English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 236, 237, 238 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 21:03    Post subject: Reply with quote

Hoftun bør si opp sin stilling all den tid han ikke ansetter Nils Arne Eggen.
Synes Hoftun fra før har gjort en skral jobb, og om han utelater Eggen, bør han komme seg vekk med umiddelbar virkning. Det blir helt feil å dytte all skyld på Jønsson, så lenge Hoftun ikke greier å gjøre jobben sin. Og dette fortsetter nok med den nye treneren med Hoftun som ansvarlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 21:07    Post subject: Reply with quote

Hvordan vet du at Eggen ikke har blitt spurt? Er det virkelig SÅ utenkelig at man først spurte Eggen, fikk nei, og så bestemte seg for å sette opp en liste av aktuelle kandidater basert på samme spillestil?
Jangusk
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 21:40    Post subject: Reply with quote

Fordi Eggen ikke fikk fortsette etter 2010, og som nevnt at vår SD er livredd både Eggen, å for sin stilling. Dette hadde gått kjempegreit, men det tviler tydeligvis Hoftun på. Så jeg tror ikke engang Eggen er blitt spurt.
Back to top
Troillongen
Senior

PostPosted: 07.12.2012 22:01    Post subject: Reply with quote

Det er mulig Hoftun ikke kan leve med Eggen som trener, men i så fall forsegler han med det sin egen skjebne. Vi kan ikke leve med en sd som ikke går for den beste tilgjengelige kandidaten. Jeg tror mange føler at betingelsen for at vi skal kunne leve med f. eks Perry som trener, er at vi er helt sikre på at Eggen ikke har lyst...
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

Har ikke hetset Hoftun før, men nå er det like før jeg leier inn noen til å mobbe barna til Hoftun og ansette noen som på daglig basis kan drite i postkassa hans. For om han ikke vurderer Eggen må noen vurdere Hoftun. Hoftun hadde hatt halv lønn og Lerkendal hadde vært et gammelt toalett uten Eggen og alle pengene han har tilført klubben. Det å drite i og på Eggen i etterkant fortjener svar med samme mynt. Så pass på Hoftun, the shit is about to hit the fan!
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.12.2012 22:12    Post subject: Reply with quote

Ikke nok med at Larse er tilbake (Gud hjælpe oss alle mann), men han har tydeligvis dratt med seg en helt ny gjeng med Eggen-fanboys, som heller ikke forsøker å argumentere særlig vettugt og konstruktivt.

Tror jeg tar en pause fra forumet til trenerjakta er over hvis denne gjengen skal ha høyt aktivitetsnivå fremover, for det orker jeg ikke.

Og Jeg er sikker på at Eggen selv har sagt nei - ikke motsatt. Eggen har jo tross alt ett prosjekt på gang allerede, og han er jo ikke kjent for å gi seg midt oppi noe. Han fullfører alltid.

Det sa han vel til og med i ett intervju for en tid tilbake.

Last edited by Bakklandia on 07.12.2012 22:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Adde
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 22:17    Post subject: Reply with quote

Det er karriereselvmord å for Hoftun å ansette Eggen nå. Han tok avgjørelsen i 2010. Hvis han henter Eggen idag, vil han innrømme at han gjorde feil ved å ansette Jønsson, noe ingen kan leve med (selv om alle ser det, er det noe annet å annerkjenne det, i Hoftuns tilfelle)

Derfor vil han ikke ha Eggen, og derfor klamrer han seg til sitt siste håp, som er å ansette en annen trener som gir suksess.

Dette er bare jabb som jeg tenker, kanskje er det langt fra sannheten, men det er bare min mening.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 22:18    Post subject: Reply with quote

Ja, du høres fryktelig skråsikker du, men har tanken slått deg hvorfor Eggen ikke fikk fortsette i 20120, men ansatte 4-4-2 mannen Jønsson??
Nei, trodde ikke det nei!
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 22:18    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ikke nok med at Larse er tilbake (Gud hjælpe oss alle mann), men han har tydeligvis dratt med seg en helt ny gjeng med Eggen-fanboys, som heller ikke forsøker å argumentere særlig vettu og konstruktiv.

Hva er det å si om Eggen som ikke er sagt 100 ganger før? Han vinner, det gjør ikke alternativene. Men hvordan argumentere vettu og konstruktiv? Det må du nesten lære oss...
Adde
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Ja, du høres fryktelig skråsikker du, men har tanken slått deg hvorfor Eggen ikke fikk fortsette i 20120, men ansatte 4-4-2 mannen Jønsson??
Nei, trodde ikke det nei!

Som sagt, bare tanker som slår meg, dette er kun et av mange forskjellige scenarioer som kan være det riktige~~
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.12.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Bakklandia wrote:
Ikke nok med at Larse er tilbake (Gud hjælpe oss alle mann), men han har tydeligvis dratt med seg en helt ny gjeng med Eggen-fanboys, som heller ikke forsøker å argumentere særlig vettu og konstruktiv.

Hva er det å si om Eggen som ikke er sagt 100 ganger før? Han vinner, det gjør ikke alternativene.

Sm som det der, f.eks. Hva veit vel du om det - klart alternativene kan vinne de også. Jeg har ikke veldig tro på Perry på området, men resten av lista kan levere.

Jeg er møkklei av folk som gir faen i klubben så lenge Eggen ikke sitter på banken - vær ekte supportere!
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg er møkklei av folk som gir faen i klubben så lenge Eggen ikke sitter på banken - vær ekte supportere!

This Tommel'n opp!
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Wiseblood wrote:
Bakklandia wrote:

Hva er det å si om Eggen som ikke er sagt 100 ganger før? Han vinner, det gjør ikke alternativene.

Sm som det der, f.eks. Hva veit vel du om det - klart alternativene kan vinne de også. Jeg har ikke veldig tro på Perry på området, men resten av lista kan levere.

Og hvor mange trenere har vi hatt som har levert etter glansperiodene til Nils Arne (ser bort fra Hamren som hadde en elendig start, brukte en formue på spillere og spilte defensiv møkkafotball før han stakk) de siste årene? Etter at Ola vant og fikk sparken har vel bare ...uhm.. Nils Arne Eggen levert. Og mer er det ikke å si om den saken. Vi kan sikkert forsøke 5 trenere til på 5 år, men RBK er bare restene om vi ikke snart begynner å levere igjen. Men det driter vel du i, for det viktigste er vel å delta?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.12.2012 22:56    Post subject: Reply with quote

Tja, Åge Hareide leverte en av tidenes beste RBK-sesonger den sesongen han var her. Hamren var god - ett serietap på to år sier sitt. Høgmo/Tørum-komboen var god, selv om Tørum ble litt for lett for på egenhpnd sesongen etter. Men gud hjælpe og trøste, som han leverte i CL!

Jönsson har jo nettopp leverte en av de bede RBK-sesongene i Europa, i hvert fall post-Eggen.

Så du ser, trenere har levert, ikke alle har forlatt klubben fordi de ikke har levert godt nok - to av dem forlot klubben fordi de leverte for godt, egetlig, og dermed ble attraktive for større oppdrag. Ellers ville begge to ha vært her i en langt lengre periode enn de var her.

Og jeg veit ikke hva du mener Eggen leverte so mvar så fantsistk den halve året han var her, men at leverte i hvert fall ikke "Eggen fotball" på sitt best - det fikk vi ett blaff av i den første halvtimen hans, men etter det var det ikke stor forskjell på han og Hamren den sesongen - og Hamren hadde lagt ett ekstremt godt grunnlag for vikaren sin, det skal også være med i beregningen.

I tillegg kan du ta med at det var EGGEN som var trener da vi var involvert i kanskje tidens største cup-bombe, en kamp hvor vi aldri hadde ledelsen gjennom 120 minutter fotball mot ett konkurs og "så-godt-som-nedrykket"-førstedivisjonlag...
Veit du, det kaller faktisk ikke jeg "å levere", i hvert fal ikke når det er snakk om en semifinale med toppet lag.

Jeg er ikke fornøyd med hvordan Jönsson har levert disse to årene, så nei, det holer ikke bare å delta. Nå var jeg nok riktignok en av de siste som "snudde" ang. han, en jo, jeg har også krav.

Men, jeg er ikke blant den delen av "Supporterne" som stiller urealistiske krav og lever i en fantasiforestilling om at bare Eggen kommer tilbake, så blir alt som det var igjen. Det bevisste han vel greit det siste halvåret han var her, at han ikke nødvendigvis har det samme magiske nivået innabords lenger - fordi fotballen har forandret seg. Ikke minst mediahverdagen, som han åpenbart hadde problemer med å takle sist han var her.

Lets face it, gutta- selv ikke Eggen er ufeilbarlig, og det finnes flere som har gort det bra med klubben.
Og at det kan finnes andre, selv i Norge, som kan få suksess med RBK er jeg overbevist om. Om Hoftun er i stand til å finne dem, se det er en annen sak.
Alex83
Junior

PostPosted: 07.12.2012 23:33    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Og jeg veit ikke hva du mener Eggen leverte so mvar så fantsistk den halve året han var her, men at leverte i hvert fall ikke "Eggen fotball" på sitt best - det fikk vi ett blaff av i den første halvtimen hans, men etter det var det ikke stor forskjell på han og Hamren den sesongen - og Hamren hadde lagt ett ekstremt godt grunnlag for vikaren sin, det skal også være med i beregningen.

Selv så er jeg ikke motstande av Eggen, men jeg så akkurat det samme som sitert det halvåret. Det laget kjørte på autopilot etter Hamrén og vant på vane.

Eggen kan sikkert fungere, men det vil igjen ta tid, og har han lyst til å en slik jobb igjen? Kanskje synes han i en alder av 71 år at det er like givende å være sjef for gutta uti Orkdaln? Hele hysteriet til enkelte her blir dermed helt meningsløst spør du meg enn så lenge trenerspørsmålet står åpent.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 23:37    Post subject: Reply with quote

Lets face it; Eggen er de beste av de feilbarlige. For å bruke forslitt SV-retorikk. Den eneste med resultater. Alle andre som har prøvd seg har feilet. Bortsett fra Sollied.
Troillongen
Senior

PostPosted: 07.12.2012 23:50    Post subject: Reply with quote

Bakklandia: Det handler ikke bare om at vi mener Eggen er en fantastisk god trener som skaper engasjement rundt klubben. Det handler, i alle fall for egen del, også om at jeg føler han ikke er behandlet så godt som han burde vært av RBK-ledelsen. Det er tross alt han alene som har gjort at Rosenborg har den statusen laget har i norsk fotball. Så lenge Eggen er villig til å gi av sin tid til RBK, synes jeg han skal få den rollen Ferguson har i United.

Jeg skjønner at Eggen ikke varer evig. Men man kvitter seg ikke med betefaren sin bare fordi han passerer 70... Så lenge jeg tror han er i stand til å gjøre en god jobb i RBK, og er villig til å gjøre den jobben, så er det ham jeg vil ha som trener.

Den dagen jeg er 100 prosent sikker på at Eggen - selv om han skulle få det fulle sportslige ansvaret - ikke vil jobbe mer for RBK, så skal jeg slutte å be om hans retur. Og uansett vil jeg ønske meg en trener som er opptatt av hans måte å spille fotball på. Det handler om at jeg ble en RBK-supporter fordi jeg likte verdiene laget stod for. Jeg følte meg som en del av familien. Den dagen jeg ikke lenger føler at RBK representerer de verdiene jeg ser etter i et fotballag, vil jeg finne meg noe annet å bruke engasjementet mitt på.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Og dette føler du gjelder mange, eller? Tror (eller: vet) ikke jeg kjenner en eneste person som driter i klubben så lenge Eggen ikke er sjef. Merkelig kommentar...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larse65
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 23:55    Post subject: Reply with quote

Bakklandia; har noen fortalt deg at du er en pompøs tosk? Som tok feil angående Jønsson? Men som fortsatt opptrer som allviter? Slike kalles narsisster. Slå det opp du.
eksil
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

Snakk om å klare å snu stemningen.

Begynte å lese godt nede på side en i denne tråden hvor Hoftun hylles.
Nå fremstår han som en narr i manges øyne.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.12.2012 23:59    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Lets face it; Eggen er de beste av de feilbarlige. For å bruke forslitt SV-retorikk. Den eneste med resultater. Alle andre som har prøvd seg har feilet. Bortsett fra Sollied.

Og Høgmo/Tørum. Og Hareide. Ola By. Hamren. I Europa også Jönsson, i år. Sollied ble forøvrig slått sammenlagt i gruppespillet i CL det året av Galatasaray - ikke akkurat en Europiesk storhet.

I tillegg hadde han seriøse problemer med å komme seg fordi Brügge i kvaliken og dermed i det hele tatt nå gruppespillet. I det gruppespillet maktet han 8 poeng i gruppe med Juventus, Galatasaray og Atletic Bilbao - mens Tørum fikk 7 poeng i 07/08-sesongen som fjerdseedet lag i gruppe med Chelsea, Valencia og Schalke 04, endte som nr. 3 i gruppa og slo Valencia helt ut av Europa. Sollieds RBK be også nr. 3 i gruppa si, men da antar jeg de hadde en høyere seeding enn Tørums lag hadde. Og Tørums lag slo Valencia 4-0 sammenlagt, 2-0 i hver kamp - han vant altså også i Spania, en av de siste borteseieren i europeisk gruppespill RBK har innstill i år, og klarte også 1-1 borte mot Chelsea.
Solieds RBK tok ett poeng borte i sin CL-gruppe. Og jeg anser Tørums gruppe som en langt tøffere gruppe enn Sollieds.

Så hvis du mener Sollied ar levert, bør du også mene at Tørum levert. Begges lag be jo også seriemester. Og dermed har vi flere enn bare Eggen og assistenten hans som har levert. OI, er det mulig da? Jaggu!

Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 00:15; edited 1 time in total
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Baklandia: bla,bla, bla. uansett hva du messer om; Eggen, og Sollied, er de eneste som har gitt oss suksess i europa. Og 13 seriemesterskap på rad sier alt. At du i det hele tatt gidde holde på med dette tøver ditt!? Latterlig.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:

Og dette føler du gjelder mange, eller? Tror (eller: vet) ikke jeg kjenner en eneste person som driter i klubben så lenge Eggen ikke er sjef. Merkelig kommentar...

I hvert fall Larse, og så langt tyder ting på at det har kommet en ny gjeng hvor akkurat det samme trekket ser ut til å være dominerende.

Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 00:09; edited 1 time in total
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 00:04    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hedon wrote:
Bakklandia wrote:

I hvert fall Larse, og å langt tyder på at det har kommet en ny gjeng hvor akkurat det ser ut til å være dominerende.

Nok engang; bla, bla, bla. I kjent SV-stil! Når Eggen er best for klubben, er det sann patriotisme å forvente at han blir ny trener.

Tøyle egoet ditt snart nå, før det blir for dumt.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Baklandia: bla,bla, bla. uansett hva du messer om; Eggen, og Sollied, er de eneste som har gitt oss suksess i europa. Og 13 seriemesterskap på rad sier alt. At du i det hele tatt gidde holde på med dette tøver ditt!? Latterlig.

det er jo akkurat det jeg har motbevist - at det ikke finnes andre som har hatt suksess med klubben, også i Europa. For det gjør det. Under Hamren vant vi vel til og med en e-cup. Det gjorde vi aldri under Verken Eggen eller Sollied - og Sollied gikk aldri videre fra ett Europeisk gruppespill. Det gjorde f.eks. Tørum.

Hamren var også den første etter Eggen som maktet å forvare ett seriegull . du veit, mer enn ett gull på rad.

Jeg messer ikke, jeg bringer fakta på bordet. At du velger å overse dem, er ikke mitt problem. Fakta forsvinner eller forandre seg ikke av den grunn. De er som de er, de.

Fakta er for øvrig også at du overhodet ikke er Rosenborg-fan. Du er Eggenfan. Det beste beviset på det er at du dukker opp igjen ikveld, når det kanskje finnes en ørliten teoretisk mulighet for at han du er fan av kan komme tilbake igjen, etter å ha vært fullstendig fraværende i mange måneder.

Og den der SV-dissingen din kan du legge bort. Den har ikke noe i sammenhengen å gjøre, og den biter på meg.

Men altså: For å oppsummere. Fakta viser at dine påstander er feilaktige, men at du velger å overse dem for å få påstandene dine til å stemme. Hvem er det som narssistiske trekk her, sa du? Jeg innrømmer i det minste når jeg tar feil, mener jeg.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 236, 237, 238 ... 405, 406, 407  Next
Page 237 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb