English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2012
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012?
SK Brann
5%
 5%  [ 4 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Hønefoss BK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 7 ]
Molde FK
55%
 55%  [ 41 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandnes Ulf
5%
 5%  [ 4 ]
Sogndal IL
1%
 1%  [ 1 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 8 ]
Viking FK
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerengens IF
5%
 5%  [ 4 ]
Aalesunds FK
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 74

Author Message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 20.10.2011 18:53    Post subject: Tippeligaen 2012 Reply with quote

Jeg regner med det er flere som meg her inne, som begynner å bli ganske lei av årets sesong? Gullet ser ut til å havne en viss plass, og det er egentlig lite å glede seg over. Jeg for min del har flyttet fokus på neste år.

Kristobal har allerede sagt fra om at Molde kommer på 6.-7.plass, og Brann rykker ned. Det kan se ut som at vi får Sandnes Ulf og Hønefoss opp i bytte mot Start og S08.

Jeg er usikker på hvem som blir de største utfordrerne på toppen, men jeg sitter med et lite berettiget håp om at dette kan bli året vi endelig ser Lillestrøm ta heisen ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 27.11.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Da blir det å se Sandnes Ulf og Hønefoss neste sesong, IK Start og Sarpsborg 08 tar den tunge turen ned til Adeccoligaen.

Selv om det er 4 måneder igjen til seriestart, slenger jeg inn et uformelt tabelltips:

1. Rosenborg
2. Tromsø
3. Molde
4. VÃ¥lerenga
5. Strømsgodset
6. Aalesund
7. Viking
8. Brann
9. Lillestrøm
10. Odd Grenland
11. Haugesund
12. Fredrikstad
13. Sogndal
14. Hønefoss
15. Stabæk
16. Sandnes Ulf
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 07.12.2011 00:33    Post subject: Reply with quote

Det kommer garantert til å skje flere utskiftninger i vinter, men dette er status p.d.d. for de lagene jeg ser for meg vil kjempe om topp 4 med den stallen de har nå.

SK Brann



VÃ¥lerenga IF



Tromsø IL



Molde FK



Rosenborg BK



Hvor er Henriksen Surprised
Etter det han har visst i høst, mener jeg at det eneste som gjør han aktuell for førsteelveren er det faktum at Dockal og DFH er skadeutsatt.

Aalesund FK



Ingen tvil om at disse to på egenhånd kan gjøre en hvilken som helst middelmådig tippeligastall til et potensielt topp 4 lagg i Norge, slik som de har gjort med Aalesund.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.12.2011 08:49    Post subject: Reply with quote

Henriksen skal selvfølgelig inn på laget.

Blir tett neste år også tror jeg. Ut fra det du setter opp der (som jo vil forandre seg en god del) så tror jeg at Brann vil gjøre en tilsvarende sesong som i år, VIF vil sannsynligvis heve seg litt (men de har ikke bra forsvar, det må sies), Tromsø vil falle litt, men vil nok være ganske høyt neste år også, Molde ser sterke ut, mens vi ser ut som maks 3.plass (svakt forsvar).
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 207

PostPosted: 07.12.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

Brann har en sterk første-11'er, men aldri i verden om de gjentar årets (relative) suksess. Selger de Austin eller Ojo svekkes de mye. Får de skader på nøkkelspillere har de ingen gode erstattere. I tillegg er motstanderne mer klar over hvordan man ikke må spille mot Brann neste år.
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.12.2011 10:12    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev "ut fra det du setter opp der", hvis Austin og Ojo selges uten å erstattes så vil Brann helt klart gjøre det dårligere enn i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 07.12.2011 10:41    Post subject: Reply with quote

kablap wrote:
Brann har en sterk første-11'er, men aldri i verden om de gjentar årets (relative) suksess. Selger de Austin eller Ojo svekkes de mye. Får de skader på nøkkelspillere har de ingen gode erstattere. I tillegg er motstanderne mer klar over hvordan man ikke må spille mot Brann neste år.


Høres ut som en beskrivelse av Stabæk før 2008.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 07.12.2011 10:51    Post subject: Reply with quote

Brann gjør det dårligere neste år, slik er naturlovene i Bergen. De slår ikke lenger nedenfra med kun nedrykkstips i mot seg. De har tvert i mot imponert noen med årets sesong, pluss fått på plass nye spillere. Optimismen stiger, og det går dem til hodet. Ojo & Austin selges sikkert også som nevnt. Fasit: nedre halvdel.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 07.12.2011 10:54    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Henriksen skal selvfølgelig inn på laget.


Utbroder
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.12.2011 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg kan utbrodere på samme utbroderende måte som deg: Han har ikke vært så dårlig i høst at han har spilt seg ut vis-a-vis DFH (som har vist fint lite).
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2011 23:43    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r kommer terminlisten?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 07.12.2011 23:51    Post subject: Reply with quote

De forventningene folk har hatt til Markus Henriksen i år har vært skyhøye.

Ikke lett for en gutt på 19 år å leve opp til etter den fantastiske sesongen han hadde i fjor. Jeg tror at vi må gi ham litt tid, så tror jeg han kommer sterkt tilbake.

Dersom Jonas Svensson skulle få problemer med å følge opp prestasjonene fra i år neste år, vil vi da skrike og bære oss like mye? Bare å bli kvitt ham mens vi kan få igjen noe for ham, han er ikke god nok for RBK...?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2011 23:59    Post subject: Reply with quote

Selvsagt skal Henriksen i startelleveren. Jeg mener det uansett er en bedre løsning enn en nærmest fotballinvalid Fredheim Holm.
Markus er nå ferdig med den vanskelig andresesongen, og vil forhåpentligvis prestere bedre i 2012.

Det er utrolig vanskelig å følge opp den fantastiske sesongen han hadde i 2010, og noen forutså før denne sesongen at det kunne bli en hard sesong for Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2011 00:02    Post subject: Reply with quote

Skal heller ikke glemme at han har måttet spille i feil rolle, laget har hatt stor motgang, mye nye spillere, langt svakere medspillere og en trener som har byttet taktikk og formasjon nesten hver kamp.

Med de forutsetningene er det ikke lett å følge opp den sinnsyke førstesesongen!
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.12.2011 00:34    Post subject: Reply with quote

Tror det er best for alle parter at Henriksen dyttes ut av redet allerede nå.

1. Vi får penger for han.

Han har fortsatt to år igjen av kontrakten. Ryktene har vært ganske så mange det siste halvåret. Napoli, Juventus, Roma, Aston Villa og Werder Bremen har alle vært nevnt i diverse jalla-medier, både inn- og utland. Jeg forventer egentlig at vi takker ja om det legges et tilfredsstillende antall penger på bordet, så vi ikke går i Sapara/Skjelbred-fella igjen. For og ikke nevne Demidov.

2. Han er ikke kjapp nok

Jepp, man kan være slow og god. Henriksen ER slow og god, men han passer bare ikke inn. Markus kommer riktignok opp i en brukbar hastighet når han har lagt 20 meter bak seg, men det er ikke her problemet ligger som jeg ser det. Vendinger, avleveringer og andre essensielle ting i et velfungerende angrep går for SIRUP.

3. Han har fortsatt et navn, utnytt det!

Forrige sesong var knall, denne sesongen har vært mildere. Han har spikret navnet sitt på diverse talentlister og fått oppmerksomhet her og der i Europa, men ikke grunnet årets innsats. Dette kommer ganske sikkert til å stilne neste år, og da er det gjort. Markus går som Bosman, eller for småkroner til Tyskland om ett år. Evt så signerer han for flere år i RBKdrakta, og midtbanen vår blir stuck med en ny klippekort-innhaver.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2011 01:12    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
NÃ¥r kommer terminlisten?
Om litt over ei uke. Tipper enten fredag 16. eller mandag 19.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 08.12.2011 19:24    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:

Det er utrolig vanskelig å følge opp den fantastiske sesongen han hadde i 2010, og noen forutså før denne sesongen at det kunne bli en hard sesong for Henriksen.


*rekker opp hånda

Dette var både basert på "den vanskelige andresesongen" og byttet av posisjon. Neste sesong kommer til å bli bedre for Markus, sammen med resten av laget forøvrig.

Men dette er vel feil tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2012 20:56    Post subject: Reply with quote

Tippeligaodds fra Betsafe.com:

Rosenborg 2,75
Molde 3,50
VÃ¥lerenga 6,50
Tromsø 15,00
Viking 20,00
Lillestrøm 20,00
Aalesund 25,00
Brann 25,00
Odd Grenland 30,00
Strømsgodset 40,00
Haugesund 60,00
Fredrikstad 80,00
Stabæk 80,00
Sogndal 100,00
Hønefoss 200,00
Sandnes Ulf 300,00

Les mer: Tippes friskt på TIL-gull
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

Spåmann Henning Hai Lee Yang til VG:

- Eliteserien vil domineres av lag fra Molde, Aalesund og Tromsø. Rosenborg og Vålerenga må restruktureres for å henge med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 10.01.2012 18:34    Post subject: Reply with quote

Har vel ikke vært fullklaff de spådommene hans alltid, så vi trenger ikke grave oss ned riktig ennå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2012 19:39    Post subject: Reply with quote

Nordlie skremt av dårlig treningskultur i Tippeligaen.

Quote:

– Det er ikke så lenge siden jeg fikk skylda for å trene i hjel folk – og nå skal de øke til de mengdene vi hadde i gamle dager, konstaterer den frittalende trenerprofilen.


– Jeg er skremt. Det blir lite. Vi er ikke akkurat så jævlig gode heller. Derfor er det kanskje på tide å se om vi kan hente noe fra både andre land og andre idretter. Se på Alexander Dale Oen som trener tre økter om dagen. Da får vel vi tåle to, tror jeg, sier Tom Nordlie.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 10.01.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Har vel ikke vært fullklaff de spådommene hans alltid, så vi trenger ikke grave oss ned riktig ennå.


Har vel ikke vært full klaff på spådommene til han derre Verdalingen-journalisten alltid heller...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 11.01.2012 00:41    Post subject: Reply with quote

Er ingen spåmann, men tror Molde, spesielt med Hovland inn, kan bli en hard nøtt også neste sesong. Håper selvsagt de svikter i sesong 2, men har dessverre mine tvil.

Tromsø vil være å finne i toppen neste sesong, men i motsetning til enkelte andre her, tror jeg Aafk kan gå på en smell. De har Rekdal, Barrantes og et helt ok supportergrunnlag, men om de møter motgang de første 4-5 kampene, tror jeg det vil butte imot. Det samme gjelder Vif, som trolig vil bytte trener om de ikke havner på medaljeplass i 2012..

Et lag jeg derimot tror kan overraske, er Lillestrøm. Her på Romerike virker det som hele klubben allerede har fått et positivt løft med ny trener, utskiftninger i spillertoppen og en stadig voksende positivitet blant supporterne. Om de får flyt, tror jeg de kan være med langt oppe..

Men som alltid: Ingen banke RBK, i alle fall ikke før sesongstart..

edit.. det var selvsagt AAfk og Vif som skulle sammenlignes, ikke vif og lsk.. Moralen er vel å la mobilen ligge i de sene nattetimer...
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese


Last edited by HeXX on 11.01.2012 11:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2012 09:16    Post subject: Reply with quote

Om Aafk flopper eller ikke avhenger nok (som vanlig) av om de klarer å skaffe en klassespiss.
Signerer de Senghor så er de en gullkandidat om han kommer i god form.

Forøvrig en skam at vi ikke henter han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.01.2012 11:54    Post subject: Reply with quote

Hvor mye har folk sett av godeste Senghor?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 57, 58, 59  Next
Page 1 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb