English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 326, 327, 328 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 14:51    Post subject: Reply with quote

Det som er mest begredelig oppe i alt ståket som foregår nå er at vet virker som alle mener det er på grunn av de fem tapene Janne bør ut porten på Lerkendal. Altså de som styrer og bestemmer på Lerkendal.

Og dette er jo helt rav ruskende galt. Dette med at Rosenborg spiller en type fotball som kan kalles rævafotball(Eggens ord på det og skulle ødelegge for motstanderen i stedet for og være kreativ og skape noe selv) kom inn porten først med Hoftun som alltid handler spillere i etterkant, og til sist når Jan Jønsson trådde inn.

Og dette kan de evaluere til de blir grønn, for dette kommer til og fortsette så lenge de to sitter i sine stillinger, med sin svake og defuse ideer om hvordan Rosenborg skal drives, og bli Norges flaggskip igjen.

Men jeg er redd kameraderiet som har grodd fast på brakke er så inngrodd, at det ikke handler om klubben, men om indevidene. Og det er det som Eggen i alle år, sa var feil. Alle må dra i samme tauende, men dette kommer neppe til og skje desverre. Og vi ser også at dette har bredd seg ned til spillerne. Her må armene brettes opp styre, og gjør jobben deres takk.

Uansett så vil jeg igjen si at jeg ikke hadde håpt Janne skulle misslykkes, men så det desverre tidelig. Mannen er så og si umerittert som fotballtrener.
Og dette forteller alt om vår Sd.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Stensaas sier:

- Spiller Eggen-fotball
Juniorlaget har tidligere denne sesongen benyttet seg av en 4-2-3-1-formasjon som kan minne om formasjonen A-laget bruker. Men i 2–1-seieren over Inter og 3–0-seieren over Liverpool har juniorene spilt i en 4-3-3-formasjon ikke ulik den formasjonen Rosenborg sjokkerte europeiske storlag med på 90-tallet. Stensaas bekrefter at han har hentet inspirasjon fra 90-tallets RBK-lag.

– Det er klart jeg drar med meg mye av det jeg har lært av Nils Arne Eggen. Vi har også prøvd andre formasjoner, men mot gode europeiske lag passer det med tre på midten, sier Stensaas.

Dette burde vært filosofien til RBK som klubb. Alle lag skulle spilt med samme filosofi og mønster slik at vi får "lik" utdannelse på våre spillere som går hele veien til A-laget. RBK må ha en filosofi som skal bygge lag som kan vinne serien og spille i Europa. Da kan vi ikke overlate spillestilen til tilfeldigheter.
Dette må styret ta tak i umiddelbart.

Juniorene høster stor suksess med denne stilen, U-21 landslaget høster stor suksess, Molde og Godset har stor suksess med tilnermet denne stilen.
Hav skal til for å få de nede på Lerkendal til og forstå at vi ikke kommer til og lykkes med et opplegg som tilnærmet 4-4-2. Mulig Janne noe desperat prøver og tilnæme seg denne stilen, men det kommer neppe til og gå bra, for da trenger han mange år på og "lære" seg denne stilen.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 15:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det som er mest begredelig oppe i alt ståket som foregår nå er at vet virker som alle mener det er på grunn av de fem tapene Janne bør ut porten på Lerkendal. Altså de som styrer og bestemmer på Lerkendal.

Tror ikke dette er riktig. Styret er ikke så nedsnødd som du vil ha det til. De er heller ikke fornøyd med måten laget framstår under JJs ledelse og den svake progresjonen det siste året tross massive investeringer i gode spillere. De ser nok det samme som oss, og det er mange som har sendt bekymringsmeldinger til styret over lengre tid angående dette. Styret lever ikke i et vakum.

Men du har nok rett i at det er de 5 strake tapene som har framskyndet og økt aktiviteten på styrerommet. Spesielt den siste kampen fikk nok begeret til å flyte over.

Jeg tror at trenerjakten har startet, men at JJ får sitte ut sesongen, og det er jo greit nok, så får vi tid til å rigge for neste sesong.
Med mindre det brenner så heftig under skosolene til JJ at han finner det for ubehagelig og trekker seg, men tviler egentlig på det, pengene vil han nok ha med seg.
larsarus
Legende

PostPosted: 13.11.2012 16:13    Post subject: Reply with quote

– De yngste ønsker nye krefter, de eldste sitter på gjerdet

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 16:36    Post subject: Reply with quote

Dette avstemmingsbarometeret har med sine blå streker stått uforandret siden jeg så den første gang i går ettermiddag, altså med 70% for avgang og 30% for Janne. Det er rart den ikke har beveget seg det minste, så den er nok noe missvisende den ene eller andre veien. Eneste som har forandra seg er antallet som har stemt.

Men uansett, 70% som er mot Jan Jønsson er et gedigent tall. Uansett hvor det hadde vært en slik missnøye ellers ville det ført til drastiske forandringer.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

Ja, RBK-tilhengerne stemmer nei - resten av landet stemmer ja. Ville likt å sett resultatene på samme avstemming her inne...
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 13.11.2012 16:42    Post subject: Reply with quote

Är det säkert att han tränar Rosenborg även efter nyår?

- Om du frågar mig idag är svaret ja: det är säkert.

http://www.fotbollskanale...ingenting/
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

Det stemmer sikkert det, men er jo merkelig det ikke har forandra seg et %-poeng i det minste. Det er mistenkelig.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 17:11    Post subject: Reply with quote

Når styreformannen må gå ut å si at "vi må kanskje styrke teamet rundt Janne" så sier han jo indirekte at han ikke får det til alene. Den uttalelsen er jo et karrieremord. Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Janne får fortsette etter det her. Supporterne og media har allerede startet en knallhard "krig" mot Jönsson og han har måtte lagt seg langflat. I tillegg ryktes det at enkelte grupperinger i spillergruppa ikke er helt fornøyde. Lurer på hva spillerne tenker når de får vite at sjefen ikke er god nok, men det skal kompenseres med at han får andre inn i støtteapparatet sitt. Jeg kan ikke se at det gir Jönsson noe mer respekt og tiltro blant spillerne. Hvordan blir forholdet mellom Wiggen og Janne? Skal Wiggen komme inn og overstyre Janne?

Og jo, av og til er det nok å fjerne treneren for å få bedre resultater. Ref Viking i år.

Om Koteng får det som han vil, er vi ille ute.

Last edited by JanneB on 13.11.2012 17:14; edited 1 time in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 17:12    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Håper for guds skyld han ikke ser på Rbk som en bedrift da dette slettes ikke kan samenlignes forøvrig. Dette er to helt forskjellige ting. Husk fotball er utrolig mye mer dynamisk enn en bedrift. Skulle tatt seg ut om f.eks Telenor hadde byttet ut ansatte to ganger i året, som gjerne skjer i en fotballklubb.
Men jeg og lander på at de evaluerer og kjører prosjekt Jønsson videre. Og det heter svak ledelse. Hadde en ledelse i en bedrift kjørt med et slik tap som Rbk opplever på alle områder nå hadde det blitt aksjonert umiddelbart.

Du tar mye feil her. prosessene rundt evaluering, læring og endring er ikke veldig forskjellig, uansett hvilken resultatorientert virksomhet man bedriver. Også i næringslivet, kan f.eks en leder miste tilliten fra de ansatte som utøver, akkurat som JJ kan miste garderoben.

Styret vil se på hva som ble evaluert, og bestemt endret ett fjoråret, og hvordan teamet har klart dette. F.eks var ett av målene etter fjoråret å bedre den defensive tryggheten, og det har de klart temmelig bra. Mens det sikkert finnes andre målo, som ikke er klart like bra.

Så vil styret se hva som kommer ut av evalueringen av årest sesong, og hvilke planer som ligger for forbedring.

Deretter vil de vurdere om de mener løsningene er de rette, og om teamet der det rette for å gjennomføre endringene.

Du tar totalt feil, hvis du tror tap i næringslivet automatisk betyr endring av ledere. Hvis planene er fulgt, så vil de aller fleste tap medføre kursendringer med samme mannskap.

Det sparkes antagelig minst like mange ledere i medgang som i motgang i næringslivet. Årsaken ligger i at et næringslivsstyre ser fremover, og bruker kun fortiden til læring. Så sparken får næringslivsledere enten fordi de er uenig med styret i veien videre, eller fordi styret mener de ikke vil klare endringene.

Årsaken til at så mange sparkes innen idrett, er ikke fordi prosessene er så forskjellige, men fordi det er langt flere amatører i styringen, og at ledelsen lar seg styre av strømninger fra supportere og media.

Når det er sagt, så håper jeg at de finner en som er bedre, og bytter ut JJ, men ikke for enhver pris. En kursendring kan være like bra som endring av ledere.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

jan jønsson er ikke kåret til årets flopp for ingenting. hvem gidder og høre på en trener som skylder på spillerne sine og sier vi spiller bra i hver kamp helt til det blir missnøye hvor han blir med på bøglen og er kritisk..

Vi kan skylde på jesus,gud og hvem faen de mener med at han ikke er alene om dette,men han er ansatt som trener,og må ta ansvaret når ikke laget presterer.
Fått nok av patetiske klovn.

Kan love koteng og co at dere mister utrolig mange supportere om dere velger og fortsette med en trener som står for rævva fotball.
Dere må se hva som er best for rbk både neste sesong og framtiden.

Jønsson vinner ikke garderoben plutselig tilbake og at vi spiller mye bedre fotball neste år..nei,vi kommer til og bli et lag som NESTEN får det til,for han har ikke det som skal til.
Vi kommer også til og fortsette og slå langt i alle kamper..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.11.2012 17:34    Post subject: Reply with quote

En annen markant forskjell er at resultatene er veldig synlig hele veien når det gjelder fotball og da for alle også de utenforstående. Det gjør at ting nok fort skjer litt fortere og at ledelsen har flere pressfaktorer uten ifra.

Synes uansett tankegangen Jönsson virker helt tøysete og jeg vet ikke om veldig mange andre trenere som tenker sånn. Ser at noen nevnte Rodgers tidligere i tråden, men han har klart definerte roller og presenterte i forbindelse med sitt intervju et 180 siders dokument om hvordan han ønsket at klubben skulle fremstå spillemessig og hvordan en skulle oppnå det. Noe annet en hva Jönsson nok måtte igjennom.

Uansett er det helt tydelig at det er gjort en elendig jobb i forhold til når en skulle ansatte. En har ikke hatt en ordentlig kravspesifikasjon og en har ikke definert skikkelig hva som er viktigst. En har vektlagt irrelevante kvalifikasjoner som språk, tippeligaerfaring altfor høyt og disse fordommene gjøre at det som kan være ypperlige kandidater ikke en gang blir vurdert.

Sånn som å lese at pasning skal utløse løp synes jeg er skremmende. At en legger opp til at en skal være avhengig av enkeltindivider og ikke bare enkeltindivider en er faktisk avhengig av relasjonen med 2 - 3 av dem. Hva er det egentlig Jönsson har tenkt å bidra med? Tror kanskje klubben bør vurdere noen eksterne til å ta seg av rekrutteringsprossen rundt sin neste trener. La dem få komme opp med egnede kandidater i forhold til en godt definert kravspesifikasjon.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Det er helt klart paralleler og vise til, men å dra direkte sammenligning med det oå drive en fotballklubb kontra det å drive en bedrift blir meget tullete.
Dette er to forskjellige ting/verdner. F.eks driver ikke en bedrift i underholdingsbransjen.
Bedrifter er helt klart ikke basert på resultater fra uke til uke. De slipper også og rykke ned Very Happy Og sånn kunne jeg holdt på.

Rosenborg er ingen bedrift. Det var når de som styrte Rosenborg før, begynnte å tro de var det, det virkelig begynte å rase i takt med adm.utbygging og visjoner det hinnsidige. Og da skøyt pengebruken opp i uante proposjoner.
Og dette har de heldigvis skjønt nå, de som styrer nå. Tæring etter næring.
Rosenborg er og blir en fotballklubb/idrettslag og ikke en bedrift, selv om det genereres masse penger gjennom Rbksytemet. Og at det er snakk om at Rosenborg genererer masse penger gjør ikke klubben til en bedrift.
Back to top
Ræven
Proff

PostPosted: 13.11.2012 17:48    Post subject: Reply with quote

Blir bra dette når de får styrket teamet rundt Jönsson. Par-tre trenere til gjør nok susen. Ytterligere styrking av teamet rundt Hoftun er nok også på trappene, så pengene fra tomtesalget vil komme godt med.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 17:59    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Quote:

Tror ikke dette er riktig.

Håper du har rett Ode. Uttalelser fra Koteng høres hvertfall veldig ut som "akkurat-nå-er-vi-for-dårlige".

Jeg frykter også litt at de ikke tar tilstrekkelig nok innover seg den totale
mangelen på positiv utvikling over to år..

Jaja, håper EH slår følge i det minste. Om ikke kan JJ gjerne sitte videre for min del. Det blir ett fett. Hoftun må bort.
gisp!
Legende

PostPosted: 13.11.2012 18:07    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
I den forbindelse er det første spørsmålet mitt om hvor mye formasjonstrening er det JJ bedriver på feltet? Jeg mener de som har bevitnet dette har sagt at dette er fraværende. Ser man på en mann som Roy Hodgson består treningene hans nesten utelukkende av dette. Nettopp for å få de ulike enhetene til å fungere som et lag, og for å skape/repetere de ulike relasjonene.

Jönsson nevnte i går kveld at laget trente på formasjoner. ("Ja, men det gjør vi jo.") Dagen etter kamp tok de gjerne en slik økt i lav intensitet, for det ødela ikke for restitusjonen, sa Jönsson i det jeg oppfattet som en selvtilfreds tone.

Kritikken i spørsmålet gikk vel på at det virket som om de trente for lite på formasjoner og press. En lavintensitetsøkt som restitusjon skulle altså tilbakevise den kritikken.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 18:28    Post subject: Reply with quote

Utfra den fysiske formen som er vist så har de mange rolige selvtilfredse restitusjonsøkter.

Skulle gjerne også ha svar på hva Jønsson legger til grunn når han varierer unnskyldningene mellom "sliten pga mange kamper i det siste" og "sliten pga lite kamptrening i det siste".
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.11.2012 18:30    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:

Håper du har rett Ode. Uttalelser fra Koteng høres hvertfall veldig ut som "akkurat-nå-er-vi-for-dårlige".

Jeg synes ikke det ut fra følgende:

– Situasjonen er uakseptabel. Og da tenker jeg ikke på resultatene alene. Vi kan ikke være tilfredse med denne utviklingen, sier Koteng til Adresseavisen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.11.2012 18:38    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Spartacus wrote:
I den forbindelse er det første spørsmålet mitt om hvor mye formasjonstrening er det JJ bedriver på feltet? Jeg mener de som har bevitnet dette har sagt at dette er fraværende. Ser man på en mann som Roy Hodgson består treningene hans nesten utelukkende av dette. Nettopp for å få de ulike enhetene til å fungere som et lag, og for å skape/repetere de ulike relasjonene.

Jönsson nevnte i går kveld at laget trente på formasjoner. ("Ja, men det gjør vi jo.") Dagen etter kamp tok de gjerne en slik økt i lav intensitet, for det ødela ikke for restitusjonen, sa Jönsson i det jeg oppfattet som en selvtilfreds tone.

Kritikken i spørsmålet gikk vel på at det virket som om de trente for lite på formasjoner og press. En lavintensitetsøkt som restitusjon skulle altså tilbakevise den kritikken.

Han bør ikke ha vært for selvtifreds når han konstanterte at de trente formasjon etter kamp, for det gjorde han vel ikke istarten? Ble vel presset på at RBK skulle gjøre det da spillerne(?) murret litt for en stund tilbake?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 18:55    Post subject: Reply with quote

Det er nå greit, men hvis man var så utviklingsorientert som det hevdes, er det altså ingen grunn i verden til å vente med å agere til nå.

(edit: svar til Kristobal)

Det begynner jo å bli flere år siden det tegnet seg et krystallklart bilde av hva slags trener JJ er og hvilken retning det førte klubben i.

Den allmenne RBK-debatten er redusert til floskler og metaforer. Det går i dikotomier som "bra" -"dårlig", "artig og underholdende" - "planløst".

Så lenge man ikke er i stand til å se sammenhengen mellom de problemene RBK har i dag, altså sykdomstegnene, og det fotballfaglige fundamentet, kan vi fort slite i mange år til, og det er ingen verdens ting som tyder på at ledelsen eller styret ser den sammenhengen.

JJ er langt fra den eneste treneren som ikke er spesielt opptatt av å fremprovosere offensiv samhandling ved hjelp av grundig, metodologisk arbeid på treningsfeltet. Det er en sammenheng mellom den klassiske, britiske 4-4-2-formasjonen og JJs måte å utøve trenergjerningen på. At folk flest sammenligner JJ med Deila sier noe om hvor galt ting kan gå. Deila er sannsynligvis ikke vår redningsmann, men han er i det minste en av flere hundre kandidater, og han står langt, langt unna JJ rent fotballfaglig.

At man ansetter en 4-4-2-mann som Bård Wiggen* tyder jo på at man ønsker å fullføre transformasjonen til 4-4-2-klubb. Jeg kan ikke uttrykke med ord hvor ødeleggende det vil være for RBK på kort og lang sikt. Snakk om å miste seg selv og famle i blinde. Det finnes ikke et eneste godt argument for at dette skal skje, og dersom vi hadde et like sterkt miljø rundt RBK som det er i feks Ajax, hadde denne utviklingen aldri gått så langt.

* Jeg var ikke selv klar over at Wiggen hadde en egen filosofi eller klare preferanser, og antok at det var samarbeidet med Solbakken i FCK, som gjorde at han stort sett har trent lag som spiller 4-4-2, men ting tyder på at det går noe dypere enn som så. Derfor er det særs merkelig at man snakker om at han kjenner måten klubben skal spille på, osv, på grunn av sin fortid. Han kan forhåpentligvis samarbeide helt fint med noen som organiserer midtbanen med en sentral og to indreløpere, eller to sittende og en sentral, men det er urovekkende dersom tanken bak ansettelsen er å støtte JJs 4-4-2.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.11.2012 19:03    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ønsker vi at assistent og hovedtrener må tenke likt om hvordan en skal spille? Vil tro at det er sunt at hovedtreneren blir utfordret av assistent slik at han må tenke igjennom skikkelig hvorfor en velger å spille som en gjør. Spillemåte/spillestil bør ikke defineres som en formasjon, men heller bør en velge seg ut noen prinsipper/verdier som en skal stå for.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

@abjoern
Quote:
At folk flest sammenligner JJ med Deila sier noe om hvor galt ting kan gå.

Hvem er folk flest? Jeg har ennå ikke hørt en eneste mentalt frisk person som har sammenlignet(dvs har samme fotballfilosofi som) JJ med Deila.

Og når det gjelder ansettelsen av Wiggen er jeg ikke så konspiratorisk at jeg tror det er et bevisst valg for å 'ferdigstille' RBK som en "4-4-2" klubb.

Jeg håper de har ansatt han fordi han er en god fotballtrener som har internasjonal erfaring og er fotballfaglig klasser over dagens assistent, og en god fotballtrener behersker selvfølgelig flere talkombinasjoner.

At han kjenner RBKstilen og er oppflasket med Eggens filosofi er ikke akkurat noen ulempe hvis vi ønsker oss tilbake til røttene.
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Jeg håper det samme mhp Wiggen. Jeg har ikke nok kjennskap til han for å konkludere eller være skråsikker på noesomhelst, men at han er dyktig er det liten tvil om. Det er ikke nødvendigvis slik at hensikten er å ferdigstille RBK som 4-4-2-klubb, men dersom Wiggen er hentet fordi han er kompatibel med JJs fotballfilosofi, blir gjerne det konsekvensen likevel. Spesielt ettersom man tidligere har gitt uttrykk for at assistenttreneren skal være en kontinuitetsbærer. Dersom JJ nå får sparken, siden det gikk skeis resultatmessig og kanskje fordi spillerne tar ansvar, stiller det seg naturligvis annerledes.

Når det gjelder Deila, er det da mange her på forumet som har sagt at det blir JJ all over again. Folk flest er kanskje å ta i, men det er ikke få i hvert fall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

KFF_RBK wrote:
Är det säkert att han tränar Rosenborg även efter nyår?

- Om du frågar mig idag är svaret ja: det är säkert.

http://www.fotbollskanale...ingenting/

Det er svaret på oppfølgingsspørsmålet som er interessant - og skremmende for Jönsson:

Om jag skulle fråga om några veckor, efter att ni gjort er utvärdering?

- Det är ju en process som hela klubben och den sportsliga ledningen går igenom och inte bara jag personligen. Redan imorgon inleds diskussionerna och jag kan inte föregå dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Spartacus
Veteran

PostPosted: 13.11.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Han bør ikke ha vært for selvtifreds når han konstanterte at de trente formasjon etter kamp, for det gjorde han vel ikke istarten? Ble vel presset på at RBK skulle gjøre det da spillerne(?) murret litt for en stund tilbake?

Ok, han svarer, men jeg hadde trodd at intensiteten og mengden var større enn som så. Her er det sikkert faglig uenighet, men jeg mener at dette bør gjøres jevnligere, eventuelt periodisere det og vedlikeholde det deler av sesongen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 326, 327, 328 ... 381, 382, 383  Next
Page 327 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb