| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 22:30 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | " Eggen's tid som trener er forbi "
Sitat Erik Hoftun, på midtnytt. |
Trodde virkelig ikke at Hoftun var en sånn gjennomført usympatisk, arrogant og maktsyk idiot - men det bildet av han blir bare tydeligere og tydeligere.
Om hans evner som SD bare hadde vært en brøkdel av Eggens evner som trener, så hadde vi vært konger i Norge. Istedet sitter han der på toppen av en rasert storklubb, og pisser på mannen som egenhendig bygget opp klubben som gjorde han til millionær, både som spiller og SD. Det er altså så respektløst og frekt at jeg blir geniunt forbannet når jeg leser dette (og så innslaget på TV2-sporten).
Fy faen... |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 12.12.2012 22:35 Post subject: |
|
|
Enten var Hoftun usedvanlig klønete i det intervjuet, eller så er det det noe særdeles galt på brakka.
Det var en utmerket anledning til å legge debatten død ved å si at Eggen var spurt, men ikke ønsket jobben. I stedet fremmer han noe sludder om at fotballen har gått videre bla, bla, bla.
Forstår han virkelig ikke hvilket vepsebol han pirker borti nå? Eller kan han ikke si noe annet fordi det sant at Eggen ikke er spurt?
Og jeg vet egentlig ikke hva som er verst _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.12.2012 22:35 Post subject: |
|
|
Tenkt senario:
Sir Alex gir seg etter sesongen, ny manager kommer inn men klarer ikke ta utd høyere enn til en 6 plass. Han får fyken og Sir Alex sier han kan ta over på nytt.
Er det noen som tror united kommer til å si nei fordi han er for gammel? |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 12.12.2012 22:38 Post subject: |
|
|
Det korte intervjuet jeg så gikk som et innslag i Dagsrevyen. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 22:49 Post subject: |
|
|
Det innslaget på midtnytt ga meg virkelig dårlige følelser for dette trenervalget. Virker jo utvilsomt ut ifra Hoftun som at det er RBK som ikke vil ha Eggen. I verste tilfellet er det tosidig, RBK vil ikke ha Eggen, Eggen vil ikke være trener. Uansett hva som gjelder så er det horribelt at Hoftun kan gå ut å si noe slikt.
Om ikke Hoftuns rykte var ødelagt fra før, så gjorde han iallefall en fantastisk jobb nå med å ødelegge det som var igjen! Ut med Hoftun! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.12.2012 22:50 Post subject: |
|
|
Å hevde at Eggens fotballtanker er utgått er det samme som å hevde at Zdenek Zemans fotballtanker også er utgått på dato.
Hadde Hoftun vært i Rom hadde han blitt sendt rett til løvene av mobben.
Gratulerer Erik, du er iferd med å gjøre deg uspiselig for brorparten av alle som elsker RBK
Ditt gode navn og rykter er i ferd med å smuldre bort. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2012 22:50 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | "Eggen's tid som trener er forbi "
Fnyser av den jeg også. Eggen er på toppen av drømmelisten ("ønskelisten" blir for svakt) til alle klubber i TL som for tiden står uten trener ... bortsett fra i RBK da hvor "de" tydeligvis føler Eggen har gjort nok... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.12.2012 22:52 Post subject: |
|
|
Takk Hedon, du sier det de fleste mener og tenker!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 22:54 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Å hevde at Eggens fotballtanker er utgått er det samme som å hevde at Zdenek Zemans fotballtanker også er utgått på dato.
|
Det er jo også et gedigent paradoks at man hevder å skulle "gå tilbake til røttene", for så å hevde at han som er selve rota er utgått på dato. Hva faen er det for noen røtter de da skal gå tilbake? Jo, tydeligvis noe Per Joar Hansen representerer. Fåglarna vet hva det skulle være, men 21 poeng på 17 kamper gir meg ikke akkurat gåsehud. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 12.12.2012 23:00 Post subject: |
|
|
Har man hørt om å snakke mot seg selv?
Man snakker om å gå tilbake til røttene og så i neste åndedrag presterer man å eliminere den sterkeste rota... |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 12.12.2012 23:00 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | RÃ¥nny wrote: | " Eggen's tid som trener er forbi "
Trodde virkelig ikke at Hoftun var en sånn gjennomført usympatisk, arrogant og maktsyk idiot - men det bildet av han blir bare tydeligere og tydeligere.
Om hans evner som SD bare hadde vært en brøkdel av Eggens evner som trener, så hadde vi vært konger i Norge. Istedet sitter han der på toppen av en rasert storklubb, og pisser på mannen som egenhendig bygget opp klubben som gjorde han til millionær, både som spiller og SD. Det er altså så respektløst og frekt at jeg blir geniunt forbannet når jeg leser dette (og så innslaget på TV2-sporten).
|
Han er ikke akkurat ydmyk, han derre Hoftun... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.12.2012 23:01 Post subject: |
|
|
Hedon
Vi skal tilbake til røttene, men rota er gått ut på dato?
Dette er helt fantastisk, nesten så man ikke tror det er sant.
God natt sier jeg! |
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 12.12.2012 23:11 Post subject: |
|
|
Er det mulig??? Det som i alle fall er sikkert, er at Hoftuns status i RBK-miljøet er utgått på dato. Han var en gang blant mine favorittspillere, men det er absolutt ingen ting igjen av glansen...  |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 23:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Det er altså så respektløst og frekt at jeg blir geniunt forbannet når jeg leser dette (og så innslaget på TV2-sporten).
Fy faen... |
Den setningen beskriver utrolig godt hva jeg(og sikkert mange andre RBK supportere) føler akkurat nå...
Men hva er det egentlig som ble sagt i innslaget på TV2 sporten? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 23:16 Post subject: |
|
|
| SteinarG wrote: | | Men hva er det egentlig som ble sagt i innslaget på TV2 sporten? |
Hoftun sto og hadde en slags pinlig session med TV-kameraet, der han med stram og påtatt selvsikker/arrogant mine kunne forsikre alle pøblene som ikke likte jobben han gjør - om at han ikke bryr seg om det og at det ikke på noen som helst måte går innover ham. Henvendte seg direkte til de som hang opp bannerne, som i prinsippet kunne vært 95% av alle RBK-supportere.
Det hele var så kleint at jeg måtte kaste opp litt i munnen min. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 12.12.2012 23:21 Post subject: |
|
|
Dette har virkelig utviklet seg til å bli en farse av en annen verden nå.
Er det noen som vet hvorfor Erik Hoftun misliker Eggen så til de grader? En mann med vettet i behold hadde aldri uttalt seg så respektløst som det han nettopp gjorde.
Det er nesten så jeg ikke tror at det er sant. Dette går også imot det Koateng har uttalt, der han antydet at det var Eggen som ikke ville ha jobben? Hvem har rett, og hvem er det som juger?
Men når jeg hører uttalelsen til Hoftun, så skjønner jeg godt at Eggen ikke vil ha jobben. Tenk deg å måtte stå og svare til denne ignorante tufsen av en sportsdirektør? Jeg gremmes!
Dette bør være det siste Hoftun gjør som sportsdirektør i RBK. På tide å finne seg noe annet å gjøre, Erik. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 12.12.2012 23:28 Post subject: |
|
|
Det er i og for seg korrekt at vi ikke automatisk kan forvente resultatene og det fantastiske spillet fra 90-tallet bare Nils Arne Eggen ansettes som trener. Den er grei. Men derfra til å avskrive Nils Arne Eggen som fotballtrener blir bare for dumt.
At RBK ikke ønsker Nils Arne Eggen som trener er greit nok, i mine øyne. Men det bør kunne være mulig å forklare folk det uten å avskrive mannen som fotballtrener. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.12.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| petko wrote: | | Dette bør være det siste Hoftun gjør som sportsdirektør i RBK. På tide å finne seg noe annet å gjøre, Erik. |
Heller GammelEggen enn GammelErik! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 12.12.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Kjære dere som nå er så opprørte; dette er jo akkurat det samme Hoftun sa i 2010. Skulle han ha forandret mening på disse årene? Var Eggen utgått i 10 så er han jo det i enda større grad i 12. Hoftun var en arrogant drittsekk da, og er enda verre nå som det er bevist at valget hans da var feil! Han drar mannen som skapte klubben ned i gørra med opptreden sin. At dere som er medlemmer, med stemmerett på årsmøter godtar dette, er for meg en gåte. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 12.12.2012 23:41 Post subject: |
|
|
| Gå? Gå hjæm da eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 12.12.2012 23:56 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: |
At RBK ikke ønsker Nils Arne Eggen som trener er greit nok, i mine øyne. Men det bør kunne være mulig å forklare folk det uten å avskrive mannen som fotballtrener. |
Spørs jo da hvem du omtaler som RBK. Mitt inntrykk er at det store flertall av supporterne ønsker seg Eggen, og jeg tror i alle fall ikke det har blitt færre de siste dagene... Spørsmålet er om det er tusener av supportere eller noen tusseladder i brakka som burde få viljen sin. Mulig det er sant at Eggen absolutt ikke vil, men med Hoftuns slakting av det Eggen står for, er det jo ikke så rart. I andre deler av arbeidslivet ville dette blitt kalt mobbing eller diskriminering på bakgrunn av alder. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 23:57 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | " Eggen's tid som trener er forbi "
Sitat Erik Hoftun, på midtnytt.
Mannen som en gang ble omtalt som kongen, er nå en fluelort.
Du har ødelagt din egen legendestatus, Hoftun. |
Nei, spilleren Erik Hoftun vil for alltid være en legende, og en av de beste spillerne i klubbens historie. Tror nok gamle Liverpoolfans fremdeles må innrømme at Souness var en glimrende spiller, for eksempel.
Dersom Perry eller en annen b-trener blir ansatt og blir en fiasko, så er jeg med på at Hoftun må forsvinne. Om Sollied eller noen helt uventede brukbare navn skulle komme på plass, så kan det meget vel være bedre enn Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| bratseth wrote: | | Jeg har fått forståelsen av at Nils ikke ser seg selv som trener-kandidat i Rosenborg |
| Hansen wrote: | | Det Rune sier er korrekt. Nils Arne ser ikke på seg selv som en kandidat. Det ble klart tidlig |
Skulle tatt seg ut om Hoftun sto og sa at Eggen var høyaktuell når beskjeden fra Eggen selv, i god tid før prosessen startet har vært at han er uaktuell....
Kanskje mannen skal få lov til å være pensjonist, hvis det er det han vil. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 13.12.2012 00:04 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | bratseth wrote: | | Jeg har fått forståelsen av at Nils ikke ser seg selv som trener-kandidat i Rosenborg |
| Hansen wrote: | | Det Rune sier er korrekt. Nils Arne ser ikke på seg selv som en kandidat. Det ble klart tidlig |
Skulle tatt seg ut om Hoftun sto og sa at Eggen var høyaktuell når beskjeden fra Eggen selv, i god tid før prosessen startet har vært at han er uaktuell....
Kanskje mannen skal få lov til å være pensjonist, hvis det er det han vil. |
Er det mulig at du hverken hører eller ser? Hoftun vil ikke ha Eggen. Hans tid er forbi, sa han i 2010 og det samme sier han nå. Ergo er det akkurat slik jeg har sagt; Eggen er ikke spurt, og for Eggen er det uaktuelt å være under den arrogante drittsekken Hoftun. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
|