English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jim Larsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jonæz
Junior

PostPosted: 05.05.2012 18:30    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Greit om vi slipper å bære bjelker, skulle man tro?

herregud, gammel er du a? hold deg til tema, du skjønte godt hva jeg mente
Hedning
Legende

PostPosted: 05.05.2012 18:31    Post subject: Reply with quote

27 og et halvt.

Last edited by Hedning on 05.05.2012 18:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 05.05.2012 18:32    Post subject: Reply with quote

Vil heller tro at de to danner stopperpar der nede. Passer rimelig bra til hverandre.

@ WildRover
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 05.05.2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Synd hvis vi skulle miste Biffen allerede, hadde håpet beholde han en stund til. Han er tippeligaens beste stopper.

Blir like oppgitt hver gang noen skriver "ja nå kan vi hente en kjapp stopper som er drit god"som om det er enkleste sak i verden. Vi kommer til å slite med å skaffe en god stopper til en billig penge.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 05.05.2012 20:40    Post subject: Reply with quote

veldig synd å evt måtte miste han allerede. vi skal i allefall ha klekkelig betalt 20 mill +. en ting jeg lurer på, hvorfor Brugge? hvor får de pengene fra? en LITT over middels klubb i belgia, ikke spesielt stor i europeisk sammenheng. jeg bare lurer!
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 05.05.2012 20:51    Post subject: Reply with quote

25.mill det er greit det. Dog ser heller at vi har han i år og kvalifiserer til EL, samt vinner TL. Så kan vi selge han for 20 i januarvinduet eller sommervinduet 2013. Han har jo kontrakt til 31.12.2014.

Nei her Biffen skal du faen meg bli! Wink
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.05.2012 22:19    Post subject: Reply with quote

Brugge har vel vært topp 2 de siste 20 årene i Belgia, og nivået er nok høyere der, enn i tippeligaen.

Det er bare å venne seg til at utlendinger bruker Rosenborg så godt de kan, som et trinn på veien..
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.05.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

Det er også under ett år siden de solgte Perisic for omtrentlig 40 millioner kroner til Dortmund.
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 05.05.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

Det har enda ikke kommet noe bud og Biffen er fremdeles RBK spiller. Synes vi skal la skuldrene senke seg. Det skal et svært høyt bud til for at RBK slipper sin forvarsklippe. Om så skjer er budet så høyt at vi finner en klassestopper.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 06.05.2012 10:57    Post subject: Reply with quote

Sist Rosenborg lot en klassestopper og forsvarklippe gå, så var det for 12 mill +/-...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2012 11:03    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er: hvis vi får et bud på 25 millioner på Larsen, hvor er de som klagde over at han var så forskrekkelig dyr i innkjøp da?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2012 11:06    Post subject: Reply with quote

Den ene er her ihvertfall Smile For han var for dyr i innkjøp, mye fordi Hoftun valgte å vente til det danske vinduet var stengt, så selgende klubb ikke fikk hentet en erstatter. Vi betalte med andre ord 8,5 millioner for noe vi burde betalt 4-5 for.

Men det er selvsagt flott om vi får solgt Larsen for 25 millioner.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.05.2012 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de som mener at vi betalte for mye for Larsen, men skal legge meg flat om vi får 25 mill for Larsen. Men vi kommer aldri til å få 25 mill for Larsen.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 06.05.2012 11:38    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig klubber var her for å se Larsen, men jeg tror nok de venter til de har sett han mot skikkelig motstand. I TL møter vi sjelden lag som har kombinasjonen gode hodespillere i boksen samt godt vingspill. Møter vi noe bedre, der vi ikke fører kampen, vil nok Larsen få kjørt seg dessverre. Han er alt for ofte på etterskudd mtp markering. Viktoria Plzen straffet oss hardt, husker jeg.

Og ja, jeg mener vi betalte overpris. Det sa jo også danskene. Men i TL er han jo forsåvidt fenomenal i år. Det kommer lite imot, samt at han bidrar i massevis offensivt.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 06.05.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Spørsmålet er: hvis vi får et bud på 25 millioner på Larsen, hvor er de som klagde over at han var så forskrekkelig dyr i innkjøp da?

Er her fremdeles Wink

Jeg sliter med å se at vi får 25 mill for ham, jeg ville vært strålende fornøyd med 15.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2012 12:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Er her jeg også. Og mener fremdeles at vi betalte for mye for ham. Hvis vi får 25 millioner er det bare å selge, for da gjør vi et scoop. Larsen var ganske middelmådig selv i TL-standard i fjor, men har vært bunnsolid i år - så han har hatt en god utvikling siden han kom. Det er selvfølgelig veldig positivt. Han er likevel et stykke unna både Stadsgaard og Demidov, og de kostet samlet det samme som Larsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Se her ja Smile

Jeg er forsåvidt enig i at vi nok betalte for mye, isolert sett, for Larsen, men hvis han genererer såpass interesse, og blir solgt for mellom 15 og 20 millioner, så er det uansett et godt kjøp. Jeg synes dessuten han har hatt klar framgang i det defensive spillet sitt, i tillegg til å ha to-tre avslutninger per kamp på dødball, og han er den viktigste mannen i forsvaret vårt nå.

Dette understreker bare viktigheten av å signere spillere med det der såkalte videresalgspotensialet - er man bevisste nok på hvilke spillere man kjøper, er det ikke så farlig å betale litt for mye av og til. Kan de gjøre en god jobb i to sesonger, og så selges med fortjeneste, da er jobben gjort.
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 06.05.2012 12:15    Post subject: Reply with quote

Hedon, det der er tøv...
Larsen har vært så nært feilfri som det går ann å komme i år. Han har brukt noe tid på å spille seg inn, men det er da vanlig, særlig med så variable medspillere på stopperplassen.I tillegg til godt forsvarsspill så langt, bidrar han langt oftere med mål enn hva som er forventet av en forsvarsspiller. Larsen er med andre ord oppe på samme nivå som Demi og Stadsgaard var.

Larsen forsvarer prisen sin godt, i form av at han er et kvalitetskjøp. Å sammenligne med prisen på Demi og Stadsgaard blir useriøst, da det ikke har noe med saken å gjøre. Slike røverkjøp er ikke alltid tilgjengelig. I tillegg bør det nevnes at vi hadde flaks med Stadsgaard. Skadeplaget når han kom, og vi klarte lappe han sammen. Det var en stor del av grunnen til at han kom så billig.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Larsen, totalt sett, er en bedre fotballspiller enn Demidov. Begge har de samme styrkene i luftstyrke og duellspill, og de samme svakhetene i tempo og posisjonering. Demidov er nok litt bedre med ball, men Larsen er til gjengjeld vesentlig sterkere i lufta, både offensivt og defensivt.

Jeg tror Demidov ofte overvurderes litt på grunn av "vinnerskallen" og en litt sånn sjefete holdning i forsvaret, men jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så Demi selge seg helt ute av posisjon, for så å kjefte på noen andre mens Kris ryddet opp. Der har vi også litt av forskjellen: når Demi gjorde feil, hadde han suverene Kris til å rydde opp bak ham, mens Larsen står mer alene når han bommer.

Kris Stadsgaard er nok den beste midtstopperen som har spilt i Tippeligaen, og var et skikkelig røverkjøp som vi ikke kan regne med å få til så ofte, Schwabe eller ingen Schwabe.
Messi
Veteran

PostPosted: 06.05.2012 12:25    Post subject: Reply with quote

Tror Rosenborg skal være skikkelig godt fornøyd med 15 mill +/- 1.. Det er bare å stikke fingern i jorda å ta innover oss at Tippeligaen og Norge er en mellomstasjon, og de utenlandske fotballspillerne som blir her i flere år har hatt en dårlig utvikling.

Både Sapara og Dokal kom ikke til Norge fordi tippeligaen bedre enn den hjemlige serien, men den flyter eller fløt på Rosenborg sine prestasjoner i Champions Leauge, som spillerne så på som et veldig bra utstillingsvindu...
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 06.05.2012 20:54    Post subject: Reply with quote

Klubben blir jo rimelig evneveik hvis man ikke klarer og bygge opp et stabil stamme og topplag.

Hvis det skal være så, så skjønner jeg mer av målsettingen av topp "3 i Norge" ...

Ingen røyk uten ild.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2012 09:32    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Hedon, det der er tøv...
Larsen har vært så nært feilfri som det går ann å komme i år. Han har brukt noe tid på å spille seg inn, men det er da vanlig, særlig med så variable medspillere på stopperplassen.I tillegg til godt forsvarsspill så langt, bidrar han langt oftere med mål enn hva som er forventet av en forsvarsspiller. Larsen er med andre ord oppe på samme nivå som Demi og Stadsgaard var.

Tøv og tøv, fru Blom. Hvis du leser innlegget en gang til, så ser du at det er hans innsats i fjor jeg hevdet var middels TL-standard. Som jeg også skrev, har han vært god i år.

Er ikke enig i at han er Kris/Demi-klasse, selv om han per i dag er topp3 blant midtstoppere i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 07.05.2012 09:57    Post subject: Reply with quote

Da er vi uenige om rangeringen iforhold til Demidov/stadsgaard iallefall.

Men samtidig var kanskje det viktigste poenget mitt at det blir unødvendig å blande inn prisen til Demi og Stadsgaard, i diskusjon rundt overprising av Larsen. Demi og Stadsgaard var to fantastiske avtaler, ingen tvil om det, samtidig som vi var heldig med Stadsgaard med tanke på skadesituasjonen. Likevel er det viktig å forstå at det ikke er så ofte at slike avtaler er tilgjengelig.

Uansett... Dersom vi nå selger Larsen for 10-15 millioner eller mer, er det ikke tvil om at det var riktig av Hoftun å hente han for 8 millioner. 8 millioner var prisen for han da, uansett om det kanskje kunne vært noen millioner mindre. Har man da virkelig trua på en spiller, så er det jo bedre å hente han, enn å hente en billigere middelmådighet, som vi kun taper penger på, siden han aldri blir videresolgt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.05.2012 11:55    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
hvis vi får et bud på 25 millioner på Larsen, hvor er de som klagde over at han var så forskrekkelig dyr i innkjøp da?

Det finnes vel knapt noen som ikke synes 8,5 millioner var en høy sum for Larsen. Selv ledelsen i Rosenborg synes nok det. De bød først fem millioner, men var i en situasjon der selger hadde de beste kortene. Vi hadde også en klubbledelse som sikkert følte det ulmet under føttene på både den ene og den andre.

Noen av de som syntes Rosenborg betalte veldig mye for Larsen sitter i Silkeborg IF Invest AS og ler nok hele veien til banken.

"Silkeborg IF Invest A/S har solgt centerforsvareren Jim Larsen til de norske mestre fra Rosenborg BK for en betydelig transfersum - samt mulighed for yderligere betaling betinget af præstationer og andel af evt. videresalg.
- Vi har valgt at acceptere et købstilbud fra Rosenborg, som gør Jim Larsen til et af de største salg i SIFs historie og definitivt det største i nyere tid. Selvfølgelig er det specielt at sælge en profil som Jim Larsen i en tid, hvor vi netop har genoptaget en presset Superliga-sæson - men omvendt må vi også konstatere, at vi simpelthen har fået og accepteret et rigtig flot tilbud fra en klub, som spilleren også selv finder meget interessant."(Ligafodbold.dk).

Treneren Troels Beck var ikke like begeistret for at klubbledelsen solgte stopperen: "- Det har næppe været sportslige hensyn, der vejede tungest i denne transfer, og timingen midt i turneringen er langt fra optimal."

Tilbudet fra Rosenborg var altså så historisk godt at Silkeborg valgte å slå til, selv om de med dette tok en stor sportslig risiko.

Når det er nevnt så er selvfølgelig et eventuelt bud på 25 millioner for Larsen nå for godt til at Rosenborg kan si nei. Da har vi kjøpt dyrt, men klart å selge mye dyrere, og det er god butikk.
RBK

Selvfølgelig helt enig i det du skriver senere om å være bevisst på videresalgspotensiale ved innkjøp og at det, tross en høy inngangssum, kan være en god handel dersom man får såpass fortjeneste på et par år, men uansett kan vi ha betalt mer enn nødvendig for Larsen i forhold til om vi hadde vært ute med bud før overgangsvinduet i Danmark stengte.

Last edited by gisp! on 07.05.2012 12:10; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.05.2012 12:01    Post subject: Reply with quote

Men det er Hoftun som har skrevet under på kontrakten mellom klubbene, så det gjenstår å se hvor mye vi sitter igjen med av en potensiell salgssum da..... Confused
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 41, 42, 43  Next
Page 30 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb