English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Metalist Kharkiv - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
festil
Junior


Joined: 06 Nov 2012
Posts: 85

PostPosted: 09.11.2012 00:08    Post subject: Hodet til Jønsson pÃ¥ et fat! Reply with quote

NÃ… MÃ… DET PROTESTERES!

Legge press på Jønsson så han bukker under for presset og sier opp selv.

Mannen har aldri takla motgang, det fikk vi alle se når Stabæk begynte å hangle, hadde det ikke vært for at han allerede da hadde sikret seg RBK kontrakt så hadde han enten fått fyken fra Stabæk eller gått selv.

På tide å leite fram stor kanonan nu ja!
Back to top
View user's profile Send private message
festil
Junior


Joined: 06 Nov 2012
Posts: 85

PostPosted: 09.11.2012 00:11    Post subject: Reply with quote

Eggen kunne ha ledet klubben bedre i blinde!

Og Stjernen, Hoftun og Koteng har gått ut media og "fredet" Prosjekt Jønsson ? Ikke riktig kloke i hodene sine!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.11.2012 00:12    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Skal høre med min kontakt i Ukraina, Atta.


Very Happy Tommel'n opp! Enig at keeperen var god? Bedre enn en åtter?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.11.2012 00:16    Post subject: Reply with quote

Han var nok 9 ja Smile Fantastisk kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 09.11.2012 00:17    Post subject: Reply with quote

– Det var ikke her avansementet i Europaligaen røk for oss. Det var i de to hjemmekampene vi tapte. Men vi har spilt jevnt med alle lagene vi har møtt, og det er noe vi skal ta med oss videre, sa Jönsson.



Herregud...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.11.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Han var nok 9 ja Smile Fantastisk kamp!


Tipper du koser deg nå, knerten. På lik linje som vi (andre idioter) gjør. Cool
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.11.2012 00:28    Post subject: Reply with quote

Koser meg som regel jeg Smile JJ/RBK har blitt en komedie nesten og, så!
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2012 00:29    Post subject: Reply with quote

Alt tyder på tredjeplass i serien i år. En svært heldig tredjeplass fikk vi i fjor. Ingen forbedringer spillmessig og resultatmessig på trynet i EL.

Med stallen vi har mener jeg vi nesten bare kan gå en vei om vi bytter trener. Oppover. Ut av Jönsson. Du fikk to år. Du brukte dem ikke godt nok. You are the weakest link. Goodbye.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 09.11.2012 00:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Koser meg som regel jeg Smile JJ/RBK har blitt en komedie nesten og, så!


Du er ung, du er frisk i tankegangen og du er uredd knerten. Mye respekt her, fra min side. Tommel'n opp! Men hva mener du om oss nå fremover?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 09.11.2012 00:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, takk for det. Smile

Jeg mener at Jan Jönsson (og gjerne Erik Hoftun) må gå, og at vi må få inn en ny hovedtrener med god kompetanse på offensiv samhandling, som ønsker å spille 4-3-3-fotball langs bakken. Stallen er jevnt over god nok til å klare dette med suksess, så det gjelder å få inn den treneren som kan få det meste ut av laget, en trener som kan få 2 + 2 til å bli 5. Da kan vi få et godt, gammeldags Rosenborg-lag igjen. Ser gjerne Nils Arne få 2-3 år til før Deila er klar for oppgaven.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 09.11.2012 01:52    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med en følelse av at JJ har kjørt 4-4-2 denne høsten av ren prinsipp.
Ingen med litt fotballkunnskap kunne ha unngått å forstå at en så direkte spillestil med en flat firer på midten måtte ende med altfor stor strekk i laget og balljaging i de tøffere kampene.

De få topplagene i verden som kjører 4-4-2, f.eks Man.utd og A.Madrid, har som grunnlag å ha mer possession enn motstanderen, og kjører hardt og direkte først når man har muligheten - ikke hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 09.11.2012 06:37    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
– Det var ikke her avansementet i Europaligaen røk for oss. Det var i de to hjemmekampene vi tapte. Men vi har spilt jevnt med alle lagene vi har møtt, og det er noe vi skal ta med oss videre, sa Jönsson.


Er det noen som vet om denne mannen har vært undersøkt av profesjonelt medisinsk og psykiatrisk personell? Han må jo være mentalt tilbakestående på noe vis?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 09.11.2012 07:47    Post subject: Reply with quote

Synes han har rett i det jeg.

Rapid bra.

Hjemme mot Leverkusen, var det kun dårlige avslutninger som gjorde at vi ikke fikk minst 1p. Banespillet siste 30 var så som så, men første timen var bra.

Hjemme mot Kharkiv vet vi alle hvordan ståa var. Skulle ha vunnet, rakna siste 10. Keepern deres var lagets desidert beste, burde vært avgjort før siste 10.

Rundspilt i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2012 08:34    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Prica fikk skade på trening i går. Høiland kan vel være et like godt valg som en junior som ikke har prøvd dette nivået før.

Ellers så er det jo ikke noe problem å få god underholdning når RBK spiller kamp.... bare å følge kamptråden her det... komikveld på høyeste nivå ....


Du etterlyste eksempel på at du er positiv til sittende regime uansett prestasjoner/tendens.

Der kom du med én.

På tide å våkne, PerO.

Apropos komikveld, episk sitat! Very Happy
Quote:
Høiland kan vel være et like godt valg som en junior som ikke har prøvd dette nivået før.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 09.11.2012 08:36    Post subject: Reply with quote

Mindfreeze!

enig med pingvin til dels.

MEN ikke glem hele poenget da.

1. Angrep er det beste forsvar
2. RBK skal spille offensiv og undeholdende fotball
3. Vi skal være best i Norge

disse tre punktene er trekløveret JJ feiler på.

i tilegg kommer alle disse rare byttene hans...

Hadde lenge troa på JJ, men det er for meg bevist siden vi har 0 offensiv sammhandling og kjører på med Janne pasninger at vi må bytte trener før denne klubben havner i ytterligere uføre!

ha en god dag!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 09.11.2012 08:39    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Mindfreeze!

enig med pingvin til dels.

MEN ikke glem hele poenget da.

1. Angrep er det beste forsvar
2. RBK skal spille offensiv og undeholdende fotball
3. Vi skal være best i Norge

disse tre punktene er trekløveret JJ feiler på.
Selvfølgelig enig i det. Men JJ har rett i at det sett under ett er hjemmekampene som har felt oss, ikke gårsdagen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.11.2012 08:44    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
PerO wrote:
Prica fikk skade på trening i går. Høiland kan vel være et like godt valg som en junior som ikke har prøvd dette nivået før.

Ellers så er det jo ikke noe problem å få god underholdning når RBK spiller kamp.... bare å følge kamptråden her det... komikveld på høyeste nivå ....


Du etterlyste eksempel på at du er positiv til sittende regime uansett prestasjoner/tendens.

Der kom du med én.

På tide å våkne, PerO.

Apropos komikveld, episk sitat! Very Happy
Quote:
Høiland kan vel være et like godt valg som en junior som ikke har prøvd dette nivået før.


Flott hva du får med deg av andres meninger. Min konklusjon ang. JJ, er at klubben bør se etter noe bedre. Så der har du den støtten.

Det er på tide at du og andre begynner å våkne også. Dere har et grunnlag for å kritisere JJ for helheten i hva han gjør. Men nå man ser slike bastante konklusjoner om et innbytte, da blir det passe latterlig. Dere har overhodet ikke noen peiling på hva som skjer på benken, og dermed hvorfor det byttes som det gjør.

Bare se hvordan det første forsvarsbyttet ble latterliggjort.... så viste det seg at Strandberg hadde skade. Tilsvarende lite vet dere om vurderingen på det siste byttet.

Denne gangen byttet iallefall JJ, og bare det er jo stor fremgang fra de kampene vi har tapt på slutten!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2012 09:20    Post subject: Reply with quote

Jeg forholder meg kun til din kommentar om at Høiland var et vel så bra bytte som en junior, en 36-årig forsvarer inn for en spiss, når man ligger under på bortebane i ecup. Kom igjen! Selv ikke du kan se noe som helst positivt i dét! At du i påfølgende åndedrag babler om komikveld gjør hele kommentaren din prisverdig Very Happy

Jeg har sagt mitt angående JJ, men jeg irrettesetter gjerne halvtrollete kommentarer fra folk som diskuterer kun etter agenda.
Back to top
View user's profile Send private message
Kokeplate
Rutinert


Joined: 24 Oct 2007
Posts: 539
Location: Trøndelag

PostPosted: 09.11.2012 09:23    Post subject: Reply with quote

Adressa.no wrote:
Trener Jönsson og co var uansett tilfreds med innsatsen, tross tapet.

- Jeg synes guttene sto bra på i dag. Vi var med i kampen hele veien, og det skal vi ta med oss videre.


Var med i kampen hele veien? Det var ingenting som tydet på at RBK "var med i kampen" et eneste sekund i første omgang, og kun ekstraordinære feberredninger av gigasjanser (og litt linjedommer) gjorde at resultatet ikke var svært stygt til pause.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.11.2012 09:31    Post subject: Reply with quote

Underholdende fotball får vi ikke under Jan Jönsson, men (ufrivillig) morsomme kommentarer etter kampene, det skal han jammen meg ha for.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2012 09:36    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Quote:
Det er på tide at du og andre begynner å våkne også. Dere har et grunnlag for å kritisere JJ for helheten i hva han gjør. Men nå man ser slike bastante konklusjoner om et innbytte, da blir det passe latterlig. Dere har overhodet ikke noen peiling på hva som skjer på benken, og dermed hvorfor det byttes som det gjør.


Selvsagt har vi grunnlag for å kritisere, han bytter inn en forsvarsspiller mot en spiss når vi MÅ score mål på slutten av en kamp. Vi har 2 spisser på benken(ja, Prica fikk en liten dult på trening, men hadde han vært skadd så hadde han sannsynligvis ikke sitti på benken), Robin var uansett på benken og klar, burde selvsagt være før forsvarsspillere i køen i sånne situasjoner.

Quote:
Bare se hvordan det første forsvarsbyttet ble latterliggjort.... så viste det seg at Strandberg hadde skade. Tilsvarende lite vet dere om vurderingen på det siste byttet.


Det siste byttet blir kritisert før man vet at Strandberg er skadd ja, det er helt riktig. Men Janne sender 2 spillere i oppvarming - Høiland og Rønning før Strandberg blir skadd. Altså kan han enten se inn i fremtiden eller han planla defensive bytter før han visste at han måtte det.
At det i en kamptråd blir kritisert håpløse bytter før man har alle fakta er uansett ikke rart, skal du vet utmerket godt hvordan kamptrådene fungerer.

Quote:
Denne gangen byttet iallefall JJ, og bare det er jo stor fremgang fra de kampene vi har tapt på slutten!!!!


hahaha du kan ikke mene dette alvorlig? At vi skal hylle hårreisende elendige bytter fordi det er bedre enn ingen bytter? Han er en voksen mann med lang fartstid i yrket sitt, du får ikke prøve å selge at han først nå begynner å lære hvordan man utfører bytter, det får du bare ikke lov til.
Håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 09.11.2012 09:38    Post subject: Reply with quote

Jeg så ikke kampen, men det er generell enighet om knertens børs (ALH kanon, Dorsin rævva, resten so-so) og at vi ble pissa på i 90 min?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.11.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å henge med hodet over tapet i går, altså. Herre. Vi er et lite lag fra en liten bakgårdsliga; toppen i Ukraina er mange hakk over Tippeligaen. Metalist har utallige millioner til rådighet. Dere så stallen selv. Én ukrainer, resten stort sett brasilianere og argentinere. Samtlige sikkert kjøpt for sin hurtighet og dyktighet, uten å tenke stort på prisen, mens vi må telle nøye for hver million vi bruker.

Vi gjorde det slett ikke dårlig. Metalist er et lag som greit kan nå kvartfinalen; jeg synes vi gjorde det helt greit. Hadde mer spill og flere sjanser enn man med rimelighet kunne forvente.

Uti andre omgang sto det 9-9 i skudd på mål. Vi var angrepsvillige, og det var ganske god underholdning.

Med litt større dyktighet hadde flere av avslutningene våre gått i mål. For eksempel om vi også kunne kjøpt et par offensive spillere til 50 mill stykket.

Høiland mot Iversen var for øvrig ikke et rent midtstopper-spiss-bytte. Steffen spilte (offensiv) midtbane, og ble byttet ut på midtbanen med Tore, som har spilt der før.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 09.11.2012 09:55    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg så ikke kampen, men det er generell enighet om knertens børs (ALH kanon, Dorsin rævva, resten so-so) og at vi ble pissa på i 90 min?


Jepp, flaut som vanlig når vi møter gode lag. Nei, takke meg til slite-seire mot Sandnes Ulf.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2012 09:58    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Høiland mot Iversen var for øvrig ikke et rent midtstopper-spiss-bytte. Steffen spilte (offensiv) midtbane, og ble byttet ut på midtbanen med Tore, som har spilt der før.


Men spørsmålet haavarl, er du enig i byttet? Når vi ligger under og MÅ score mål og det er 7 minutter igjen av kampen, er du enig i at vi tar ut en OMS/spiss og setter inn en stopper, for deretter og skyve en annen stopper opp på midten?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb