| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.12.2012 21:08 Post subject: |
|
|
Alle husker vel for eksempel Jarstein-saken der det ble rot opptil flere ganger med netto og brutto og en annen sak med fristene.
Tar meg ikke tid til å summere opp alle tabbene. Men vi kunne jo ha laget en liten topp ti.
For min del er manglende rutiner for varsling av gule kort en klassiker. Med den tabben tapte vi kanskje 100 millioner kroner. Ikke småpenger med andre ord. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.12.2012 21:23 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hva eller hvem du diskuterer mot PerO?
For hvis det er meg så har jeg gjentatte ganger sagt at kritikken min går på at Hoftun forsøkte seg på kriminell handling i klubbens navn.
Dette har skjedd. Klubben og Hoftun innrømmer og sier unnskyld. Tror du de hadde beklaget seg om de ikke hadde gjort noe galt? Tror du de hadde latt påstandene om forsøk på svindel bli trykket i media om det ikke var tilfellet?
Det har ignenting å si at styret hadde måttet godta avtalen om det hadde blitt en avtale, og at de høyst sannsynlig hadde stoppet den. For Hoftun har fortsatt inngått denne avtalen!
Igjen, syns du det er greit at klubbens ansatte går med på/inngår avtaler som er ulovlige? Som svindler tredjeparter for millioner av kroner? Som kan ødelegge ryktet til klubben for mange tiår? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 21:30 Post subject: |
|
|
@Miami
Nei, jeg synes ikke det er greit å forsøke å begå straffbare handlinger.
Jeg tror rett og slett ikke det har skjedd. Jeg tror Hoftun har vært involvert i en dialog, som i fremtiden i verste fall kunne ha blitt et forsøk.
Det er kritikkverdig også, men på en helt annen skala enn faktisk å forsøke. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.12.2012 21:42 Post subject: |
|
|
Når man har fremsendt et skriftligt bud er det et forsøk, færdig med det. De søgte bortforklaringer af Hoftuns skyld er helt hinsides. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.12.2012 21:43 Post subject: |
|
|
Harald!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
børre30 Junior
|
Posted: 16.12.2012 21:56 Post subject: |
|
|
Det er for drøyt å legge enkelte tv2 dokumenter som kilde til all sannhet i denne saken + legge til motiver for Erik Hoftun som en ikke har grunnlag for å gjøre - og gjerne kalle han svindler og kriminell i samme ordlag.
Dette er ikke å forholde seg til de faktiske forhold.
Hoftun har ikke en gang vært siktet. Det er et faktum. Dere har ikke tilgang til all informasjon i saken. Påtalemyndighetene sitter med mer informasjon enn dere. Hva gjelder Hoftun sine motiver, så har han heller aldri sagt at han gjorde dette med fullt overlegg og viten om at det kunne være ulovlig. Han har uttalt at bjellen burde ringt tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.12.2012 21:58 Post subject: |
|
|
| børre30 wrote: | | Han har uttalt at bjellen burde ringt tidligere. |
Akkurat! Du kunne spart deg for alt det andre du skrev! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.12.2012 22:02 Post subject: |
|
|
| børre30 wrote: | | Han har uttalt at bjellen burde ringt tidligere. |
Så dit argument er, at Hoftun er så snotdum at han ikke vidste at det han var i gang med var et forsøk på svindel? Flot forsvar det... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
børre30 Junior
|
Posted: 16.12.2012 22:14 Post subject: |
|
|
Harald og Attaboy
Nei, det betyr at det ikke ble gjort med overlegg.
Som i motsetning til f.eks;
1972 Miami Dolphins Skrevet: 16.12.2012 19:19
"Hoftun godtar en avtale han vet er kriminell" |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.12.2012 22:42 Post subject: |
|
|
| Kriminell eller inkompetent begge deler er gode grunner for at han bør finne seg en jobb på hans rette nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.12.2012 23:00 Post subject: |
|
|
børre30, Hoftun har fortalt at han visste at Nancy skulle ha 50% av overgangssummen for Gunnarsson. Han ivsste at Gunnarsson i den avtalen hadde fått en sykt lav prissetting og Andersson(som bosmanspiller) en sykt høy pris.
Med mindre han er sterkt handikappet så skjønte han selvsagt hva han gjorde var ulovlig. Jeg tipper dog at han ikke skjønte hvor alvorlig det var. Å hevde at Hoftun ikke ante at dette ikke var lov blir for dumt. Og om det skulle vært tilfellet så må han sparkes og få en verge utnevnes, for da er han verken skikket til SD-stilling eller til å ta vare på seg selv.
Det kan nok forklares på den enkle måten at en presset mann med et brennende ønske om å styrke laget og innfri Hovedtreners ønske tok et valg han ikke helt hadde tenkt over konsekvensene av.
Men det gjør det ikke noe mindre dumt eller ulovlig. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 16.12.2012 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg har sagt det jeg ønsker å si om VPG og EH. Men det sprellet med Mix? Minner meg mest om å pisse i buksa i kulden for å holde varmen.
RBK fortjener en mer profesjonell sportslig leder enn EH! |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 16.12.2012 23:18 Post subject: |
|
|
| Han ser dessuten ut som han har blitt 10 år eldre siste året. Mulig det er mer behagelig å tiltre enn lektor rolle, enn å være sjef for trøndelags stolthet. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 16.12.2012 23:20 Post subject: |
|
|
Re Per O: Les ditt siste innlegg i tråden her en gang til og så googler du spesialenheten. Absolutt ingen mening i å dra inn spesialenheten i denne tråden.
Hvis du vil argumentere videre på dette, så er hintet at det er stor forskjell på forsøk på forbrytelse og planlegge en forbrytelse. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 23:55 Post subject: |
|
|
@Konrad4ever
Et hint tilbake:
Bruk lovdata og les straffeloven.
For politiet og påtalemyndigheten er det akkurat like alvorlig, og har samme strafferamme.
Derfor vil det faktisk være grov tjenestefeil hvis de bare etterforsker 2 av 3 klubber, når de har alle papirer og ser lovbruddene dokumentert. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.12.2012 01:55 Post subject: |
|
|
Det koker ned til en av to ting:
1. Hoftun var for dum til å forstå konsekvensene av det han gjorde, og burde dermed ikke ha jobben.
eller
2. Hoftun var klar over at dette var millionsvindel av Nancy, men gikk med på det allikevel. Og burde dermed ikke få fortsette i jobben.
Sannsynligvis scenario 2, men Skutle tok skylden og har gått av. Skutle påstod jo selv at budet var et forhandlingsutspill for å presse Vålerenga, og at de "ikke egentlig mente det". Spent på om det er vanlig taktikk når Rosenborg skal hente spillere.
Hoftun berget seg sånn sett ved at Skutle tok på seg ansvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 17.12.2012 13:38 Post subject: |
|
|
Det var i helga et intervju med Markus Henriksen i Ukeadressa. Henriksen synes det var "litt uprofesjonelt en periode der", etter at han sa nei til Brügge.
-Jeg og Hoftun burde sikkert snakket sammen mer, istedet for å gå til media. Da jeg takket nei til Brügge, ble det spesielt mye styr. Da skulle vi ha en samtale, men vi hadde aldri det. Og det ble en del misforståelser etter hvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.12.2012 13:54 Post subject: |
|
|
| Slikt husker vi vel fra Aasen-oppfølginga også. Greit at man er flink til å få frem talenter. Men, derfra er det utfordringer hovedsakelig knyttet til manglende profesjonalitet i relasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.12.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Haha, shit. Den seansen der blir bare verre og verre for hver gang jeg ser videoen. Alt er bare feil med det. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 17.12.2012 15:53 Post subject: |
|
|
| Hahaha, hva faen?! Den der kan jeg ikke huske å ha sett før. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 17.12.2012 16:02 Post subject: |
|
|
| Man blir liksom bare sittende å svelge en stund, helt apatisk. Den videoen sier det meste om de fleste... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.12.2012 16:04 Post subject: |
|
|
Hmm, mens jeg laster inn siden leser jeg i venstre del av bildet
"Her får han jobben
Rosenborg
Trenger du hjelp?" _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 17.12.2012 16:37 Post subject: |
|
|
Måtte du dra frem den der da Knowrud, dessverre dagen da lærlingen fikk jobben som fagarbeider uten skolegang.  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
|