English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Sa ikke at jeg nødvendigvis er så begeistra for Alsaker, bortsett fra at jeg synes han er en dyktig kommentator. Uten at jeg hører så mye til ham.
Arne Scheie er så aldeles ikke slitsom. Roar Stokke derimot, kan fort bli litt slitsom. Og ingen er stort mer slitsom enn Harald Bredeli, som bør holde seg utelukkende til håndball.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 15.09.2005 20:48    Post subject: Reply with quote

Irriterer meg så grenseløst at Scheie er så Klans-vennlig.

Kan han ikke si at Kjernen er god en gang, også?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2005 23:53    Post subject: Reply with quote

Harald Bredeli tabbet seg visst ut i pausen under Viking - Austria Wien i kveld: Han satt og pratet i telefonen og med sidekommentator Matta mens TV2 Zebra viste sportsnyheter. Det han glemte, var at NRK nett-TV overførte alt han sa på direkten:

- Gro Hammerseng er den flotteste lesba på Toten!

Fornøyelig konstatering fra håndballkommentatoren, men jeg er ikke like sikker på at TV2 likte at han satt og snakket nedsettende om den nye Zebra-kanalen osv....

Les mer: Bredeli om Hammerseng: Flotteste lesba på Toten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 01:41    Post subject: Reply with quote

Betalte gledelig 50 kroner for å få adgang til opptaket av kampen på nrk.no, og til forhåpentligvis stor glede i de tusen hjem har jeg redigert sammen godbitene fra pauseunderholdninga på Viking stadion: Hør Harald Bredeli snakke for åpen mikrofon (få med deg slutten - høydepunktet kommer etter at han har sittet og hørt på Viasat-reklamen!)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 10:12    Post subject: Reply with quote

Hmm, det virker ut som om lydopptaket mitt har spredt seg: Tabbet seg ut på direkten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 16.09.2005 11:14    Post subject: Reply with quote

Haha. Slike ting er alltid gøy. Han er sikkert glad for at han ikke sa værre ting, dette var jo rimelig uskyldig
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 11:18    Post subject: Reply with quote

Uskyldig, men veldig artig! Laughing

Lydklippet mitt fortsetter for øvrig å spre seg: Bredeli tabbet seg ut

Må nesten kreve å få refundert utlegget mitt på 50 kroner! Razz


Last edited by 2mas on 16.09.2005 14:50; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bamse
Senior


Joined: 10 May 2004
Posts: 201
Location: Lundamo

PostPosted: 16.09.2005 11:45    Post subject: Reply with quote

Uskyldig og morsomt ja Very Happy Trur ikke Hammerseng bryr seg så hardt, for alt Bredeli sa var jo sant, hun er jo flott og hun er lesbisk! Så ingen skade skjedd!
Men som fotballkomentator er han for dårlig, bør nok holde seg til håndballen, selv om jeg der foretrekker svensk TV4 når jeg ser herrehåndball! Se og lær Bredeli og Svele!
Må også si meg enig i at Scheie bare blir mer og mer opphengt i Klanen, og legger ut hvor "fantastiske" de er! Jada, vi vet at du er oslogutt Scheie, men du må få opp øynene for at det finnes flere flinke supportergrupper rundt i landet, greit at Klanen med sine ca. 13000 medl. er de største, men det betyr ikke at de er de beste! Men det kan vi sikkert diskutere senere!

Savner Knut Th. Gledicsh, den beste kommentatoren som Nrk, og ikke minst TV3 hadde, han gledet seg over prestasjonene og ikke over hvem som sto for dem!
R.I.P
_________________
______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 11:49    Post subject: Reply with quote

Kan for øvrig ikke forstå annet enn at TV2 må ansette mange nye fotballkommentatorer foran neste sesong når de skal begynne å vise minst tre kamper hver serierunde. Forhåpentligvis blir Bredeli samtidig sendt tilbake til håndballavdelinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bamse
Senior


Joined: 10 May 2004
Posts: 201
Location: Lundamo

PostPosted: 16.09.2005 11:57    Post subject: Reply with quote

Enig med deg 2mas!

Du kunne jo sende en mail til TV2, og foreslå at de har en Idol-versjon for fotballkomentatorer! Det er vel mange på dette forumet som går med en "stor" kommentator i seg!
Men jeg frykter at de kommer til å bruke de gutta de har på spansk fotball og web-tv! Og da får vi høre Frode Olsen rope: " Gooooooooooaaaallll-gogogogogoooallll", der han trur han er i fra sør-amerika!
Vi får se, for det må da vel finnes noen flinke mennesker der ute i Norges land!
_________________
______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 12:18    Post subject: Reply with quote

Tror det enkleste er å lete rundt på lokalradio-stasjoner rundt om i landet. Petter Rasmus og Kim Rud har mange likesinnede rundt omkring!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 13:43    Post subject: Reply with quote

Trodde aldri at Dagbladet skulle slå opp denne saken så stort:



Har imidlertid verken fått "takk" eller noen som helst annen tilbakemelding etter at jeg tipset Dagbladet om saken i går kveld. Det er meget mulig noen andre allerede hadde tipset dem, men det var i alle fall jeg som klippet sammen høydepunktene fra pauseunderholdninga og sendte over til Akersgata. De tok bare og slengte lydklippet mitt ut på nett uten videre...

Hovedpersonen sjøl ser for øvrig ut til å ta det hele med et smil:

- Jeg ventet på sportsnyhetene, og bare pratet høyt for meg selv. Jeg kunne ikke i mine villeste fantasier innbille meg at noen hørte på. At det så går ut hos NRK er spooky, sier Bredeli.

Les mer: Bredeli: - Jeg har tabbet meg ut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 16.09.2005 14:34    Post subject: Reply with quote

hørte lydopptaket ditt på p4 når jeg kjørte bil istad Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2005 14:37    Post subject: Reply with quote

Får saksøke dem! Razz

...eller kanskje ikke. Jeg har ingen rettigheter til klippet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 16.09.2005 17:54    Post subject: Reply with quote

Typisk at andre medier utnytter arbeidet ditt sånn. Og så uten å nevne hvor de fant klippet i det hele tatt da..
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 17.09.2005 18:08    Post subject: Reply with quote

Ivar Hoff...herregud, hvor skal jeg begynne. Den mannen er så utrolig udugelig. Har ikke peil overhodet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.10.2005 13:50    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet enn at jeg virkelig savner Drillo under NRK-kampene. Kalle er en hyggelig kar og barndomshelt, men han kommer aldri med oppsiktsvekkende eller spesielt informative "ekspert"kommentarer under kampene!

Synes derfor det er artig at Hareide setter ham på plass:

- Hvis han i fullt alvor mener det vi holder på med er planløst, kan han umulig vite hva han snakker om. Hvis han ikke ser at det har vært en målbevist utvikling av dette laget fra vi møtte Italia på Palermo til lørdagens kamp mot Moldova følger han dårlig med, sier Åge Hareide.

Les mer: Ga Løken det glatte lag

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 10.10.2005 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg kan faktisk være litt enig med Løken i denne saken. Norge har ofte en definert plan A. Slik jeg ser det, oppstår problemene til landslaget når plan A går skeisen, det vil si at vi kommer under, eller at kampen nærmer seg slutten og vi må jage mål, eller når bare spillet knyter seg generelt. Hva skjer da? Jo, det ser ut som om spillerne mister totalt trua på at de kan ta i mot en ball, og slå en pasning videre. Det som skjer da er det som for meg ser direkte planløst ut, med vilkårlig pumping av ballen fra det bakerste leddet (alle fire posisjonene), opp mot motstanderlagets bakerste ledd. Da er vi avhengige av å vinne duellene der oppe, både første og spesielt andreballene. Det betyr at midtbanen må følge tidlig etter og stå oppi. Altså, det må være definerte arbeidsoppgaver. Når vi først slår langt, så syns jeg vi er for dårlige på disse andre oppgavene som er ganske viktige. Uten plan.

Jeg skjønner ikke hvorfor man i stedet ikke bare kan samle laget, stole på egne ferdigheter, være tålmodig, spille ballen, holde et høyt balltempo, holde bevegelsene i gang på midtbanen og i angrep. Dette vil skape rom som kan utnyttes. Og mot slutten av kampene, det er nettopp da det er lettere å finne og utnytte større rom på banen, da er spillerne slitne! Motta ballen, og slå videre, med høyt tempo. Med slikt spill vil landslaget kunne utnytte vingspillere, som vil få rom og plass til å kunne utfordre, og få slått farlige baller inn i boksen fra siden, og ikke fra bak midtbanestreken, eller de vil kunne få frispark eller corner.

Okey, hovedpoenget mitt var at jeg ser poenget til Løken. For en gangs skyld!
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2006 09:43    Post subject: Reply with quote

Ser at jeg glemte å svare på denne i oktober, men med nærmere ettertanke er jeg nok for engangs skyld enig med Kalle, jeg også. Embarassed

Er for øvrig veldig spent på hvordan TV2 skal løse kommentator-floka si. Som kjent skal de sende samtlige 182 kamper, og i tillegg til Kaasa & Co. på Zebra må de nok hente inn mange nye. Håper for kanalens skyld at dette ikke gjør at kvaliteten synker ytterligere...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2006 16:57    Post subject: Reply with quote

Å høre på Kaasa er for øvrig som å høre Espen Eckbo da han hadde "utenriks" på Rikets Røst. Ler godt hver gang jeg hører han kommenterer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2006 17:07    Post subject: Reply with quote

Ja, synes det er skammelig at TV2 lar en slik kar kommentere kampene sine. Flopp både på Lerkendal og på skjermen. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 01.02.2006 20:09    Post subject: Reply with quote

skammelig kan du kalle Olav Traaen også. Ser feil av alle mulige spillere på banen. Så Everton-Chelsea på lørdag og selv jeg, som som ikke ser mye engelsk fotball på TV var bedre til å gjenkjenne spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2006 20:10    Post subject: Reply with quote

Olav Traaen er et gammelt for seg sjøl, men så lenger man holder seg unna damefotball slipper man heldigvis unna fyren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 01.02.2006 20:30    Post subject: Reply with quote

uheldighvis kommenterer han tippekamper fra Tyskland på NRK hver helg og nå også FA-cupen Sad
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2006 20:31    Post subject: Reply with quote

Har greid meg uten Bundesligakampene på søndager nå i vinter. På høst og vår kommenterer heldigvis Scheie Bundesliga (på lørdager).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 53, 54, 55  Next
Page 3 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb