| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 09.02.2013 18:52 Post subject: |
|
|
haha vet ikke helt om du gjorde det igjen med vilje eller ikke men litt morsomt var det.
Angående dette: Om selnæs kommer ut på lån anser jeg det som helt perfekt. Gutten har mye potensiale men må få mer spilletid om han skal utvikle seg tilstrekkelig, noe jeg er redd han fort kan få lite av i årets sesong. Et utlån som han selv er fornøyd med ville vært helt perfekt, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:22 Post subject: |
|
|
Hehe lo litt da du quota og sa at du tok det til etterrettning^^ _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:24 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig slipper man ikke Selnæs nå. Men et lån er helt perfekt. Han vil trolig slite med å få spilletid i Rosenborg, og trenger kamptrening på høyt nivå i en mindre klubb enn Rosenborg med mindre forventningspress. Ser for meg han får rikelig med kamptrening i vår, før han kommer tilbake matchfit til det harde kampprogrammet i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.02.2013 19:38 Post subject: |
|
|
Off topic:
Interessant å legge merke til at det kun var nybegynnere som syntes det var morsomt at "Beren" quota innlegget ovenfor.
HÃ¥per denne type humor forsvinner fra forumet.
Fjortiser kan skrive andre steder. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:45 Post subject: |
|
|
| Det er ikke slik at Selnæs bør på lån. Han må på lån. Han trenger å spille kamper på tippeliga-nivå, dette kan vi mest sannsynlig ikke tilby så alt for mye av enda. Viking kunne nok passe fint. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:48 Post subject: |
|
|
TomH, selv om kanskje en del av oss ikke har deltatt aktivt her i mange år, så betyr ikke det at man ikke har fulgt forumet i flere år før det.
Selv er jeg snart 34 år, så knappest noen fjortis noe mer og det var det at han høyst sannsynlig gjorde det av uvitenhet som gjorde at jeg lo litt.
Om du da mener det at alle som ikke er slik som deg skal forlate forumet så får det stå for din regning... _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 09.02.2013 19:55 Post subject: |
|
|
| Utlån til Viking er perfekt for Rbk og spilleren. Slår han igjennom der, kan vi hente han tilbake. Lykkes han sånn passe, ja da er han ikke bra nok for Rbk |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 20:01 Post subject: |
|
|
Hehe skal ikke være enkelt, men jeg trodde det ville være enklere å vise konkret hva jeg svarte på når jeg hadde en quotet tekst rett over, slik at det umulig kan være noen tvil på hva jeg svarer på. Men som sagt, tatt til etteretning og quoter ingenting nå.
Thulian: Lettere å bare heve seg over slike innlegg som TomH kommer med. Han har vel kun ett akutt behov for å være "viktig"
Men er veldig enig at ett lån til Viking hadde vært perfekt for begge parter. Bare han får spille fast sentralt.  _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.02.2013 20:43 Post subject: |
|
|
Beren,
du har helt rett - og da regner jeg med at vi forstår hverandre. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.02.2013 21:57 Post subject: |
|
|
Personlig tror jeg det med at man må spille for å utvikle seg er veldig overdrevet. Tror Selnæs utvikler seg like mye på benken i RBK som han gjør ved å spille på Viking.
Drillo er åpenbart enig med meg, for det er sjelden at det får noen konsekvenser for noen av hans "utvalgte" å ikke spille for klubben sin...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 09.02.2013 22:59 Post subject: |
|
|
Når du er 18 år er det selvfølgelig viktig for egen utvikling å spille kamper på riktig nivå.
Drillo bryr seg vel (som landslagssjef) fint lite om en spillers utvikling men derimot hvor god en spiller er akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.02.2013 23:08 Post subject: |
|
|
Nå er du på rett spor, Beren. Tenk deg hvis alle hadde sitert hverandre i hvert eneste innlegg. Velkommen skal du være! |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 09.02.2013 23:19 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Personlig tror jeg det med at man må spille for å utvikle seg er veldig overdrevet. Tror Selnæs utvikler seg like mye på benken i RBK som han gjør ved å spille på Viking.
Drillo er åpenbart enig med meg, for det er sjelden at det får noen konsekvenser for noen av hans "utvalgte" å ikke spille for klubben sin...  |
Årets idiotkommentar kommer allerede nå : Spillere utvikler seg bedre på benken enn å spille fast......
Den siste tosk er selvsagt enda ikke født........ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.02.2013 23:56 Post subject: |
|
|
| Du glemte å ta på deg ironibrillene igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
ashley Junior
|
Posted: 10.02.2013 00:22 Post subject: |
|
|
Som vikingsupporter synes jeg det virker urealistisk at vi skal hente Selnæs på lån. Ørnskov er bankers i den sentrale midtbaneplassen. Dermed er det minst 5 spillere som konkurrerer om de øvrige 2 plassene på midtbanen. Kanskje så mange som 8 om man er litt liberal.
Kjøp virker også rart, men ikke så rart som lån. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.02.2013 02:14 Post subject: |
|
|
| Et utlån kan være smart hvis Perry ikke skal rullere så mye, men det tror jeg nesten at han må gjøre. Eller så blir det spillerflukt til sommeren hvis midtbanespillerne ikke får bra med spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 10.02.2013 02:15 Post subject: |
|
|
Utlån.
Salg.
Av de talentene vi har på midtbanen har jeg minst tro på at Selnæs blir en god nok spiller for klubben. Hvis det skulle ende med et utlån er det noe jeg støtter. Å selge han nå derimot, vil være galskap. Han har riktignok til gode å imponere meg men i frykt for å miste et lokalt talent som kan bli noe stort med tiden er det bedre å holde på han inntil videre. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.02.2013 03:17 Post subject: |
|
|
Jeg ville i alle fall låne ut en av Sælnes, Berntsen og Midtsjø i år hvis Mix signerer. To av de dersom SJ også kommer (det blir nok ikke i dette vinduet).
Men det må være et sted hvor de får spille fast, og helst i 4-3-3. Odd kunne kansje passe bra? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.02.2013 03:33 Post subject: |
|
|
Synes det blir spesielt å låne ut Berntsen og Midtsjø for å frigjøre plass for spillere som Jensen og SJ/Mix. Med all respekt for disse to, så er det ikke etablerte stjernespillere, og flere av våre talenter kan med spilletid fort vise seg å være vesentlig bedre spillere allerede nå. Poenget med å hente Jensen var jo å sikre bredde på midten; at vi ikke skal gamble helt på spillere som ikke har spilt altfor mye førstelagsfotball for RBK, men da må vi også åpne for muligheten at det er Jensen, Mix eller Dockal som må varme benk.
Selnæs kan vi låne ut, selv om jeg gjerne ser spilletid også for han. Han er yngst og har muligens mest å gå på rent fysisk.
Å låne ut Svensson blir også rart når han har spilt så mye. Tviler på at han er fornøyd med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 10.02.2013 09:52 Post subject: |
|
|
Takk attach. Hyggelig å være her og Ser poenget
ashley: Er vel kun ett vagt rykte vi kommenterer på! Salg til Viking tror jeg ikke er aktuelt uansett.
Zorbeltuss: Vi trenger ikke låne ut to da Midsjø vil være en god backup på ving.
Enig i at Selnæs kan lånes ut om SJ og Mix kommer, men ikke flere. (Med kanskje ett unntak av Alas)
Gjentar at det er først da vi har dobbel dekning på midtbanen:
6 midtbanespillere fordelt på 3 plasser. 6 angripere/Ving om Sørloth får være med A-laget, samt at Alas leies ut. Er nok desverre for lett i år, men er ett potensial på å briljere om selvtillitten kommer på plass. Derfor tror jeg ett år i Adeco for han ville vært optimalt. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.02.2013 10:57 Post subject: |
|
|
| Synes det vil være strålende med et salg av Selnæs så lenge vi sikrer oss gode videresalgsprosenter. Jeg tror Selnæs kan blomstre videre i en annen klubb men jeg synes ikke han har tilstrekkelig fotrapphet til å spille anker i en midtbanetreer på et lag som skal fosse i angrep som RBK. Salg med gode videresalgsprosenter er best for alle parter, og vi kan samtidig være stolte av å ha utviklet Selnæs dit han er i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.02.2013 11:07 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal stortalentet Selnæs selges? Helt hinsidies.
Svært få i ligaen/klubben har så presis og god fot. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.02.2013 11:49 Post subject: |
|
|
| Selge alt utenom foten da. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 10.02.2013 12:09 Post subject: |
|
|
| Merkelig i det hele tatt og selge/utlån av spiller med et slikt potensiale, samt at fikk a-lags kontrakt ifjor, og spilte 22/30 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.02.2013 12:14 Post subject: |
|
|
Helt enig mirar! Galskap å selge en trønder på 18 år som har vist over mange kamper at han kan holde godt tippeliganivå. At han faller igjennom innimellom, og blir sliten, må vi regne med. Dersom Selnæs fortsetter å utvikle seg, har han et kjempepotensiale.
Dersom vi skal selge en 18- åring straks han spiller noen dårlige kamper, og kommer litt utenfor førsteelleveren, ja da er det bare å gi opp spillerutvikling. Selvsagt skal ikke Selnæs selges! |
|
| Back to top |
|
 |
|