English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Iversen
Senior

PostPosted: 21.05.2004 11:54    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Hva med å hente Lars Iver Strand?
Er jo et supertalent han å, i likhet med Morten Gamst Pedersen. Å han er jo helt sikkert billigere!
(sikker blitt nevnt før da, men uansett)
(Tromsø fortsetter å imponere 2-1 til pause)

Lars Iver Strand er i tillegg 2år yngre.. så han blir nokk bedre enda Razz
Back to top
View user's profile Send private message
sander a
Senior

PostPosted: 21.05.2004 12:45    Post subject: Reply with quote

[quote="Iversen"]
Erik87 wrote:
Hva med å hente Lars Iver Strand?
Er jo et supertalent han å, i likhet med Morten Gamst Pedersen. Å han er jo helt sikkert billigere!
(sikker blitt nevnt før da, men uansett)
(Tromsø fortsetter å imponere 2-1 til pause)

Er nevnt før. Er en kanonspiller etter min mening:

sander a wrote:
Etter gårsdagans sjokkoppvisning av Tromsø er det bare to navn å trekke frem i denne tråden: Morten Gamst Pedersen og ikke minst Lars Iver Strand.

Vil nesten hevde at sistnevnte er den mest spennende angrepsspilleren i hele tippeligaen. Måten han fremstod på i går viste med tydelighet hvorfor engelske klubber har kastet sine øyne på denne spilleren. Og da spør jeg meg: Har RBK aldri sett talentet til Strand? Jeg har ikke sett Tromsø spilt på år og dag, og derfor ikke vært klar over hvilke ferdigheter han besitter, men ledelsen i RBK burde da ha et øye til hva denne mannen er god for?

Etter kampen i går virker det totalt ubegripelig om han ikke skulle være aktuell for RBK. Mener ikke at Rosenborg løser sine problemer med å kjøpe seg ut av dem, men det hersker ingen tvil om at angrepet til RBK mangler en spillertype med de ferdighetene Lars Iver Strand besitter: Fart og en helt sinnsyk teknikk. Vil faktisk hevde at han var så unorsk i spillestilen i går, at han minnet mer om en som spilte i Italia eller Spania.

Uansett så går det vel slik med han som det gjør med Gamst Pedersen: Rosenborg venter så lenge med å kjøpe ham, at spilleren i mellomtiden blir aktuell for utenlandske klubber og mister dermed interessen av å komme til Lerkendal.
Back to top
Bamse
Senior

PostPosted: 21.05.2004 18:47    Post subject: Reply with quote

Her i Bergen er det 2-3 spillere som kunne vært intressant for RBK:
Ragnvald Soma
Erlend Hanstvedt
Seyi Olofiana

Kanskje d blir vanskelig pga norske klubber viser liten vilje til å selge til oss! Men d e lov å prøv, synes æ!!!

Question
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 21.05.2004 18:59    Post subject: Reply with quote

Synes Rosenborg bør gå for Lars Iver Strand.
(Tenkte meg at han var nevnt før ja sander aSmile gadd bare ikke å lese alle sidene for å finne det ut:P bynner å bli noen sider den her tråden:))
Han faktisk ikke lyst på Seyi Olofinjana. Kjempe spiller....men ett eller annet jeg ikke liker med han...
Erlend Hanstveit er vel den jeg aller helst kunne tenke meg fra bergen.

Liten oversikt:P
Viking : Peter kopteff
Stabæk: Martn Andresen
Fredrikstad: Ingen
Sogndal: Alexander Ødegård, Stadheim, Robbie Russell
Molde: Hoset
Lyn: Ingen
Lillestrøm: Ingen
Brann: Erlend Hanstveit
Bodø/Glimt: Trond Olsen
Ham/Kam: Petter Vaagan Moen, Axel Smeets
Vålerenga: Ardian Gashi, Daniel Fredheim Holm
Odd Grenland: Espen Hoff
Tromsø: Lars Iver Strand, Morten Gamst Pedersen

Slik jeg ser det er det de som er aktuelle...sikkert glemt noen da men.
Bamse
Senior

PostPosted: 21.05.2004 19:20    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Christer George kommer til sommeren, kan jo være et alternativ på midtbanen og angrep.
Syntes han spilte bra på vårparten i fjor!
Vet noen kåss d går med Ragnar Klavan, va han estlender?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2004 19:26    Post subject: Reply with quote

rbkbergen wrote:

Noen som vet om Christer George kommer til sommeren, kan jo være et alternativ på midtbanen og angrep.
Syntes han spilte bra på vårparten i fjor!
Vet noen kåss d går med Ragnar Klavan, va han estlender?

Ved ikke om denne artikel stadig er gældene, men udfra den kommer George tilbage til sommer.

Stor interesse for Christer George

Ja jeg kunne egentlig også godt tænke mig noget info om Ragnar Klavan er han stadig i søgelyset, eller ?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Erik87
Proff

PostPosted: 21.05.2004 19:27    Post subject: Reply with quote

Tror Christer kommer til sommern.
Forsvant vel han siden han ikke ble tilbudt ny kontrakt.
2mas
Sjef

PostPosted: 21.05.2004 19:45    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Hva? George og RBK ønsker å fortsette samarbeidet i lang tid framover, men begge parter var enige om at et år i Spania ville gjøre godt for "Georgie".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff

PostPosted: 21.05.2004 20:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Erik87 wrote:

Hva? George og RBK ønsker å fortsette samarbeidet i lang tid framover, men begge parter var enige om at et år i Spania ville gjøre godt for "Georgie".

Forsvant vel han siden han ikke ble tilbudt ny kontrakt delen gjald Ragnar Klavan:)
Baadshah
Senior

PostPosted: 21.05.2004 21:47    Post subject: Reply with quote

Jepp, men han har fått lite spilletid og i forsellige posisjoner, så det ble ikke slik han hadde håpet! (Dette er det siste jeg har hørt av ham, via aviser osv.) Men Christer George har kontrakt med RBK ut 2005 og han kommer tilbake tilbake etter sommerferien! Very Happy Laughing
2 spiller jeg vil ha til RBK er Lars Iver Strand og Espen Hoff!
Jeg synes ikke Rbk bør satse å få spillere som vil til utlands som Gamstern, Hangeland, Hosth, Garshi, M. Andresen, Braathen, Holm, Ivers osv. For det første krever klubbene for mye eller så vil ikke spillerne til RBK: Rolling Eyes Wink Question
OPS: Min Mening Razz Very Happy
Iversen
Senior

PostPosted: 21.05.2004 23:11    Post subject: Reply with quote

-----------------------------Ole Martin Årst-------------------------

----M.Gamst Pedersen---Lars Iver Strand---Karim Essediri----

rbk kan jo kjøpe hele angrepet til Tromsø.. kjøperlag!
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 22.05.2004 00:12    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:

Nå er det vel først og fremst i forsvar vi trenger forsterkninger, men en spiss som skårer mål hadde ikke vært å forakte det heller Very Happy
Erik87
Proff

PostPosted: 22.05.2004 00:18    Post subject: Reply with quote

Brattbakk kommer på gli. Men skal man ha en toppscorer er vel Zidan et bedre valg:P

Nei, forsvaret må forsterkes. bare å gi opp Hangeland. Se utenfor landegrensene!
Erik87
Proff

PostPosted: 22.05.2004 00:23    Post subject: Reply with quote

PS: Jeg har stor tro på og all mulig tillit til spillerne i dagens tropp. Men skal vi i RBK heve oss utover høsten, og forbli et storlag i årene som kommer, er vi nødt til å forsterke og fornye stallen. Tittelforsvarerne må møte utfordrere, garderoben trenger nye ansikter og noen av veteranene vil ha godt av å kjenne pusten til sultne utfordrere i nakken. Den prosessen fikk vi ikke i gang i vinter. Men den må i gang NÅ, og realiseres i løpet av overgangsvinduet i sommer. RBK som klubb har ikke råd til å vente lenger. Og det er vi som sitter i ledelsen som har ansvaret for å effektuere forsterkningene, så raskt som mulig. For dette laget har vi tenkt å spille i Mesterligaen med til høsten!
Sitat: Ola By Riise.

Gledelig lesing en fredagskveld/Lørdagsmorgen!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2004 00:47    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
PS: Jeg har stor tro på og all mulig tillit til spillerne i dagens tropp. Men skal vi i RBK heve oss utover høsten, og forbli et storlag i årene som kommer, er vi nødt til å forsterke og fornye stallen. Tittelforsvarerne må møte utfordrere, garderoben trenger nye ansikter og noen av veteranene vil ha godt av å kjenne pusten til sultne utfordrere i nakken. Den prosessen fikk vi ikke i gang i vinter. Men den må i gang NÅ, og realiseres i løpet av overgangsvinduet i sommer. RBK som klubb har ikke råd til å vente lenger. Og det er vi som sitter i ledelsen som har ansvaret for å effektuere forsterkningene, så raskt som mulig. For dette laget har vi tenkt å spille i Mesterligaen med til høsten!

Dejlige ord som varmer mig hjerte Smile. Jeg er, personligt, ikke bange for den nuværende sæson den skal RBK nok få i hus. Det jeg er lidt bange for er de kommende sæsoner og Royal League til høsten. For mens de svenske hold, ifølge min mening, stadig er på et lavere niveau end Rosenborg syntes jeg at f. eks et hold som FCK som efter deres nyindkøb virkelig har vidst klasse kan blive en hård udfordring medmindre nogle klasse spillere bliver tilføøjet til RBKs trup.
Men som Ola by Rise skriver arbejder de jo på det, hvilket jo er dejligt at høre Very Happy

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Baadshah
Senior

PostPosted: 22.05.2004 09:13    Post subject: Reply with quote

Forsvaret Må bli forsterket, men hvem?
Vi trenger nok 2 spillere men det er vanskelig å si hvem!
Hangeland er nevnt men han blir nok for dyr og Viking vil ikke selge! Razz
Jeg synes Rbk bør se utlands spesielt Norden! Very Happy :)

Hva synes dere? Rolling Eyes
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 22.05.2004 11:37    Post subject: Reply with quote

jeg ønsker meg

-kopteff. som back og kant.
-Fredheim Holm. utrolig hvor han har imponert i tippeligaen så langt. men tvilsomt at han kommer til å forlate vif etter bare 6mnd i klubben.
-Braathen. ta sjangsen, briste eller bære:)

så vil jeg helst ha en GOD spiss som scorer på bestilling.

sæternes\lange\helstad\.

Tiden er også inne for at en person blir heltidsansatt talentspeider som mer eller mindre bor rundt om i Norden. noe ala det Bayer Leverkusen har i Brasil.
Vi må bli flinkere med talenter, og ikke bare kjøpe ferdigutvikla spillere!
Back to top
sander a
Senior

PostPosted: 22.05.2004 11:55    Post subject: Reply with quote

Zbegra wrote:
Iversen wrote:

Nå er det vel først og fremst i forsvar vi trenger forsterkninger, men en spiss som skårer mål hadde ikke vært å forakte det heller Very Happy

Er ikke enig i konklusjonen din om at vi først og fremst trenger forsvarsspillere. Greit nok at det er i forsvaret vi har dårligst dekning. Til gjengjeld er det er det leddet hvor vi er best forspent når det gjelder kvalitet i dagens stall.

Skal Rosenborg ha noe som helst å gjøre i høstens mesterliga, trengs det forsterkninger i angrepsrekka. Hvis man ser på Tromsøs 4 angrepsspillere, mener jeg samtlige av de 4 er bedre enn Rosenborgs spillere på sine respektive plasser. Årst er bedre enn både Karadas og Johnsen som spiss, Gamst Pedersen er flere hakk bedre enn Brattbakk og Essediri er bedre enn Storflor/Solli som høyre kantspiller. Til sist er Lars Iver Strand som hengende spiss en spiller som går langt utover samtlige av RBK`s angrepsspillere, med ekstrem teknikk, hurtighet og utsøkt pasningsspill; rett og slett unorsk i spillestilen.

Denne konklusjonen ble bare bekreftet da vi så TIL mot RBK på Alfheim. TIL har faktisk angrepsspillere i dagens lag som gjør at laget er i stand til å spille fotball slik RBK utførte tidligere; hurtig presist pasningsspill langs bakken, og med kjappe og tekniske kantspillere.

I Rosenborg virker det som at man i større grad enn før prioriterer duell- og lutstyrke fremfor de ovennevnte egenskapene. I tillegg prioriteres spillere som Frode Johnsen og Azar Karadas, som har nettopp sin force i luftrommet, og samtidig sin svakhet mens spillet går langs bakken.

Håper inderlig at RBK prioriterer angrepsspillere som Gamst Pedersen og Lars Iver Strand (selv om jeg tror de er altfor seine på avtrekkeren) når de skal forsterke laget til sommeren.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 22.05.2004 11:59    Post subject: Reply with quote

Enig med deg Baadshah.
Og med hobbus:)

Braathen, kan slå til, kan bli en flopp. Men var det ikke "bare" 6mill. skeid skulle ha for han? Er ikke verdens undergang økonomisk om han ikke slår til...

Skal det bli noen av de spissene du nevnte hobbus må det bli helstad!

har ikke tromsø samme problem som rbk? med en forsvars rekke på 30++?
sander a
Senior

PostPosted: 22.05.2004 12:02    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Er enig i at det er godt at ledelsen i RBK har skjønt at laget må forsterkes foran høstens mesterligakvalik. Derimot er det vanskjelig å fatte at man kjøper spillere så sent i sesongen, da nye spillere bare vil få noen få uker på seg til å bli kjørt inn i RBK-systemet foran nevnte kvalik.

Forsterkningene burdre vært kjøpt inn foran seriestart, slik at man hadde hatt flere måneder på å drille nye spillere inn i systemet. Da kunne man med overbevisning ha snakket om forsterkninger foran høstens mesterligakvalik.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 22.05.2004 12:21    Post subject: Reply with quote

det var bare noen spisser jeg kom på i farten. kanskje fins det en spiss i norsk 1.divisjon ? allsvenskan ? sasligaen ?Smile bare vi får en toppspiss+3-4 spillere som kan gå rett inn på laget, også i tillegg noen som holder godt nasjonalt nivå og har alderen på sin side, så er vi der Smile synd dette ikke ble tatt seriøst nok før serien starta, slik at vi kunne ha kjøpt enda en eller to spillere til høstens Mesterliga. går sjelden bra når man skal kjøpe et helt nytt lag i sommerpausen.

Lagt frem et tilbud til myggen kanskje, så kanskje maksa inn torseth jensen fra oslo øst ? (litt cm, men men ;)

iallefall. vi trenger nye spillere for å få opp konkuransen om plassene på laget igjen.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 22.05.2004 13:00    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

har ikke tromsø samme problem som rbk? med en forsvars rekke på 30++?

de har vell ikke så gamle forsvarspillere, men det ligger vell på 31år i snitt.. men de har mange gode unge spillere som kommer opp..

midtbanen til TIL er også litt gammel, men de har Jonas Johansen som tar over.. vet ikke så mange her egentlig.. er jo bare 2 defansive midtbaner de bruker..

Angrepet til TIL, norges beste, etter min meining.. har en snitt alder på 24,5 år med: Årst, Essediri, Gamst Pedersen og Lars Iver
Erik87
Proff

PostPosted: 22.05.2004 14:41    Post subject: Reply with quote

Er vel bare årst som er "gammel" av spissene til til. De andre er nå under 23 vel?

Det er lett å tenke litt cm;)
Skal selfølgelig ikke vurdere utifra cm, men mange av de som er goe på cm er go på rett..
Lars Iver Strand. Knall go på cm før han slo igjennom for fullt...

Ja, forsterkningene burde kommet mye før... Bør hentes noen til sommern å det må handles igjen til vinteren. slik jeg ser det iallefall:)
fubar
Veteran

PostPosted: 22.05.2004 18:48    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Lars Iver Strand. Knall go på cm før han slo igjennom for fullt...

Jeg har selv spilt mye cm, og det er jo et enormt research-nett bak spillet... ofte kan man se de samme talentene gå igjen i "real-life".

MEN... Lars Iver Strand bør vel spille noen bra kamper til før han har "slått igjennom for fullt"...? Mange eksempler på spillere med tildels svært bra ferdigheter som av en eller annen grunn ikke klarer å prestere jevnt på et høyt nivå.
Back to top
acab
Junior

PostPosted: 23.05.2004 00:03    Post subject: Reply with quote

Lars Iver Strand var ikke særlig god i real-life før, muligvis god på cm.. En kompis av meg har spillt med ham i det høye nord, så han har hatt stor framgang, Gamsten derimot var god, også som ungfole.. Tror neppe gamsten kommer til oss, men Strand er en spennende spiller, får bare håpe at de kjøper ham før det er for sent(Les:Gamst)
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 133, 134, 135  Next
Page 14 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb