English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page 1, 2, 3 ... 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 30.12.2011 23:22    Post subject: Ole Kristian Selnæs Reply with quote

Lager tråd om denne spilleren jeg, en type jeg tror kan få sitt gjennombrudd denne sesongen. Har sett han opptil flere ganger, og jeg er dypt, dypt imponert. 1994-modell, klokskap i alt han gjør, en gudbenådet venstrefot, fantastiske pasningsferdigheter og overblikk, ro med ballen og en herlig nonchalance - Selnæs har alle muligheter til å bli en stor fotballspiller.

Det som har vært kritisk med han er holdningene og egoismen. Han er litt "der oppe", har hatt en tendens til å kjefte på både medspillere, motspillere og dommere. Jeg er ikke så bekymret. Slike personligheter har en tendens til å komme langt, og håper vi lar han være slik han er. Jeg liker at ikke alle spillere er som Winsnes. La Selnæs bli vår drittsekk! Han er en vinner som hater å tape.

Er store ord om han etter nesten hver landskamp. Øyvind Nilsen var helt i skyene etter å ha sett han. Han er nesten alltid blant Norges beste spillere. Han utmerker seg. Han er dominerende i sitt alderstrinn.

Det finnes mange Midtsjø-typer i den internasjonale fotballen, små tekniske, fottrappe offensive midtbanespillere med bra løpskapasitet. Jeg kan ikke se så mange Selnæs-typer. Han er høy, men har en herlig ro i spillet sitt, en fantastisk teknikk. Ikke misforstå, jeg digger Midtsjø og tror han kan komme langt, men Selnæs er litt mer.....spesiell.

Kan ikke vente med å se Selnæs få sine første spilleminutter for RBK.

Selnæs er vår nye Annan. Han kommer til å kapre den defensive midtbaneanker-posisjonen, når han en vakker høst/sommer/vårdag får sjansen av JJ....

Endret trådtittel til normal forumstandard.
-Hedon


Last edited by Sola on 27.11.2013 06:41; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 31.12.2011 00:36    Post subject: Reply with quote

Jeg har tro på at Selnæs vil bli den nye tilveksten av unge, fremadstormende RBK-ungdom.

Trådstarter kaller han den nye Annan. Jeg vil heller sammenligne han med Skammelsrud/De Rossi/Carrick- Altså mer den dyptliggende playmakeren.

Håper og tror Selnæs vil den nye store spilleren som vil ta TL med storm i 2012.

Norsk fotball skriker etter slike typer spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 31.12.2011 00:56    Post subject: Reply with quote

Snart trekker vel noen frem "holdnings-kortet". Det er klart at holdninger er ikke uvesentlig, men Brakka trenger og utfordres litt av Selnæs-typer. Vi trenger mennesker som er annerledes. Er så dritt lei av den sedvanlige "vi tar en kamp om gangen"-holdningen som regjerer på Brakka. Jeg håper av hele mitt hjerte av han slår igjennom. For er nok mange som i Trøndelag som håper at han ikke gjør det. Kjenner det litt igjen, egoisme er ikke akkurat godt likt i Trøndelag og omegn.

On the other side har han forbedret seg noe og blitt litt roligere, og noe av de verste taktene vil nok forsvinne når han blir eldre. Morsomt å se hvordan Rosenborg takler en Selnæs-type. Bare det gjør det interessant å følge karrieren hans videre, for han er ikke den helt normale jordnære trønderen. Vi får håpe at beina kan snakke for seg!
Back to top
View user's profile Send private message
GuitarHero
Senior


Joined: 13 Aug 2008
Posts: 179
Location: Lakselv, Finnmark

PostPosted: 31.12.2011 03:14    Post subject: Reply with quote

Nå vet jeg ikke hvilke trekk som definerer holdningene til Selnæs ift. "dårlige holdninger"-stempelet han har fått, i hvilke tilfeller han kjefter og smeller på andre på banen. Er det sånn at han gjør det helt uten grunn og er totalt usaklig er det ingen tvil om at stempelet er berettiget og at han definitivt trenger en som holder han i ørene. Er det derimot fordi han har en enorm vinnervilje og tar ansvar og sier ifra når medspillere underpresterer eller er helt bånn i bøtta, synes jeg det er ganske så positivt. Jeg tror RBK hadde trengt noen sånne sterke personligheter på banen i år. Nytter ikke å bare gi en klapp på skuldra hver bidige gang noen gjør noe galt.

Slik som Sola nevner har denne typen personlighet en tendens til å nå langt. Det tror jeg også er ganske så naturlig, da en dårlig taper som regel har en enorm vilje til å vinne. Dette gjelder i stort sett alle konkurranseformer. Sport, spill, jobb, you name it. Utifra det lille jeg vet om denne karen virker han for meg som den føde kaptein - ikke at jeg sier han skal tildeles kapteinsbindet umiddelbart. Kommer han inn i a-laget med en sånn vinnerskalle og bidrar sterkt til å vinne kamper og medaljer, driter jeg egentlig i hva etikk- og moralprekere har å si om holdningene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 31.12.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

For meg så høres det ut som at Ole Kristian har de samme holdnings problemet som Stefan Effenberg Very Happy(Ligner veldig på Effenberg på det fotballferdighetsmessige også).

Er ikke meg imot om vi får en ny Stefan på RBKs midtbane Razz
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.12.2011 16:41    Post subject: Reply with quote

Problemet med Stefan Effenberg var vel at omtrent samtlige medspillere og trenere både i klubb og på landslag gikk med en brennende drøm om en gang å få trampe på hodet hans, såpass av en hestkuk var han jo. Men en god spiller, det var han definitivt.

Satser på at Selnæs ikke er verre enn at erfaring sliper det til noe som kan brukes i en prestasjonsgruppe, det er viktig å ha noen spillere med litt mer edge i personligheten når det går litt imot. Jeg har god tro på spilleren ut ifra de kampene jeg har sett ham i. Til tider dominerende i JCL-kampene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 31.12.2011 18:25    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
For meg så høres det ut som at Ole Kristian har de samme holdnings problemet som Stefan Effenberg Very Happy(Ligner veldig på Effenberg på det fotballferdighetsmessige også).

Er ikke meg imot om vi får en ny Stefan på RBKs midtbane Razz


Så lenge Henriksen er i RBK, så bør nok Sælnes samle erfaringer, ta en tur innom Ranheim..
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2012 16:24    Post subject: Reply with quote

[...]- Jeg har fått med meg at Ståle og Roger (Naustan) har tro på meg, og det er hyggelig. Men jeg føler det ikke som noe press. Presset på mine skuldre er det jeg selv som legger. Du kan si det sånn at det er sjelden jeg går av banen og er fornøyd med det jeg har prestert.

http://www.rbk.no/incomin...218642.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 07.01.2012 04:21    Post subject: Reply with quote

Veldig viktige holdninger Selnæs presenterer her. Han kan virke litt cocky, men det som kjennetegner vinnere, og spillere som kommer langt, er kvaliteten og sjelden være fornøyd med seg selv. Hele tiden terpe på detaljer, hele tiden stå igjen på treningsfeltet, hele tiden se etter forbedringer i spillet sitt, hele tiden analysere seg selv etter trening og kamp. Man skal aldri bli mett. Aldri. Man skal alltid kunne finne feil.

Selnæs skal få tid til å forme seg som seniorspiller. Nå i vinter får han nyttig erfaring fra A-lagstrening gjennom hospitering. Samtidig er han fast inventar på u-landslag, og dominerer på disse nivåene, og får med det terpet seg med jevnaldrende på det internasjonale plan. Det er viktig for Selnæs å ta ett steg om gangen, og ikke bli utålmodig.

Om Selnæs skal lånes ut? Jeg vet den problemstillingen vil dukke opp med jevne mellomrom, gjerne i denne tråden. Jeg vet ikke. Jeg har personlig ingen tro på at et utlån kan være ekstrem-forløsende, gjøre mirakler. Men samtidig utelukker jeg ikke at et utlån kan forme en spiller i form av nyttig erfaring fra høyere nivå enn han spiller på på rekruttlaget. Det er mye som skal stemme her. Man må analysere. Den potensielle utleie-klubben og Rosenborg må analysere. Passer han inn i den potensielle utleie-klubbens spillestil? Passer han som type inn i laget? Hvor skal han spille, i hvilken posisjon?

Jeg kan godt si det med en gang: jeg har ingen tro på et Ranheim-opphold for Selnæs. Dette er av flere grunner. Jeg skal ikke nevne alle her, men jeg tror Selnæs er en type som kan vokse med å dra ut av Trondheim, oppleve et nytt miljø, få nye impulser. Selnæs har spilt lenge innen trønder-fotballen. Riktignok er Ranheim én-to divisjoner høyere enn han har spilt tidligere, men det blir litt det samme, likevel. Selnæs har godt av å treffe andre mennesker, med andre referanser og preferanser. Det er mye likt i Trondheim-fotballen.

Jeg har nevnt at jeg tror Selnæs kan få gjennombruddet sitt denne sesongen, men det avhenger som så mange ganger av flere faktorer. Det er aldri lett å spå. Blir han utleid, må man selvsagt vente med RBK-spilletid til utpå høsten, kanskje neste sesong om utleie-oppholdet gjøres til én sesong.

Blir han, må både vi og han være tålmodige. Treningsprestasjoner avgjør mye, landskamper en del. Min mening er at Selnæs er en spiller jeg tror det skal bli veldig vanskelig å vrake når han først får sjansen. Min spådom er med andre ord at Selnæs kaprer fast plass etter første debut. Selvsagt må debuten da vare i mer enn 20 min.

Man må også analysere tilstanden i laget. Om det trengs forbedringer på midtbanen, i form av et teknisk defensivt anker som kan fordele pasninger, finner kanskje trenerteamet ut av Selnæs er gutten som kan få sin sjansen. Taper man kamper, vil man kanskje prøve noe nytt, og vips får Selnæs en mulighet til å overbevise. Mye kan skje i løpet av en sesong, spillere kan bli skadet, spillere kan få karantene, spillere kan bli solgt, spillere kan bli kjøpt, spillere kan bli omrokert - ja kanskje finner man ut av Wangberg er et perfekt defensivt anker? Da blir veien opp for Selnæs enda lenger.

Både han, vi og trenerne må analysere hver enkelt situasjon innen et vist tidsomløp i en sesong. Men man kan tenke langsiktig. Og med langsiktig tenkning er absolutt Selnæs en mann å satse på etter min mening. Man må aldri komme med ekstreme utsagn, og si at Selnæs var en flopp denne sesongen, eller omvendt, at Selnæs er en kommende gigantstjerne etter 2 kamper i Tippeligaen.

Det er viktig å være moderat i forventningene til en unggutt. Jeg tror f. eks mange ble litt for ivrige i å skryte Henriksen opp i skyene forrige sesong. Han er et veldig stort talent, men har mye å jobbe med. Kanskje han hadde jobbet enda mer med svakhetene om skrytet var litt mer moderat. Når det er sagt er min mening at Henriksen hadde en god sesong ifjor og at Svensson nok ble litt overhypet der han skal slite litt i 2012, men det er en annen diskusjon. Man skal få lov til å skryte av folk, det er en viktig egenskap som er altfor lite benyttet i det norske samfunn som er mer interessert i å kritisere (overdreven FRP-politikk anyone?). Mne man må også være nøye med å se på den andre siden, være moderat i skryten, aldri ta av, unngå å bli villedende i beskrivelser. Her har vi forumbrukere og ikke minst media en god vei å gå, mener jeg.

Det er mye man kan si om JJ, men jeg personlig opplever svensken som en trener som er god med unggutta. Han lar de utfolde seg, han lar de prøve seg. Kanskje er det Midtsjø han vil hovedforme denne sesongen? Kanskje lar de Selnæs vente litt? Alt er opp til JJ, og jeg stoler på at Selnæs er i gode hender, både som spiller og som menneske.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 07.01.2012 11:05    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2012 22:02    Post subject: Reply with quote

- Jeg skal hospitere fast med A-laget hver dag fram til sommeren. Det er kjempeartig - dette er drømmen. Jeg håper jeg klarer å spille meg til A-lagskontrakt i løpet av sesongen, forteller Ole Selnæs.

Les mer: - Det ligger i hodet

Må bare beklage oppslaget i går; hadde glemt Partizan-kampen hans. Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 20.01.2012 23:40    Post subject: Reply with quote

Selnæs gjorde en god figur i dag på den lille tiden han fikk. Ser ingen grunn til ikke å kjøre på med spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Mortenlj77
Rutinert


Joined: 07 Nov 2006
Posts: 962
Location: Askim

PostPosted: 21.01.2012 08:56    Post subject: Reply with quote

Bare av ren nysgjerrighet, er det noen som vet om han her i familie med (reserve)keeperen Ivar Sælnes fra tidlig på 90-tallet eller?
Bortsett fra det virker han som en spennende spiller. Håper han får sitt gjennombrudd i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 21.01.2012 09:08    Post subject: Reply with quote

Ole Selnæs er sønnen til ivar. Kunne gjerne tenkt meg ivar som ny keepertrener i rbk, selv om han også har vært noe omdiskutert.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 21.01.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Liker svarene han gir på intervjuet her på rbkweb.no. Ikke noe bortforkaringer eller pisspreik om revansje, han sier bare rett og slett at innsatsen er for dårlig, og med dårlig innsats dårlig spill. Slike typer skriker dette laget etter.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.01.2012 11:39    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Ole Selnæs er sønnen til ivar. Kunne gjerne tenkt meg ivar som ny keepertrener i rbk, selv om han også har vært noe omdiskutert.


Hold Ivar Selnæs langt unna RBK!!! Han er svært lite populær i Steinkjermiljøet og har heller ikke noe godt ettermæle i LFK. (Detaljer tar jeg kun på melding)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.01.2012 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg holder fast ved påstanden min om at det ville bli mer spennende å se Selnæs enn Åsen i dag. Meget bra kamp av ham! Wink

Prica til RBKweb wrote:
Jeg syns Ole, som i praksis spiller sin første kamp, gjør en riktig bra kamp. Vi ser hvilket potensial han har. Jonas er en liten terrier på midten. Dockal syns jeg også gjør det bra i likhet med "Midtsj". Det var tre veldig unge spillere, og de viser at de kommer til å krige om plassene.


Vil faktisk påstå at Selnæs i øyeblikket er foran Berntsen og muligens også Midtsjø i køa. Men i utgangspunktet er nok de fire fra høstens midtbane rimelig langt foran der igjen. Så kan det naturligvis diskuteres om Fredheim Holm inngår i den samme diskusjonen.

Gleder meg uansett til fortsettelsen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 24.01.2012 23:47    Post subject: Reply with quote

Herlig å se sånt skryt, så ikke kampen selv. Noen få lyspunkter i en hittil laber preseason varmer hjertet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 24.01.2012 23:52    Post subject: Reply with quote

Selnæs strødde som forventet rundt seg med krempasninger. Synes også han var langt mer bevegelig nå enn det han har vært i jr-kamper. Alt i alt så imponerte samtlige ungsauer.

Stor framtid.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 25.01.2012 00:27    Post subject: Reply with quote

Hva slags spillertype er dette, den nye Skammelsrud? Hvilket vil si et alternativ som anker? Eller enda en j**** indreløper/off.midt? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 25.01.2012 01:02    Post subject: Reply with quote

Ole K. Selnæs er en teknisk slepen spiller, med en svært god venstrefot. Veldig god når det gjelder pasninger, og også meget god i innleggssituasjoner.

Spiller som oftest sentralt i midtbanen, eller på venstresiden. Men tror han kan takle flere roller på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 300
Location: trondheim

PostPosted: 25.01.2012 01:20    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
Hva slags spillertype er dette, den nye Skammelsrud? Hvilket vil si et alternativ som anker? Eller enda en j**** indreløper/off.midt? Razz


Han er vel en ny Sverre Brandhaug.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.01.2012 01:36    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...221421.ece

Er det Arshavin vi har fått?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 25.01.2012 03:55    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:

Han er vel en ny Sverre Brandhaug.

Altså "enda en j**** OMS" Sad, i likhet med Chibbu, Fredheim Holm, Midtsjø og Berntsen.

Men hørte han taklet ankerrollen i dag bra, kan jo håpe han vil kunne avlaste og pushe Issah litt rundt den plassen i år. Vi har ingen andre alternativer i troppen p.d.d. Spillere som Henrikssen og Svensson har vist at de ikke mestrer den rollen godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2012 09:13    Post subject: Reply with quote

I motsetning til alle de før nevnte har jo Selnæs, så vidt jeg har fått med meg, stort sett spilt i en defensiv rolle på midtbanen for juniorlaget. Han er ikke noen liten knott, og kan få en bra fysisk tilstedeværelse, i tillegg til at teknikken og pasningsfoten holder meget bra nivå.

Supert med unge spillere som kan være backup i posisjoner vi mangler dekning.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 132, 133, 134  Next
Page 1 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb