English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norgesmesterskapet 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 21.06.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Tja, jeg lurer nå på om en selv med bruk av fly skal slite med å komme seg til Harstad på den tida en kommer seg til Sunndalsøra og Verdal med bil.
MÃ¥ en ikke overnatte hvis kampen i Harstad startet kl 18 da? GÃ¥r vel ikke noe fly derfra etter kl 21.
Gjør kanskje ikke det til Molde heller, men fra Verdal er det vel 4-5 timer med buss til Molde.


Tror RBK brukte charter til Harstad, har sikkert noe å si det også.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.06.2012 13:05    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Samme diskusjon i fjor, var det ikke? Vi mente vi fortjente hjemmekamp mot Aalesund, men den gang ei.

Var ikke et av argumentene da at selv om vi hadde flere km (Alvdal, Verdal og Byåsen) så var det mulig å kjøre dit uten å være avhengig av rutetider på ferje som Aalesund hadde vært.
Nå går vel ferja mellom Trondheim og Molde ganske jevnt og en har også en alternativ rute om Oppdal som tar bare 30-40 min lengre tid.
Tror de må legge til grunn at Molde flyr via Oslo til Trondheim og tar buss til Sunndalsøra for å spiller den kampen....
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.06.2012 13:11    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
trondh wrote:
Tja, jeg lurer nå på om en selv med bruk av fly skal slite med å komme seg til Harstad på den tida en kommer seg til Sunndalsøra og Verdal med bil.
MÃ¥ en ikke overnatte hvis kampen i Harstad startet kl 18 da? GÃ¥r vel ikke noe fly derfra etter kl 21.
Gjør kanskje ikke det til Molde heller, men fra Verdal er det vel 4-5 timer med buss til Molde.


Tror RBK brukte charter til Harstad, har sikkert noe å si det også.

Da blir jo spm litt om en får noe reisestøtte fra forbundet da. Hvis forbundet dekker hele kaka er det forsåvidt greit. Hvis de dekker billigste rutegående eller ikke dekker noe bør ikke klubber straffes for at de velger å bruke mer.
Molde kunne også chartret et fly til Værnes og fått kort reisetid til Verdal...
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 21.06.2012 13:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvem som fikk hjemmekamp, ble avgjort kort tid etter trekningen.

– Jeg håper det ikke blir gjenstand for mye skriking og skråling i forhold til hvem som får hjemmekamp. Da får lagene heller tenke at det er større sjanse for at de får hjemmekamp i neste runde, om de går videre, sier generalsekretæren.

_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 21.06.2012 13:22    Post subject: Reply with quote

mfk kunne greit flydd til Værnes, raskere er det også.
La oss ta et lite eksempel:
m***e stadion - m***e flypl._____15 min
m***e flypl. - Værnes___________45 min
Værnes - Verdal________________51 min
Sum: 1 t og 51 min

Lerkendal stadion - Værnes_______35 min
Værnes - Evenes flypl.________2t 8 min
Evenes flypl. - Harstad___________40 min
Sum: 3t og 23 min.


Værnes - Evenes flypl. er raskeste vei med rutefly. Går 06:50 fra Værnes.
Det antas at RBK leide charterfly, sikkert en mye dyrere måte å reise på for RBK. Noe får en dekket inn igjen med støtte fra NFF, men sikkert ikke alt. m***e reiste derimot med buss, en mye billigere måte å reise på og de får også sikret seg mest mulig reisetid på denne måten.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.06.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

Moltisanti wrote:
Quote:
Hvem som fikk hjemmekamp, ble avgjort kort tid etter trekningen.

– Jeg håper det ikke blir gjenstand for mye skriking og skråling i forhold til hvem som får hjemmekamp. Da får lagene heller tenke at det er større sjanse for at de får hjemmekamp i neste runde, om de går videre, sier generalsekretæren.


Selvsagt kan en se det slik, men hvis en går på trynet ut og Molde trekker vinneren av Hødd-Asker så kan en jo lett se hvor en hadde ønsket seg hjemmekamp (selv om det aldri er WO i cupen).
Uansett så er det litt merkelig at de uttaler at de har så greie kriterier, hvorfor blir de ikke offentlig?
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 21.06.2012 14:15    Post subject: Reply with quote

Mail fra en dott i NFF:

Quote:
Hei,

Har fått oversendt din mail og kan gi følgende redegjørelse:



Begge klubber har samme borte/hjemmefrekvens: BBH

Det betyr at rerisebelastningen vil være til vurdering.

1. runde

Molde i buss til Sunndal, 87 km en vei, og et tidsforbruk på 1 time og 17 minutter

Rosenborg mot Tiller i Trondheim, ingen reisebelastning



2. runde

Molde i buss til Verdal, 325 km en vei, og et tidsforbruk på 4 timer og 50 minutter.

Rosenborg i fly til Harstad, flytid og belastning mindre enn for Moldes del

Uansett om Molde hadde valgt å fly, ville dette betydd samme belastning som for RBK, og turen i 1. runde til Sunndal hadde vært utslagsgivende.



3. runde

Begge klubber spiller hjemmekamp



Noen ganger blir forholdene marginale, men i dette tilfelle(som også i fjor AaFK-RBK)faller belastningen størst på RBKs motstander.





Vennlig hilsen/Kind regards

Dag Steinar Vestlund
Seniorrådgiver

_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
knttn
Proff


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 339
Location: Oslo

PostPosted: 21.06.2012 14:26    Post subject: Reply with quote

er det så mye å klage over a?? i cup er andreplass first looser og man må vinne alle kampene mot de lagene man får tildelt/trekt enten det er på hjemme, borte eller nøytral bane.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.06.2012 14:28    Post subject: Reply with quote

Var det ikke pinlig nok med alle år Skutle remjet og sutret om dette, om ikke supporterne skal få samme sjuka nå?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 21.06.2012 15:38    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg for at første mann opp av bollen får hjemmekamp i alle runder med trekning, men når det først reglene er som de er bør det jo være rettferdig fordelt.

På den annen side er det jo positivt at Rosenborg reiser litt rundt til små steder og skaper blest om fotballen, så selv om Vestlund argumenterer for regnestykket så er det kanskje det som teller her Wink
Back to top
View user's profile Send private message
kibsgaard
Junior


Joined: 23 May 2006
Posts: 57

PostPosted: 22.06.2012 08:42    Post subject: Reply with quote

Denne er jo faktisk litt interessant:

http://brannbloggen.berge...-enn-brann
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2012 13:40    Post subject: Reply with quote

Det blogginnlegget der var svært interessant. Den statistikken sier meg ganske mye. Hvorfor har eksempelvis ikke VIF like få hjemmekamper som RBK hvis man skal tenke geografi? Hvorfor er ikke Brann da der oppe sammen Viking? Hvorfor er ikke TIL høyere oppe også? Med unntak av TUIL er det vel få motstandere i nærheten som ikke innebærer en viss reisebelastning? Møter TIL TUIL i annenhver cuprunde?
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.06.2012 23:17    Post subject: Reply with quote

I 2004 ble det slått fast av NFF-styret at rutetabellen teller - ikke faktisk reisetid med charterfly. I 2012 er det altså omvendt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 22.06.2012 23:43    Post subject: Reply with quote

Hva i h.........noen i NFF burde fått forklare hvorfor det nå i 2012 ikke er ruteflytiden som teller....møkkagjeng! Mad
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.06.2012 12:04    Post subject: Reply with quote

Den fordelingen der sier jo egentlig alt. Det NFFs modell betyr i praksis er jo at lag fra vanskelig tilgjengelige steder blir tildelt en prosentvis større sjanse til å vinne cupen, siden de har større sjanse for å få hjemmekamp i de rundene der de møter gode lag. God nok grunn i seg selv til å endre på systemet.

Det at en klubb som Vålerenga kommer høyt opp på hjemmestatistikken til tross for enklest beliggenhet av alle må jo dermed ha noe å gjøre med bevisste valg når de første rundene settes opp i kontorene på Ullevaal Stadion. Neppe noen stor og altomfattende konspirasjon, men det er jo lett å tenke seg at noen i oppsettskomiteen har et lite øye til de senere rundene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Robbaan
Senior


Joined: 21 Jun 2011
Posts: 244

PostPosted: 24.06.2012 12:09    Post subject: Reply with quote

Sløyf hele cupen for min del. Bortkasta penger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

NFF skal visstnok ha bestemt seg for bare å se på reisetid, ikke lenger rutetabeller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 24.06.2012 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg syns også det er groteskt at Molde får 25-30% flere hjemmekamper.

I grunnen forstår jeg ikke en dritt av dette?
Kan Røkke og noen oljearabere fra Haugesund ha en finger med i blldet.
Dette lukter korrupsjon i lange baner og det er jo veldig trist i grunnen.

Men de må jo være forskiktig med å hisse opp de som roper høyest,og der er jo molde og vif gjengen i særklasse.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2012 14:15    Post subject: Reply with quote

Cup er cup, NFF er rævva, vi får bortekamp. Skal man vinne cupen må man flakse seg til å klare den superenorme, egentlig umulige og usannsynlige oppgaven å vinne en fotballkamp på annet gress enn det man flakser seg til seier på til vanlig. Usaklig sutring og grining over at man får bortekamp i denne runden er ikke så mye å grine over, da det bare er å vinne kampen og få hjemmekamp i neste. Grunnene til at andre lag får så sinnsykt mye bedre behandling og hjemmekamper enn Rosenborg kan vel ha noe med at de faktisk kommer lengre enn Rosenborg i cupen?
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 24.06.2012 15:14    Post subject: Reply with quote

Sant,så sant
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 25.06.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Man befinner seg i en slik situasjon at man er i utlandet, og ikke får tilgang til NRKs direktesendte kampsending Molde - RBK. Noen som har triks og tips på lager for en stakkar?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.06.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

NRK bruker da ikke å begrense NM-streamene sine?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.06.2012 13:13    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Da det bare er å vinne kampen og få hjemmekamp i neste. Grunnene til at andre lag får så sinnsykt mye bedre behandling og hjemmekamper enn Rosenborg kan vel ha noe med at de faktisk kommer lengre enn Rosenborg i cupen?


I 2004 spilte vi jo bare borte helt til kvarten der vi røk ut, og i semien er det jo hipp som happ.

Skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha først opp av hatten er lik hjemmekamp og ren trekning fra 3. runde. Hadde vært så mye enklere.

Ellers enig i at fokuset først og fremst må være på å vinne kampen mot Molde.

Skulle vi møte Tromsø i en eventuell kvartfinale kan jeg ikke skjønne annet enn at vi må spille borte. TIL har reist til Kirkenes, Stjørdal, spilt hjemme og nå reist til Kristiansand, noe som må være mer reisebelastning enn Tiller, Harstad, hjemme mot Kvik og nå borte mot Molde.

Mot LSK vil vi også få borte, siden de har spilt kun borte til nå (selv om det ikke har vært så lange reiser).

Er vi riktig dyktige på banen og maks uheldig med trekningen da, så kan vi gå til cupfinale med kun en hjemmekamp mot Kvik Halden på veien. Da snakker vi cupfeber i Trondheim Smile


Last edited by kristobal on 25.06.2012 13:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 25.06.2012 13:15    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
NRK bruker da ikke å begrense NM-streamene sine?


Sikker? Har aldri sett cup-stream fra utlandet før, så er litt redd for at jeg kommer til å miste den. Ihvertfall sperrer de alle andre livesendinger i utlandet, står så på hjemmesidene deres.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1055
Location: Oslo

PostPosted: 25.06.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

NRK sperret iallefall alle 1.div streamer i fjor, ville ikke satset på å få tilgang der. Du får evt. bruke en VNC greie for å få streamet det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb