg ikke var med på hypen i 2008 står jeg hundre prosent inne for i dag. Jeg var også med og hyllet han da jeg opplevde at han virkelig tok steget nå sist høst.

Tok forresten et søk. Jeg har nevnt Forren 20 ganger på over 12 000 innlegg. Du har nevnt Skjelbred 67 ganger på 660 innlegg. Og da tar jeg ikke med alle gangene du har brukt "morsomme" varianter som "Per Christian" og lignende. Over 10% av innleggene dine har altså omhandlet Skjelbred.

Men fint forsøk på å skifte tema.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 19:28    Post subject: Reply with quote

For øvrig artig at nyheten om at Forren var på benken for Southampton i dag vies større oppmerksomhet enn at Bolly scorte borte mot Bayern München foran 70.000. Norske nettaviser. Smile
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 20:05    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Frodo wrote:

Nei, det minner ikke om dette i det hele tatt. Hadde jeg minnet om deg rundt dette, så hadde jeg passet på å nevne regelmessig at Forren ikke en gang får sitte på benken i Southampton. Det gjør jeg ikke, for jeg driter i Forren. Han er bare en av mange hundre spillere jeg har nevnt/diskutert her inne. At jeg ikke var med på hypen i 2008 står jeg hundre prosent inne for i dag. Jeg var også med og hyllet han da jeg opplevde at han virkelig tok steget nå sist høst.

Tok forresten et søk. Jeg har nevnt Forren 20 ganger på over 12 000 innlegg. Du har nevnt Skjelbred 67 ganger på 660 innlegg. Og da tar jeg ikke med alle gangene du har brukt "morsomme" varianter som "Per Christian" og lignende. Over 10% av innleggene dine har altså omhandlet Skjelbred.

Men fint forsøk på å skifte tema.

Men kjære deg, selvsagt er det mye mer aktuelt for en som primært er opptatt av Rosenborg å diskutere Skjelbred enn å diskutere Forren.

Du skriver jo langt mer enn meg i forumverdenen, så relativt sett har du nok ikke skrevet så mye om Forren som jeg har om Skjelbred. Men det kan da ikke være noen tvil om at du lenge har hatt en spesiell trang til å gi uttrykk for hvordan du misliker Forren som fotballspiller?

Om jeg tar feil angående Skjelbreds kvaliteter er det uansett ikke verre enn hva dine tanker har vært om Forrens kvaliteter.

Denne tråden handler om norske utenlandsproffer, og Forren er en av dem. La oss referere noen av dine utsagn om Forren her inne og på VG sitt debattforum. Vær oppmerksomme på at dette kan bli langt Smile

2007
"Skjønner ikke hvorfor denne svært middelmådige (og ekstremt late!) spilleren skal gå til et lag som er dårligere enn der han spiller i dag. Da jeg så KIL/Hemne sist plukket jeg tidlig i kampen ut Forren som Hemne-lagets klart svakeste punkt, så det er vel kanskje naturlig at han søker nivået sitt. "

"Bitterhet? At Molde har fått forsterkninger fra sine overmenn fra Hemne plager meg ikke i det hele tatt. Forren er en latsekk av en annen verden. Kan ikke fatte og begripe hvordan Molde har kommet frem til at han skal forsterke laget deres. "

2008

"Landets største stoppertalent spiller forresten i Arsenal. Forren er langt nede på den lista. Han var forøvrig helt tragisk dårlig i kampen mellom KIL/Hemne (ja, deres overmenn) og Rosenborg. KILs desidert dårligste i den kampen."

"Elitespillerens beste spiller så langt (Dagbladet) kommer til å slå gjennombruddspasninger Forren ikke aner hvordan han skal angripe. Hans uerfarenhet vil virkelig komme til syne i kveld. Slik han var banens dårligste spiller sist han spilte mot Rosenborg."

"Forren skal slite med Koné i kveld, ser det ut som. Har blitt fraløpt et par ganger allerede."

"Flott å se at RBK-supporteren Vegard Forren har vært arkitekten bak de få halvsjansene vi har hatt."

"Vegard Forren 6
Det er ikke rart denne mannen er høyt på alle spillerbørser om han gis poeng på denne måten. Han var en liten katastrofe i 45 minutter, før han fikk rødt kort etter å ha mistet Koné for tredje gang. Med tanke på at Koné fikk en firer (velfortjent), burde vel Forren kanskje hatt karakteren to."

"De tilløpene til sjanser vi hadde i førsteomgangen, kom omtrent alle etter Forren-misser. Enten ved at han sto feilplassert, ble fraløpt eller hadde dårlige klareringer. Han hadde en meget svak dag på jobben og da er det en bragd å få en relativt sjelden sekser på børsen."

"Husker da jeg så cupkampen mot KIL/Hemne i fjor, så var det én person som skilte seg veldig ut i forhold til resten av dette laget. Det var Vegard Forren, og det var -ikke- på en positiv måte. Selv om jeg forbannet meg over at KIL-spillerne løp så mye mer enn våre, irriterte det meg enda mer at denne krøllete slampen fikk lov til å spille en såpass viktig kamp. Han virket verken tent eller interessert i å spille fotball og var rett og slett skrekkelig dårlig, noe de som sto rundt meg etterhvert også ble gjort tydelig oppmerksomme på.
Ikke lenge etter ble han klar for Molde og nå snakkes det om Tottenham. Jeg forstår virkelig ingenting av dette."

2009
"Har aldri forstått hypen. Meget oppskrytt spiller."

"Forren er en helt middels norsk tippeligaspiller. Etter den hypingen som har vært rundt han, forventer jeg faktisk at han kan dominere kamper. Det har jeg til gode å se denne sesongen.
Det at han er på lista betyr selvfølgelig ikke at han er av de dårligste spillerne i TL. Det betyr at han har skuffet meg i forhold til forventningene. Det gikk jo også så dårlig en periode at han ble satt ut av laget. Da gikk han umidelbart ut i media og klaget som ei lita jente. Det trekker heller ikke opp, for å si det mildt."

2010
"Forren er Tippeligaens mest oppskrytte spiller. En vandrende kløne som holder middels Tippeliga-nivå, og knapt det."

"Én ting skal Forren ha; Han har spilt den svakeste kampen jeg noen gang har sett vært levert av en seniorspiller, på noe nivå - noen gang. KIL/Hemne skulle spille mot Rosenborg i cupen, og jeg ble så provosert over hans daffe innstilling når RBK kom på besøk - at jeg fikk lyst til å kaste stein på han. Spilte for anledningen kant og beveget seg omtrent like mye som jeg på tribunen gjorde. Kampen gikk til ekstraomganger, men dette så likevel ikke ut til å tenne han. Et sinnssykt pinlig syn. Jeg skrev tilogmed om denne krølltoppen på dette forumet etter kampen, fordi han irriterte meg sånn.
Et par uker etterpå var han klar for Molde, og en overgang har vel aldri i hele mitt liv sjokkert meg noe tilsvarende."

"Akkurat samme historie med Vegard Forren. En hype på grunn av noen gode kamper, men har rett og slett ikke nok ferdigheter til å bli en toppspiller. Ikke engang i Norge."

"Fy faen, for en heslig fyr Forren er. HÃ¥per jeg ALDRI ser den tosken i RBK-drakt."

"En helt håpløst oppskrytt spiller som ikke har noe i RBK å gjøre. Har hatt en elendig sesong og har så mange mangler at jeg ikke helt kan se at han noen gang skal kunne holde den klassen vi bør se etter."

"Forren vet vel at han ikke er i nærheten av å være god nok, men at han kun lever på hype. En Adecco-spiller, sånn rent kvalitetsmessig."

2011-
Men det skal du ha, fra 2011 har du ikke angrepet Forren for hans fotballkvaliteter i noen grad å snakke om.
Hvem vet, om Skjelbred blir fast på Hamburg, kommer inn på landslaget igjen og viser seg å være Norges beste fotballspiller, kanskje jeg da vil komme med en lignende erkjennelse?

Last edited by Frodo on 09.03.2013 21:08; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

At det faktum at Hedon påpeker at Forren har blitt fraløpt av Koné et par ganger skal kunne trekkes frem som bevis for noe som helst er for meg en gåte... Rolling Eyes
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.03.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

At du legger frem innlegg fra 2 forskjellige forum er også håpløst.

Han skriver da for 2 forskjellige publikum, så samme tanke kan fort være delt på begge forumene, i en litt forskjellig oppbygging.

Du får holde deg til å ta kommentarene han har skrevet her på forumet om du skal prøve å gjøre et poeng, noe jeg antar ikke blir et særlig godt poeng siden du følte du måtte ta med innlegg fra andre forum.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
At det faktum at Hedon påpeker at Forren har blitt fraløpt av Koné et par ganger skal kunne trekkes frem som bevis for noe som helst er for meg en gåte... Rolling Eyes

Hehe, det får da være måte på til flisespikking, men du har rett i at det ikke burde vært uthevet. Men så var det ikke akkurat "fraløpt" som var de verste beskrivelsene av Forren i de innleggene, du syntes da ikke det?

Last edited by Frodo on 09.03.2013 21:07; edited 2 times in total
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 21:05    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
At du legger frem innlegg fra 2 forskjellige forum er også håpløst.

Han skriver da for 2 forskjellige publikum, så samme tanke kan fort være delt på begge forumene, i en litt forskjellig oppbygging.

Du får holde deg til å ta kommentarene han har skrevet her på forumet om du skal prøve å gjøre et poeng, noe jeg antar ikke blir et særlig godt poeng siden du følte du måtte ta med innlegg fra andre forum.

Kan ikke si at jeg tar poenget ditt helt her, når jeg først skrev om Hedons forhold til Forren, hva er da feil med å inkludere det som er skrevet andre steder (ett annet sted)?

Faktisk vil jeg si jeg fant færre innlegg enn hva jeg trodde jeg ville finne, og at Hedon nok har rett i at min "agenda" mot Skjelbred er verre enn hans mot Forren. Men synes nå likevel det til en viss grad er sammenlignbart, om vi ser bort fra at jeg som nevnt går etter en hellig ku, nemlig en av "våre egne" mens han tar for seg "fienden".
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.03.2013 21:15    Post subject: Reply with quote

Om han hadde vært aktiv på 10 forum og skrevet at Forren spilte en dårlig kamp på alle sammen, så er det fortsatt kun 1 mening om 1 dårlig kamp, men når du lister det opp etterpå så ser det voldsomt ut.

Så poenget er at siden han nok har delt sin mening flere ganger i samme tidsrom på forskjellige forum så er det "duplikater" i lista di.

Derfor kan du vel heller legge frem en oversikt over hva han har skrevet om Forren her inne på RBKWEB.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.03.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

Frodo har uten tvil noe personlig mellom seg og Skjelbred. Litt som han duden på VGD som ikke fikk plass til Skjelbred på sin topp-50 liste over norske fotballspillere.

Kanskje like greit å melde seg ut..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 37, 38, 39  Next
Page 18 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb