English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
16 lag i Eliteserien?
Goto page 1, 2, 3 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2005 08:14    Post subject: 16 lag i Eliteserien? Reply with quote

For et par uker siden slå Ingebrigt Steen Jensen fast at han vil ha 16 lag i Tippeligaen.

Nå får han støtte fra Høgmo:

- Det er en rekke grunner til at tidspunktet for en utvidelse er rett, sier Per-Mathias Høgmo og lister opp:

* Et lag med snitt på 10000 mennesker på kampene (Aalesund) går ned. Ikke bra.

* Klubbenes økonomi blir bedre med to hjemmekamper til - som betyr millionbeløp inn på konto.

* Den øverste serien er sikret geografisk spredning.

* Lagene i 1. divisjon får ikke det massive trykket om å unngå nedrykk. Fire lag ned er altfor mange. Uten det presset blir det også enklere å slippe til unge spillere.

* Sesongen blir lengre og mer tilpasset Europa. Og alle blir bedre av å spille flere kamper. Arenaene er langt bedre nå enn for noen år siden. Det er ikke noe problem å utvide sesongen.

Les mer: Vil ha større eliteserie NÅ!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.11.2005 08:19    Post subject: Reply with quote

Jeg diskuterte dette med noen på byen igår, og jeg er helt enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 03.11.2005 08:29    Post subject: Reply with quote

Veldig interessant debatt. Har vært skeptisk til slike forslag før, men synes argumentene Høgmo lister opp er meget gode, spesielt de tre siste punktene. Ett mulig motargument er at kvaliteten på tippeligaen blir litt dårligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pablo
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 38

PostPosted: 03.11.2005 09:33    Post subject: Reply with quote

Kvaliteten på tippeligaen bør vel tvert i mot bli bedre, ettersom flere lag får flere kamper mot bedre lag enn de ville møtt i 1. divisjon?
_________________
Restriktive Bever
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 03.11.2005 09:59    Post subject: Reply with quote

Hæ? Blir kvaliteten på TL bedre fordi lag som tidligere var for dårlige for TL likevel får spille i TL i steden for 1.div? Så du tror at hvis man utvider TL til 40 lag så blir den bedre fordi flere lag får spille mot gode lag?
Back to top
View user's profile Send private message
Pablo
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 38

PostPosted: 03.11.2005 10:36    Post subject: Reply with quote

Jeg har ingen tro på at nivået på tippeligaen generelt vil dale av to nye lag. Det vil nødvendigvis tvinge de to (nei, ikke 26) nye lagene til å heve sitt eget nivå skal de ha en sjanse til å overleve. For å kunne heve sitt eget nivå er det en fordel å være i tippeligaen og ikke i 1. divisjon.

Tror forøvrig det finnes opptil flere lag i 1. divisjon som kunne gjort det godt i tippeligaen hadde de hatt bedre ressurser.
_________________
Restriktive Bever
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 03.11.2005 18:52    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig vil nivået bli bedre, ettersom om lagene får råd til å kjøpe kvalitetsspillere o.l.! Glimrende forslag!
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
roei
Junior


Joined: 02 Nov 2005
Posts: 11

PostPosted: 03.11.2005 19:20    Post subject: Reply with quote

Ville vært kritisk til dette forslaget for noen år siden, men starts prestasjoner i adeccoligaen i fjor og stabæks i år viser at de begge kunne ha gjort det ok i tippeligaen. For noen år siden var det dog noen jumbolag i tippeligaen som trakk ned nivået, noe som er uønskelig.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 03.11.2005 19:48    Post subject: Reply with quote

roei wrote:
starts prestasjoner i adeccoligaen i fjor og stabæks i år viser at de begge kunne ha gjort det ok i tippeligaen.

Helt enig! Jeg tror Start kunne ha gjort det bra i tippeligaen! Tiden vil vise! Razz

Spøk til side; jeg tror nok to nye lag i TL kunne være vel verdt forsøket. De norske lagenes innsats ute i Europa i år er vel en klar indikator på at nivået er høyt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 04.11.2005 03:36    Post subject: Reply with quote

tror dette vil gjøre Tl bedre, man ser jo bare hvor jevnt det har vært i år, er ikke slik at det er en glippe på 30-40poeng ned til bunnen lengre. Det vil jo også øke amibsjonene til klubbene i 1.divisjon at det er større mulighet til får spill i Tl, som vil lokke pengesterke investorer til å legge penger i klubbene som hever nivået ved at de kan kjøpe bedre spillere og bygge respektable stadionanlegg.. dette er jo et topp forslag..? RBK
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 04.11.2005 06:33    Post subject: hvis vi faar 16 lag Reply with quote

De maa forresten skynde seg hvis det skal avgjores... Hvis vi faar 16 lag, maa da bodo glimt spille kvalik?
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
arnt
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1223
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2005 08:16    Post subject: Re: hvis vi faar 16 lag Reply with quote

ssjovold wrote:
De maa forresten skynde seg hvis det skal avgjores... Hvis vi faar 16 lag, maa da bodo glimt spille kvalik?


Ja, det må de, men er de heldige så unngår de 2. divisjon... Wink
_________________
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 06.11.2005 00:45    Post subject: Reply with quote

Kunne kanksje ha vært en liten poll her?

Jeg er fór 16 lag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2005 19:02    Post subject: Reply with quote

- Jeg brenner sterkt for at sesongen skal utvides. Slik jeg ser det for meg bør serien vare fra slutten av mars til slutten av november. Jeg mener dette er helt nødvendig for å ta et steg videre, sier Høgmo.

- Det er gode prosesser i gang og flere klubbledere er positive til dette. Også serieforeningen ser på det. Jeg håper at vi kan hadde dette på plass i 2007, og ser ingen negative elementer ved et slikt system.

Les mer: Vil ha ny serie i 2007
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.12.2005 15:37    Post subject: Reply with quote

Tilsvarende tanker i øst: 16 lag i allsvenskan – snart verklighet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 03.01.2006 20:51    Post subject: Reply with quote

Nå tror jeg dette er det perfekte tidspunktet å utvidet eliteserien på. Det satses i 1.div som aldri før, og nivået der kommer til å være meget høyt i år vil jeg tru.

At f.eks 3 lag rykker direkte opp, ett spiller kvalik, mens kun ett rykker direkte ned fra Tippeligaen ville vært meget gunstig.

16 lag i eliteserien 2007 RBK Tommel'n opp!
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2006 20:59    Post subject: Reply with quote

Det er for seint å gjøre noe med med 2007-sesongen. Fotballtinget kan imidlertid endre dette foran 2008-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 03.01.2006 21:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er for Tippeliga med 16 lag. Og at sesongen forlenges litt i begge ender, 1.april til 1.november. Da må stadionene oppgraderes med kunstgress. Jeg ser fof meg en Tippeliga med 16 lag, 1.div med 18 lag og 2.div med 2 avdelinger a 18 lag.. totalt 70 lag, der Tippeligaene 2.lag får max. spille i 2.div.. Ser også for meg at Norges Fotball Forbund må inn med litt mer penge støtte til klubbene i 2.div..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2006 19:10    Post subject: Reply with quote

- Ideelt sett burde det være 16 klubber i alle nasjonale toppserier, sier Sepp Blatter.

Les mer: Blatter vil ha klubbtak
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
blubbin
Rutinert


Joined: 14 Jul 2005
Posts: 515

PostPosted: 03.03.2006 13:35    Post subject: Re: 16 lag i Tippeligaen? Reply with quote

2mas wrote:


* Lagene i 1. divisjon får ikke det massive trykket om å unngå nedrykk. Fire lag ned er altfor mange. Uten det presset blir det også enklere å slippe til unge spillere.


Hva mener Høgmo med dette? Skal konsekvensen av at toppserien blir utvidet til 16 lag være at man fra 2.divisjon ikke lenger skal kunne rykke direkte opp? Greit nok at bare to lag trenger å rykke ned fra 1.divisjon det året endringene eventuelt gjennomføres, men det er jo bare et engangstilfelle!
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2006 14:21    Post subject: Reply with quote

Lurte litt på den der jeg også blubbin.

Uansett. 16 lag er bare posetivt og trur det vill være en realitet innen kort tid.

Hva med og gjøre om serien til europeisk sesong. Danmark har vell det, med en lang vinter pause?
Vil dette være posetivt for eksempel RBK i europa eller vill pausene komme til samme tid uansett?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
blubbin
Rutinert


Joined: 14 Jul 2005
Posts: 515

PostPosted: 03.03.2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er for øvrig for 16 lag. De siste to årene har vi opplevd at de to lagene som har rykket ned på ingen måte har vært kasteball i eliteserien.

I fjor var det vel faktisk de to lagene som kom på de to første plassene som sanket færrest poeng de siste seks serierundene.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 03.03.2006 15:16    Post subject: Reply with quote

Hvis FIFA vil, så blir det vel 16 lag innen relativt kort tid...
Og for TL vil det være en berikelse, men i andre ligaer så vil d bli et tap..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 04.03.2006 19:37    Post subject: Reply with quote

Fordi lag som Ascoli, Siena, Ajaccio, Sunderland, Malaga og Arminia Bielefeld ikke lenger vil være med i det gode selskap?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 10.03.2006 00:39    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette gjelder mange land, men f.eks skottland har 12 lag i premiership og på ingen måte en jevn liga. Trur det er et av landene som virkelig taper kvalitet på kampene viss de skal gå opp til 4 lag.. Det er nesten så det er ide for de og spille 6 lag og møte værandre 8 gang i stede for 4 gang.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 77, 78, 79  Next
Page 1 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb