| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.02.2012 19:15 Post subject: |
|
|
Men nå heter jo klubben ODDs Ballklubb (Ja, med store ODD) - rent formelt, altså. Breddelagene bruker jo fortsatt det navnet. Det er ASAet som "ødelegger" for de tre øverste lagene. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.07.2012 14:32 Post subject: |
|
|
Spent på hva den påtroppende daglige lederen betyr for villigheten til å selge.
Einar Håndlykken har jo vært styreleder og "primus motor" i Oddball Invest AS og for tre uker siden fryktet han at klubben måtte selge unge spillere i dette overgangsvinduet. Det er for tidlig. Spillerne må foredles mer i Odd først, uttalte han til Varden.
Artikkelen nevnte at følgende spillere var investeringsmål for selskapet: Fredrik Semb, Emil Jonassen, Niklas Gunnarsson, Snorre Krogsgård, Elba Rashani, Torgeir Børven, André Hansen, Herolind Shala, Magnus Lekven og Fredrik Oldrup Jensen.
Mye å gape over.
Investeringsselskapet har informert om at de har fått inn over 2 millioner som de satte som minstesum i den nylige emisjonen. De nøyaktige tallene kommer de med "tidlig i denne uken".
Flere av de andre som var initiativtakere til å reise midler hadde primært mål om å sikre at Børven ikke måtte selges.
PS: Håndlykken er forøvrig født i Trondheim. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.01.2013 13:46 Post subject: |
|
|
Odd Grenland bytter navn. NÃ¥ skal laget hete Odds Ballklubb. NRK
Og med det, er trådens navn berettiget.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2013 20:13 Post subject: |
|
|
Trådnavnet har vært berettiget hele tida. Klubben har alltid hett Odds BK, men man har siden slutten av 90-tallet valgt å profilere seg med tullete Odd Grenland. Var vel et forsøk på å kapre supportere fra Pors(grunn)?
Endelig en ny daglig leder som rydder opp i sånt tull!
Forresten har det gått litt under radaren min at også telemarkingene har blitt reddet av banken.  |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 02.01.2013 20:58 Post subject: |
|
|
| Man skiftet navn på begge klubbene samtidig som man opprettet Grenland Fotball ASA , men som den artikkelen sier så har det samarbeidet vært dødt i tre år, så begge klubbene burde jo ha skiftet tilbake allerede da. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2013 21:45 Post subject: |
|
|
Idrettslaget har hele tida vært registrert som Odds BK hos NFF. Bare aksjeselskapet som har hatt annet navn.
At to klubber fikk ha samme driftsselskap er egentlig oppsiktsvekkende i seg sjøl. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 03.01.2013 18:24 Post subject: |
|
|
I går ble det kjent at Odd Grenland bytter navn. Nå skal laget hete Odds ballklubb, og det kan være litt kjipt når man har tatovert den gamle logoen på brystkassa.
http://nrk.no/nyheter/dis...1.10860084 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.02.2013 09:02 Post subject: |
|
|
"Odds trange økonomi kan tvinge klubben til å selge lagets stopperkjempe, Fredrik Semb Berge (23) til Molde.
For fire år siden var Odds lønnsutgifter mye større enn klubbens posisjon på tabellen. Nå har klubben tatt grep. I 2009 hadde Odd spillerlønninger på svimlende 23,4 millioner kroner. Nå er det redusert til 14,2 millioner kroner. Dette er et tall Odd-ledelsen ikke har sett siden 2004-sesongen, da lønningene etter dagens kurs var på 15,4 millioner kroner." Fotballsonen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2013 00:23 Post subject: |
|
|
Engelske og tyske storklubber ville gjerne fått kloa i Sondre Rossbach. Men keepertalentet og sønnen til tidligere landslagskeeper Einar Rossbach skrev under på en toårskontrakt med Odd i dag.
(...)
- Det var et greit valg. Jeg følte jeg ville få best utvikling her i Odd, sier Sondre Rossbach som skal fortsatt bli trent av faren.
Les mer: Sa nei til Manchester United, og ja til Odd |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2013 22:16 Post subject: |
|
|
Må si meg enig i Solli at Judas-banneret var rimelig malplassert ti år etter et lukrativt salg til RBK.  |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 05.04.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Ja, veldig teit. Om de ønsket å hetse DJ2G så finnes det masse annet å ta av.  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.04.2013 00:54 Post subject: |
|
|
SKIEN (NRK.no): Kjetil Rekdal kaller det drittslenging, mens Odd-supporterne hevder de kaller Jan Gunnar Solli for «en skam» og «en Judas» fordi han fortsatt har en spesiell plass i hjertene deres.
Bannerne skulle vært grovere
Tommy Hagen, supporterleder i Oddrane, forteller at opprinnelig skulle bannerne vært enda grovere.
– Vi står for bannerne. Vi har en gruppe som består av litt yngre mennesker som lager disse, og de har en litt kraftigere måte å uttrykke seg på enn oss eldre i styret. Vi bestemte oss for å dempe uttrykksformen litt, egentlig skulle bannerne vært enda grovere, forteller han til NRK.no.
– Hva sto på dem?
– Det ønsker jeg ikke å kommentere, sier Hagen.
Vil ha Solli tilbake
Supporterlederen hevder at egentlig er bannerne en slags kjærlighetserklæring til Solli.
– Han har bestandig hatt en egen plass i hjertene våre, som ekte telemarking. Vi ville vise at vi er litt såret over at han valgte oss bort når han kom tilbake til Norge. Han går til Vålerenga på grunn av pengene, men kanskje hadde vi hatt enda bedre av kunnskapene hans som spiller, sier supporterlederen, og utdyper:
– Det er ofte sånn at det er dem man er mest glad i maner hardest mot.
Mer: Hevder «Judas-bannerne» mot Solli var en kjærlighetserklæring
Pussig måte å spre budskapet på, spør du meg.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 06.04.2013 01:08 Post subject: |
|
|
Gjeng med nisser. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.04.2013 16:48 Post subject: |
|
|
| Jan Gunnar Solli på Facebook wrote: |
Vil bare takke for alle støttende mld som har kommet inn etter opplevelsen i Skien i går. Jeg skal nok komme over disse ordene at jeg er en skam for Telemark også. Men at en kar som Morten Fevang skriver det han gjør betyr utrolig mye for meg. Han kjenner meg veldig godt både som person og fotballspiller og vet at jeg har jobba hardt hele veien for å få muligheten til å ta nye steg. Jeg spiller fotball for konkurransen sin skyld og at jeg fremdeles syns det er gøy. Jeg signaliserte i media at det hadde vært utrolig morsomt om å vinne gull med min tredje klubb i Norge. Og VIF har ambisjoner om dette og har signalisert at de vil prøve i løpet av en to års periode å nå et slikt mål. En slik offensiv holdning elsker jeg. Derfor tok jeg kontakt selv for å se om vi kunne få til en avtale. De som tror det er for pengene sin skyld kan få lov til å tro dette. For å overbevise folk om at de tar feil har jeg ikke tid til. Å bruke tida si på de som faktisk er positive og liker at man kliner til er mye mer givende.
Sier seg selv – lite framdrift i ting som er negativit.
Når noen sier at jeg har en ovenfra og ned holdning i form at jeg snakker Odd ned så bommer vedkommende kraftig. Og det rakker hele min personlighet. At jeg får kjeft fordi at jeg ikke nevner Odd i media sammenheng når det er snakk om å vinne gull igjen, så er det av reine naturlige årsaker. Med RBK og Brann vant jeg gull, og dette tror jeg også at jeg kan ha muligheten til med VIF. Og at jeg ikke nevner Odd her… Som at det liksom ikke er bra nok? Det er jo ikke poenget!! Jeg har jo aldri vunnet gull med Odd. Men det betyr jo ikke at jeg ser ned på klubben. Er stolt over tiden min i Odd. Men folk glemmer veldig fort.
Når spørsmål i forkant av en kamp kommer om det blir spesielt å møte Odd igjen, så er det jo ikke lenger spesielt – For jeg har jo gjort det så mange ganger før. Spesielt er det når man møter en klubb for første gang etter en overgang. Slik tolker jeg det. Når jeg i tillegg sier at det alltid er vanskelig å møte Odd i Skien – Betyr dette at jeg snakker Odd ned ? Tvert imot så skryter jeg av at Odd er et godt lag når jeg sier dette. Når en trener springer til media og sier at han har prøvd å ringe meg men ikke fått svar – Risikerer man altså å bli sett på som kjepphøy! Og når man ringer tilbake når muligheten byr seg og forklarer situasjonen og deler tankene sine så står slike ting i media dagen etter.
Jeg vet utrolig godt hvor jeg kommer fra og hvor jeg har lagt veldig mye av grunnlaget mitt for å bli som jeg er. Når noen trumfer gjennom at jeg sitter på min høye hest og har en overlegen holdning – Da må vedkommende se seg selv i speilet å lære seg at å rakke ned på andre for å fremme seg selv eller sitt er sjelden en god oppskrift for utvikling.
Jeg kommer til å gi gass i tiden fremover og ser fram til nye utfordringer med VIF.
Igjen takker jeg for veldig mange meldinger som har vært støttende.
Liker · Del · for ca. en time siden ·
2050 personer liker dette.
94 delinger
|
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.05.2013 14:13 Post subject: |
|
|
http://www.nrk.no/sport/l...1.11048320
Sikkert mange som har lest det, men jeg syns det er herlig!
Er nok mange gutters drøm å vinne så mange penger, for så å bruke de på klubben i sitt hjerte. Jeg hadde gledelig spyttet inn millioner til spillersalg i Rosenborg om jeg vant nesten 103 millioner
Edit: Haha, spillerkjøp *  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 28.05.2013 14:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 28.05.2013 14:16 Post subject: |
|
|
Hvilken spiller er du så gira på å bli kvitt at du vill spytte inn millioner for å få solgt de?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.05.2013 15:13 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vunnet 100 mill i Lotto hadde jeg i hvert fall gladelig sponsa "fallskjermen" til Hoftun  _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2013 17:23 Post subject: |
|
|
Da er Tippeligaens filme-trone ledig, og vi er et rasshøl mindre.
Snakker om ufordragelig type. Tror han har prøvd å filme seg til straffespark i alle Odd-kamper jeg har sett i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.07.2013 17:28 Post subject: |
|
|
Sikker på at han ikke bare snubler i underkjeven sin? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.07.2013 17:30 Post subject: |
|
|
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.09.2013 10:36 Post subject: |
|
|
André Hansen er ute for resten av sesongen. 17-årige Sondre Rossbach blir førstekeeper ut sesongen dersom klubben ikke får dispensasjon til å hente ny keeper.
"Odd har vært i kontakt med Norges Fotballforbund om at vurderer å hente en keeperløsning eksternt. Da må NFF gi dispensasjon." Aftenposten. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|