English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 87, 88, 89  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2012 11:41    Post subject: Reply with quote

Kontrakten til Jönsson går ut i 2014. Kroksæter tar feil. Men jeg oppfattet ikke Kroksæter slik at Jönsson skulle få en sesong til. Jeg tror han mente at ledelsen burde tenke seg om hva de skal gjøre pr. nå.

Forøvrig to tomler opp til Kroksæter for å ta stilling og fremheve at RBK ikke lever opp til sine tradisjoner om å angripe og være offensive, og istedet fremstår som defensive og feige. Han kunne lagt til litt om spillestil også, og ikke bare om tydelighet i spillestil. Jönsson har faktisk en tydelig spillestil pr. i dag. Sånn sett blir det feil å klage på akkurat det.

Det med tydelighet er forøvrig blitt et moteord som ofte blir brukt av norske fotballtrenere og kommentatorer/eksperter, spesielt Tom Nordlie, som nevner det i annenhver setning.

Jeg for min del mener at målet må være at man er tydelig på at man er utydelig. Motstanderen skal ikke vite hva som kommer. Slik sett blir det å være tydelig, som i følge norske fotballtrenere fremstilles som det optimale av hvordan en fotballtrener kan forme et lag, fort det samme som å være forutsigbar.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 06.11.2012 11:42    Post subject: Reply with quote

Jønsson har vel kontrakt ut 2014. Alle artikler jeg finner om ansettelsen sier 4-årskontrakt, men finner ikke noe på rbk.no da.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 06.11.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Sjelden innertier fra Krogsæther i dagens Adressa.


Hah! Egentlig en grei oppsummering av det som er skrevet og ment her inne på RBKweb. Men fint at det kommer ut i «media», også. Så får vi bare håpe at snøballen ruller videre med denne artikkelen.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 06.11.2012 12:00    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Uten at jeg mener det er noe vi bør se på som det ledende spørsmålet for RBKs suksess for 2013 selvsagt!!! Viktigere å ta grep selv, uten å måtte belage seg på hva Molde eller andre gjør!

Tommel'n opp!
Jeg for min del tror ikke Molde faller som et korthus avhengig av Solskjær. For å benytte en Sollied-floskel, dog litt omvendt: Timinga var veldig god for returen til TL.
Molde hadde et sterkere mannskap enn 2010-plasseringa skulle tilsi, og konkurrentene møtte svekket til 2011-sesongen. Forventningene i Molde var ikke overdrevne, men entusiasmen enorm pga gullguttens hjemkomst.
Samtidig er ikke Molde avskrekkende gode. Det Solskjær har klart er å etablere Molde i toppen flere år på rad. Det har vel bare skjedd to ganger tidligere at de har medalje to sesonger på rad.

Ergo, Rosenborg kan selvsagt både ta igjen og gå forbi Molde. Men da må fokuset være å komme tilbake til sin egen vinnerstil, i stedet for å ha en taktikk der målet er å ta ut de andres nøkkelspillere.
Det skader selvsagt ikke med en ny spiss, men Rosenborg skal skape så mange sjanser i TL at selv dagens angrepsrekke ville vært god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 06.11.2012 12:04    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Kontrakten til Jönsson går ut i 2014. Kroksæter tar feil.


NÃ¥h... ikke helt bra av ekspertkommentatoren i adressa det da...
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 06.11.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Selv synes jeg at kommentaren er besynderlig tam.

Stake ut en ny kurs? Hva med å begynne med å følge den kursen som er staket ut for lenge siden? Angrepsvillig og morsom fotball? Offensiv samhandling, 433 og godfotteori? - Høres det kjent ut Kroksæter?

Tamt, tamt
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.11.2012 13:44    Post subject: Reply with quote

Mitt RBK 2013:
Ut: Ørlund, Prica, Iversen, Issah, Alas.
Inn: Ny keeper, ny boks-til-boks midtbanespiller, ny spiss.

Ellever (med fremste utfordrer):
Ny/Lund Hansen

Gamboa/Høiland - Reginiussen/Rønning - Strandberg/Rønning - Dorsin/Høiland

Mix/Selnæs - Ny/Svensson
Chibuike/Midtsjø

Dockal/Berntsen - Ny/Bjørnholm - Tarik/Holm

Den nye på midtbanen må være en toveisspiller ala Tettey, spissen må ha målteft, enkelt og greit. Også andre måter å kombinere laget på. Kan ha Dockal som OM, Chibuike på kant, f.eks. Dette laget tror jeg uansett ville vært i stand til å spille god, gammeldags Rosenborg-fotball. Noe skeptisk på tempoet til Dockal, derfor jeg vil vurdere et plassbytte på ham og Chibuike. Midtsjø skal også få en veldig fair sjanse til å vise at han er et bedre alternativ enn vår nummer 10.

Men nå vet jeg jo at dette laget aldri blir en realitet uansett. Likevel en gøy tanke Smile
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2012 14:02    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...256519.ece

Prosjekt Jönsson står fjellstøtt i følge Koteng, Stjernen, Hoftun og Janne selv.



Utrolig nok så klarer alle faktisk å hylle den jobben Janne har gjort under vanskelige forhold og tror på at alt blir magisk mye bedre med kontinuitet.

Svarte faen om de mener den dritten de lirer av seg her, da svartner det fullstendig for meg!

Og hvorfor tar i journalistene og setter dem til veggs med både statitstikk og utseende på det forferdelige greiene som presteres, eller hvorfor vi fortseter i en gammeldags flat 4-4-2 selv om spillmateriellet skriker etter annen formasjon og alle andre lag under A-laget spiller annen fotball?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 06.11.2012 14:05    Post subject: Reply with quote

Supporterne må ta affære selv. sensurert etter forespørsel
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 06.11.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Ã… faen!

Tor Åge Bringsværd sa en gang at den som står med begge bena på bakken, står stille. Hvordan er det med prosjekter som står fjellstøtt, egentlig? Bom stille?

Men, men... 2013 blir en lidelse. Like godt at kampene går på betalingskanal.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.11.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg blir kvalm.

Dersom dette faktisk er synspunktet til Hroar Stjernen, så er det overhodet ikke rart at Terje Svendsen effektivt sørget for å få ham ansatt, for makan til yea-saying har jeg ikke sett noen gang.

Men hvis man prøver å se litt positivt på det, så er det ikke veldig langt fra det som sies der til "Jönsson har styrets fulle tillit".
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 06.11.2012 14:16    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe at "Prosjekt Jønsson står fjellstøtt" betyr "Janne Jønsson har vår fulle tillit" som videre betyr "Janne Jønsson - bye,bye".
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 06.11.2012 14:19    Post subject: Reply with quote

Er det ikke sånn det pleier å begynne når en trener får sparken? Først ubetinget tillit, så...
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 06.11.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Vi får håpe at "Prosjekt Jønsson står fjellstøtt" betyr "Janne Jønsson har vår fulle tillit" som videre betyr "Janne Jønsson - bye,bye".
Lett! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 06.11.2012 14:56    Post subject: Reply with quote

Jaja, ser ut som at dette togkrasjet i sakte kino fortsetter til neste år også. Det blir uten at jeg lider meg gjennom kampene på Lerkendal. Bye, bye, Janne.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 06.11.2012 15:23    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Mitt RBK 2013:
Ut: Ørlund, Prica, Iversen, Issah, Alas.
Inn: Ny keeper, ny boks-til-boks midtbanespiller, ny spiss.

Ellever (med fremste utfordrer):
Ny/Lund Hansen

Gamboa/Høiland - Reginiussen/Rønning - Strandberg/Rønning - Dorsin/Høiland

Mix/Selnæs - Ny/Svensson
Chibuike/Midtsjø

Dockal/Berntsen - Ny/Bjørnholm - Tarik/Holm

Den nye på midtbanen må være en toveisspiller ala Tettey, spissen må ha målteft, enkelt og greit. Også andre måter å kombinere laget på. Kan ha Dockal som OM, Chibuike på kant, f.eks. Dette laget tror jeg uansett ville vært i stand til å spille god, gammeldags Rosenborg-fotball. Noe skeptisk på tempoet til Dockal, derfor jeg vil vurdere et plassbytte på ham og Chibuike. Midtsjø skal også få en veldig fair sjanse til å vise at han er et bedre alternativ enn vår nummer 10.

Men nå vet jeg jo at dette laget aldri blir en realitet uansett. Likevel en gøy tanke Smile



Spennende tanker.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 06.11.2012 15:48    Post subject: Reply with quote

Mener Kroksæter er inne på det samme som de fleste her inne er, men uttaler seg kanskje litt med lyddemper på - noe jeg anser fornuftig fra hans ståsted. Norge og nordmenn er et fredelig og stillferdig folkeferd, og å brøle ut desperasjon kan bli som å skyte seg selv i foten.. Dersom Kroksæter skal kunne vise seg på Lerkendal eller få noen intervjuer i 2013 er det fornuftig å tone ned ordlyden litt, men samtidig få ut budskapet sitt.

Når det gjelder 'Prosjekt Jönsson' kan jeg ikke annet enn å bli provosert. Det ligger nesten litt mellom linjene at det er økonomi som er fokus nr. 1 og at man med det ikke har råd til å sparke JJ nå.
Når det er sagt liker jeg litt at JJ ikke har noen kommentar før etter sesongslutt. Kan det være som flere er inne på - 'full tillit' = skral tillit!? At JJ kan ha fått kniven på strupen før de siste kampene? Må si jeg blir overrasket om styret er så positive til 'prosjektet' dersom vi går på stryk etter stryk i europa nå, uavhengig av om vi tar 6 poeng på de to siste i TL eller ikke..

Satser min interesse for 2013 på at tilliten ikke er så fjellstø likevel!?
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 06.11.2012 16:22    Post subject: Reply with quote

Ja, ja... Hoftun sier ihvertfall noe konkret, slik han faktisk også har vært flink til i kommentarene på stadion i år. Jønsson mener løsningen er å "vise karakter"....
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.11.2012 16:39    Post subject: Reply with quote

Bare det at de tar ordene "prosjekt jønsson" i sin munn sender gysende assosiasjoner til et annet prosjekt med en møbel-psykopat i tigerstaden!

Uansett, hva er det egentlig gutta snakker om når de mener de er fornøyde? Var det ikke koteng som var rosenborg-gutt til hjerterota og hadde skyhøye ambisjoner? Jeg kan da aldri i verden tenke meg at en patriot ikke ser alt det triste som ligger bak de "ok resultatene" som de tilsynelatende er fornøyde med.

Nei, her føler jeg at jeg må gjøre noe. Vet ikke helt hva, men hjelper ikke å sitte å lese meg i hjel inne på dette forumet dag ut og dag inn. Jeg får starte med å donere noen kronasjer til TIFO og håpe at pengene går til et budskap som vi alle vet hva bør være... Link til kontonummerinfo anyone??
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 06.11.2012 17:24    Post subject: Reply with quote

Kontonr: 0539.49.70486
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 06.11.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Foreslår at alle her donerer. Personlig hadde jeg ikke ønsket meg noe krav om avgang, men et krav om en mer attraktiv spillestil. Noe ala "Vi er ikke Lillestrøm for faen". Men selvsagt opp til Tifo selv om, hva og hvordan de eventuelt vil markere. At vi som supportere har behov for å bli hørt nå på slutten håper jeg det er flere som er enig i.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 06.11.2012 17:48    Post subject: Reply with quote

Satte opp et lite fasttrekk, lånekassa er ikke generøs nok til noe store greier dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2012 18:29    Post subject: Reply with quote

Garanteres det et anti-Jönsson-budskap hvis man donerer? Hvor mye trengs? Går det an å få telt opp antall som ønsker å donere slik at man kan sette et minstebeløp for å få til noe, så kan det være opp til hver enkelt om man vil donere litt ekstra?
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.11.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kontonr: 0539.49.70486


Takker!
Får bare stole på at det ikke er din private "sydentur-uten-kjerringa-sparekonto" Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 06.11.2012 19:27    Post subject: Reply with quote

Å støtte TT er ikke det verste du kan gjøre om det likevel ikke skulle bli anti-JJ budskap. Regner med de fleste som har vært på Lerkendal en eller annen gang har gledet seg over alle de timene gutta har lagt ned på dugnad.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 87, 88, 89  Next
Page 2 of 89

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb