| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.07.2012 23:59 Post subject: |
|
|
Hele systemet til RBK er vel fortsatt gjennomsyret av 4-3-3 med unntak av a-laget? _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.07.2012 00:23 Post subject: |
|
|
| Det stemmer nok det, var vel spørsmål til Nordsteien om akkurat det der om jeg ikke tar helt feil. De forsøkte å tilpasse seg hovedtreneren, men også de vinglet mye og stil ble ofte skiftet ut.. så da har de holdt seg til 4-3-3. (Med forbehold om at jeg husker feil). |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 12.07.2012 00:36 Post subject: |
|
|
abjoern
Enig. Godt innlegg.
Skulle egentlig ønsket at vi kom oss nærmere 4-3-3 igjen. Er helt klart en fordel om spillestilen går igjen på juniorlag osv. Med tanke på historien vår er det nok det klart beste å finne en ny trener som faktisk foretrekker denne formasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.07.2012 00:58 Post subject: |
|
|
| Mtp juniorlag så har jeg flere ganger sett lagene stilt opp i JJ-formasjonen på rbk.no, men det kan jo være journalisten som bare har antatt formasjon. Noen ganger er det dog ingen tvil. Spesielt i nextgenseries synes jeg formasjonen var tydelig hemmende for flere av spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.07.2012 09:37 Post subject: |
|
|
| Dagens RBK-stall hadde faktisk passet et 4-3-3 system bedre enn 4-4-2. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 12.07.2012 09:47 Post subject: |
|
|
Absolutt!
En midtbane/angrep bestående av;
Issah/Selnæs
Henriksen/Berntsen - Svensson/Midtsjø
Dockal - Chibuike/Prica - Alas/Fredheim Holm
høres for meg ut som en spennende lineup. Det eneste stedet hvor man ikke har dobbel dekning er på kantene. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 12.07.2012 09:50 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Dagens RBK-stall hadde faktisk passet et 4-3-3 system bedre enn 4-4-2. |
Hva med 4-6-0 a la Spania. Da hadde vi faatt med Dockal, Henriksen, Selnaes, Midtsjoe/Svensson/Berntsen, Chibuike og Alas og sluppet aa stille med Iversen/Prica totalt ute av form _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.07.2012 10:01 Post subject: |
|
|
| LarsP wrote: | Absolutt!
En midtbane/angrep bestående av;
Issah/Selnæs
Henriksen/Berntsen - Svensson/Midtsjø
Dockal - Chibuike/Prica - Alas/Fredheim Holm
høres for meg ut som en spennende lineup. Det eneste stedet hvor man ikke har dobbel dekning er på kantene. |
Noe i den dur, ja  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.07.2012 12:05 Post subject: |
|
|
LarsP: Siden dette er Berntsen-tråden synes jeg det passer å påpeke at nettopp han i det minste kunne vært den "manglende dobbelte dekningen på kantene".
Gleder meg til å se ham mot Crusaders i kveld og håper han ikke får så mye juling at han må skrapes av banen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 06.08.2012 18:23 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvorfor han ikke spilte mot Skeid i dag?
Mener vi må låne han ut til en adeccoklubb, evt tippeligaklubb ut sesongen snarest...
Ikke nært å få spille, og trenger kamptrening i denne alderen! |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 06.08.2012 18:25 Post subject: |
|
|
| Han har vært skadet. Visstnok tilbake i trening. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2012 20:04 Post subject: |
|
|
| Ja, han trente på lørdag. Har slitt med baksida av låret. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.08.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Nå må vi ikke låne ut/selge alle som ikke er i første-elleveren heller, da. Skal Midtsjø leies ut, Wangberg selges og Berntsen "byttes bort" er stallen like tynn som den har vært i hele år. Kvalitativt bedre stall, muligens, men kvantitivt status quo. Med tett program på flere fronter trenger man spillere man kan sette inn. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.08.2012 09:31 Post subject: |
|
|
Folk kritiserer at vi har for tynn stall, og når vi handler, da får de fnatt av luksusproblemer og vil kvitte seg med halve stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
paulus Junior
|
Posted: 10.08.2012 14:42 Post subject: |
|
|
| Daniel Berntsen ser ekstremt umotivert ut i dagens treningsvideo.. hvar skjer med han ? utlån? flere som ser den samme umotiverte gutten som meg? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.08.2012 14:49 Post subject: |
|
|
| Jeg synes han virket veldig bra jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
lurvass Junior
|
Posted: 10.08.2012 14:55 Post subject: |
|
|
Ikke så rart. Sjansen for å få spille er jo så godt som null.
Bør leies ut hvis det er mulig ifh til kontrakt osv |
|
| Back to top |
|
 |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 10.08.2012 16:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes Berntsen virket kvikk i jeg også. I tillegg så Alas og Midsjø friske ut. _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.08.2012 17:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes Berntsen var en av de desidert friskeste utpå der. Overblikk, fotrapp og tidvis leken.
For øvrig er det brutalt å se forskjellen på hvordan forskjellige trenere kjører treningene. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er noe fasitsvar på hva som er best, men om man ser det klippet det refereres til (det her) kontra Eggen sine treninger er det helt vill forskjell.
Under Jönsson/Henriksen i dag spiller de mer eller mindre uforstyrret, og jeg hører ikke særlig andre tilbakemeldinger enn resultat ved scoringer, og en og annen "bra [navn]!". Eggen derimot blåste jo i fløyta på annethvert utpust, stoppet spillet, og pedantisk detaljforklarte hva som ble gjort feil. Det kunne være bevegelsene til potensiell ballmottager, valgene til pasningslegger, eller manglende intensitet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 10.08.2012 17:05 Post subject: |
|
|
A Zorac, a, mjaaaa, mjoooooo, jada, mjåååååååååååå, a, kan man seia. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.08.2012 17:14 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | For øvrig er det brutalt å se forskjellen på hvordan forskjellige trenere kjører treningene. Jeg sier ikke nødvendigvis at det er noe fasitsvar på hva som er best, men om man ser det klippet det refereres til (det her) kontra Eggen sine treninger er det helt vill forskjell.
Under Jönsson/Henriksen i dag spiller de mer eller mindre uforstyrret, og jeg hører ikke særlig andre tilbakemeldinger enn resultat ved scoringer, og en og annen "bra [navn]!". Eggen derimot blåste jo i fløyta på annethvert utpust, stoppet spillet, og pedantisk detaljforklarte hva som ble gjort feil. Det kunne være bevegelsene til potensiell ballmottager, valgene til pasningslegger, eller manglende intensitet. |
Nå innehar NAE en helt annen kvalitet på feltet enn disse to, men dette blir litt bom likevel. Dagen etter kamp er det standard at innbytterne kjører "conditioning games" (om det ikke er 2. lagskamp), altså korte kamper med høy intensitet for å "erstatte" den treninga elleveren fikk under gårsdagens kamp. Her er det bare hurtige omstillinger, 1v1, skudd etc. og spillet foregår i all hovedsak uavbrutt på slike typer økter uavhengig av trener.
Når det gjelder andre økter med (lag)taktiske mål, så er det nødvendig med korreksjoner som du sier, og her var Eggen ekstrem; både i form av at han visste utrolig godt hvordan han selv ønsket at laget skulle spille (idealbildet i hodet), og at han klarte å formidle dette veldig godt og tydelig på feltet! Her er ikke Janne i nærheten, men jeg føler bare at en slik type økt som i dag, "conditioning"-økt for innbytterne, ikke er rett økt å føre kritikken for! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2012 17:18 Post subject: |
|
|
| Jo, men ble det ikke sagt for tre uker siden at vi skulle bruke nettopp disse restitusjonsøktene til nettopp mer trening på samhandling? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.08.2012 17:23 Post subject: |
|
|
Tydeligvis ikke denne økta, ettersom startelleveren ikke var tilstede. Og å trene på en samhandling som ikke en gang treneren har klart for seg er vel vanskelig  |
|
| Back to top |
|
 |
|