| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende

|
Posted: 27.01.2012 23:15 Post subject: |
|
|
Det verste med drakta er faktisk det at den etter planen skal bnyttes ut før hver jævla sesong! det er så kynisk utnytting av fansen at det er til å spy av!
Finn på en bedre måte å tjen penger på, ellers kommer det til å komme tilbake å bite dere i ræva. Selv fansens lommebøker har sine metningspunkt (eller i dette tilfelle, heller "Tømmingspunkt)! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.01.2012 23:31 Post subject: |
|
|
Du skal se at drakta blir vanvittig populær den. Jeg synes den faktisk ser rimelig bra ut. Moderne og fresh. Tar sikkert bare litt tid å venne seg til fargen. RBK kunne glatt ha kommet opp med en mye verre/kjedeligere drakt enn dette. Så cudos for 'moderniseringen'.
Tror videre at, om den blir populær, så fortsetter man med samme tredjedrakt sesongen etter også. Kanskje den har livets rett!?
Går ikke avtalen med Adidas ut neste sesong, forresten? Kanskje det er derfor de reserverer seg med tanke på evnt ny utstyrsleverandør? Ikke vet jeg, men hvis det blir sånn at man skal bytte ut tredjedrakten hvert år, ja da er jeg enig med deg, Bakklandia. Det er jo latterlig. Har man først sagt A, så sier man B, også! _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende

|
Posted: 27.01.2012 23:39 Post subject: |
|
|
Drakten vil imidlertid ikke bli brukt i mange år framover. Allerede neste år vil tredjedrakten bli byttet ut, opplyser klubbens kommersielle leder. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.01.2012 23:48 Post subject: |
|
|
Fikk med meg det. Trenger ikke å skrike. Det var bare et synspunkt. _________________ Henning skrev: Sier du det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11808 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.01.2012 00:43 Post subject: |
|
|
Jeg ser poenget til Bakklandia, men er fristet til å si at folk som absolutt må kjøpe det av plastræl sjappa spyr ut hvert år får skylde seg sjøl! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
toki Rutinert
|
Posted: 29.01.2012 21:25 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/8620
Når det først nevnes Juventus, så kunne en vel sett på hvordan de gjør det med drakthistorien. Opprinelig hadde de rosa hjemmedrakter, og nå bruker de rosa bortedrakter. Et alternativ for Rosenborg ville jo da blitt slik:
En moderne vri:
(med blå/gule sokker blir det kanskje litt vel Sverige-aktig, men det gjenspeiler jo klubben også..)
|
 |
Messi Rutinert
|
Posted: 29.01.2012 21:37 Post subject: |
|
|
3.drakten blir brukt bare et par ganger i serien, og ved bortekamper i europa/nasjonal cup hvor drakt 1 og 2 ikke er egnet..
Ingen stor sak... Get over it ! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2012 21:38 Post subject: |
|
|
Faen, det tok så lang tid å skrive saken at jeg underveis glemte det ene poenget mitt - som du nevner - om at det også er paralleller bak til de første Odd-draktene. Herved lagt til.
Dog refererte jeg også til denne da jeg ydmykt ga RBK noen råd i 2010.
Som jeg skriver har jeg egentlig ikke peiling på hvilken blåfarge det var på trøya. Den kan godt ha vært atskillig mørkere enn den overnevnte skissen min.
Altså kan det godt være at blåfargen brukt i 1918 er identisk med den mørkeblå i 1960. I så fall kan de nye bortedraktene til Sverige være et godt utgangspunkt:
Men jeg forstår behovet for å utnytte markedskreftene, og jeg tok derfor aldri demokratiet i bruk da jeg forsto at RBK ikke ville følge mitt råd. Kunne jo godt ha sendt inn et forslag til vedtak på årsmøtet allerede i fjor.
Men RBK er "ingen årsmøteklubb", som Eggen sier, og alt kan ikke detaljstyres. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2012 00:48 Post subject: |
|
|
| Må jo være noen som vet blåtonen på drakta i 1960? Jeg kan prøve å høre med mine bekjente ved første anledning. |
|
| Back to top |
|
 |
Dew Veteran

|
Posted: 30.01.2012 01:01 Post subject: |
|
|
| Tredjedrakta vår hadde muligens vært flottere om det var et hvit parti på shortsen som tok over der den hvite delen av skjorta slapp, men den gang ei. Får håpe dette året går fort, og at vi får være litt med i prosessen neste gang. Ren utopi, selvsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 30.01.2012 01:03 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor bondegutta på brakka absolutt skal gjøre drakta så jævla harry..
Fargen er kul og fresh men modellen og fargesammensetningen er jo horribel. Enkelt er ofte det beste.
Edit: (wow, litt jentete innlegg, men det får så være) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2012 01:10 Post subject: |
|
|
kristo: Jeg siktet til 1918-trøya! Tviler på at noen nålevende har sett denne. I så fall må personen være over 100 år gammel; gitt han eller hun ikke var meget ung supporter på sidelinja.
Går sikkert an å ta med et fargekart fra en malingsbutikk og få veteranbordet på Brakka til å peke ut riktig farge på 60-trøya. Du er min gjest, som det heitar.
Men om jeg skal gjette, er nok ikke den Sverige-drakta over så langt unna riktig 60-farge. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 30.01.2012 02:24 Post subject: |
|
|
Den Sverige-trøya var selv om den er i Boca-fargene! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Veteran

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 3089 Location: Nå stadig nærmere perfekt avstand til hjemmekamper
|
Posted: 30.01.2012 11:03 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke helt det argumentet med at dette er å tyne penger fra fansen. Jeg tipper at de som føler de må kjøpe den nye tredjedrakten hver gang det kommer en ny en bli jublende happy hver gang det kommer noe nytt som de kan kjøpe. Det er ikke akkurat sånn at det knekker ryggen på en ihuga supporter å bruke sju hundre ekstra på enda en drakt hvert år.
Jeg synes drakta var litt frisk, jeg, og tipper den er kulere på andre enn Rade "colaflaske" Prica, selv om jeg er enig i at den blågule varianten med stripe ala Ajax eller Sverige nok hadde vært hakket tøffere igjen, og et riktigere valg sånn sett. Ser ikke bort fra at vi får se noe sånt på et senere tidspunkt. _________________ 2 down, Hoftun to go. Off with his head! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 30.01.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Den sverige-drakten var så sweet at om den ikke var svensk kunne den havnet i samlingen.
De som kjenner meg kan også attestere mitt nær religiøse forhold til Adidas (fottøy), men det er knapt noen som lager så dørgende kjedelige drakter (i hvert fall for RBK). _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Rutinert

|
Posted: 30.01.2012 16:44 Post subject: |
|
|
| Utrolig smart av afrikanerne å gå ut i media og si at den oransje-drakten bringer lykke, slik at når man taper de første fem kampene i sort/hvit drakt kan si at det er pga av drakten! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.01.2012 18:08 Post subject: |
|
|
| Forslag; neste år kan fansen med en avstemning bestemme hvilke drakt som skal velges som 3.drakt. Må selvsagt være noen føringer som vi får beskjed om på forhånd. |
|
| Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

|
Posted: 30.01.2012 20:47 Post subject: |
|
|
Best å ikke la fjortisjenter (i alle aldre) stemme kanskje, så vi slipper å ende opp med en rosa tredjedrakt? _________________ Tar du praten fra en trønder, sitter du ikke igjen med annet enn høy intelligens og et ulastelig utseende (kanskje litt sjarm også, men veldig mye av den forsvinner når praten fjernes). |
|
| Back to top |
|
 |
andy88 Rutinert

|
Posted: 30.01.2012 21:04 Post subject: |
|
|
Jævlig kul den Sverige-drakta, men hvordan hadde vår variant sett ut med reklamene...? :/
Tversoverstripe er uansett fett, Citeh sin tredjedrakt er også ganske kewl:
Rosa drakter kan da også være kult
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 30.01.2012 21:34 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Best å ikke la fjortisjenter (i alle aldre) stemme kanskje, så vi slipper å ende opp med en rosa tredjedrakt? | Om rosa er det Adidas pusher neste år i stedet for oransje, er det jo akkurat det vi får! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef

|
Posted: 30.01.2012 22:42 Post subject: |
|
|
Alltid morsomt å se hvor innprentet dette med blå/rosa er. Rosa er da en feiende flott farge, det. _________________ http://twitter.com/VonDrei |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.01.2012 10:56 Post subject: |
|
|
Rosenborg i rosa tredjedrakt. Gjett om mediene kommer til å kose seg da. Det er jo ikke en eneste fotballinteressert sjel i Norge som glemmer Follo-kampen, eller det faktum at de spilte i rosa drakter.
But hey, if you can't beat them... _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
toki Rutinert
|
Posted: 02.02.2012 01:26 Post subject: |
|
|
Ser at RBK brukte shortser med oransje detaljer mot Spartak Moskva. Er de i ferd med å ta en "Werder Bremen*", og legge til oransje som en tredje farge på draktene?
(* = Bremen hadde opprinnelig kun grønn og hvit, som faste farger, men i dag bruker de også oransje) _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.02.2012 11:39 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Alltid morsomt å se hvor innprentet dette med blå/rosa er. Rosa er da en feiende flott farge, det. |
En rosa drakt hadde sikkert solgt bra, og klubben trenger jo penger.... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.02.2012 11:48 Post subject: |
|
|
| toki wrote: | Ser at RBK brukte shortser med oransje detaljer mot Spartak Moskva. Er de i ferd med å ta en "Werder Bremen*", og legge til oransje som en tredje farge på draktene?
(* = Bremen hadde opprinnelig kun grønn og hvit, som faste farger, men i dag bruker de også oransje) | Det ble twitret til RBK, men behørig ignorert. Ikke overrasket. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|