English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2013
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Bratseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ode
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 14:17    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Rett gjerne på meg, men opptrappinga av ungdomssatsinga skjedde vel mange år før Hoftun inntredde? Hva er det som har skjedd på talentssatsingsida etter at han ble sportslig ansvarlig som han fortjener skryt for? Flere og mer kompetente trenere, innkjøp av stortalenter fra hele Norge, har bygd opp et speidernettverk eller har han vist noen form for helhetlig strategi her? Opplys meg gjerne.

Siden talentsatsing er noe som tar tid før man får høste fruktene, mistenker jeg at dette er noe Hoftun har arvet.

Man kunne vel kanskje strekke seg så langt at man gir Hoftun skryt for å ha fredet talentsatsinga fra budsjettkutt.

Tja, du glemmer vel denne karen, ansatt av Hoftun og har ledet utviklingsavdelingen siden 1. des 2008. Mye av årsaken til den positive trenden vi ser på talentutviklingen vår må nok tilskrives han.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 14:30    Post subject: Reply with quote

Den mest positive perioden var vel på tiden med Tettey, Skjelbred, Skjølsvik, Skjerve, Nordvik og kompani frem mot 2007. Det er noe på gang nå, og får håpe det kommer opp i samme nivå som på den tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 14:36    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Enig med Konesseur her...

Pardon my french, men det der nekter jeg å tro! Det skriver du bare for å slippe å nok en gang bli hudflettet av "kjenner'n"!

Du er ikke, kanskje i motsetning til Konesseur, så naiv og blåøyd at du tror at ST bestemmer noe som helst i RBK. Tror du kanskje noe på at kjøpene i sommervinduet skjedde mot Hoftuns vilje?!?

Nei, den der må du lenger ut på Innherred med...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 14:42    Post subject: Reply with quote

Så så, nå må du vurdere litt hvordan real-avgjørelser blir foretatt i en bedrift. Kommer ST med skadefri Messi til 1 million kroner så er det allerede avgjort at vi kjøper han.
Back to top
Kleviño
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 15:06    Post subject: Reply with quote

Det var et over gjennomsnittet useriøst eksempel.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 15:11    Post subject: Reply with quote

Det var illustrerende eksempel. I sommer kom ST med helt greie spillere, og styret hadde innsett at 'den enda mindre stallen, med enda høyere kvalitet' hadde behov for 'en litt større stall tross alt, med litt høyere kvalitet tross alt'. Da var vel avgjørelsen allerede tatt på mange måter.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 18:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg og er helt enig i at Hoftun får mye uberettiget ros, for eksempel ros for et godt gjennomført sommervindu. Alle vet at Torbjørnsen var arkitekten bak disse foruten Gunnarsson og Andersson der JJ gjorde bestillingen og Hoftun tok regien.

Gratulerer med et skoleeksempel på hvordan fremstille en leder som udugelig.

Etter samme metodikk, tar det vel bare et par timers søk på internett, for å liste opp tabber i Apple eller Microsoft og relatere disse til Jobs/Gates, for så å relatere alle suksesshistoriene til deres helt suverene medarbeidere.

Dermed kan man vel lett fremstille Jobs og Gates som totalt udugelige.....

Dette forumet ville blitt mye mer interressant om man holdt nogenlunde samme prinsipper for vurderinger av positive og negative hendelser i klubben.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 19:22    Post subject: Reply with quote

Det hadde uansett ikke blitt noe bra sommervindu uten Torbjørnsen. I tillegg kom Gunnarsonsaken.
jacsonø
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 19:40    Post subject: Reply with quote

Bare av ren nysjerighet, Hvorfor bruker du ikke "jønsonligaen" i stedet for "olsenbanden"?

Ellers enig i det du sier om sommervinduet. Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 23:15    Post subject: Reply with quote

Vollrik

Ingen tvil om at Torbjørnsen er viktig. Det er vel relativt unison enighet om at det å miste Torbjørnsen var en av de største tabbene klubben har gjort sportslig i de siste årene.

Men derfra til å sortere overganger, og gi Torbjørnsen kredit for de man liker, og Hoftun tyn for de man ikke liker, det blir usaklig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Veteran

PostPosted: 20.12.2011 23:31    Post subject: Reply with quote

Det er klart det er litt usaklig PerO, men vi er deltagere på et forum, ikke dommere i en rettsal.

Og det er faktisk ikke særlig vanskelig å skille mange av overgangene heller.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 02:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel et enkelt regnestykke å kalkulere med at sommervinduet bortsett fra Gunnarsson og Andersson var en Torbjørnsen-jobb.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 08:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er klart det er litt usaklig PerO, men vi er deltagere på et forum, ikke dommere i en rettsal.

Og det er faktisk ikke særlig vanskelig å skille mange av overgangene heller.

Nei, det er ingen rettssak, men deltagerne i debattene her ble veldig fornærmet når Hoftun betegnet kritikken som unyansert og ikke ville ta hensyn til den.

Kanskje debattantene bør velge. Skal man forvente å bli tatt seriøst, må også innleggene være seriøse. Da ser jeg selvsagt bort fra kamptråder, hvor følelsene tar overhånd Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 08:10    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er vel et enkelt regnestykke å kalkulere med at sommervinduet bortsett fra Gunnarsson og Andersson var en Torbjørnsen-jobb.

Holder alle dine regnestykker samme kvalitet?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 09:30    Post subject: Reply with quote

På enkelte innkjøp av spillere fra utlandet kan man se Torbjørnsen-stempelet i panna på spillerne. Eneste jeg kan se at Hoftun har bidratt med er i et øyeblikk med selvinnsikt ha innsett at speiding og utvelgelse av nye spillerinnkjøp gjør han best i å overlate til Torbjørnsen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 10:04    Post subject: Reply with quote

Du kan se Torbjørnsenstempelet på alle spillere som kjøpes. Speider er ansatt for å ha 200+ reise/videodager, noe en SD ikke har mulighet til. Selv om det ikke va nødvendig å reise og se på Gunnarsson og Andersson, så har de nok også Torbjørnsen stempel, i den forstand at de har vært med i en felles utvelgelsesprosess mellom aktuelle kandidater. Der inngår Torbjørnsen, Hoftun, JJ og direkte eller indirekte det resterende trenerapparatet.

Det blir nok aldri kjøpt en spiller uten at alle parter har vært med i vurderingen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 10:11    Post subject: Reply with quote

Alle parter har nok vært med i vurderingen, men jeg tror seriøst ikke at torbjørnsen har vært enig i at det ville være en god idè og hente Høiland, Winsnes eller Moldskred for eksempel. Dette er totalt på andre siden av skalaen til Stig T over "en god signering".
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 10:14    Post subject: Reply with quote

Helt klart Miami, trenger ikke nevne navn engang... vi ser når det er en Torbjørnsen-signering og når det er en Hoftun-signering eller Hoftun-forsøk.

Edit: Til PerO->

Gunnarsson og Andersson tror nå jeg for min del var en bestilling fra JJ, og at Torbjørnsen ikke var involvert. Jeg synes det nesten er litt ufint av deg å blande Torbjørnsen inn i denne saken.

Når det gjelder de andre overgangene i hvert fall dette vinduet så har det nok vært et klart signal fra styret om at "den enda mindre stallen med enda høyere kvalitet" tross alt hadde bruk for å bli "enda litt større, og enda litt høyere kvalitet". Og da fant Torbjørnsen noen greie nok spillere.

Æres den som æres bør synes jeg, og i sommer var det Torbjørnsen som gjorde en solid innsats. Hoftun må vel først og fremst måles opp mot Gunnarsson og Andersson, og der må vil vel vente til litt ut i neste år for å få svaret.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.12.2011 11:07    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen har gjort en bra jobb for oss. Unntakene er Zahora og Bjärsmyr.

Winsnes og Berisha får gå på kontoen til Hamrén. Andersson og Gunnarsson på kontoen til Jönsson.

Hoftun får få litt kred for at han fikk ordnet ting og tang rundt overgangene i høstvinduet i år. Det var jo mange som var helt i harnisken da Hoftun dro på Norway cup, men det var jo akkurat da vi signerte Issah og Dockal.

Så Hoftun får dra på Norway cup i 2012 også.

Som jeg skrev for to år siden så skal vi ikke signere gamle helter og folk på prøvespill, men gjøre en bunnsolid speiderjobb. Det var vel en rimelig klar hentydning til Hoftuns jobb og avgjørelsen om å tone ned samarbeidet med Torbjørnsen. Jeg er naturlig nok glad for at vi har Stig tilbake i klubben på ordentlig.

Det var en periode med alt for mye søling med penger på sportslig avdeling som vi har fått svi for. Vi burde naturligvis ha fått mer igjen for de 100 millionene vi brukte på nye spillere i 2008 og 2009. På samme måte som i 2000 og 2001 det for så vidt.

Konesseur har vel ikke helt forstått det der med spillerfondet som ble tømt ennå, og som i realiteten innebar at klubben gikk med blodrøde tall etter årtusenskiftet til tross for store inntekter fra mesterligaen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 21.12.2011 11:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Det var jo mange som var helt i harnisken da Hoftun dro på Norway cup, men det var jo akkurat da vi signerte Issah og Dockal.

Så Hoftun får dra på Norway cup i 2012 også.
Fantastisk logikk, som vanlig. Du vet å gjøre postene dine irrelevante.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 11:16    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hoftun får få litt kred for at han fikk ordnet ting og tang rundt overgangene i høstvinduet i år.

Hvordan kan du egentlig si noe sånn etter Gunnarsson-skandalen? Dette er det verste håndverket i klubbens historie.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Alle parter har nok vært med i vurderingen, men jeg tror seriøst ikke at torbjørnsen har vært enig i at det ville være en god idè og hente Høiland, Winsnes eller Moldskred for eksempel. Dette er totalt på andre siden av skalaen til Stig T over "en god signering".

Det har du nok rett i, siden Torbjørnsen vel var mer i periferien da disse ble kjøpt. Kommentaren min var til høstens vindu, hvor Torbjørnsen er en del av teamet. Ingen av oss har vel forutsetning for å vite om det har vært noen uenighet, eller hvilke kandidater som har vært satt opp mot hverandre.

Men at Hoftun løper ut å kjøper på egen hånd, det tror jeg ikke noe på.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 11:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Gunnarsson og Andersson tror nå jeg for min del var en bestilling fra JJ, og at Torbjørnsen ikke var involvert. Jeg synes det nesten er litt ufint av deg å blande Torbjørnsen inn i denne saken.

Når det gjelder de andre overgangene i hvert fall dette vinduet så har det nok vært et klart signal fra styret om at "den enda mindre stallen med enda høyere kvalitet" tross alt hadde bruk for å bli "enda litt større, og enda litt høyere kvalitet". Og da fant Torbjørnsen noen greie nok spillere.

Æres den som æres bør synes jeg, og i sommer var det Torbjørnsen som gjorde en solid innsats. Hoftun må vel først og fremst måles opp mot Gunnarsson og Andersson, og der må vil vel vente til litt ut i neste år for å få svaret.

Selvfølgelig må vi regne med at JJ var initiativtager til VPG og Andersson, men det har helt sikkert blitt sat opp mot de kandidater som Torbjørnsen hadde i kikkerten, før det ble tatt en avgjørelse. Hvis prosessen ikke fungerer slik, er nok Torbjørnsen ute igjen ved nyttår. Han reiser ikke 200 døgn i året for en klubb som ev. kjøper spillere uten å vurdere hans innspill. Du må forstå at valg av spillere er teamarbeide. Gjennomføringen av kjøpet er det eneste SD gjør på egen hånd.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2011 11:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Men at Hoftun løper ut å kjøper på egen hånd, det tror jeg ikke noe på.

Der er vi enige, i hvert fall ikke etter at Torbjørnsen har tatt ansvaret for utsikting av spillere utenfor den umiddelbare "lekegrinda". Men jeg er nok ganske sikker på at Torbjørnsen ikke har vært involvert i Gunnarsson-saken. Gunnarsson og Andersson er jo spillere som JJ kjenner utmerket godt. Her har nok Hoftun hatt regien i fra sportslig avdeling.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.12.2011 19:03    Post subject: Reply with quote

For å være helt ærlig så bør ikke Hoftun og Jönsson ha så mye å si på hvem vi kjøper da de rett og slett ikke har peiling på det. Jönsson kan få forklare hva han trenger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2013 RBKweb