| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2012 21:29 Post subject: |
|
|
| Enig. Litt fristende å lage egen tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Rutinert
|
Posted: 09.05.2012 21:41 Post subject: |
|
|
http://www.goal.com/en-ng...scorer-has
Og linker til flere artikler om han midt i artikkelen.
Virker som en offensiv men jordnær type. _________________ I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Viseth Proff

|
Posted: 09.05.2012 21:48 Post subject: |
|
|
Problemet er jo at denne spilleren var jo finsiktet og godt speidet i starten av vintervinduet. Og slik jeg forsto det hadde de god dialog med klubben og så muligheter med å hente han. Men de hentet jo Iversen, og Prica ble ikke solgt, så derfor ønsket de å hente han på prøvespill i mai. Men så blir det sverige tur i starten av juni, og de ønsker å ha han med dit.
Men han har prestert helt latterlig bra nede i Nigeria, og har så vidt meg bekjent scoret i alle kampene han har startet i år. Noe som har gjort at Monaco, Lille og flere franske klubber snuser på han. Skal ha vært over 12 speidere på sist hjemmekamp.
Noe som gjør at jeg tviler på at dette går igjennom. Dette skal holde hardt, men skal ha noen kort på hånda for at dette skal kunne gå i boks. F.eks dette med at av de klubbene som speider på han nå er mye større enn oss, så er det vist bare vi som kan garantere med fast plass. _________________ ”Dersom Gud mente at fotballen skulle spilles i lufta, ville han plassert gresset på himmelen” Brian Clough |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Proff
|
Posted: 09.05.2012 21:51 Post subject: |
|
|
Vistnok fantastisk teknikk, og gode avsluttningsferdigheter med begge ben:) Høres ut som en spennede spillertype, om det er han
Edit: Forøvrig helt siiiinnsykt irriterende på at vi ender opp med Steffen Iversen, istedet for et ungt lovende talent. Særlig når det talentet har fått så mye lovord som i dette tilfellet. |
|
| Back to top |
|
 |
jacsonø Veteran

|
Posted: 09.05.2012 21:58 Post subject: |
|
|
| Slik ståa er hos oss, kunne han vel ha kommet i tillegg til Steffen. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Veteran
|
Posted: 09.05.2012 22:10 Post subject: |
|
|
| SteinarG wrote: | Vistnok fantastisk teknikk, og gode avsluttningsferdigheter med begge ben:) Høres ut som en spennede spillertype, om det er han
Edit: Forøvrig helt siiiinnsykt irriterende på at vi ender opp med Steffen Iversen, istedet for et ungt lovende talent. Særlig når det talentet har fått så mye lovord som i dette tilfellet. |
Ja virkelig, når Iversen kan være forskjellen på gull å ikke gull. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.05.2012 22:13 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | | Attaboy wrote: | Blir vel sånn at man mister spillere på grunn av 'over–scouting' nå? At man blir så forsiktig med pengebruken at man ikke tør å sjangse litt, heller.
Blir kjeft å få for dét også, Hoftun! |
Jeg nevnte denne nigeriaspissen allerede i Januar. Nå blir det snart offentlig skal dere se, Så blir alle kjempefornøyde! Skal klappe meg ekstra mye på skulderen og feire med en øl når dere alle som var skeptiske kan innse at jeg hadde rett! Smile
Er nok hold i ryktene, lest meg opp på han vi finsikter, å utifra det jeg har lest på en rekke utenlandske nettsider, så skal det et mirakel (tilnærmet Dokal) for at dette skal klaffe.
Så får vi se, om RBK klarer å lande denne gutten. Hvis det viser seg at vi mister han for at vi har overspeidet så smeller det! :p |
Mener du at vi kunne ha kjøpt ham i forrige vindu, uten spesiell konkurranse fra andre klubber? _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Rutinert

|
Posted: 09.05.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Kan man håpe at "frykten" eller skepsisen for mulig rasisme i fransk fotball skal være vippepunktet som driver ham lengre nord da? Vet ikke hvor alvorlig situasjonen egentlig er, men med tanke på anklagene som seilte for en stund siden... _________________ For Olav på Torget, for by, klubb og drakt! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Rutinert
|
Posted: 09.05.2012 22:31 Post subject: |
|
|
| I så fall får vi håpe at han ikke har kjennskap til negerkarakteren i Adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Viseth Proff

|
Posted: 09.05.2012 22:32 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Sjt. Viseth wrote: | | Attaboy wrote: | Blir vel sånn at man mister spillere på grunn av 'over–scouting' nå? At man blir så forsiktig med pengebruken at man ikke tør å sjangse litt, heller.
Jeg nevnte denne nigeriaspissen allerede i Januar. Nå blir det snart offentlig skal dere se, Så blir alle kjempefornøyde! Skal klappe meg ekstra mye på skulderen og feire med en øl når dere alle som var skeptiske kan innse at jeg hadde rett! Smile
Er nok hold i ryktene, lest meg opp på han vi finsikter, å utifra det jeg har lest på en rekke utenlandske nettsider, så skal det et mirakel (tilnærmet Dokal) for at dette skal klaffe.
Så får vi se, om RBK klarer å lande denne gutten. Hvis det viser seg at vi mister han for at vi har overspeidet så smeller det! :p |
Mener du at vi kunne ha kjøpt ham i forrige vindu, uten spesiell konkurranse fra andre klubber? |
Ja.
Edit: Du ønsker sikkert en utdypning. Den berømte nigeriaturen skjedde de 2 første ukene etter at det internationale overgangsvinduet stengte. De så på han som en erstatter for Bakenga, men så kom Iversen, og da satte de han som en evt. erstatter for Prica. Men Prica er jo enda i klubben. Jeg tror også han har kommet om vi har solgt Henriksen. Men sikkert mange grunner til at de ventet. _________________ ”Dersom Gud mente at fotballen skulle spilles i lufta, ville han plassert gresset på himmelen” Brian Clough
Last edited by Sjt. Viseth on 09.05.2012 22:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.05.2012 22:39 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | I så fall får vi håpe at han ikke har kjennskap til negerkarakteren i Adressa. |
Følger ikke så mye med på hvilke karakterer Adressa gir, men spør allikevel; Er dette myteoppspunnet eller er dette et faktum? _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Raul Rutinert

|
Posted: 09.05.2012 22:41 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | | Jeg nevnte denne nigeriaspissen allerede i Januar. Nå blir det snart offentlig skal dere se, Så blir alle kjempefornøyde |
| TomH wrote: | Raul,
i motsetning til deg ser jeg ingen som helst grunn til å tvile på ryktene fra Sjt Viseth - og jeg har alltid rett. |
Årsaken til min tvil rundt sersjanten var nettopp denne Nigeria-turen han la frem tidligere. Og kombinert med min lave tålmodighet var jo oppskriften komplett.
Jeg biter gledelig i det sure eplet og mauler også frøene om nødvendig hvis dette viser seg å være korrekt i juni. En høyst vel fortjent unnskyldning til vedkommende også.
Last edited by Raul on 09.05.2012 22:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.05.2012 22:41 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | | Attaboy wrote: | | Sjt. Viseth wrote: | | Attaboy wrote: | Blir vel sånn at man mister spillere på grunn av 'over–scouting' nå? At man blir så forsiktig med pengebruken at man ikke tør å sjangse litt, heller.
Mener du at vi kunne ha kjøpt ham i forrige vindu, uten spesiell konkurranse fra andre klubber? |
Ja. |
I så fall, veldig urovekkende!
Edit:
| Quote: | | Edit: Du ønsker sikkert en utdypning. Den berømte nigeriaturen skjedde de 2 første ukene etter at det internationale overgangsvinduet stengte. De så på han som en erstatter for Bakenga, men så kom Iversen, og da satte de han som en evt. erstatter for Prica. Men Prica er jo enda i klubben. Jeg tror også han har kommet om vi har solgt Henriksen. Men sikkert mange grunner til at de ventet. |
Det norske overgangsmarkedet var vel ikke over, enda. Så vi kunne vel ha kjøpt han uansett!? _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Veteran

|
Posted: 09.05.2012 22:52 Post subject: |
|
|
Klubbens talsmann prøver å roe ned, mens spilleren selv er villig til å ta et hvilket som helst tilbud utenlands.
(Edit: Klubbtalsmannen sier jo rett ut at han heller vil selge ham til Europa om noen år. Altså ikke på billigsalg til en nordafrikansk klubb nå.)
En artikkel fra 19. april:
"The Arab clubs are eager to have his services and want to start negotiating with the management of Rangers before the end of the season.
Foster Chime, media officer of Rangers, told Goal.com the constant distraction might take its toll on the young player, but revealed that Ofoedu has been told not to have anything to do with any agent until he is mature enough to play outside the country.
Chime stressed that Ofoedu who is just having his first season in the NPL should be allowed to blossom with time before he is transferred to a club abroad.
“Many clubs are coming for Ofoedu and it is giving us great concern,” Chime stated. “As at the last time, clubs from Morocco, Algeria and the United Arab Emirates have all made enquiries about him.
“They come to disrupt our training sessions sometimes just to discuss with the young player.
“We have told them that Ofoedu is still a young lad and that this is his first season in the NPL and to that extent I feel they should allow him to play for about two or three seasons in the league before he moves to Europe.”
Goal.com sought the reaction of the youngster and he stated that he would be ready for any offer that comes his way in as much as the club can seek necessary clearance from Rangers and he rebuffed the notion that he was not ripe to travel abroad.
“Whatever comes my way I will take it and I am ready for challenges. I am ready anytime to play for any club,” Ofoedu concluded. _________________ - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse.
Last edited by gisp! on 09.05.2012 22:59; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran
|
Posted: 09.05.2012 22:53 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Kan man håpe at "frykten" eller skepsisen for mulig rasisme i fransk fotball skal være vippepunktet som driver ham lengre nord da? Vet ikke hvor alvorlig situasjonen egentlig er, men med tanke på anklagene som seilte for en stund siden... |
Det tviler jeg på. Tror få fotballspillere velger Norge over Frankrike av kulturelle årsaker. Tror i grunnen veldig få velger Norge over Frankrike i det hele tatt. Spørsmålet er om vedkommende, dersom det er hold i dette, får noe valg om Frankrike i det hele tatt. Vi kan (må) ta risken på en som kun har prestert en halv sesong på høyeste nivå, men det er nok litt verre for klubber som OM. Det blir fryktelig mange å hente for deres del dersom terskelen er så lav. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Viseth Proff

|
Posted: 09.05.2012 23:07 Post subject: |
|
|
Du sier mye klokt der abjoern, er vel hovedsak mye spilletid som er vår sukkerbit, samt at sjansen for at han blir leid ut igjenn med en gang han kommer til en stor klubb er høy.
Er vell det å overbevise han om at vi er et rett karrieresteg som blir viktig. _________________ ”Dersom Gud mente at fotballen skulle spilles i lufta, ville han plassert gresset på himmelen” Brian Clough |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Rutinert

|
Posted: 09.05.2012 23:27 Post subject: |
|
|
Når man nevner kulturelle argumenter; Her får han også muligheten til å omgås en av sine egne landsmenn. Vet ikke om det egentlig spiller noen rolle, men kan se for meg at skal man flytte halve kloden rundt for å spille fotball er det selvfølgelig en liten bonus at man har muligheten til å omgås noen med samme kulturelle bakgrunn. Vet ikke hvordan Nigeria er representert i fransk fotball? _________________ For Olav på Torget, for by, klubb og drakt! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Veteran

|
Posted: 09.05.2012 23:53 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Her får han også muligheten til å omgås en av sine egne landsmenn. |
John Chibuike er også fra Enugu. Ofoedu spiller for Enugu Rangers.
Kan jo være at de matcher i både etnisitet og språk, hvis det skulle være et argument for trivsel:
"Nigeria, Africa's most populous country, is composed of more than 250 ethnic groups; the following are the most populous and politically influential: Hausa and Fulani 29%, Yoruba 21%, Igbo (Ibo) 18%, Ijaw 10%, Kanuri 4%, Ibibio 3.5%, Tiv 2.5%
Languages:
English (official), Hausa, Yoruba, Igbo (Ibo), Fulani, over 500 additional indigenous languages." CIA The World Factbook. _________________ - Av og til virker det som om vinnerkulturen sitter sterkere i veggene på brakka enn i hodene på sportslig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Rutinert

|
Posted: 10.05.2012 01:49 Post subject: |
|
|
Seså! Spilletid, kultur, trappetrinn for karriere, for ikke å snakke om gleden av å komme til Rosenborg! Dette blir det grønn og skulle goker av! _________________ For Olav på Torget, for by, klubb og drakt! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Veteran

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 3052 Location: Nå stadig nærmere perfekt avstand til hjemmekamper
|
Posted: 10.05.2012 11:08 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Sylta wrote: | | I så fall får vi håpe at han ikke har kjennskap til negerkarakteren i Adressa. |
Følger ikke så mye med på hvilke karakterer Adressa gir, men spør allikevel; Er dette myteoppspunnet eller er dette et faktum? |
Mener du nå å spørre om det finnes en offisiell policy i Adresseavisen for å gi spillere med mørk hudfarge en bestemt karakter, så er nok svaret definitivt nei. Saken er vel at det er en del som har bitt seg merke i at våre mer eksotiske spillere fort må prestere litt mer for å få en god børskarakter i forhold til de med mer tradisjonelt norsk utseende. Dette har da blitt døpt negerbørsen til Adressa - automatisk ett hakk ned.
For empirisk støtte, prøv å oppdrive børssnittene til spillere som Konan, Traore, Kone og Annan, og sammenlign disse med deres nærmeste konkurrenter. _________________ 2 down, Hoftun to go. Off with his head! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.05.2012 13:56 Post subject: |
|
|
Det var dette jeg var på jakt etter da jeg etterspurte børssnitt i Adressa for sesongene 07-11 på forumet for noen uker siden. Jeg fant etter hvert tallene for flere av sesongene, og sammenliknet dem med VG og TV2.
Sammenlikningene gir intet grunnlag for å hevde at Adressa har en egen negerfaktor eller belønner trøndere forholdsvis høyere.
I hovedsak kan man konkludere med at Adressa jevnt over er noe strengere med karakterene enn de andre to, men det gjelder både våre hvite trøndere og våre mørke afrikanere. I flere tilfeller var sågar Adressa forholdsvis strengere med trønderne på laget enn afrikanerne, målt mot VG og TV2/altomfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.05.2012 13:59 Post subject: |
|
|
| Dette uttrykket kom vel først og fremst etter at Adressa ikke klarte å holde sin agenda mot Anthony Annan særlig godt skjult. Han fikk konstant middels karakterer, selv om han var ekstremt dominerende. Da dette skjedde for ndte gang ble vel etterhvert negerkaraktereren født. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Veteran

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 3052 Location: Nå stadig nærmere perfekt avstand til hjemmekamper
|
Posted: 10.05.2012 14:56 Post subject: |
|
|
kristobal: link? Jeg har store problemer med å tro på at spesielt trønderne ble bedømt strengere, nemlig. Hvem skulle det i så fall vært?
Det var vel først og fremst Anthony Annan, ja, i alle fall ble det mest synlig fordi han opererte på et helt annet nivå enn resten, samtidig som børskarakterene var ganske middels. Samtidig husker jeg også at Konan hadde store problemer med å få mer enn middels på børsen selv i de kampene han var meget god, fordi han ikke "samhandlet" godt nok, og gikk for mye i offside. _________________ 2 down, Hoftun to go. Off with his head! |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran
|
Posted: 10.05.2012 15:35 Post subject: |
|
|
Over tid så tror jeg ikke det er noen stor forskjell, men man kan vel se det spesielt i perioden før en spiller har slått igjennom og er allment anerkjent for prestasjonene sine i RBK-drakta.
Så har man også enkeltspillere som er populære hos adressa, og det er jo utelukkende trauste nordmenn. Özil for eksempel.
Men å ta utgangspunkt i et bredt børsmateriale blir håpløst. Alt for mange variabler som ikke er kontrollert. Man må jo sammenligne det med en slags "riktig" børs for at det skal gi noen mening. I utg.pkt skulle man tro at spillere som Annan, Konan og Chibuike hadde høyere snitt enn de fleste norske spillere på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.05.2012 16:22 Post subject: |
|
|
Takk for svarene ang negerbørsen, folkens! Ble litt klokere på dette nå.  _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
|