| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.05.2012 10:25 Post subject: |
|
|
| Men om det virkelig er slik at Hoftun leter etter 2 midtbanespillere, og vurderer det norske markedet der klubber sliter, ja da bør han faen meg legge inn et bud på Etzaz Hussein snarest! FFK sliter vanvittig meg økonomien og salg i sommer er de nok nødt til for å overleve ut året. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.05.2012 10:50 Post subject: |
|
|
| Tarik... Lov å drømme ^^ |
|
| Back to top |
|
 |
jonæz Junior
|
Posted: 07.05.2012 11:10 Post subject: |
|
|
Tipper at hoftun og stig har Huzzein og Elyounessi på lista. Jeg har ikke noen kilder som kan bekrefte dette, men jeg har en magefølelse på det. Det som faktisk skuffer meg er at ikke hoftun er ute etter Børven. En god norsk spiss med vidresalgspotensiale, Odd sliter også med økonomi så han burde ikke være så alt for dyr. _________________ Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd! |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 07.05.2012 11:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men om det virkelig er slik at Hoftun leter etter 2 midtbanespillere, og vurderer det norske markedet der klubber sliter, ja da bør han faen meg legge inn et bud på Etzaz Hussein snarest! FFK sliter vanvittig meg økonomien og salg i sommer er de nok nødt til for å overleve ut året. |
Kan aldri tenke meg Fredrikstad selger han for 10 mill til oss. De er vel overbevist om at han går for 20+ og dermed venter til utenlandske klubber kommer på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.05.2012 11:36 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | Tarik... Lov å drømme ^^ |
Tarik har uttalt flere ganger at han ikke vil til RBK. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 07.05.2012 11:41 Post subject: |
|
|
Hørte på radioen i dag at Tarik håpet å bruke den neste landskampen på å vise seg frem for utenlanske klubber, for han vil ut igjen. Håpet på til sommeren.
Så der har nok ikke vi noe å stille opp med. Men som sagt før, det værste svaret man kan få er nei. _________________ - Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.05.2012 11:45 Post subject: |
|
|
| jonæz wrote: | | Det som faktisk skuffer meg er at ikke hoftun er ute etter Børven. En god norsk spiss med vidresalgspotensiale, Odd sliter også med økonomi så han burde ikke være så alt for dyr. |
RBK er nok ute etter Børven hvis prisen er riktig og forholdene ligger til rette. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 07.05.2012 11:48 Post subject: |
|
|
Mulig jeg tar feil, for har sett veldig lite av Odd, men Børven er vel ikke den kjappe bakromsspilleren som vi er ute etter? Trodde han var litt seig i steget og mer dukka opp foran mål og tappa den inn...? _________________ - Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 07.05.2012 11:56 Post subject: |
|
|
Allerede opplyst om tidligere i tråden. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.05.2012 12:41 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Men jeg skjønner ikke hvorfor RBK primært ønsker å hente fra Norge? Altså, Djurdjic er sikkert en god spiller, men økonomisk sett er det idiotisk å hente ham når han først har kommet til stedet der prisene dobles, og triples når det er Rosenborg som kjøper. Sportslig sett fins det helt sikkert spillere som speidere har kontroll på som holder et vel så høyt nivå til en brøkdel av prisen.
... utenlandske spillere fra Eliteserien er en håpløs og feig strategi. |
Det kan ligge en fare i at å kjøpe "ikke-TL-integrerte" spillere oppleves av noen som for risikabelt for egen stilling (renommé) i forhold til en eventuell ansvars/skyldfordeling i tilfelle flopp.
Ved å kjøpe utlendinger fra andre TL-klubber vil det være lettere å bagatellisere et feilkjøp med at han slo ikke til akkurat her, men må ha vært en god idé siden han jo spilte bra i en annen TL-klubb. Det er altså tilfeldighetenes råtne spill og ikke Hoftuns kompetanse/posisjon som er problemet.
Hvis Hoftun er på jakt etter spillere som går rett inn på laget kan presset om å levere godt nok raskt nok føre til risikoaversjon. Da er det nok lettere å bruke andre norske klubber til utsiling.
Blant mange andre momenter er selvfølgelig også det å engasjere journalister og forumspekulanter med mindre aktuelle navn (pga pris), og dermed kjøpe seg litt fri fra hva man egentlig jobber med å få i havn.
Kanskje har det litt oppdragende effekt overfor TL-ledere å drive slik name-dropping, men de er for dyre også? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.05.2012 14:37 Post subject: |
|
|
Det står vel intet sted at man foretrekker å hente utlendinger fra eliteserien framfor å hente direkte utenfra?
Man har vel bare sagt at strategien er trønder, nordmann, skandinav, resten av verden.
Om den strategien er særlig lur kan man saktens diskutere, men jeg har aldri hørt at vi skal hente utlendinger fra eliteserien?
Vi har vel gjennom historien hentet en ikkeskandinav fra eliteserien, og det var jo knall, men ellers har det jo kommet direkte fra utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.05.2012 14:44 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Er liksom Tippeliga-suksess en sånn sikker kvalitetsgaranti, lykkes man i en TL-klubb, så lykkes man i alle? Clayton Zane, anyone?
|
Merkelig argumentasjon. Nei, men lykkes ikke nødvendigvis i alle ligaer selv om man lykkes i en tippeligaklubb. Men det er i tippeligaen vi spiller. Argumentet ditt fungerer mot din mening, da det heller ikke er sikkert at spillere som lykkes i andre ligaer lykkes her.
NÃ¥r det er sagt er jeg ellers enig med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 07.05.2012 18:13 Post subject: |
|
|
| Hadde vært spennende med Bentley på venstre midtbane. Hadde kanskje vært bedre i 4-3-3, men spennende uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.05.2012 18:17 Post subject: |
|
|
Bentley er i mine øyne alt annet enn spennende.
Imponert meg en gang, og det var da han fintet vekk Stadsgaard i Skien og scoret. Ut over det. Omtrent nada. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 07.05.2012 18:25 Post subject: |
|
|
Nå er ikke du kjent for å ha alt for god greie på fotball, så at du mener det gjør han ikke mindre spennende:)
Synes han har egenskaper som kunne vært bra på venstrekanten. Bra steg, god en mot en og bra innleggsfot. Enig at han er ujevn, men det er jobben til trenerne våre å løse hvis han hadde kommet til oss. Synes jeg ser litt Jan Derek der:) |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.05.2012 18:58 Post subject: |
|
|
At du mener at Bentley er spennende sier vel litt om dine kunnskaper, ikke Kristobal sine. ( Som forøvrig er klokere enn deg ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.05.2012 19:13 Post subject: |
|
|
Pr i dag, så er det ingen spillere de andre tippeligaklubbene som kan forsvare den prisen som klubbledelsen i de respektive klubber setter på sine spillere. Men grunnet regelen om x antall norske og egenproduserte spillere så er klubbene nødt til å kjøpe norsk..
Et paradoks at klubbene må kjøpe p.g.a regler og ikke kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 07.05.2012 19:24 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | At du mener at Bentley er spennende sier vel litt om dine kunnskaper, ikke Kristobal sine. ( Som forøvrig er klokere enn deg ) |
Topp:) |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.05.2012 19:47 Post subject: |
|
|
Spilt melk, I know, men det er synd å tenke på at vi hadde en god venstre kant i klubben med spennende ferdigheter, holdt bredde som få andre, og imponerte tidvis stort mot topp internasjonal motstand i Champions League. I tillegg var han "norsk". Han kunne tilført laget mange av kvalitetene vi hadde trengt i en venstre kant/ving.
Spiller ingen rolle nå. Water under the bridge. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.05.2012 20:03 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | zaphod81 wrote: |
Er liksom Tippeliga-suksess en sånn sikker kvalitetsgaranti, lykkes man i en TL-klubb, så lykkes man i alle? Clayton Zane, anyone?
|
Merkelig argumentasjon. Nei, men lykkes ikke nødvendigvis i alle ligaer selv om man lykkes i en tippeligaklubb. Men det er i tippeligaen vi spiller. Argumentet ditt fungerer mot din mening, da det heller ikke er sikkert at spillere som lykkes i andre ligaer lykkes her.
NÃ¥r det er sagt er jeg ellers enig med deg. |
Nå misforstår du nok litt her. Poenget mitt er det samme som gisp skriver lenger oppe, at klubben tilsynelatende foretrekker spillere som er "testet" i norsk serie allerede (noe jeg mener å ha lest Hoftun mer eller mindre direkte uttale for en tid tilbake, uten å gidde å lete), med andre ord bruker de "suksess i norsk klubb" som garanti for "suksess i annen norsk klubb (oss)", noe som ikke nødvendigvis er riktig, utover det åpenbare faktum at gode spillere lykkes bedre overalt enn dårlige spillere.
Grunnen til denne preferansen tror jeg rett og slett er å beskytte sitt eget renommé, og det er derfor jeg kaller taktikken feig. Ingen kan vel kritisere Hoftun for å forsøke å hente TL-profiler som Austin, Bergmann, Djurdjic, Andersson, Farnerud, Gunnarsson, Kara og lignende, spillere som alle kjenner til og "vet" er gode, fordi de har suksess i en rolle i en klubb i vår utrolig skrale serie. Henter vi derimot profiler fra en ukjent serie vil dette virke risikabelt for mange, og kunne utløse kritikk. Og dette gjelder ikke bare utenlandske profiler, men også norske, som Moldskred, Olsen, Strandberg, Høiland, Holm (selv om han ble hentet fra Danmark).
Med andre ord mener jeg at innkjøpspolitikken vår (som det meste annet i klubben) er mere siktet inn på å redde jobbene til ansatte i klubben enn å gjøre klubben best mulig på sikt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 07.05.2012 20:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Vi har vel gjennom historien hentet en ikkeskandinav fra eliteserien, og det var jo knall, men ellers har det jo kommet direkte fra utlandet. |
Regner med du mener Andreas Mayer her. Du er jo så flink til å referere fra gamlere tider.  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.05.2012 20:26 Post subject: |
|
|
| Annan? Med mindre du regner at vi hentet han i fra Start som på det tidspunktet var en adeccoliga klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 07.05.2012 20:33 Post subject: |
|
|
Nettopp. Men dette har kristobal stålkontroll på  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.05.2012 21:13 Post subject: |
|
|
Enig med Zaphod. Tippeligaen gir sannsynligvis den dårligste kvalitet kontra pris-ratioen i segmentet vi har økonomi til. Skal man handle svindyrt i TL, bør det i hvertfall være nordmenn, så man i hvertfall slipper kvoteproblematikken når man handler dyrt.
Det er faktisk en del billigere å hente spillere fra våre naboland, hvor nivået er sammenlignbart. En Allsvenskanprofil som Chibuike hadde aldri kommet for 8 mill fra en bra TL-klubb. TIL var direkte indignert over bud i 10-millionersklassen på Kara, Sogndal satte prisen på 19 år gamle Hovland så høyt da de spilte i Adecco at det var null grunnlag for forhandlinger, og mediokre spillere som Trond Olsen og Morten Moldskred kostet oss uforsvarlig mye i forhold til gjenværende kontraktstid og/eller kvaliteter.
Skal man kjøpe utlendinger får man en håndfull godt scoutede talenter fra fjerne strøk for det man må gi for en "norsk" utlending med én god sesong på CVen. Det er også slik at heller ikke utlendinger er garantert suksess ved klubbskifte innad i Norge.
Man skal ikke gå over bekken etter vann, men det er kanskje ikke så dumt å gå over grensa for å finne utlendinger. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|