English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2013
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 226, 227, 228 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 10.05.2012 16:33    Post subject: Reply with quote

Kan godt legge inn tallene her i tråden. Skal finne tak i dem. Finnes ingen link da jeg måtte dypt i a-tekst for å finne Adressa-tallene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
knerten_10
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2012 16:46    Post subject: Reply with quote

Kristobal: Dette gjelder nok VG etc. også, så sammenligning blir ikke SÅ mye vits. Det sier ALT om Adressa når de ikke ønsket Annan i elleveren og kalte Moldskred Øzil.
kristobal
Legende

PostPosted: 10.05.2012 17:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har kritisert Adressa selv jeg, for de tingene der. Og fått helt kurant forklaring på det første i hvert fall.

Men i jakten på den såkalte negerfaktoren har jeg konkludert med at den ser ut til å basere seg på en myte her på forumet.

Det er alltid rom for ulike vurderinger av spillere, men vurderingene hos Adressa, TV2 og VG er såpass like at det i hvert fall ikke er noen grunn til å tillegge Adressa noe mer negerfaktor enn TV2 og VG.

Jeg antydet som sagt også at det ved enkelte kamper virket som om at enkeltspillere fikk for dårlig betalt på børsen, men i sum er det vanskelig å peke på noen klar politikk over en hel sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ingeman
Veteran

PostPosted: 10.05.2012 17:38    Post subject: Reply with quote

Ganske heftig å kalle adressa for rasister...

Men uansett, diskuter nye spillere eller for fanden lag ny tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

PostPosted: 10.05.2012 17:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, tro om det hadde blitt oppslag i Adressa?

Ny tråd som heter "Adresseavisen er rasistisk"
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.05.2012 21:11    Post subject: Reply with quote

Artikkelen deres har antydet at de har ett noe uheldig forhold til mørkhudede spillere enn person med mer vestlig utseende.
Back to top
knerten_10
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2012 21:52    Post subject: Reply with quote

Ingen som har kalt noen rasister. Er vel mer det at de er i overkant glad i trøndere og ellers trauste nordmenn som "Øzil" Moldskred.
Dew
Veteran

PostPosted: 10.05.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Og vips så var tråden sporet av til noe langt mer uinteressant.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 10.05.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Godt gjort å gjøre denne tråden mer uinteressant enn dens opprinnelige mening i så fall.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 10.05.2012 23:02    Post subject: Reply with quote

Hele tråden er vel en generell avsporing i seg selv. For det meste ihvertfall. Cool

Får ikke nesten 6k posts uten litt avsporinger og kålrabi vettu Wink
Sola
Rutinert

PostPosted: 11.05.2012 03:43    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Artikkelen deres har antydet at de har ett noe uheldig forhold til mørkhudede spillere enn person med mer vestlig utseende.

Det der er bare tøv. Og det vet du godt selv. Det startet da Annan ble nevnt som en bremsekloss av gjøken i Adressa, og har bare ballet seg på.
Back to top
spællåtmæ
Rutinert

PostPosted: 11.05.2012 08:52    Post subject: Reply with quote

Hoftun har vel signalisert at han ønsker 2 midtbanespillere inn i sommer. Hva med Riku på Hønefoss. Er han HBKs eiendom eller er han kun på lån?
Back to top
Escudos
Rutinert

PostPosted: 11.05.2012 09:39    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
Hoftun har vel signalisert at han ønsker 2 midtbanespillere inn i sommer. Hva med Riku på Hønefoss. Er han HBKs eiendom eller er han kun på lån?

Hva skulle tilsi at han er god nok? Scoret 4 mål på 5 kamper, men må vel vise litt mer før han er Rosenborg materiale. Minner om Clayton Zane, Mads Stokkelien osv.
Back to top
spællåtmæ
Rutinert

PostPosted: 11.05.2012 09:46    Post subject: Reply with quote

har også 5 landskamper og ett mål. jeg har ikke sett noen HBK-kamper så jeg kan ikke dømme ferdighetene hans på stats, og det kan ikke du heller. Noen med innsikt som kan komme med en vurdering?
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 11.05.2012 10:46    Post subject: Reply with quote

Dersom RBK skal sjanse på en ikke-norsk spiss som spiller i Norge ser jeg heller at de vurderer Starts Matthias Vilhjalmsson. Mener han er utlånt fra Hafnarfjordur.

187 cm, fin alder (25), scorer mål med begge bein og med hodet, samt fra alle vinkler. Spennende type.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 11.05.2012 11:34    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Godt gjort å gjøre denne tråden mer uinteressant enn dens opprinnelige mening i så fall.

Hehe Smile

Negerkarakteren.
Vegard2711
Rutinert

PostPosted: 12.05.2012 18:51    Post subject: Reply with quote

Valencia og Newcastle skal angivelig være interessert i Branimir Hrgota
http://www.tribalfootball...ta-3146861
Så også en annen sak der det stod at Leverkusen og Ajax blant annet også fulgte med på han

Nevnte han her inne i fjor, ble jo toppscorer i Superettan med 18 mål på 25 kamper. Han har scoret 4-5 i år også til nå tror jeg. 1993 modell som er Svensk-Kroatisk (samme som Prica).

Har ikke sett han spille, men utifra så mange mål han scorer og at utelandske klubber holder et øye med han så burde vel RBK også gjøre det.
Back to top
Kodalingen
Junior

PostPosted: 12.05.2012 22:57    Post subject: Reply with quote

Er veldig spent på sommervinduet nå! Hoftun vil veldig gjerne rette opp inntrykket vi har av han, og det jobbes godt på brakka. Som dere har fått med dere så var hoftun på Sif-sogndal, og som noen av dere var innpå så var Kamara en av de som han tittet på. Sankoh, Abu og Hopen er også på blokka, mens Madsen er aktiell om Larsen forsvinner(som pr dags dato er usannsynlig).
Rånny
Veteran

PostPosted: 12.05.2012 23:02    Post subject: Reply with quote

Tror du virkelig vi får kjøpt Abu fra City?

- Torgeir Børven
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2012 23:48    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
Sankoh, Abu og Hopen er også på blokka,

Sankoh? Oh please...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ertsaas
Proff

PostPosted: 13.05.2012 01:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi kan konkludere med at Hedenstad gjorde et godt valg da han valgte å bli i Stabæk.
Back to top
Kodalingen
Junior

PostPosted: 13.05.2012 01:21    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Abu er en spiller som aldri kommer til å slå gjennom i City. Alt kommer til å være opp til Abu tilslutt, derfor er det dumt at Godset gjør det såpass godt som de gjør akkurat nå...
Sola
Rutinert

PostPosted: 13.05.2012 02:20    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
og som noen av dere var innpå så var Kamara en av de som han tittet på. Sankoh, Abu og Hopen er også på blokka, mens Madsen er aktiell om Larsen forsvinner(som pr dags dato er usannsynlig).

Kamara er tidenes mest begrensede spiss. En gammeldags tankcenter. Var vel ving før, nå er han blitt feit og stor og gjør storsett ikke annet i løpet av en kamp enn å somle bort fine oppspill fra Abu & co. Hopen er brukbar i Sogndal, men blir neppe noen suksess i en større klubb. Middelmådig type med bra dødballfot, men begrenset ellers og en altfor dårlig teknisk spiller (1-mot-1 osv.) til at jeg vil ha ham i Rosenborg. Sankoh tror jeg ikke er god nok, mens Abu er langt og milevis utenfor vår rekkevidde med mindre vi tar han på lån, noe som neppe skjer mtp Godsets City-samarbeid.

Av Godet-spillerne kunne jeg tenkt meg Vilsvik, men da vi kjøpte dansken er vel det uaktuelt nå. Nuhu er også veldig spennende, og om ikke City benytter oppkjøpsklausulen kan han kanskje bli aktuell, men var nok likevel ikke den spilleren Hoftun så på. Adama Diomande har jeg sett for lite av. Madsen er en grei midtstopper, men ikke bedre enn de vi har, og langt dårligere enn Larsen. Men da han er norsk og ung er han nok dessverre aktuell om dansken vår forsvinner.

Jeg tror Adam Larsen kan være aktuell, om ikke utenlandske klubber hiver seg på i kampen. Vi trenger en ny, god keeper, og Larsen er forholdsvis ung med norsk statsborgerskap. Jeg er ikke hans største fan, men han er bedre enn Örlund og Braaten.

Likeså kan jo Udjus bli aktuell, en norsk keeper som har vist bra takter i innledningen. Men litt usikker mtp at han ikke har prestert så bra tidligere, så RBK vil nok se han mer. Ellers er det nok ingen andre på Sogndal som er aktuelle, men Skaasheim kan kanskje bli det på sikt. Brochmann er god, men ikke god nok, og det samme gjelder Furebotn og de fleste andre. Badji har jeg sett for lite.

Konklusjon:

Jeg tror RBK kan ha sett på: Hopen, Larsen, Udjus, Kamara, Madsen.
Vil ha: Larsen, Vilsvik, Abu, Nuhu, Udjus under tvil.
Vil ikke ha: Hopen, Kamara, Madsen og resten av spillerne i Sogndal og Godset som ikke er nevnt eller er nevnt.

Last edited by Sola on 13.05.2012 02:43; edited 1 time in total
Back to top
Sola
Rutinert

PostPosted: 13.05.2012 02:41    Post subject: Reply with quote

Kodalingen wrote:
Rånny wrote:
Abu er en spiller som aldri kommer til å slå gjennom i City.

Trolig ikke, men han er/blir mer enn god nok for en ganske så brukbar klubb i en av de store ligaene (England, Italia, Spania, Frankrike, Tyskland, Nederland). Om City velger å selge han er jeg overrasket om noen norske klubber klarer å utkonkurrere eventuelle utenlandske interessenter. Om dog ikke interessen er den store, jfr. f. eks Annan-tilfellet, kan det være at RBK har et fortrinn mtp. stadig Europa-spill. Dette kan jo også være en fordel mtp. lån, om City ønsker en bedre klubb for han med påfølgende Europa-spill, og om ikke klubber i større og bedre ligaer har oppdaget ham.
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 13.05.2012 04:32    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har oversikt over Ebrima Sohna per i dag? Husker jeg så på ham som TLs nest beste anker bak Annan da Sandefjord var oppe.

Jeg må si at 17 år gamle Selnæs er den eneste norske defensive midtbanespilleren jeg kunne tenke meg å ha i klubben. Stort sett alle andre klubber har utenlandske spillere til å fylle denne rollen. Abu, Austin, Toindouba, Ørskov osv. Etter Skammelsrud har det knapt vært et anker av internasjonalt kaliber med norsk pass.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 226, 227, 228 ... 303, 304, 305  Next
Page 227 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2013 RBKweb