English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2013
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK Investor AS
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 07:27    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke det allerede er investert så skal da jammen meg styret ha gangsyn nok til å ha fingrene av fatet frem til årsmøtet, slik at det er årsmøtet som i praksis gir grønt lys for investorer. I denne saken føler jeg at styret først går medlemsmassen bak ryggen for deretter å føre medlemsmassen bak lyset.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 08:11    Post subject: Reply with quote

Pussig hvor mye dritt som litt etter litt kommer fram nå for tida, først Gunnarsonsaken og nå dette.

Hvor er åpenheten?
Kjello
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 08:13    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil du karakterisere denne nyheten som dritt?
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 08:44    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
kanskje det skal avbetales i form av et visst beløp per vellykket pasning han slår.

Håhå, sarkasmen!
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 08:46    Post subject: Reply with quote

Per dags dato er vi fremdeles ikke en 'rik onkel klubb'. Hadde ikke du lyst til å vite det? Nei, for det er det bare utvalgte i gutteklubb-ledelsen som skal få vite.

Vi har jo gått rundt å trodd at investormidler allerede var satt inn. Hvorfor skulle ikke styre og stell informere oss om at det ikke var blitt brukt ei krone? Saken stiller seg jo helt anderledes i forhold til at den endelige avgjørelsen om vi skal gå inn med investorer eller ikke fremdeles ikke er tatt.

For min del ønsker jeg ikke investorer så lenge Hoftun er med å kjøper spillere.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 10:11    Post subject: Reply with quote

Nordhammer har i alle fall oppfattet essensen i det som har vært diskutert her på forumet i et par år nå.

Quote:
Nå har det vært minustall i noen år for å styrke den sportslige satsingen, uten at man har oppnådd de sportslige resultatene

Nå som til og med kristobal virker å ha tatt dette inn over seg, er det vel bare ledelsen i klubben som fortsatt lever i en alternativ virkelighet, hvor vi har lagt et godt fundament for de neste årene iform av god struktur på sportslig avdeling, en veldig bra treningskultur, et godt apparat rundt A-laget. (...) Vi har også nådd målsettingen med å etablere en mindre stall med enda større kvalitet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.11.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

Er dette noe jeg ikke skal ha tatt inn over meg? Jeg skrev vel både i 2009 om katastrofebudsjettering og i 2010 om talentløs satsing (innkjøpspolitikk).

Jeg tror du har misoppfattet mine meninger i økonomidebattene med Konesseur litt her. Det jeg har forsøkt å si er at det i mine øyne ikke er viljen til å satse på det sportslige som har vært fraværende, og at større administrasjon ikke har gått på bekostning av verken viljen eller pengebruken på det sportslige.

Mitt standpunkt har vært at det har funnet sted sportslig satsing, men at kompetansen har vært for dårlig. Man har brukt masse penger på nye spillere. Mer enn tidligere. Men kjøpene har vært for dårlige i forhold til pris, og man har ikke evnet å videreforedle varen og selge med fortjeneste.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 10:37    Post subject: Reply with quote

Den er grei. Jeg er ikke så veldig uenig i det du skriver der.

Jeg siktet vel mer til at du (og flere andre) inntil det siste har fremstått nærmest krampaktig optimistiske med tanke på ståa i klubben. Du var f.eks rimelig trygg på at denne sesongen kom til å bli minst like god som fjorårets, om jeg ikke husker feil.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 10:37    Post subject: Reply with quote

Nei, Kristobal har vært blant de mest kritiske til klubbens ledelse. Confused
Back to top
1972 Miami Dolphins
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 10:38    Post subject: Reply with quote

Kan det være at Investorselskapet har trukket seg ut av spillerne fordi Nordhammer skal ansettes i RBK?

Det hadde ikke vært lov om han hadde hatt sin stilling i RBK samtidig som han er på eiersiden i spillere.

Kanskje vil han derfor trekke seg ut av investorselskapet og ansettes i RBK, så vil investorselskapet kjøpe seg opp i spillerne vi kjøpte i sommer.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 10:40    Post subject: Reply with quote

Inntil videre velger jeg å tro at det er to grunner.

1. De ønsker å vente til årsmøtets behandling av saken.
2. De ønsker ikke å la investeringene gå gjennom folk som ikke har tilstrekkelig kompetanse for utforming av kontrakter.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.11.2011 11:00    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nei, Kristobal har vært blant de mest kritiske til klubbens ledelse. Confused

Jeg føler jeg har vært kritisk innenfor rimelighetens grenser. Ikke av de aller mest kritiske, men heller ikke likegyldig ref diverse innlegg om både budsjettering, spillerkjøp og andre ting.

Forskjellen ligger kanskje litt i at jeg var litt mer kritisk enn de fleste for noen år siden, og litt mindre kritisk nå.

Hva angår årets sesong var jeg ikke med på den enorme svartmalingen hos enkelte i vinter. Ja, jeg trodde på seriegull og at det i hovedsak var Annans fravær fra i fjor som var den store forskjellen på lagene. Jeg anså ikke tapene av Iversen og Demidov som så avgjørende.

Jeg skrev i sesongtipset at vi burde være mer enn bra nok til å vinne serien, men at vi måtte få på plass en Annan-erstatter før e-cupkampene. Jeg trodde også på at publikumstallet ville stabilisere seg og gå litt opp i forhold til i fjor. Disse tingene har ikke blitt innfridd.

I ettertid mener jeg vi ikke har fått ut potensialet av laget til tross for mange skader. Publikumsmessig har ikke TL og norsk fotball som produkt fått det oppsvinget jeg trodde.

At ståa som sådan er så ille som noen vil ha det til er jeg imidlertid ikke med på. Grunnlaget sportslig sett er bra foran 2012. Økonomisk er det mer vanskelig å si. Jeg har i motsetning til deg som la inn en forventning om -40 millioner på bunnlinja for ballklubben i år lagt inn en forventning om -7 millioner. Svarene der får vi ikke før i februar.

At investorselskapet ikke har brukt av pengene i høst er en positiv nyhet i mine øyne.

Det er viktig at vi ikke går glipp av e-cup neste år. Skulle vi klare det mener jeg potensialet i laget er bedre enn på lenge. Så får man håpe at prestasjonene stabiliserer seg, og at vi ikke får type 2007-sesonger.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 17.11.2011 11:04    Post subject: Reply with quote

Quote Leif Inge Nordhammer:

Nå har det vært minustall i noen år for å styrke den sportslige satsingen, uten at man har oppnådd de sportslige resultatene

- Endelig en i relevant posisjon som synes å forstå realiteten.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.11.2011 13:54    Post subject: Reply with quote

I den grad jeg ble beskyldt for ikke å dele den uttalelsen viser jeg til innlegget mitt i fjor vinter:

Din mening: Talentløs satsing
Skrevet av Kristian Stokdahl, 3. mars 2010, 15:49
RBK satser 70-80 millioner kroner på to år for å gjenvinne tronen. Mens unge og ambisiøse spillere forsvinner ut porten, kommer halvgamle spillere som er mer enn fornøyd med bare å spille for RBK inn.

Satt på spissen kan det sies på den måten. For det er unektelig forunderlig hvordan en klubb kan budsjettere med mange titalls millioner kroner i minus uten at det øyensynlig styrker det sportslige nivået det minste.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.11.2011 18:47    Post subject: Reply with quote

- Vi har diskutert under hånden, og vår siste ervervelse, Chibuike, ligger inne i denne avtalen, bekrefter Terje Svendsen overfor VG.

Les mer: Investorene eier halve Chibuike

Leif Inge Nordhammer er styreleder og talsmann for investorene. Han forklarer at pengene skal brukes til sportslig satsing, og ikke til å dekke eventuelle administrative minustall. Men at det ikke er noe krav at de 15 millionene øremerkes 2012-kjøp.

– Klubben kan velge å la oss investere i noen av dem som allerede er der, som Borek Dockal eller John Chibuike. Men også en eventuell slik investering vil komme til nytte i januar, ved at RBK får frigjort kontanter, sier han.

Les mer: RBK har fortsatt 15 millioner til spillerkjøp

Rart at Svendsen og Nordhammer har såpass forskjellig oppfatning av Chibbe-status.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Veteran

PostPosted: 17.11.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

Som jeg spekulerte i tidligere:

Nordhammer mulig er svært aktuell for jobb i RBK, og siden han ikke kan eie spillere og sitte som styreleder/direktør samtidig har man skrudd avtalen tilbake midlertidig.

Om Nordhammer får jobb kommer i så fall nyhetene om at han har trukket seg ut av investor selskapet, og at investorselskapet har kjøpt opp halve Chibbe like etter.

Om nordhammer ikke får jobb vil nyheten om at investorselskapet kjøper seg opp i Chibbe komme like etter at noen er ansatt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2012 00:32    Post subject: Reply with quote

Nevnt i økonomitråden:

Laksemillionærene Leif Inge Nordhammer og Gustav Witzøe investerer flertalls millioner kroner i fotballklubben Rosenborg. Nordhammer innrømmer at investeringen er gjort med hjertet.

- RBK Investor er et selskap som har stilt midler til rådighet for at Rosenborg skal investere i nye spillere. Dette er en investering som er gjort like mye med hjertet, om ikke mer, enn med vettet, sier Leif Inge Nordhammer til Finansavisen.

Den første investeringen laksemillionæren gjør er å kjøpe angriperen John Chibuike.

Les mer: Bruker laksemillioner på fotball

Vil dermed tro at det ble 50/50, slik som skissert?

Det offisielle firmanavnet ble altså RBK Investor AS, stiftet 21.09.11 og registrert 30.11.11.

Erik Hoftun er sannelig oppført som daglig leder, men det er vel bare formalia, vil jeg tro.

Styret:

Leif Inge Nordhammer (leder)
Jan Konrad Jahren
Nils Skutle
Reidar Olaf Stokke
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 03.02.2012 01:24    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...222687.ece

Quote:
UEFA vurderer å utestenge spillere som er eid av en tredjepart fra Mesterligaen.

ikke sikker på om dette er riktig tråd, men siden vi har spiller/e som er delvis/eid av 3. part....
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.02.2012 01:38    Post subject: Reply with quote

Tror det der handler mer om ett forsøk på å bli kvitt folk som Kia Joorabchian og deres innblandinger i spillerkjøp og -salg.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 05.02.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

Flott tiltak! Håper det blir en realitet.
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2012 21:13    Post subject: Reply with quote

I 2011-regnskapet blir det slått fast at hele Chibuike-overgangen på 10 mill. er bekostet av aksjeselskapet.
Back to top
Sjt. Viseth
Proff

PostPosted: 23.02.2012 17:40    Post subject: Reply with quote

Spørsmål:
Hvem er de rikeste Rosenborg suporterne? Og hvorfor har de ikke puttet penger i klubbkassa? Både Tromsø, Brann og Molde får jo kastet penger etter seg.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 23.02.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg sittet med noen hundre millioner for mye hadde jeg ikke vært veldig nervøs for å brukt dem på en god sak(Les: Rosenborg).
Recon
Legende

PostPosted: 23.02.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Kanskje de er smartere og ikke liker kaste penger i dass?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 23.02.2012 17:44    Post subject: Reply with quote

Vanligvis har klubben klart seg helt fint med basis i egen drift, men vi har fått penger vi også. Tilbake på tidlig nittitall sprøytet Fokus Bank inn noen hundretusener f.eks.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2013 RBKweb