English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 25.07.2012 13:45    Post subject: Reply with quote

Jeg registrerer hva ace skriver, og han er jo RBKwebs egen Mr.Deutschland og har sikkert mer peiling enn meg hvordan Jørn Andersen er. Likevel føler jeg at Slaves er inne på noe når han beskriver Andersen. Av det jeg har lest av Jørn Andersen uttalelser så har han ikke fremstått, i mine øyner, som en jordnær person, og viktigst av alt hans trener statistikk imponerer meg lite. Denne tabellen her er hentet fra wikipedia og det er derfor fullt mulig at den inneholder noen feil. Poenget er at Jørn, foruten om Mainz perioden, ikke har utrettet mye som trener. Itillegg så synes jeg det er rart at av samtlige klubber Andersen har vært i, så var den lengste perioden på bare over et drøyt år.

Klubb Fra Til W D L
Rot-Weiß Oberhausen: 1 July 2003 -28 October 2004; 18 10 18
Skoda Xanthi: 3 May 2007 - 10 June 2007: 0 0 1
Kickers Offenbach: 6 November 2007- 30 June 2008: 5 9 8
Mainz 05: 1 July 2008- 3 August 2009: 22 9 9
Larissa: 17 December 2010 -9 January 2011: 0 0 4
Karlsruher SC: 6 November 2011 - 26 March 2012: 2 2 9
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 25.07.2012 14:21    Post subject: Reply with quote

Vi får vel lete litt etter en type med en fotballfilosofi som er i nærheten av det den nyansatte Roma-treneren Zdeněk Zeman har. Mer i denne bloggen: "Historien om “Il Boemo”: Zdenek Zeman, fotballens mest offensive trener?"

PS: Som en kun midlertidig løsning i 2-3 år, mens vi leter og gjør oss attraktive, har vi en god trener gående der starten på potetplukkingen for noen år siden varslet nytt RBK-gull.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 25.07.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

Ansvarlig for trenerutdanningen i NFF, Dag Riisnæs, sa dette like før sesongstart:
"- Vi har vært gjennom et generasjonsskifte på trenersida i toppfotballen. Norge har Europas yngste trenerstand. Og det tar tid å bli en dyktig trener. Det tar tid å se helheten godt nok, og det tar tid å bli en god nok leder. Da jeg sluttet som spiller, trodde jeg min trenerkompetanse var god nok, og prøvde meg i 2.divisjon. 10 år etter ser jeg hvor mye jeg manglet. Etter å ha vært i topptrenermiljøet i Norge en del år, tatt alle trenerkurs, ledet de samme kursene og reist Europa rundt og lært om fotballfaget, ser jeg betydningen av å bruke tid

- Klubblederne mangler ofte kompetanse på sport, og i en del tilfeller har vi sett feilansettelser på trenersida. Proffotballen i Norge er fortsatt ung. Vi har klubber som har vokst enormt på få år, i omsetning og i antall ansatte. Det tar tid å bli god nok." Hele artikkelen her.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 25.07.2012 18:20    Post subject: Reply with quote

Angående Jørn Andersen, så mener jeg ikke at han bør være et soleklart førstevalg. Men han bør stå på listen over aktuelle kandidater, det er dog et utall av trenere i Tyskland og Nederland som vil passe godt inn med det spillet vi mener RBK skal spille. De dyktigste trenerne er ofte å finne på U19 nivået og nedover i de landene, må ikke være noe etablert navn. Vi trenger nye koster og visjoner. Drømmen er å finne Jürgen Klopp 2! Very Happy
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 25.07.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

En 'fattigmanns' versjon av Klopp hadde vært mer enn nok for meg! Det bør uansett være en trener som har rot i det som gjorde Rosenborg til den klubben det er i dag. 4-3-3, angrepsvillig fotball som begeistrer, men som tar RBK inn i fremtiden. Alle er vel enige om at det vi driver med i dag går ikke, hva er den langsiktige visjonen vi streber etter? Hvem staker den ut? Virker som vi tar det på sparket og tenker kortsiktig, men dette er nå bare min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 25.07.2012 20:52    Post subject: Reply with quote

http://tronderfotball.no/...ts-trener/.

Mitt forslag. Svært dyktig, ung, ambisiøs, europacuperfaring.
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 25.07.2012 23:34    Post subject: Reply with quote

Får sansen for Wiggen må jeg si. Måten han svarer for seg i intervjuet med davy på TV2. Enn om Janne inne ha svart halvparten så konkret og ærlig. Ikke ensbetydende med at jeg vi ha han som trener, men han begynner jo å få mere erfaring enn de fleste tippeligatrenerne.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 26.07.2012 17:08    Post subject: Reply with quote

Så, noen som kan ansette Nils Arne før Hoftun kommer hjem fra ferie?
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 26.07.2012 19:28    Post subject: Reply with quote

Helsprøtt forslag:

Gabon sin trener.

- Tatt et liten land til OL
- Får spillerne til å gi alt
- Artig å se på
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 26.07.2012 20:12    Post subject: Reply with quote

Nei, nei, nei. Ikke i nærheten av treneren for det nordkoreanske kvinnelandslaget.

Sjokkert over bevegelsesmønstrene til det laget. Samtidige bevegelser, indreløperbevegelser, spill på andre og tredje løp. Mye tydeligere mønstre enn i RBK-kamper.

Joda, det var fortsatt kvinnefotball og mye rart på individnivå, men åpenbart at de var godt skolert.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 26.07.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

Gjør vel ikke så mye annet på fritiden borti der da. Kanskje det er løsningen for oss? Litt nordkoreansk disiplin?
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 27.07.2012 16:42    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...244187.ece

Ser ut som vi har fått oss ny trener; )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 29.07.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Noen som har litt mer enn mediakjennskap til Bård Wiggen? Han har masse erfaring både hjemme og ute og sier fornuftige ting. Han er jo trønder og tidligere RBK-spiller også, så da er han vel mulig å selge inn til mange på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 29.07.2012 22:58    Post subject: Reply with quote

Hvem dette blir avhenger hva slags filosofi og strategi RBK har for fremtiden. Hva vil RBK som fotballlag representere? Skal vi stå for en offensiv fotball, den fotballen RBK er kjent for, eller skal vi stå for en litt mer kynisk type fotball, la oss si Hamren.

Jeg synes RBK skal gå tilbake til sine røtter (eggen). Det er her den fotballfaglige kompetansen er størst, og derfor det som er mest praktisk å dyrke. Selvfølgelig er det åpning for visse modefikasjoner, men mange av prinsippene er like gyldige den dag i dag. Denne filosofien bør gå som en rød tråd gjennom hele klubben, og spillere skal dyrkes og kjøpes inn til bestemte roller.

Har man bestemt seg for en filosofi er det også lettere å velge trenere. Eggen er det åpenbare alternativet, men hva med Bruttern, Ola By, eller hva med den som kanskje kan 4-3-3 best her i landet, Tom Nordlie. Har egentlig ikke sans for mannen, men han er fotballfaglig dyktig, og kanskje hans krevende stil er nettopp det RBK trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 29.07.2012 23:26    Post subject: Reply with quote

Dette bør være den nye treneren Smile Bør iallefall være en trener som er lik stilen.

http://static.vg.no/uploa...26_559.jpg
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 29.07.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
http://fotball.adressa.no/uefa/article244187.ece

Ser ut som vi har fått oss ny trener; )


Det verste er jo at det fort blir en Fagermo som eventuellt tar over for JJ. Nei, mener vi må få på plass en ny SD før vi finner ny trener, få inn Mr Pinkie og la han skaffe oss en trener som samsvarer med hans filosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 30.07.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Hvem dette blir avhenger hva slags filosofi og strategi RBK har for fremtiden. Hva vil RBK som fotballlag representere? Skal vi stå for en offensiv fotball, den fotballen RBK er kjent for, eller skal vi stå for en litt mer kynisk type fotball, la oss si Hamren.

Er ikke så sikker på at Hamrén videre nødvendigvis ville betydd "kynisk" fotball. Slik situasjonen var når han tok over var det en ren nødvendighet å starte med å få skikk på det defensive, for så å jobbe mer med det offensive i neste omgang. Så langt kom han aldri før han dro. Han sa jo selv også at han ikke syntes han hadde fått fullført jobben i RBK, og da spesielt på det offensive. Dette ville vært neste steg, hvis han hadde fortsatt en sesong eller to til.

Jeg for min del hadde sagt ja takk til Hamrén tilbake til RBK når som helst, rangerer han ihvertfall langt over JJ pr. i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
ambiguous
Senior


Joined: 22 Feb 2006
Posts: 189
Location: Steinkjer

PostPosted: 30.07.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

Tråden heter "fremtidige trenere", og det er helt greit, men jeg tror kanskje vi skal la tråden handle om en stund frem i tid, og ikke med en gang.

Dette begrunner jeg med at en fjerning av Janne nå bare vil utløse store kostnadner og sannsynligvis innhenting av en ny "ordinær" trener i norsk/skandianavisk format.

Jeg begynner å få følelsen at vår leting etter den neste Nils Arne Eggen er litt som 40-åringens leting etter ungdommen gjennom å kjøpe rask sportsbil - altså det at vi MÅ ansette en 4-3-3-trener.

Vi må ansette en trener med autoritet, og gi ham en god stall, og ikke minst tid.

Sånn sett kan det hende at Jan Jønsson ER riktig mann for nå om han faktisk får et par-tre spillere med fart. Så kan fremtidige trenere komme om 2-5 år, alt etter hvor godt Janne gjør det.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 30.07.2012 10:45    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Spartacus wrote:
Hvem dette blir avhenger hva slags filosofi og strategi RBK har for fremtiden. Hva vil RBK som fotballlag representere? Skal vi stå for en offensiv fotball, den fotballen RBK er kjent for, eller skal vi stå for en litt mer kynisk type fotball, la oss si Hamren.


Er ikke så sikker på at Hamrén videre nødvendigvis ville betydd "kynisk" fotball. Slik situasjonen var når han tok over var det en ren nødvendighet å starte med å få skikk på det defensive, for så å jobbe mer med det offensive i neste omgang. Så langt kom han aldri før han dro. Han sa jo selv også at han ikke syntes han hadde fått fullført jobben i RBK, og da spesielt på det offensive. Dette ville vært neste steg, hvis han hadde fortsatt en sesong eller to til.

Jeg for min del hadde sagt ja takk til Hamrén tilbake til RBK når som helst, rangerer han ihvertfall langt over JJ pr. i dag.


Er klar over dette med Hamren, men jeg bedømmer han på hva han faktisk gjorde, og typisk med RBK under ham var at vi spilte på lav risiko. Dette er ikke negativt, men jeg konstaterer bare fakta. Seff vil jeg ha Hamren tilbake, men hele poenget mitt var at RBK møtte først velge retning, derretter trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 30.07.2012 10:51    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Tråden heter "fremtidige trenere", og det er helt greit, men jeg tror kanskje vi skal la tråden handle om en stund frem i tid, og ikke med en gang.

Dette begrunner jeg med at en fjerning av Janne nå bare vil utløse store kostnadner og sannsynligvis innhenting av en ny "ordinær" trener i norsk/skandianavisk format.

Jeg begynner å få følelsen at vår leting etter den neste Nils Arne Eggen er litt som 40-åringens leting etter ungdommen gjennom å kjøpe rask sportsbil - altså det at vi MÅ ansette en 4-3-3-trener.

Vi må ansette en trener med autoritet, og gi ham en god stall, og ikke minst tid.

Sånn sett kan det hende at Jan Jønsson ER riktig mann for nå om han faktisk får et par-tre spillere med fart. Så kan fremtidige trenere komme om 2-5 år, alt etter hvor godt Janne gjør det.


Nei, det må ikke være en trener med en 4-3-3 formasjon, men man må bestemme seg for en retning, hvilken grunnprinnsipper skal gjelde for spillestilen til RBK? Derretter handler man ut i fra dette. Med dette menes; man ansetter trenere ut i fra denne filosofien (I alle ledd), man utvikler spillere inn i bestemte roller, og man kjøper spillere med bestemte ferdigheter som passer til denne spillestilen. Det er ikke snakk om formasjon, men spillestil. Dette sørger for kontinuitet. Ettersom mennesker rundt og i klubben vil alltid komme og gå, derfor er det viktig at noe ligger fast.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåerdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 30.07.2012 12:18    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Gjør vel ikke så mye annet på fritiden borti der da. Kanskje det er løsningen for oss? Litt nordkoreansk disiplin?
En nordkoreansk sultekur hadde nok gjort enkelte på laget godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 30.07.2012 15:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Noen som har litt mer enn mediakjennskap til Bård Wiggen? Han har masse erfaring både hjemme og ute og sier fornuftige ting. Han er jo trønder og tidligere RBK-spiller også, så da er han vel mulig å selge inn til mange på Brakka.


Har snakket med en som kjenner Wiggen godt fra egen spillerkarriere, og Wiggen er "assistent med stor a". Trives på feltet og er meget dyktig der, men er ikke interessert i det rundt. Så der har vi ikke en fremtidig hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 09.08.2012 20:46    Post subject: Reply with quote

Hvem skal erstatte JJ siden han ikke klare få lage til å spille underholdene, som også er RBK's grunnfilosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 09.08.2012 20:58    Post subject: Reply with quote

Sagt det før og sier det igjen, først en skikkelig SD, og så kan han finne en trener som passer hans filosofi.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 09.08.2012 21:00    Post subject: Reply with quote

Vi er i playoff og man skal sparke treneren? Reality check!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 772, 773, 774  Next
Page 4 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb