| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.08.2012 14:45 Post subject: |
|
|
Adressa: Suksess på Lerkendal er ikke ensbetydende med det samme i utlandet. Det er fristende å si tvert imot.
Artikkelen: RBK-spillere mislykkes Europa rundt
DISSE 17 HAR FORLATT ROSENBORG
De største overganger fra Lerkendal til utlandet de fem siste sesongene:
2012:
Jim Larsen: Solgt til Brügge for 11 millioner kroner for en måned siden. Rett inn på laget i Belgia.
Morten Moldskred: Dro til danske AGF Aarhus. Har slitt med skader siden. Bare én kamp som innbytter.
Mushaga Bakenga: Belgiske Brugge kjøpte spisstalentet for 20 millioner kroner i januar. Kom mye inn som innbytter i starten, men det er blitt mindre og mindre tillit. Ble i går leid ut til nabo Cercle Brugge.
2011:
Per Ciljan Skjelbred: Dro til Hamburg i fjor sommer. Har bare spilt én eneste full kamp i Bundesliga på ett år. Riktignok med fra start i helgens cupkamp mot Karlsruhe (2-4-tap). Ikke i landslagsdiskusjonen.
Mikael Lustig: Dro til Celtic som Bosman-spiller etter 2011-sesongen. Har slitt med skader og manglende tillit etter overgangen. Satt på benken mot Helsingborg i forgårs. Linkes tilbake til RBK.
2010:
Marek Sapara: Solgt til Ankaragücü for 18 millioner i januar 2010. Dro videre til storklubben Trabzonspor, men er nå utleid til Gaziantepspor. Så god der at han er tilbake på landslaget etter to års fravær.
Abdoul Traore: Dro til det polske elitelaget Legia Gdansk i 2010. Påsto at han ble kalt Messi der etter debut med to mål. Scoret 12 mål første året, fire mål sist sesong.
Didier Konan Ya: Solgt til Hannover for fire millioner kroner på sommeren. Ble aldri en kjempehit på Lerkendal, men i Tyskland har han slått til. 29 mål på 81 bundesligakamper hittil.
Kris Stadsgaard: Kom skadeplaget til RBK, ble frisk, storspilte og ble solgt til Malaga for 16 millioner kroner i 2010. Ingen hit i Spania. Er nå tilbake i Danmark og spiller for FC København.
Anthony Annan: Solgt til Schalke 04 for 22 mill. kr etter 2010-sesongen. Fikk spille i starten, men ble fort vraket. Utleid sist sesong til nederlandske Vitesse. Ikke med i Schalkes videre planer, selv om han har to år igjen av kontrakten. Koblet til spanske Osasuna.
Vadim Demidov: Spilte seg til fast plass i Real Sociedad. Litt inn og ut av laget på grunn av skader. Er nå i Eintracht Frankfurt.
Steffen Iversen: Prøvde lykken i England igjen etter 2010-sesongen. Spilte seg aldri til fast plass i Crystal Palace. Kom tilbake før årets sesong.
2009:
Alexander Tettey: RBK fikk hele 40 millioner kroner for midtbanespilleren sommeren 2009. Mye inn og ut av laget i Rennes. Bare syv kamper fra start sist sesong. PÃ¥ benken i sesonginnledningen. Mulig klubb-bytte i dette overgangsvinduet.
2008:
Fredrik Stoor: Ble solgt til Fulham midtveis i 2008-sesongen. Fikk bare én kamp som innbytter i Premier League før han dro til Vålerenga. Er i Lillestrøm nå.
Yssouf Koné: Solgt til rumenske Cluj for 5 mill. kr sommeren 2008. Spilte i Champions League, var god, men så kom skadene og økonomisk surr i klubben. Har aldri vært frisk nok til å vise seg fra sin beste side i Vålerenga.
Lars Hirschfeld: Også han dro til Cluj, solgt for 11 millioner kroner på nyåret i 2008.
Mikael Dorsin: Den tredje RBK-eren som prøvde lykken i Cluj. Fikk bare åtte kamper. Kom tilbake etter ett og et halvt år. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.08.2012 17:21 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...247835.ece
Kjell Rune Sellin er klar for Hødd.
Skal spille for 1. divisjonklubben ut sesongen. _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.08.2012 17:37 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...58025.html
Ludde til 3 divisjon. Det går nedover med folk.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.08.2012 21:29 Post subject: |
|
|
| Hadde vært kult. Han er mer enn god nok til å gjøre en bra figur der! |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:30 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...247849.ece
Tidligere Rosenborg-spiller Anthony Annan fortsetter karrieren i spansk 1. divisjon. Han leies ut til Osasuna resten av sesongen. _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.08.2012 22:23 Post subject: |
|
|
| Rett inn på landslaget om han melder overgang til engelsk klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.08.2012 08:03 Post subject: |
|
|
Hehe ja det er det ingen tvil om. Nevland ble vel tatt ut på landslaget for første gang på mange år mens han satt på flyet på vei til Fulham  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 24.08.2012 12:45 Post subject: |
|
|
| Tettey på vei til Norwich og PL ifølge Adressa! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 24.08.2012 17:18 Post subject: |
|
|
| Alt tyder på at Wangberg får sin seriedebutt for Brann i dag. Om han ikke gjør det, så kan han i hvert fall angre på at han byttet klubb. Jonsson er ute med skade. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.08.2012 18:31 Post subject: |
|
|
| Tettey er klar for Norwich. Blir gøy med en nordmann til i PL. Håper virkelig at han blomstrer å får ut sitt enorme potensiale. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 24.08.2012 19:08 Post subject: |
|
|
Grattis med ny klubb Tettey!
(Psst! Om det blir kjedelig der borte på balløya så finns det alltid en plass for deg i Rosenborg) _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 24.08.2012 19:40 Post subject: |
|
|
Ser på Odd - Brann. Tenk om Steffen hadde hatt Frode Johnsens seriøsitet.
Ellers var Arni på tribunen så "der er han nå". |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2012 19:55 Post subject: |
|
|
| Frode Johnsen er helt sjef. Har sjelden opplevd makan når det gjelder utnyttelse av potensial. Mange som har fryktelig mye å lære der, når det gjelder seriøsitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 24.08.2012 19:58 Post subject: |
|
|
Ability 3/5, potential 2/5.. SÃ¥nn du mener?
(fort gjort å bli hekta på FM for android) |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.08.2012 20:00 Post subject: |
|
|
Det er med en viss skeptisisme jeg registrerer at Tettey er klar for Norwich og engelsk Premier League. I utgangspunktet mener jeg dette er feil liga for Tettey. Tettey er en possession- og pasningsspiller som er god i lag som holder ballen i laget, styrer spillet og spiller gjennom midtbanen. Da blir han delaktig og vokser i kvalitet nærmest i takt med antall ballberøringer. Slik jeg kjenner PL er det for mye oppjaget spill og "tut og kjør" der til at jeg tror Tettey blir noen suksess. Spår enkelte ålreite, men flere svake opptredener av Tettey og etter hvert benkesliting. Krysser hvert hår på kroppen for at jeg tar feil, og det kan jeg gjøre - hvis Norwich er mer spillende enn hva jeg har inntrykk av. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 24.08.2012 21:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 24.08.2012 20:48 Post subject: |
|
|
| Deler helt klart den skepsisen, Torbjørn. Ser ikke for meg Norwich som et lag hvor han vil vokse. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 25.08.2012 00:00 Post subject: |
|
|
Oppjaget spill og "tut og kjør" kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Men Chris Hughton står for en nokså direkte spillestil, men selvsagt ikke så ille som Jan Jönsson. Jeg kjenner Tettey som en ballsikker box-to-box midtbanespiller som kan fungere like fint i balltrillende fransk fotball, som i noe mer direkte engelsk fotball.
Personlig synes jeg det er bedre at Tettey tar sjansen og gambler på Premier League, enn å gjømme seg vekk i en tyrkisk klubb som ingen sjel i verden har hørt om, og som ingen landslagstrener gidder å se kampene til.
Lykkes han i Norwich åpner det seg et helt annet marked for Tettey, enn gjennom å velge "trygge" omgivelser i tyrkisk fotball. Lykkes han ikke, så vil nok Tyrkia fremdeles være et mulig neste reisemål. Om ikke en retur til Norge er aktuelt.
Å velge PL er gutsy, men han har utrolig mye å vinne på det, og ganske lite å tape. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 25.08.2012 11:19 Post subject: |
|
|
I dagens VG+ bekrefter Erik Hoftun at vi hadde en videresalgssvtale med Rennes for Tettey, men bare om han gikk for mer enn de 40 millionene vi fikk for han i 2009. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 25.08.2012 11:21 Post subject: |
|
|
.....og i dagens VG kommer det frem at Norwich betaler 1,5 mill EUR. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 25.08.2012 11:30 Post subject: |
|
|
Han sier rett ut at han ikke trivdes sosialt i klubben og i Trondheim. Han sier han er en type som liker å gjøre ting utenom fotballen og det var det lite av i Trondheim tydeligvis. Er det lite samhold og sosiale aktiviteter mellom spillerne i RBK?
Han sier jo også at han hadde god lønn i RBK men at penger ikke er alt.... _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.08.2012 11:34 Post subject: |
|
|
| Golf er visst alt! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.08.2012 12:02 Post subject: |
|
|
| Batigol wrote: | | Han sier rett ut at han ikke trivdes sosialt i klubben og i Trondheim. Han sier han er en type som liker å gjøre ting utenom fotballen og det var det lite av i Trondheim tydeligvis. Er det lite samhold og sosiale aktiviteter mellom spillerne i RBK? |
Det tror jeg ikke. Jeg tror derimot at Ankersen er en snål fyr som sikkert ikke appellerer til så veldig mange. Slik jeg har oppfattet han, er han iallefall den siste på laget jeg ville hengt med på privaten. Virker både dum og umoden. Minner meg om Bjørn Helge Riise. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2012 15:45 Post subject: |
|
|
| Flor med målgivende. |
|
| Back to top |