English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Veigar Páll Gunnarsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abjoern
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 02:05    Post subject: Reply with quote

Quote:

Når det gjelder saken, så tror jeg mange personer i idretten blir ganske sjokkert dersom dette ender med ubetingede fengselsstraffer. Da forstår de nok at de ikke opererer innenfor en "monopol"-boble.

Jeg er mest nysgjerrig på hvor nære vi var å godta en lignende avtale. Jeg synes det er mye som tyder på at heller ikke vi forstod omfanget av en slik avtale. Begrunnelsen vår var vel at det kunne skade klubbens omdømme; ikke at man kunne havne i fengsel. Og vi var vel heller ikke i nærheten av å kontakte noen instanser på eget initiativ, verken innenfor eller utenfor idretten.

Var dessverre ikke helt uventet dette, selv om jeg da saken først sprakk tidligere i høst festet lit til at Hoftun ikke hadde blitt med på noe slikt.

Han kan rett og slett ikke ha forstått alvorlighetsgraden i slik svindel. Heller sett på det som en "praktisk og minnelig ordning".

Det er for all del positivt at styret ikke godkjente budet, dersom det stemmer, men det er ikke bra at de ikke har tatt affære på egen hånd. Var det noen som nevnte mangel på handlingskraft?

Regner med at dette får konsekvenser, og jeg håper det blir reelle konsekvenser for alle som var involvert og ikke politiske avganger.

Det er vel uansett signaler som tyder på at Svendsen blir byttet ut, og denne saken vil henge over årsmøtet som et mørkt bakteppe. Hvor mange gode kandidater er det som nå ikke vil ta i RBK? Hva med ansettelsen av daglig leder? Sålenge ikke de ansvarlige blir straffet, har ikke omverdenen noen grunn til å skille mellom individene som har gjort dette og RBK som helhet.

Igjen så synes jeg media-avdelingen i klubben har opptrådt merkelig. Ingen preventive virkemidler, ingen informasjonskontroll, tvert i mot så har media-ansatte raljert i flere måneder mot VIF og Stabæk på twitter. Snakk om å møte seg selv i svingdøra. Det gjelder forsåvidt oss her inne også, men her blir saken i hvert fall fordømt i tilstrekkelig grad, stort sett, og alle som snakker om at VIF var verre fordi det handlet om en 16-åring og så videre.. bare, ja, værsåsnill. Det er åpenbar svindel(forsøk).

Dersom det er et snev av sannhet i TV2s påstander, er vi like langt nede i møkka som VIF.

Og det er ingen andre enn RBK og de ansvarlige, enn hvem og hvor mange det er, som fortjener kritikk. TV2 har gjort et fantastisk gravearbeid i disse sakene.

Last edited by abjoern on 09.11.2011 02:09; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 02:07    Post subject: Reply with quote

Har vært usedvanlig stille i denne debatten,gjett hvorfor...??
Men når det er sagt; Snusk forekommer i hele verden.
Når RBK er med, vil vi håpe de slipper lettest mulig unna,men lære for fremtiden at dette vil vi ikke være med på.
Skjønner ikke supportere som ønsker flest mulig straffet før de har pisset 3 ganger...
Hedning
Legende

PostPosted: 09.11.2011 02:07    Post subject: Reply with quote

Fordi slik oppførsel er helt uakseptabel i klubben vi er medlem av.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 07:05    Post subject: Reply with quote

Enkelt og greit. Det som blir spennende nå er om det er styret vårt som stoppet Hoftun og om det da er en manns verk, eller om mange flere i klubben har visst om dette svindelforsøket.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 07:48    Post subject: Reply with quote

Hoftun, Skutle og styret må alle ha hatt kjennskap. Desto mer skuffende at det er TV2 som avslører.
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 09.11.2011 12:21    Post subject: Reply with quote

MÃ… de virkelig hatt det? Tv2 har publisert ny sak:

http://www.tv2.no/sport/f...32755.html

Hvor det fremgår:

"Det er lagt vesentlig vekt på at da tilbudet ble forelagt de med beslutningsevne (styret i Rosenborg, red.anm.), ble det kastet umiddelbart".

Om så er riktig så er eg faktisk fornøyd og litt stolt av styret. For meg er den en vesentlig forskjell om det er klubben som har opptredt umoralsk/ulovlig eller en person (les: Hoftun) som har vært problemet. Det første hadde vært et problem som hadde vært vanskelig å bli kvitt fordi det vitne om en gjennomsyring av klubben, mens det siste er lett å gjøre noe med.

Ser for meg at situasjonen var slik: Hoftun forhandla med Stabæk og begynte å nærma seg enighet. Han la fram forslaget/budet til godkjenning for styret som satte foten ned. Når det gjelde konsekvensane detta skal få/bør få for Hoftun så er det etter min mening avgjørande om han la saken fram for styret fordi

a) Han var usikker på om løsningen var ok og lovlig
eller
b) om han la fra løsningen kun som en formell godkjenning.

Siste alternativ vitne om en sportsdirektør uten kontroll. Det første kan eg kanskje godta.

Når det gjelde Rosenborg sin offentliggjøring av informasjon, så er det en liten mulighet for at det ikke vil/kan gå ut med detaljar før saken er for domstolane. Men regne med at det blir publisert noe på rbk.no de nærmaste par timane.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 12:28    Post subject: Reply with quote

For å bli ansatt som sportslig leder i Rosenborg kreves det at man er kompetent og dyktig. Det å foreslå 4.25 MNOK for middels god bosman-spiller og 1 MNOK for gode Veigar Pall vitner om et bevisst forslag på svindel av Nancy.

Det styret kan kritiseres for er at de ikke tok opp denne saken med det alvoret den representerer da de bevisst detaljene i forhandlingene mellom Stabæk og sportslig leder. Og kritikkverdig er det også at de gikk stille i dørene etter at saken mellom VIF og Stabæk kom til overflaten.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 12:30    Post subject: Reply with quote

Sportsdirektøren i RBK skal ha kunskap og evner til å forstå et så åpenbart forsøk på svindel. Det burde aldri ha blitt en styresak. Jeg har enda ikke snakket med noen som ikke har skjønt hva dette går ut på. Det er bare å nevne stikkordene, så skjønner alle dette. Hvis EH ikke har desse evnene, så er det grunn nok til å få ham fjernet.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 13:33    Post subject: Reply with quote

Heldal varsler at det "snart" kommer info om RBK's involvering i saken.

Edit:

Rosenborg vil offentliggjrøe alle dokumenter i saken: Tv2sporten.no

Last edited by Eru on 09.11.2011 13:37; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 13:37    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...33032.html

Rosenborg varsler nå at de vil offentliggjøre alle papirene i den omstridte overgangssaken, som endte med Pall Gunnarsson ble solgt fra Stabæk til Vålerenga for én millioner kroner.

– Full åpenhet er kjempebra, og ikke i nærheten av det Vålerenga og Stabæk har gjort. Det vi har fått servert av Vålerenga og Stabæk er noe det så ut som de ikke trodde på selv en gang, mener Eriksen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 13:49    Post subject: Reply with quote

Sitat Bengt Eriksen:

Har man havnet oppe i salatbollen, kan det være en fordel å stå stille og ikke trampe overalt oppi der.

Lurer på om folka i Stabæk og Vålerenga har nok IQ til å forstå den metaforen.
kristobal
Legende

PostPosted: 09.11.2011 13:50    Post subject: Reply with quote

Bra det da.

Når det helles bensin på et bål blir det oftest bare et blaff. Sjelden det brenner lenge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! dersom RBK legger frem saken for offentligheten. Det eneste som kan renvaske de involverte i denne saken.

I såfall stiller vi en liga over VIF og Stabæk i omdømme bygging og viser at vi ikke har noe å skjule.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 14:06    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, men Hoftun henger etter min mening fortsatt i en meget tynn tråd!

Han burde forstått! Mad
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 14:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
– Full åpenhet er kjempebra, og ikke i nærheten av det Vålerenga og Stabæk har gjort. Det vi har fått servert av Vålerenga og Stabæk er noe det så ut som de ikke trodde på selv en gang, mener Eriksen.

men, men, bedre sent enn aldri. Men det skulle ha kommet med den gang VIF og Stabæk ble avslørt, og i hvert fall før TV2 kom med avsløringa av Hoftun-forslaget til Stabæk.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 14:32    Post subject: Reply with quote

Samtidig kan en jo forstå at de ikke ville lage en mediesak på eget initiativ når de i følge dem selv allerede hadde oversendt alle de dokumentene som offentliggjøres nå til påtalenemnda.
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 14:49    Post subject: Reply with quote

De som har kokt sammen denne mailen bør ha innsikt nok til å forstå at dette var svindel. De bør også ha innsikt nok til å vite at det en vet, det vet ingen, men det to vet, det vet alle. De måtte forstå at dette ikke var en fremgangsmåte som var klubben verdig og at det ville komme fram før eller senere.

Derfor burde de ha handlet i klubbens ånd og lagt denne saken død, før den kom til styrebehandling. Uansett hva de skyldige heter, JJ, EH, osv... bør de fratre sin stilling og ikke belaste klubben med sitt nærvær.
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:17    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/info/ar...214602.ece

pressemelding fra rbk.no om gunnarsson saken
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:17    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/info/ar...214602.ece

Pressemelding fra RBK
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:20    Post subject: Reply with quote

Ser ikke bra ut. Flaut.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2011 15:20    Post subject: Reply with quote

Altså naivitet og kunnskapsløshet eller uærlighet som ligger bak.

Jeg ble ikke tilfredsstilt.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

Det viser bevisst forsøk på medvirkning til grovt bedrageri. Rosenborg bør tiltales.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:23    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde håpet at det var andre ting som fremkom.

Jeg er ikke mindre flau etter denne pressemeldingen - snarere tvert i mot! Sad Tommel'n ned
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 09.11.2011 15:24    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Altså naivitet og kunnskapsløshet eller uærlighet som ligger bak.

Jeg ble ikke tilfredsstilt.

+1
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2011 15:27    Post subject: Reply with quote

Har RBK jobbet i nesten ett døgn og ikke kommet opp med noe bedre enn dette?
Dette er jo akkurat det vi fryktet. Pressemeldingen burde inneholdt noe ala "vi legger oss langflate", samt en beskjed om at Sportslig leder trekker seg etter å ha blitt fersket i forsøk på kriminell virksomhet.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så ønsket vi/Hoftun å gjøre noe kriminelt:

Stabæk ville ha prisen på VPG satt til 1 million og Johan Anderson til 4,25 millioner kroner. Vi ga et bud på dette med vanlige forbehold.

Tullete pressemelding som virker å være konstruert utelukkende for å backe Hoftun.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 116, 117, 118  Next
Page 50 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb