English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 214, 215, 216  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KRS
Proff


Joined: 19 Oct 2007
Posts: 306
Location: Oslo

PostPosted: 15.02.2012 10:26    Post subject: Reply with quote

mikeøsten wrote:
.....trekker til seg publikum....


En stiv og utrent 35 åring som bruker det meste av tiden på å syte og klage på dommeren kan vel ikke sies å være en publikumsmagnet.

Og hva er det med familiesituasjonen hans som plutselig har forandret seg etter han MÃ…TTE til England sist han forlot oss?
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 15.02.2012 10:27    Post subject: Reply with quote

Nordberg.

Rønning.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 15.02.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Hva jeg begrunner det med?

Han står som en saltstøte på banen, den tregeste spilleren på Rbk. Han har mange gode kvaliteter som blikk for spillet, hodespill og pasningsfot, men det holder ikke når han ikke beveger seg og heller ikke er spesielt rask på små flater


Man bør være veldig klar over styrkene og svakhetene til Iversen. Da mener jeg at det er opp til Jønsson å tilpasse spillet så man får utnyttet styrkene hans best mulig og "dekket over" svakhetene hans. Får man mye bevegelse rundt Iversen når han får ballen får vi utnyttet blikket og pasningsfoten hans. Det innebærer selvfølgelig at det ikke legges opp til at det først og fremst er Iversen som skal score målene, men at han heller får en mer tilretteleggerrolle.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.02.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Velkommen Iversen! Nå må du bare sørge for å trene VELDIG BRA gjennom hele sesongen!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.02.2012 11:21    Post subject: Reply with quote

Tragisk. Velkommen til norsk fotball anno 2012, der sportsdirektørens manglende klokskap fører til montering av støttehjul, og hovedtrenerens manglende klokskap fører til innkjøp av støttehjul. At Stensaas rykker opp som støttehjul til Henriksen regner jeg jo med, og ingenting ville vel vært mer naturlig enn å ansette Ola By i en liten 10% støttestilling for Jamtfall. Snart søker vi om dispensasjon til å stå med to keepere i mål, sånn at vi kan beholde Örlund til Kjeldsberg går konkurs.

Nå teller vi bare ned til første gang noen påpeker at "Steffen må spilles i form".
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Dunning-Kruger
Junior


Joined: 15 Sep 2011
Posts: 3

PostPosted: 15.02.2012 11:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


At han var "en av våre viktigste spillere offensivt i 2010" er jo en sannhet med modifikasjoner. Han fikk da, som alltid, tre måneder i starten av sesongen til å spille seg i form, hvor han ikke bidro overhodet, men spilte likevel fast hele sesongen. .


Noen utdrag fra de tre første månedene av 2010 som han "spilte seg i form og ikke bidro med noe". Allerede i andre runde spilte SI 90 minutter, gjorde en bra kamp og scoret (på straffe). i Fjerde runde, mot Sogndal spilte han kun 15 min, men rakk å score to (ikke på straffe). I 3-0 kampen mot Brann i sjette runde hadde han 1 mål og 1 assist, og ble etter hva jeg huske kåret til banens beste flere steder. ...slik kunne jeg fortsatt. Saken er at han ila de tre første månedene av 2010 hadde 7 mål, 2 assist og mange kamper med høye spillerbørspoeng. Han spilte 90 minutter i 10 av de første 14 kampene.

Tenkte du deg spesielt lite om før du skrev netopp dette, eller er det gjennomsnittlig presisjonsnivå i dine innlegg?
_________________
Ingen ser ting så klart som den blinde!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.02.2012 11:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje ikke du har sett så veldig mange sesonger Rosenborg-fotball dersom du ikke har fått med deg at "spille seg i form" for Steffen Iversen er å spille alle kampene i starten av sesongen uansett hvordan prestasjonen er. Det gjør jo argumentet ditt med spilletid litt lite relevant til saken, men du kunne jo nesten ikke vite det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.02.2012 11:42    Post subject: Reply with quote

Skeptisk. Uansett pay-as-you-play, evt. ytterligere spisskjøp etc. Det er, tross alt, Steffen Iversen vi snakker om her - ingen grunn til begeistring.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 15.02.2012 12:08    Post subject: Reply with quote

Fast plass på RBK=landslaget neste for Iversen. Så havner vel Carew i VIF og så møtes de to turtelduene på landslaget igjen og Norge kvaler seg til VM 2014 Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 15.02.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Robbaan wrote:
Om Ivers er den eneste vi får inn som erstatning for Bakenga, blir jeg oppriktig lei meg. Jeg kan ikke skjønne at EH + fler skulle ville hente han hjem.


Denne kan du legge på Jan Jönsson. Hans ord var det avgjørende i sportsligs krav om target man. Ja, Hoftun ville ha ham, men vi vet alle Hoftun ikke har en selvstendig tanke i hodet. JJ's ord avgjorde.

Så får man heller trøste seg med at det påvirker synet på JJ på høyere nivå i klubben...



p.s. visstnok kanpt betaling med mindre han spiller, men vi vet alle hvor mye ryggrad JJ har. Tror noen en veik mann som han holder en personlighet og et navn som Iversen utenfor laget?
p.p.s. alle dere som vil ha ham, you're all on my shit list!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.02.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

Sign me up! Jeg tar gjerne Iversen på gode vilkår. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.02.2012 12:28    Post subject: Reply with quote

Gudene skal vite at dette er et steg i feil retning, men nå som overgangen er en realitet, er det bare å fokusere på det positive. Håper Dockals sagnomsuste innleggsfot og Iversens hodespill kan bli dynamitt sammen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.02.2012 12:32    Post subject: Reply with quote

Skal vi være positiv, må vi først og fremst fokusere på at vi har fått inn en spiller som ikke tar feilvalg og som ikke mister ballen fordi han er gjennomført på et meget høyt teknisk nivå. Så får vi be til Gud, Buddah og prinsesse Ragnhild om at han skal komme seg på et ok nivå fysisk.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 15.02.2012 12:41    Post subject: Reply with quote

SÃ¥nn er det ja knerten. Smile
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.02.2012 12:43    Post subject: Reply with quote

knerten: den kan jeg stille meg bak. Når vi nå først har fått inn go'gutten, og samtidig vet at Jönsson sannsynligvis kommer til å gamble jobben sin på at Steffen kan utgjøre et angrepsspill alene, så får vi jo inderlig håpe at han klarer det.

Vent, dette betyr at Jönsson skal berge jobben. Hmm, den må tenkes nøyere over.

Zorac: Iversen header ikke inn innlegg, av den enkle grunn at han ikke lenger går etter ballen. Alle forsvarere vet at Iversen stiller seg på bakre stolpe, veldig tidlig, og med mindre han blir markert av en særdeles hodesvak back, så vinner han ikke den duellen, han er ikke sterk nok til det. Iversens hodestyrke nå ligger i timinga på lange oppspill, når han kan være først inn i duellen. Han er fortsatt (eller var i alle fall i 2010) svært god til å stusse på slike. Men vil vi virkelig spille sånn?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 207

PostPosted: 15.02.2012 12:48    Post subject: Reply with quote

Ikke direkte begeistra, men Litj-Ivers bidrar med klokskap og hodestyrke.
Vil fungere bra som Pica-makker om han kommer i rimelig god form. Vil fungere veldig bra som joker, sette inn på slutten av kamper.

Hadde vært bedre med en kjapp bakromsspiss! Hva med Bakenga, han har vært lenge i utlandet nå uten å slå til. Han kan vel hentes?
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 15.02.2012 12:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
knerten: den kan jeg stille meg bak. Når vi nå først har fått inn go'gutten, og samtidig vet at Jönsson sannsynligvis kommer til å gamble jobben sin på at Steffen kan utgjøre et angrepsspill alene, så får vi jo inderlig håpe at han klarer det.


I forhold til å perfeksjonere angrepsstrategien vår, altså å slå en ball fra back til området rundt en hodesterk spiss, så har vi forbedret laget drastisk ved å hente Stivers Cool
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 783

PostPosted: 15.02.2012 12:49    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Skal vi være positiv, må vi først og fremst fokusere på at vi har fått inn en spiller som ikke tar feilvalg og som ikke mister ballen fordi han er gjennomført på et meget høyt teknisk nivå. Så får vi be til Gud, Buddah og prinsesse Ragnhild om at han skal komme seg på et ok nivå fysisk.


Noe som irriterte meg veldig med Iversen sist han var her er at han er så stillestående at veldig mange oppspill på ham blir brutt av forsvarer. Så på sett og vis mistet han ballen før han fikk den.

Nå møtte vi mer kompakte forsvar med Hamren sin spillestil enn hawaii-fotballen til JJ, men jeg er spent på om det er noen forandring på dette.

Iversen sitt største bidrag blir vel kanskje som humørspreder i garderoben...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.02.2012 12:50    Post subject: Reply with quote

Iversen spiller jo ikke som noen klassisk duellspiller, og har ikke gjort det på flere år. Han har blitt en playmaker. Hadde vi klart (hva er sjansen?) å få han i meget god fysisk form, ville han vært en stor ressurs for RBK (spesielt på lav lønn), og kunne vært forskjellen på Europa League og ikke. Steffen har internasjonalt snitt over blikk, forståelse og teknikk. Fysikken har han bedriftsfotballsnitt over.
Back to top
View user's profile Send private message
Dunning-Kruger
Junior


Joined: 15 Sep 2011
Posts: 3

PostPosted: 15.02.2012 12:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror kanskje ikke du har sett så veldig mange sesonger Rosenborg-fotball dersom du ikke har fått med deg at "spille seg i form" for Steffen Iversen er å spille alle kampene i starten av sesongen uansett hvordan prestasjonen er. Det gjør jo argumentet ditt med spilletid litt lite relevant til saken, men du kunne jo nesten ikke vite det.


Du må gjerne prøve å snakke det bort, men det jeg kommenterte var påstanden om at han ikke bidro med noe som helst i vårsesongen. Er du enig i at det var lite treffende for 2010-sesongen?
_________________
Ingen ser ting så klart som den blinde!
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 15.02.2012 13:13    Post subject: Reply with quote

Iversen er en humørspreder i troppen. Dog en dyr en..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 15.02.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hadde vi klart (hva er sjansen?) å få han i meget god fysisk form, ville han vært en stor ressurs for RBK (spesielt på lav lønn), og kunne vært forskjellen på Europa League og ikke...


Piece of cake - Steffen har nettopp uttalt at han ikke har vært bedre trent på mange år enn han er nå Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 15.02.2012 13:48    Post subject: Reply with quote

Da har vi pluttselig spilleren i TL med best teknikk da. Godt! Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Skjelbred
Rutinert


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 855

PostPosted: 15.02.2012 13:55    Post subject: Reply with quote

Dette liker jeg svært godt! Utelukkende positiv overgang.

Strandberg og Iversen inn på få dager. Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.02.2012 14:04    Post subject: Reply with quote

Synes det er helt greit å hente tilbake Iversen, HVIS han ikke får alt for høy lønn og det er planer om å hente inn en spiss til.

Må nesten hente en spiss til, mtp at Prica og Iversen ofte er skadet i noen uker opptill flere ganger i løpet av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 214, 215, 216  Next
Page 178 of 216

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb