English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ekte RBKfan
Senior


Joined: 20 Feb 2006
Posts: 197
Location: Jessheim

PostPosted: 09.03.2006 18:55    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Var fin reportasje på TV2 nå. TV2 dekker Rosenborg veldig mye - ofte hovedoppslag for tida Tommel'n opp!

Hehe,du så den du og ja.
Fin reportasje ja.
Fikk sett målene!! Very Happy
Men det er litt dumt at Tv2 bare viser avsluttningene og ikke oppbyggingen av angrepet.men det ville kanskje tatt litt for lang tid.
Rosenborg vant i hvertfall!!!! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.03.2006 19:05    Post subject: Reply with quote

Sikkert fordi det er en treningskamp Smile

Noen som vet om Midtnytt hadde innslag? Glemte å sjekke.
Back to top
View user's profile Send private message
Skammels10
Veteran


Joined: 23 Feb 2005
Posts: 1966

PostPosted: 09.03.2006 19:08    Post subject: Reply with quote

TV-adressa sendte i hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2006 09:17    Post subject: Reply with quote

Dette er en avsporing, men jeg må si at adressa.no og samarbeidspartnere er utrolig dårlige med å opprettholde artikkeladresser når de skifter publiseringsverktøy, noe de gjør (altfor) ofte. Etter nattens omlegging av 100% Fotball funker ingen gamle linker. Slik har det vært gang på gang de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.04.2006 10:23    Post subject: Reply with quote

Jepp, relativt nytteløst å google etter adressa-artikler uten å bruke cachevarianten til google...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2006 14:59    Post subject: Reply with quote

Det ble skrevet hele 7.650 artikler om eliteserieklubbene i 533 trykte kilder i vinterdvalen i år. Rosenborg er klart mest omtalt i mediene. Hovedgrunnen er UEFA-cupspill og store profiler i laget, som tilknytningen av Steffen Iversen.

I fjor var Rosenborg klart mest negativt omtalt, mens i år er den negative fremstillingen mer enn halvert.

Les mer: Norsk toppfotball stadig mer omtalt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 06.04.2006 10:19    Post subject: Reply with quote

Jeg plagdes lenge med at adressabørsen satte for lave karakterer på dorsin, og lurte i mitt stille sinn på om det skjedde fordi han var utlending. Nå virker det som om han er akseptert, men dagens oppsummering av karakterene i vinter var forstyrrende: tredobbelt trøndersk i topp. tredobbelt neger i bånn. vi har tre negre i stallen og de har de tre dårligste karaktersnittene i vinter. selv om kone har scoret oftere enn brattbakk i glansdagene er han nest nederst på børsen. jeg vet at adressa er en høyreavis, men man kan jo lure på hvor langt ute til høyre de egentlig står. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 06.04.2006 10:24    Post subject: Reply with quote

Det er visstnok rasistisk å si neger nå til dags, men vi må da i såfall ha 4 i stallen? Kone, Tettey, Russel, Braaten.

På de fleste børser må du ha spilt 30 min for å bli vurdert, så det kan vel ha noe å gjøre med at Kone ligger langt ned.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.


Last edited by dags on 06.04.2006 10:26; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 06.04.2006 10:24    Post subject: Reply with quote

Kan du sitere adressa ?
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 06.04.2006 13:59    Post subject: Reply with quote

jeg tar det etter husken, så får heller noen korrigere meg:

tjue mann var rangert, russell hadde ikke spilt nok til å komme på lista, såvidt jeg husker.

1 kvarme
2 riseth
3 stensaas

strand ca 5.
ciljan ca 7.
dorsin høyt
storflor lavt

18 braathen
19 kone
20 tettey

... jeg mener ikke noe rasistisk med ordet neger. det der er toill. men jeg skal slutte å bruke det når sydspissen av kongerikets tredje største øy tar et annet offisielt navn enn "Negerpynten". Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 06.04.2006 14:13    Post subject: Reply with quote

Merkelig om adressa vurderer Kone såpass lavt. Ingen spiss i RBK har hatt målsnitt pr.minutt som Kone siden Rushfeldt var på besøk sist...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2006 13:12    Post subject: Reply with quote

Se og Hør tilbød moren til Per Ciljan Skjelbred 20 000 kroner for å ta et bilde av ham etter beinbruddet.

Les mer: Ville betale mamma for Ciljan-bilder
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2006 14:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
adressa.no og samarbeidspartnere er utrolig dårlige med å opprettholde artikkeladresser når de skifter publiseringsverktøy, noe de gjør (altfor) ofte. Etter nattens omlegging av 100% Fotball funker ingen gamle linker. Slik har det vært gang på gang de siste årene.

Det verste er at den store statistikk-databasen tilsynelatende er fjernet. Tidligere kunne man søke på enkeltspillere fra 50-tallet og framover.

For øvrig gjorde [webred] seg noen tanker i påska:

[webred] wrote:
i Adressa er Otto Ulseth mest opptatt av å fortelle oss hvor dårlige de andre kampene var. Vel, det var i går. Men i går var vi så yre og glade at vi ikke lot det gå inn på oss. I dag kjenner vi en smule irritasjon. Mest over at Adressas flinke folk er parkert på benken av Otto Surpomp. Det er synd. Kommentatorstoffet har aldri vært så bra som under Ottos permisjon. Nå er det tilbake til start igjen. Med bedreviterske og lettvinte påstander og forbehold på forbeholdene. Vi vil ha reserven inn på førstelaget igjen. Vi krever det, faktisk. Og vi er ikke redde for å sette makt bak kravet heller. Vi veit riktignok ikke helt hvordan ennå. Det har vi ikke tenkt gjennom. Vi kan trykke opp løpesedler. Lage et opprop. Noe slikt. Vi kan selvfølgelig ikke slutte å lese Adressa. Da får vi ingenting å skrive om. Men vi kan slutte å kjøpe den. Bare lese gratis. Gjennom vinduet på Adressa-kontoret i Nordre gate. Det kan vi gjøre. Da blir det nok fart på sakene.

Les mer: Hoseanna
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 27.04.2006 10:16    Post subject: Reply with quote

Det virker som at pressen i Norge (les Oslo og Bergen) til enhver tid skriver negativt om Rosenborg. Og det overrasker meg ikke, så det er bare å overse det. Dette tyder på at de tror Rosenborg kommer til å bli totalt overlegen i år. Og det får de rett i.
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2006 11:02    Post subject: Reply with quote

At media behandler Rosenborg annerledes enn resten av ligaen er en kjent sak. Det har vært sånn lenge.

Så lenge Rosenborg stod på toppen, var det i avisenes interesse å fokusere på negative ting rundt laget, fordi de visste det selger bedre enn solskinnshistorier om 'uslåelige RBK'.

Når det så begynte å gå utfor med laget så var jo det en stor sak i seg selv, men det gjorde ikke at Rosenborg automatisk skiftet status fra 'kjedelig storhet' til 'spennende utfordrer'. Media fant at de fremdeles solgte mest på å fokusere på klubben og lagets problemer, mens resten av fotball-Norge godtet seg, nøt sin lenge etterlengtede skadefryd og øynet nytt håp for sine respektive klubber.

Det er ensomt på toppen, og Rosenborg har vært der lenge...

For at Rosenborg skulle kunne komme i en posisjon hvor de får en mere ensidig positiv vinkling fra media, så måtte de nærmest ha gjort en Start eller Sandefjord og tilbragt flere sesonger i lavere divisjoner til de nesten var glemt.

Det slipper vi heldigvis å oppleve, men samtidig må vi bare leve med at vårt kjære Rosenborg, "Norges Stolthet", også er landets største offer for Janteloven.
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 27.04.2006 11:46    Post subject: Reply with quote

Dagsavisen er seriøs og har god fotballdekning (Må advare mot at den heller litt mot venstre for de som kan ha problemer med det).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2006 11:51    Post subject: Reply with quote

Har flyttet en del innlegg hit. Fortsett diskusjonen her!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FamousGrouse
Senior


Joined: 25 Apr 2006
Posts: 121

PostPosted: 27.04.2006 11:56    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Iversen kan gå

Blir nesten sliten av alt det media prøver å skape rundt han her..




At andre medier, som stort sett ønsker Rosenborg ned i søla, lager saker om at nærmest alle Rosenborg-spillerne vil vekk, har jeg dessverre begynt å innfinne meg med.

Men at adressa hiver seg på bølgen, og kommer med idiotiske artikler som egentlig ikke sier noe som helst, men kun er egnet til å skape uro rundt laget - særlig i forholdet til supporterne, irriterer meg.

Adressa, eller adresseavisen som man kanskje heller burde si, har lenge vært fylt med 70% reklame og ymse nyheter av mindre betydning. Det som har fått meg til å faktisk kjøpe avisa er at sportsdelen ofte har hatt større artikler om Rosenborg som jeg har likt å lese.
Men en ting er klart, skal de fortsette med udugelige artikler som denne, så virker Her&Nå som et fullgodt alternativ...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.05.2006 20:16    Post subject: Reply with quote

Høgmo har satt opp "De 12 mediebudene" til spillerne. Dagens Næringsliv listet opp noen av dem i går:

- Kommenter aldri på vei av banen.
- Begrens poengene.
- Vær lojal mot kollegaene dine og organisasjonen.
- Lyv aldri.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 14.05.2006 21:50    Post subject: Reply with quote

dobbeltmoral av Høgmo, han juger jo hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 15.05.2006 08:07    Post subject: Reply with quote

For eksempel...?
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.05.2006 19:22    Post subject: Reply with quote

Nå må spillerne slutte med all klaginga i avisene. Nå er både Iversen og Tettey ute. Dette blir for dumt. Hold det internt.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 26.05.2006 14:13    Post subject: Reply with quote

Jeg bare søkte på Rosenborg for å se jeg kanskje kunne funnet noe interesangt! Da kom en side med navnet Wikipedia opp, og der forteller de om RBK gjenerelt! Men jeg ble meget overrasket når jeg fant at de la en link med Rbkweb, nederst! Tommel'n opp! Very Happy

http://no.wikipedia.org/w...g_Ballklub
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.05.2006 14:26    Post subject: Reply with quote

Jepp, dette har eksistert lenge. Alle kan legge inn ting på Wikipedia. Finner du en feil, er det bare å gå inn og rediger.
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 26.05.2006 14:36    Post subject: Reply with quote

Alle vet vel av Wikipedia? Jeg bruker det ofte i skolesammenheng i alle fall!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
Page 3 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb