English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
børre30
Junior

PostPosted: 18.12.2012 14:29    Post subject: Reply with quote

Nidaros
Kjenner nok til blåruss begrepet, kanskje bedre enn deg? Wink Som nevnt syntes jeg eventuelle poeng forsvant i overdrivelsene og feilbeskrivelsen. Antydning til å være blåruss kan jeg være med på. Men Magne er nok først og fremst redaktør, deretter forfatter. Han er ingen tradisjonell blåruss. Nærmeste han kommer blåruss stillingen ut fra Wikipedia er at han har sittet i diverse styre. Men det står ingen ting om dette f.eks også er aviser, eller om det er "buisness". Daglig leder i en avis kvalifiserer ikke. Han kan like gjerne være en stor sosialist ut fra CV.
Men han har fordypet seg i faget Ledelse, enn for det meste teoretisk, og kan kalles ekspert. Og det er eventuell tyngde bak artikkelen, det gode poenget.

Konessur
"Ansettelsen av dokumentert middelmådige Perry i en hui-og-hast-prosess til tross for at langt mer meritterte og kvalifiserte Sollied var tilgjengelig finner sin plass blant de aller groveste skandalene fra sportslig ledelse de siste årene"

Personlig så har jeg også stusset på akkurat dette. Jeg forventet at Sollid var allerede klar når Jønsson avgangen ble offentlig. Men så skjedde ikke. Har etterhvert kommet til at det nok kanskje er utensportslige momenter som vi vet for lite om, til å ta endelig stilling til prossessen rundt dette. Fremtiden vil kanskje vise.

PerO
Jeg mener ikke at Hoftun må gå. Men jeg mener han kommer til å gå. Presset vil antakelig bli for stort, fra media og supportere. Men jeg håper ikke på dette.
Ellers deler jeg ditt korrekte syn angående ansettelsesprossesen av trener. Det er faktisk ikke unormalt generelt når TOPPledere blir ansatt at f.eks "faglig leder" eller lignende blir satt som ansvarlig for å finne gode kandidater - gjern i samarbeid med headhuntere. Og at deretter styre tar beslutning etter dette.
Har ingen tro på at verken Eggen eller Sollid ble ignorert pga Hoftun.

Wiseblood
Ser du hiver "hersketeknikk" ut mot media og PerO. Forbausende ut fra hva jeg har sett av din retorikk og språkbruk. Du tjener på å roe ned litt, for du sitter da med gode meninger på bunn.

Harald
Pressemeldingen og utklippet ditt sier Hoftun er ansvarlig for prossesen med å finne ny trener.
Står da vitterlig ingenting om at Hoftun er beslutningstaker?
Det er to vidt forskjellige ting.

Tilslutt: Dette er et diskusjonsforum, så det må være takhøyde begge veier. MEn tror ingen finner at problemet er selve meningene; problemet er heller de gangen meningen eventuelt blir framsatt som sannhet.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.12.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

Børre, hvis du ikke kan forstå, at når man er ansvarlig for træner ansættelses processen er man samtidigt beslutningstager, og en kritisk sådan, så gider jeg ikke diskutere videre med dig.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
nidaros997
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 14:49    Post subject: Reply with quote

børre30 wrote:
Nidaros
Kjenner nok til blåruss begrepet, kanskje bedre enn deg? Wink

Nei, akkurat det tviler jeg på, men bare fortsett med dine gjetninger omkring dine meddebattanters alder og bakgrunn. Basert på dine slengbemerkninger får jeg vel anta at du sitter på et gamlehjem og mimrer om den gangen du var på snakkis med Onkel Skrue.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 14:57    Post subject: Reply with quote

børre30 wrote:

Wiseblood
Ser du hiver "hersketeknikk" ut mot media og PerO. Forbausende ut fra hva jeg har sett av din retorikk og språkbruk. Du tjener på å roe ned litt, for du sitter da med gode meninger på bunn.

Tydelig at du er ny. media og PerO er forumtrollene på rbkweb, og disse utfallene er temmelig legitime og rettmessige.
Back to top
børre30
Junior

PostPosted: 18.12.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
børre30 wrote:
Nidaros

Nei, akkurat det tviler jeg på, men bare fortsett med dine gjetninger omkring dine meddebattanters alder og bakgrunn. Basert på dine slengbemerkninger får jeg vel anta at du sitter på et gamlehjem og mimrer om den gangen du var på snakkis med Onkel Skrue.

Har ikke gjettet bakgrunn eller alder på noen her. Nærmeste må være overnevnte setning med spørsmåls tegn bak som var et svar på ditt innlegg.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

børre30 wrote:
nidaros997 wrote:
børre30 wrote:
Nidaros

Har ikke gjettet bakgrunn eller alder på noen her. Nærmeste må være overnevnte setning med spørsmåls tegn bak som var et svar på ditt innlegg.

"Trodde det var leggetid for lengst for deg Wiseblood. "
Back to top
børre30
Junior

PostPosted: 18.12.2012 15:04    Post subject: Reply with quote

Heh

Hva var bakgrunnen Nidaros?? Kommer du med oppgulp så får du oppgulp tilbake.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 17:37    Post subject: Reply with quote

@Nidaros997 Forsiktig med å slippe på penger på automaten, den skrur seg ikke av når den først har begynt. Very Happy
Kent
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 21:26    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
@Wiseblood

Du har helt rett i at SD ikke skal være immun. Ingen i organisasjonen skal være immun.

Men det bør også være lov til å stole litt på de styrene man velger. Koteng har f.eks blitt informert om de innvendinger man her har ang. jobben Hoftun gjør. Jeg regner da med at han har et åpent øye på om det er korrekt eller ikke. Til forskjell fra oss, så vet Koteng hvilke rammebetingelser som Hoftun jobber under, f.eks budsjetter etc.

Jeg føler meg rimelig sikker på at hvis en mann som Koteng, ser tendenser til at Hoftun har de manglene som man her inne mener han har, så forsvinner han ut av systemet.

Det er en overdrivelse å si at trenere under Hoftun forsvinner på rekke og rad. Ansettelsen av Perry er bare den 2. treneren han har vært med å ansatt, og det er bare en trener som har fått sparken under Hoftun. Under Hoftun har trenerne sittet lenger enn noen, siden Eggen var trener.

Hva har så egentlig Hoftun bidratt med etter 4-5 år som sportsdirektør i RBK?

Hvis man oppsummerer:
Hva er status på spillerkjøp i løpet av perioden, hvor mange millioner er svidd av sammenlignet med videresalg av de samme spillerne, strategi rundt speiding av nye spillere, langsiktig strategi for hvordan ta klubben videre til et høyere nivå, rød tråd rundt spillestil, samarbeid med lokale klubber (ranheim) anskaffelse av trenere som passer klubbens langsiktige strategi m.v?

Hva har Hoftun egentlig utrettet etter disse årene i sjefsstolen?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

Kent: Hvorfor utelater du egentlige negative bidrag, som alle flausene og tabbene?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.12.2012 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg anslo for et lite år siden "Hoftun-kostnaden" til 35 millioner kroner i året. Det vil si omlag 105 millioner over perioden 2009-2011.

Konesseur var på sin side langt mindre negativ, og anslo den samme kostnaden til "kun" 5-10 millioner kroner per år, altså 15-30 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 22:14    Post subject: Reply with quote

Uansett nærmer Hoftun seg slutten på sin karriere som SD. Det er godt å tenke på, men spørsmåleter er jo hvor mye mer han klarer å rote det til før han trekker seg eller må gå, innen ett år eller to.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 19.12.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Tydelig at du er ny. media og PerO er forumtrollene på rbkweb, og disse utfallene er temmelig legitime og rettmessige.

Du mener virkelig dette??! Forumtroll? Synes de balanserer dette forumet på en bra måte. Selv om jeg ikke deler deres syn i absolutt alt som blir fremlagt må jeg si de fremstår som mye mindre bombastiske i sine uttalelser enn mange her inne. Da gitt at det det meste av argumentasjon er basert på SYNSING, ..og ofte ukvalifisert. Tror det er dette PerO ønsker å poengtere.

Jeg deler isåfall hans ståsted i mange av debattene her inne. (du får rette på meg PerO hvis jeg har forstått deg feil)
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 00:18    Post subject: Reply with quote

@spraggon

Det er ikke nødvendig å rette på deg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 00:37    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:

Du mener virkelig dette??! Forumtroll?

Selvfølgelig.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 19.12.2012 00:55    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

NÃ¥r det kommer fra deg, Konesseur, tar jeg det som et kompliment Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.12.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

I går var jeg nok den siste til å oppdage at Adressa for tre uker siden bød på nok et "stakkars Hoftun"-portrett:

Var intet nytt i intervjuet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

ROSENBORG

INN:

UT:

Steffen Iversen - legger opp
Rade Prica - ute av kontrakt
Erik Bråthen - ute av kontrakt

Pluss muligens Issah ut på lån. Nei og nei hvor godt du jobber Erik. Det er så utrolig tydelig at du har vannstyrt Rosenborg til de grader, at det ikke spiller noe rolle om du signerer Haugesund, Hønefoss, og de andre røkla-lagene eller den gamle stolthet Rosenborg, og dette er virkelig til å grine av. Det er nesten så ille at dette ikke lenger kan rettes opp uansett hvem som styrer, for vi er faktisk blitt en av de grå klubbene. Det kommer til å bli mye mer interesant å signere f.eks. Molde, Brann, Viking. Så huff. Gå gjerne av som en julegave til alle Rbk-fans Mr. Hoftun.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 14:53    Post subject: Reply with quote

Bare som et apropo til Erik Hoftun. Det er tydelig du ikke har det ringeste kontroll på det du driver på med. Dette med overganger og tropp begynner å bli som en verkebyll for Rosenborg. Mannen har ikke kontroll over troppen, og det er jo som kjent ganske tragisk når du er SD i en klubb som Rosenborg.

Mot våren kommer vi til å ha den sedvanlige ultratynne troppen og det blir selvfølgelig Per Joar som må ta støyten, og du åler deg som vanlig unna. Jeg er drittlei hele SD opplegget som slettes ikke funker hos oss. Og jeg skjønner ikke ar styret ikke ser dette. Er meg en stor gåte.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 15:07    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 15:26    Post subject: Reply with quote

RBK har jo lagt inn bud på 4 spillere!! Ene av dem er Vilsvik som ble avslått. Satan jeg er så lei av den forbanna klaginga.
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 22.12.2012 15:30    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg irriterer meg kraftig over vente å se politikken til Hoftun.

Aldri i forkant!!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
RBK har jo lagt inn bud på 4 spillere!! Ene av dem er Vilsvik som ble avslått. Satan jeg er så lei av den forbanna klaginga.

Om du er lei klaging bør du slettes ikke komme med det her, men ta det opp med grunnen til klaginga. Nemelig våe SD, som faktisk står annsvarlig for Rbks innkjøpspolitikk.

Og en annen ting. Jeg kan ikke med min bare fantasi forstå at du er fornøyd med vår spillerlogistikk de seneste fem årene, men det er du tydeligvis siden du er så lei klaginga.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 16:04    Post subject: Reply with quote

Og ellers. Hvordan i huleste VET du Rbk har lagt inn bud på fire spillere Ingemann. Har du snakka med SD? Very Happy
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 16:30    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er noen grunn til å halshugge Hoftun for at vi ikke har noen spillere på plass per 22.12. Knut Torbjørn Eggen gikk vel i sin tid ut og sa at vi skulle ha fem spillere på plass innen nyttår(?), men så viste det seg at å handle spillere ikke var som å gå i butikken og handle brød og melk.

Det er klart at vi trenger nye spillere før sisteuka i mars, som har vært kutymen de siste årene, men om de kommer i desember eller januar er ikke så viktig for min del. Jeg tar heller en Stefan Johansen i februar enn en John Anders Bjørkøy i november, satt på spissen.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 405, 406, 407  Next
Page 260 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb