English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012?
SK Brann
5%
 5%  [ 4 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Hønefoss BK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 7 ]
Molde FK
55%
 55%  [ 41 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandnes Ulf
5%
 5%  [ 4 ]
Sogndal IL
1%
 1%  [ 1 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 8 ]
Viking FK
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerengens IF
5%
 5%  [ 4 ]
Aalesunds FK
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 74

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2012 16:43    Post subject: Reply with quote

Har du satt noen kriterier til grunne her? Som ekskluderer for eks Reginiussen og Gamboa(som jeg mener har vært bedre enn Strandberg/Vilsvik den lille tiden de har fått) Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.11.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

Ganske enig i de tre bakerste ledd, men der fremme bør både Thorsteinsson og Storflor byttes ut. Djurdjic har bare spilt 18 kamper, men han har vært den beste angrepsspilleren. På den andre siden er det muligens plass til Dockal - selv om han har vært tragisk dårlig de siste fem-seks kampene. Før den tid var han jo helt suveren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.11.2012 16:49    Post subject: Reply with quote

1972: De bør ha spilt over halve sesongen ja. Enig i at de har vært bedre den korte tiden.

Hedon: Hvorfor i allverden skal Storflor byttes ut? Han har jo kanskje vært ligaens beste angrepsspiller denne sesongen. Godset har scoret flest mål i Tippeligaen, og Storflor er den spilleren som står bak flest mål (og målsjanser) i klubben. Deila peker gang på gang på hvor viktig han er. Djurdjic glemte jeg faktisk, er tilbøyelig til å bytte ut Thorsteinsson eller Berget med han ja. Selv synes jeg Dockal aldri har vært spesielt suveren spillemessig, selv om han riktig nok har vært utrolig viktig og scoret mange viktige mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 05.11.2012 16:53    Post subject: Reply with quote

Skjønner overhodet ikke hvorfor Strandberg skal få være med på årets lag. OG, hvordan kan du unnlate å ta med Konradsen, som er godsets beste spiller?

Fellah, hva har han gjort i år? Ikke utmerket seg. (ja, har faktisk grunnalg til å kunne si det)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.11.2012 17:07    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hedon: Hvorfor i allverden skal Storflor byttes ut?


Ganske enkelt fordi jeg mener andre har vært bedre.

Men la oss nå ikke starte denne diskusjonen igjen...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 05.11.2012 17:53    Post subject: Reply with quote

Dockal skåret en haug med viktige mål i en lengre periode, og det var umulig å ikke hylle han da, men spillemessig har han ikke imponert. Tror han vil tjene mye på struktur.

Synes ikke det er en sensasjonell påstand å si at Storflor har vært bedre i år - tvert i mot, siden det kun er TL det er snakk om her. Ser heller ikke hvem det er ellers som skal ta den plassen, men har ikke den store oversikten.

Angan var i en periode knallbra, men ble skadet og kom ikke ordentlig tilbake. Det samme gjelder Gatt.

Spillere som har gjort det bra på slutten av sesongen vil alltid ha en fordel i årets lag-kåringer.

Johansen er etter min mening den beste av de to på Godset, og det virker å være gjennomgangsmelodien også blant Godset-fansen, selv om Konradsen har sine dager han også. Det er utrolig hvordan disse to, som aldri ble sett på som de aller største talentene i sine tidligere klubber, har vokst til å bli blant TLs aller beste midtbanespillere. Å spille sentral midt når man har minst to rundt seg til enhver tid, er en mye mer takknemlig jobb enn den Svensson og Mix har, og som Henriksen hadde. Det hadde vært interessant å se hvordan Johansen hadde gjort det ved siden av Svensson i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.11.2012 18:18    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som har ment at det var en sensasjonell påstand å rangere Storflor foran Dockal. Snarere en liten uenighet, som det som oftest pleier å være når man skal sette opp årets lag.

Hvis vi ser bort ifra de 20(?) målene til kantspiller Dockal så har han ikke imponert nevneverdig, nei. Skal man trekke unna målpoengene til Storflor er det ikke mye kjøtt igjen på det beinet heller.

Uansett. En 4-3-3-formasjon er nok ikke det ideelle når man skal sette opp et årets lag i Tippeligaen. Kvaliteten på angrepsspillere er rett og slett tragisk dårlig. Av spillere som har vært i TL i år, er det vel kanskje kun Djurdjic og Berget jeg ville ha sett i RBK. De vil jeg også sette på topp i min 4-4-2-formasjon.

Jarstein
Villsvik - Forren - Semb Berge - Dorsin
Dockal - Johansen - Eikrem - Fellah
Djurdjic - Berget


Benk:
Hirschfeld
Rindarøy
Reginiussen
Yttergård Jensen
Konradsen
Søderlund
Tarik
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 05.11.2012 19:17    Post subject: Reply with quote

Neida, ingen har sagt at det var en sensasjonell påstand, men hver gang Storflor er oppe til diskusjon pleier frontene å være meget steile, med latterligjøring av det andre synspunktet. Slik Storflor har prestert i år og tidligere, trenger man ikke å hete knerten for å mene at han skal havne på årets lag, er vel det jeg prøvde å si.

Hvis man bare er litt uenige om Storflor hører hjemme på årets lag, er jo det en interessant utvikling i forhold til tidligere diskusjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.11.2012 19:42    Post subject: Reply with quote

Det er jo også ganske symptomatisk i denne "steile" debatten, at det er nettopp uenigheten som gjelder Storflor som blir trukket frem og diskutert. Jeg har da vitterlig vært uenig på flere posisjoner, men det er kun Storflor-punktet som ser ut til å bli tatt ille opp.

Jeg har ikke latterliggjort noen og det ser jeg ikke andre som har gjort heller. Ser ikke helt hvorfor det trekkes inn her. En saklig og fotballfaglig uenighet it is, verken mer eller mindre. Jeg mener mitt lag har vært bedre enn knerten sitt, og det samme mener vel alle andre som setter opp sine forslag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 05.11.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Ingenting har blitt tatt ille opp såvidt jeg kan se, og latterliggjøringen er fra tidligere.

Som sagt, at knertens lag med Storflor blir møtt med mild og saklig uenighet er interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 05.11.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

Hehe, skal ikke dra dette noe særlig lengre nå, men klarer virkelig ikke å se hva som gjør det interessant. Skulle nesten tro du hadde utropt meg til representant for knertens motpoler i Storflor-sagaen. Andre har kanskje mye sterkere meninger for/imot dette enn meg. At jeg ikke gidder å bruke store ord (mild motstand) er jo fordi jeg er en sånn type. Mild og chill, yeah. Bare vent til attaboy og de med slappere impulskontroll har sett laget, så får du nok den mer opphisset reaksjon Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 05.11.2012 21:56    Post subject: Reply with quote

Ja, ja... en fattig trøst er at det er enda stussligere å være VIf- fan for tiden. Kan ikke fatte og forstå at noen fortsatt vil ansette Andresen som trener...

Men vent: De har ihvertfall noe å se fram mot...
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 05.11.2012 23:52    Post subject: Reply with quote

Prosenter kommende runde:

Rosenborg-seier 70
Poengtap for Molde 20
Tap for Godset 30
Så finnes det en teoretisk mulighet for Molde-tap og RBK-uavgjort, og Godset-uavgjort (som vil gjøre at de stadig er foran før serieavslutningen som de med 90 prosent sannsynlighet vinner - dermed noe uinteressant for prosentutregningen).

Totalt sett cirka 4 prosent sjanse for at det fortsatt er en slags realistisk mulighet for seriegull etter kommende helg. Smile

Legger vi til 50 prosent sjanse for RBK-seier og 40 prosent sjanse for poengtap for Molde i siste kamp så vil jeg totalt sett anslå sjansen for RBK-gull til å være cirka en prosent.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.11.2012 01:15    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 07.11.2012 21:05    Post subject: Reply with quote

Med Tromsø sin ekstremt pinlige opptreden mot Ulf nå, så er vi i det minste sikret bronsemedalje i Tippeligaen.

SKÃ…L! not.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2012 21:09    Post subject: Reply with quote

Se det positive, vi er sikret 3.plass(så godt som med svært mye bedre målforskjell enn de bak) og vi kan dermed tape våre to siste kamper i TL.

Ta med et tap mot Metalist så kan vi da stå igjen med 6 strake tap. Ingen trener for Rosenborg Ballklub får sitte med 6 strake tap. Ingen.


Ontopic: Utrolig pinling for Tromsø, håper Ulf putter et par til, de kan fort trenge det mot Hønefoss og Sogndal for å unngå kvalikk, der er det jevnt i målforskjell og poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.11.2012 21:12    Post subject: Reply with quote

Men teorien blir enda mer syltynn i forhold til seriegull med det resultatet der.

Siden Godset har igjen Stabæk i serieavslutninga er vi helt nødt til å være foran dem etter kommende runde.

Da er vi avhengig av at Sandnes Ulf slår Godset.

Men det fører i sin tur igjen til at FFK, som vi er nødt til å slå, vil være klare for nedrykk før siste kamp.

Og at vi skal få noe hjelp av et nedrykksklart FFK-lag i serieavslutningen mot Molde er jo ganske tvilsomt.

FFK må jo ha noe å spille for hvis de skal gi noe hjelp. Men hvis FFK skal ha noe å spille for så kan ikke Sandnes Ulf slå Strømsgodset. Og hvis ikke de gjør det, så er vi altså avhengig av hjelp fra Stabæk - og det er enda mindre sannsynlig.....

Pinlig av TIL. Vil si sjansen vår til seriegull nå har tippet godt under en prosent.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.11.2012 21:14    Post subject: Reply with quote

hehe ja, det er alltid kjipt å miste 1%-sjansen for gull Razz
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 07.11.2012 21:20    Post subject: Reply with quote

Så lenge Snåsakailln tror på gull er det jo alltids en sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 07.11.2012 21:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Se det positive, vi er sikret 3.plass(så godt som med svært mye bedre målforskjell enn de bak) og vi kan dermed tape våre to siste kamper i TL.


Med to 0-1 tap, så trenger bare TIL to 6-0 seire for å ta bronsen Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2012 19:24    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...20910.html

Hønefoss fratatt 1 poeng, og dermed endres alvoret i bånn dramatisk.
Back to top
View user's profile Send private message
patrickbateman
Junior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 1

PostPosted: 12.11.2012 03:33    Post subject: GratulasjonstrÃ¥den Reply with quote

Gull vinnes ikke med stjerneskudd og smellbomber. Lykke til med resterende kamper i Europa!! Sees til neste år!

Hilsen Røkke, Gjelsten og I.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.11.2012 22:42    Post subject: Reply with quote

Hva sier det om norsk eliteserie at toppscorertittelen deles mellom Kovacs og Ondrasek?

Forøvrig litt morsomt å se at hele 0 gjettet på Strømsgodset som tøffeste utfordrer i år, mens både Sogndal og Hønefoss fikk stemmer Very Happy
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 22.11.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...258240.ece

Andresen tar cred for å ha lært opp Guardiola Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 22.11.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Fint å ha på CVen når man fisker etter ny jobb!
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next
Page 58 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb