| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
børre30 Junior
|
Posted: 16.12.2012 16:46 Post subject: |
|
|
Det bør til en hver tid være interessant å diskutere Erik Hoftuns arbeid i Rosenborg. Men disusjonen bør holde et saklig nivå.
Det er, som nevnt av andre, gjennomgående hvordan ubekreftede påstander og rykter brukes som sannhet, og hvordan Hoftun fremstilles som at han har hatt 100% beslutningsmyndighet. Dette gjelder både i pågående fremstilling av Hoftun som kriminell, men også diskusjonen vedrørende prossessen bak NAE og trenervalget.
Kritikken mister mye seriøsitet med akkurat dette.
Angående opphengig av bannere så er det vel få som finner handlingen isolert sett så galt, det er normalt i fotball sammenheng å bruke bannere. Men det er likevel flere aspekter. Et er at handlingen i seg selv uttaler at den ikke aksepterer demokratiet som eksisterer i en klubb som Rosenborg. Antar at initiativtakerene bak har ytret sin mening også via andre kanaler, men ikke har vært fornøyd med responsen. Det kan også diskuteres hvorvidt det er riktig å henge ut enkeltpersoner på denne måten, både mot spiller eller en ansatt i administrasjonen. Derfor kan nok mobbetemaet dukke opp. Gjerne i økende grad hvis det i tillegg følger med usakligheter som begrunnelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.12.2012 16:51 Post subject: |
|
|
| Sportsdirektør i Rosenborg er ikke hvilken som helst stilling. Det er i høy grad et tillitsverv gitt fra hele landsdelens befolkning. Det skal ikke være sånn at det skal gå upåaktet hen at det ansettes en hovedtrener som kun har middelmådighet å vise til. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.12.2012 16:57 Post subject: |
|
|
@børre30
Siden Hoftun har prøvd å utføre den kriminelle handlingen å svindle en tredjepart for millioner av kroner i klubbens navn så ser jeg ikke hvorfor dette skulle gjøre kritikken mindre seriøst.
Om noen hadde orket å ta en fullstendig gjennomgang av alle tabber og tull han har gjort i stillingen sin så ville alle som hadde lest den oversikten fått bakoversveis og krevd sparking på dagen.
Grunnen til at kritikken er alvorlig og drøy er fordi Hoftuns handlinger ved flere anledninger vært alvorlig og drøye. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 16.12.2012 17:00 Post subject: |
|
|
| børre30 wrote: |
Et er at handlingen i seg selv uttaler at den ikke aksepterer demokratiet som eksisterer i en klubb som Rosenborg. |
Hvordan har demokratiet fått være med og bestemme noe som helst rundt Hoftun? Det var ikke mange som var positive til at han ble ansatt. Styret som ansatte han ble kastet av medlemmene uten at Hoftuns stilling en gang ble vurdert. Jeg vil tro et overtall av medlemsmassen er negative til hans jobb, men det er ikke så mye man kan gjøre med det. |
|
| Back to top |
|
 |
børre30 Junior
|
Posted: 16.12.2012 17:15 Post subject: |
|
|
Konesseur
Helt enig.
1972 Miami Dolphins
Angående Hoftuns om svindler; Du snakker ut fra påstander som på ingen måte er fullstendig verifisert eller bekreftet, og har dratt dine slutninger ut fra dette.
Gjennomgang av tabber/tull; altså jeg har da også lest på forumet. Problemet er at listen over tabber som er svada er minst like stor. Var inne på tanken å ta for meg noe, men det er så mye. Selvsagt er det saklig og god kritikk.
Eksiltrønderen
"Hvordan har demokratiet fått være med og bestemme noe som helst rundt Hoftun?"
Ved å velge styre. Hvis ett flertall av medlemmene er imot Hoftun, må en velge et styre som også er imot Hoftun. Det er slik det må fungere. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.12.2012 17:20 Post subject: |
|
|
| I praksis må det fungere slik at når alle inkludert deg selv skjønner tegninga så følger man eksempelet til Egil Østenstad, en ekte Viking. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.12.2012 17:24 Post subject: |
|
|
| børre30 wrote: | 1972 Miami Dolphins
Angående Hoftuns om svindler; Du snakker ut fra påstander som på ingen måte er fullstendig verifisert eller bekreftet, og har dratt dine slutninger ut fra dette. |
Når TV2 viser frem en avtale som viser dette, når kilder sier at dette er tilfellet og når Hoftun selv beklager at han har utført dette og skylder på naivitet og at "en bjelle burde ringt tidligere", ja da ser jeg liten grunn til å tvile på at det er dette som har skjedd. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 16.12.2012 17:51 Post subject: |
|
|
@børre30
Lurer på hvor du har hentet grunnlaget for dine slutninger når du kritiserer Delfinen.
Delfinen har tatt utgangspunkt i saken under her.
http://www.tv2.no/sport/f...19741.html
Edit: redigert bort svada fra meg selv. _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 19:09 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Sportsdirektør i Rosenborg er ikke hvilken som helst stilling. Det er i høy grad et tillitsverv gitt fra hele landsdelens befolkning. Det skal ikke være sånn at det skal gå upåaktet hen at det ansettes en hovedtrener som kun har middelmådighet å vise til. |
Når er det valg på dette tillitsvervet du snakker om? Kan aldri huske å ha sett det i årsmøtepapirene. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 19:11 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Når TV2 viser frem en avtale som viser dette, når kilder sier at dette er tilfellet og når Hoftun selv beklager at han har utført dette og skylder på naivitet og at "en bjelle burde ringt tidligere", ja da ser jeg liten grunn til å tvile på at det er dette som har skjedd. |
Jeg trodde jeg hadde lest alt TV2 har offentliggjort. Har du en link til denne avtalen?
Alt jeg har sett er et bilde av en mail, hvor 90% er dimmet, og kun noen setninger som viser TV2's versjon fremhevet.
Ellers er det riktig at klubben sier at mailen ikke burde vært sent, men de har også presisert at det ikke var et bindende tilbud som kunne gå gjennom i styret.
De har blitt trodd av påtalemyndighetene på dette, hvorfor skal ikke vi tro det samme? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.12.2012 19:19 Post subject: |
|
|
Poenget er ikke om Hoftun hadde klart å fullføre denne avtalen, eller om noen hadde stoppet det. Poenget er at Hoftun gjør det!
Hoftun godtar en avtale han vet er kriminell, han gjør denne avtalen vel vitende om at konstruksjonen av avtalen gjør at Nancy mister millioner av kroner og han gjør avtalen selv om klubbens advokat har gitt tommel ned.
Eller syns du at det er greit at ansatte i klubben går rundt og gjør kriminelle avtaler i klubbens navn og at det er opp til andre å stoppe de? |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 16.12.2012 19:26 Post subject: |
|
|
| 1972 har gode poenger. Det handler om at Hoftun prøvde å få på plass, ev foreslå, en slik avtale på vegne av klubben. Det vil si gjøre noe kriminelt i klubbens navn. I mine øyne er det oppsigelsesgrunn alene. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 19:29 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Poenget er ikke om Hoftun hadde klart å fullføre denne avtalen, eller om noen hadde stoppet det. Poenget er at Hoftun gjør det!
Hoftun godtar en avtale han vet er kriminell, han gjør denne avtalen vel vitende om at konstruksjonen av avtalen gjør at Nancy mister millioner av kroner og han gjør avtalen selv om klubbens advokat har gitt tommel ned.
Eller syns du at det er greit at ansatte i klubben går rundt og gjør kriminelle avtaler i klubbens navn og at det er opp til andre å stoppe de? |
Poenget mitt, er at så lenge jeg leser i TV2's SKUP dokument, at ca halve redaksjonen ville TA RBK, og de ikke vil vise frem hele mailen, så er jeg ikke så sikker på om det viser faktisk innhold i mailen.
Hverken NFF eller påtalemyndigheten, som i motsetning til oss, har sett hele mailen, mener at det er i nærheten av ulovlig.
Jeg håper virkelig klubben offentliggjør alt når saken er over, slik de har sagt, så vi får se hva innholdet egentlig er.... Så kan vi heller diskutere det, når vi vet hva vi diskuterer. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 16.12.2012 19:40 Post subject: |
|
|
Vi vet jo i grove trekk hva som har skjedd PerO.
| Quote: | 8. november avslører TV 2 Sporten at Rosenborg la inn et bud på Gunnarsson pålydende én million kroner, samt 4,25 mill for bosmanspilleren Johan Andersson.
- 10. november melder nemnda at Rosenborg er bedt om å sende tilleggsinformasjon, og at klubben kan bli innstilt til straff. Erik Hoftun innrømmer at «bjellen burde ringt» i forbindelse med klubbens bud på Veigar Pall Gunnarsson. Hoftun sier han kjente til videresalgsavtalen Stabæk hadde med Nancy. |
Tror du at klubben hadde godtatt at media hadde skrevet dette om det ikke var tilfellet, og tror du at klubben og Hoftun hadde sagt unnskyld om de ikke hadde gjort noe galt?
Hvorfor er du så utrolig opptatt av å skulle krangle på denne saken PerO?
| Quote: | | Hverken NFF eller påtalemyndigheten, som i motsetning til oss, har sett hele mailen, mener at det er i nærheten av ulovlig. |
Hvilket grunnlag har du for å si dette? At de ikke tror de får en domfellelse vil aboslutt ikke si at de "mener at det ikke er i nærheten av ulovlig". Det vil kun si at de ikke kommer til å kjøre en ressurs og tidkrevende sak på Forsøk på svindel som det er vanskelig å få domfellelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.12.2012 19:45 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Hverken NFF eller påtalemyndigheten, som i motsetning til oss, har sett hele mailen, mener at det er i nærheten av ulovlig.
|
Hva vet du om det? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
børre30 Junior
|
Posted: 16.12.2012 19:50 Post subject: |
|
|
Hei Bullseye,
Jeg forholder meg til de faktiske forhold.
Påtalemyndighet har ikke engang siktet Hoftun, så vidt jeg vet.
Hvis delfinen, eller andre her, sitter med troverdig informasjon som kan endre på dette, så bør de jo absolutt kontakte politiet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.12.2012 19:58 Post subject: |
|
|
Morsomt børre, siden de faktiske forhold viser at Hoftun har forsøgt og svindle. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Quote: | | Hverken NFF eller påtalemyndigheten, som i motsetning til oss, har sett hele mailen, mener at det er i nærheten av ulovlig. |
Hvilket grunnlag har du for å si dette? At de ikke tror de får en domfellelse vil aboslutt ikke si at de "mener at det ikke er i nærheten av ulovlig". Det vil kun si at de ikke kommer til å kjøre en ressurs og tidkrevende sak på Forsøk på svindel som det er vanskelig å få domfellelse. |
Din påstand ville vært riktig, hvis klubben hadde blitt etterforsket. En henleggelse, betyr ikke uskyldig. det betyr somregel at de ikke tror de kan bevise det.
Fakta er at klubben aldri er blitt etterforsket. De er kun innkalt som vitner, etter at påtalemyndighetene hadde lest de dokumentene som var lagt frem.
Vel har norsk påtalemyndigheter et begrenset budsjett, men de lar likevel ikke være å etterforske sakem med innntil 6 års ubetinget fengsel som strafferamme hvis de har klare indikasjoner på ulovligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:12 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Morsomt børre, siden de faktiske forhold viser at Hoftun har forsøgt og svindle. |
Hvilke faktisk forhold? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.12.2012 20:16 Post subject: |
|
|
De som står i TV2 saken. Og selvfølgelig har Rosenborg været en del af efterforskningen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:36 Post subject: |
|
|
@Harald
Hva står det i de delene av mailen som TV2 ikke viser frem?
Hvis du ikke har lest hele SKUP dokumentet TV2 har lagt frem, anbefaler jeg deg å gjøre dette.
Jeg skiftet mening om TV2's dekning av RBK etter å ha lest hvor stort hatet mot klubben er i deler av redaksjonen som var med på saken er. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:48 Post subject: |
|
|
Greit at du liker billige bortforklaringer PerO.
Problemet ditt er at alle vet at klubben kom med et bud på småpenger for Gunnarsson, og storpenger for jalaspilleren i samme pakke. Alle vet at dersom budet hadde blitt akseptert hadde Nancy blitt svindlet for en milliongevinst. Alle vet at Hoftun trykket på send-knappen i e-post-leseren sin. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:50 Post subject: |
|
|
@Konesseur
Ikke riktig alle. Faktisk vet alle de som har sett alle papirene, at budet ikke ville gått gjennom. Klubben sier det, NFF har akseptert det, og påtalemyndighetene har akseptert det.
Men du vet selvsagt bedre!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.12.2012 20:59 Post subject: |
|
|
Med tanke på alle feil, tabber, flauser og mangler og rettsaker og tvister som Rosenborg har vært inne i de ang. overganger kan vi være dønn sikker på at det ikke eksisterer noe sikkerhetsnett som fanger opp Hoftuns bommerter.
Det er lov å drømme seg bort, bevares.
Men ansettelsen av bevist middelmådige Perry passer aldeles glimrende i en rekke av flauser fra den kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.12.2012 21:03 Post subject: |
|
|
@Konesseur
Siden du er så sikker, kan du jo sende en mail hit:
post@spesialenheten.no
Der kan du forklare at du vet at Hoftun har begått forsøk på svindel, med en strafferamme på inntil 6 års fengsel, men politiet/påtalemyndigheten har ikke gjort jobben sin.
Men det er vel like sansynlig at du gjør det, som at du presenterer dine alternative budsjetter for årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
|