English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Selge stadionnavnet?
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2002 17:00    Post subject: Reply with quote

Kommersielle stadionnavn i vekst

Stadig flere europeiske klubber selger navnerettighetene til sine arenaer. Eksempler på dette er Allianz Arena i München og AOL Stadion i Hamburg. Stephen Pearson i selskapet Sportacus mener dette vil bli en trend i årene som kommer, men at det tar tid for europeere å venne seg til en metode som har vært vanlig på det amerikanske sportsmarkedet i over 40 år.

Navnerettigheter på ulike sportsarenaer i USA er en bransje verdt over 3 milliarder dollar årlig.

Arrow Les mer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 14.04.2005 12:24    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke gjort meg noe om Lerkendal hadde blitt kalt Emirates stadium. Hva i all verden har det å si? Det er jo bare et navn. Hvis det hadde gitt oss inntekter på x antall millioner hvert år i 10 år så hadde det vært kun positivt. Så at Schalke04 hadde solgt navnet på sitt stadion i 10 år framover tror jeg. Det får de 5-7 mill euro i året for. Vi kan selvfølgelig ikke regne med slike summer hos Rosenborg. Men hvis en kunne solgt navnet og fått 15 mill i året for det, ja da er det bare å slå til. Hva med SAS stadion? Statoil stadion? Dahls Stadion?
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 14.04.2005 12:31    Post subject: Reply with quote

Dette sier en del om din tilhørighet...
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 14.04.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

Unnskyld, men hva f*** har tilhørighet med oppe i dette? Ja det er greit at sposnorer og partnere kommer fra distriktet, men det er hvis du spiller i 1. div og nedover. Det gjør ikke Rosenborg. De spiller i Europa hvert år, slik at en internasjonal sponsor er mer på sin plass der. Og de er mest sannsynlig mer villig til å spytte inn penger også.

Etter min mening så er det en av grunnene til at Rosenborg ikke har vokst etter kanonsesongene 1999/2000. De tok ikke vare på muligheten for å bli et større lag. En god sammenligning er Porto. Rosenborg var på slutten av 90-tallet like gode som Porto, om ikke bedre. Porto vant Mesterligaen ifjor. Mer trenger vel en ikke å si. Jeg er klar over at de har mye større forutsetninger på å lykkes der nede enn her, men det som skjedde med Rosenborg etter 2000 har gjort det slik at de ikke har utviklet seg i den takten de skulle ha gjort. Hvorfor har ikke Rosenborg tjent enda mer penger enn det de burde ha gjort? hovedårsaken er selvfølgelig den at det er kun firmaer med tilhørighet i trøndelagsregionen som har kunnet klistre merket sitt på drakta. Greit at det lokale næringslivet får bli med som spnsor, men næringslivet i Trondheim er jo ikke verdens navle, deretter økonomien deres på markedsføringssiden. Det flommer jo ikke over med penger. Som jeg har sagt tidligere, så er det et krav som skal stilles når det gjelder å få reklamen på drakta: De som gir mest penger. Punktum.
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 14.04.2005 15:05    Post subject: Reply with quote

Ikke faen om Lerkendal skal endre navn til noe som helst....!

Heldigvis ønsker ikke alle i verden penger og suksess for enhver pris...!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 14.04.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

Jeg og Stano er litt enfoldige slik...vi ønsker at klubben skal bli både rikere og dermed også mer suksessfulle.... Confused
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 14.04.2005 15:19    Post subject: Reply with quote

Jo, men vi skal faen meg ha bra betalt før vi endrer navnet på Lerkendal stadion... noe tradisjon og nostalgi må vi da bevare??
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 14.04.2005 15:29    Post subject: Reply with quote

Hva er det som er så farlig med å gi Lerkendal et firmanavn?? Vi flytter jo ikke banen til månen heller. Jeg gir blanke hva navnet blir. For meg kan det gjerne være et russisk oljefirma som er interessert i å betale store penger for det, og da skal ikke Brandhaug eller hva de heter de som har ansvaret for sponsorene si nei fordi ikke firmaet har lokal tilknytning til trøndelag. Med en slik holdning så bremser du framgangen, og det har det vært nok av i de siste årene. Sier jo litt når Frode Johnsen får 2 mill i grunnlønn. Den har jeg litt store vanskeligheter med å forstå. Snedig politikk det der, du må spille i klubben i minimum 5 år for å få ei lønn som er veldig bra og du er ikke god nok til å havne i større klubber. Det skulle vært slik at Rosenborg kan gi 2-4 mill til en spiller med engang men som man egentlig ikke kan forvente kommer til å være her i hele karrieren sin da han er god nok for klubber som er større en Rosenborg.

PS! Med en slik lønnspolitikk så får man spillere à la Hoftun som sitter på benken med en skyhøy lønn. Det er jo bedre at den lønnen går til en spiller som er ung, veldig god og har framtiden forran seg. Kanskje blir det penger igjen i sekken etter at vi har solgt ham til utlandet.

Ja de penga...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2005 16:15    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Hadde ikke gjort meg noe om Lerkendal hadde blitt kalt Emirates stadium.


Nils Skutle sier Rosenborg har følgende holdning til temaet:

– Vi tenker først og fremst å utvikle Lerkendal til et stadion som kan brukes til ulike aktiviteter utenom kampdagene, og tjene penger på det. Eksempelvis store konserter. Men vi vil ikke være helt avvisende. Kommer det noen med 100 millioner må slikt naturligvis vurderes.

Les mer: Selger gjerne stadionsjela
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brakka
Rutinert


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 829
Location: Hamar

PostPosted: 14.10.2005 15:42    Post subject: Reply with quote

Borussia Dortmund har gått inn for å endre navnet på sin stadion. Westfalenstadion vil fra 1. desember til 2011 hete "Signal Iduna Park".

Merr:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=293422
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 14.10.2005 17:40    Post subject: Reply with quote

Trist, men det er jo egentlig det beste. Med den økonomien som BvB har nå. Håper økonomien har snudd seg til når avtalen er over, så de kan gå tilbake til Westfalenstadion.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2005 13:13    Post subject: Reply with quote

Flyttet disse to innleggene hit fordi emnet har vært oppe i denne tråden.

At AaFK valgte å selge navnet på et splitter nytt stadion på ny plassering, er i mine øyne ikke så ille da anlegget aldri har hatt noe annet navn.

Å selge navnet på ærverdige stadia som Lerkendal og Westfalenstadion er derimot å gå for langt! Nå har altså BVB solgt seg, og skammelig nok virker ikke tanken fjern hos Skutle heller:

– Vi tenker først og fremst å utvikle Lerkendal til et stadion som kan brukes til ulike aktiviteter utenom kampdagene, og tjene penger på det. Eksempelvis store konserter. Men vi vil ikke være helt avvisende. Kommer det noen med 100 millioner må slikt naturligvis vurderes, sier han.

Les mer: Selger gjerne stadionsjela

Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

Vi har jo så godt som solgt alle fire tribunene allerede. Spesielt Adidas-tribunen, er utpreget Adidas.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2005 15:21    Post subject: Reply with quote

Ja, men stadionnavnet blir likevel noe helt annet. Det er aldri snakk om Adidas-tribunen i kampreferater og når NFF setter opp kampsted...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2005 15:25    Post subject: Reply with quote

Klart det er noe annet. Jeg bare sier at Lerkendal er gjennomsyret av "kommers" allerede.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.10.2005 17:34    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
Henguru wrote:
Borussia Dortmund har gått inn for å endre navnet på sin stadion. Westfalenstadion vil fra 1. desember til 2011 hete "Signal Iduna Park".

Mer:

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=293422

Trist, men det er jo egentlig det beste. Med den økonomien som BvB har nå. Håper økonomien har snudd seg til når avtalen er over, så de kan gå tilbake til Westfalenstadion.


Du skal være mer enn passe naiv for å tro at når de har solgt seg èn gang, så er det slutt...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2006 09:44    Post subject: Reply with quote

NextBid Sta­di­um i Kr.sand?

Greit nok at noen velger å punge ut for å få firmanavnet sitt, men man må da holde seg litt seriøs... Kan ikke ha det på engelsk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 31.03.2006 10:04    Post subject: Reply with quote

Clolor Line Stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 31.03.2006 10:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen problemer med at den f. eks kalles Nextbid Arena. De kan jo tjene gode penger på det. Man må være kreativ og fremoversynt for å tjene mere penger.

Hadde ikke gjort meg en døyt at Lerkendal hadde blitt kalt f. eks Adidas Arena e.l.
Back to top
View user's profile Send private message
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 31.03.2006 10:09    Post subject: Reply with quote

Netthandelen stadion - teit?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 31.03.2006 10:22    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Hadde ikke gjort meg en døyt at Lerkendal hadde blitt kalt f. eks Adidas Arena e.l.


Skal vi skifte fra Rosenborg til Red Bull IL med det samme også eller?
Er det klubben eller kjekke Solli dere følger?

Gå hjem hele bunchen og slå opp identitet, tilhørighet, tradisjon!

Skal vi tjene mer penger skal det være fordi vi for første gang henter kompetente folk og leverer et bedre produkt. Ikke fordi vi bøyer oss fram og henger "Tilbud" på hver halvmåne...
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 31.03.2006 10:34    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med Recon her. Ingen grunn til å prostituere sjela si for småpenger.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 31.03.2006 10:35    Post subject: Reply with quote

Noen firmanavn passer bedre enn andre f.eks:

OST
KLÆR/SKO
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2006 11:04    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Jeg har ingen problemer med at den f. eks kalles Nextbid Arena. De kan jo tjene gode penger på det. Man må være kreativ og fremoversynt for å tjene mere penger.


Arena er mye bedre. Det jeg reagerte på, var "Stadium". Idea
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 31.03.2006 12:06    Post subject: Reply with quote

Å skifte stadion navn og selve navnet er to vidt forskjellige ting. Å sammenligne det henger ikke på greip. Hvis man hele tiden skal tenke tradisjonelt og konservativt hadde man ikke blitt bedre, heller dårligere. Hvis Rosenborg hadde fått 7-10 mill i året i 10 år fremover hvis de skiftet navnet Lerkendal Stadion til f.eks Adidas Arena så håper jeg inderlig de hadde tatt imot det tilbudet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
Page 1 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb